Dålig repsons på tagentbordet? (Mafia 3)

Medlem
Dålig repsons på tagentbordet? (Mafia 3)

God kväll,

Har ett problem i Mafia 3 där jag inte tagit mig ur startzonen därför att spelet inte vill samarbeta med mitt tangentbord. Problemet är att spelet uppfattar mina tangenter först ett par sekunder efter att jag har tryckt på dom. Exempel följer: Jag trycker ner W i 3 sekunder. Efter ett fåtal sekunder uppfattar spelet W och rör sig därefter framåt i 3 sekunder (utan att jag har händerna på tangentbordet).
Jag har inga som helt problem i övrigt och har aldrig stött på ett liknande problem förut. Någon tanke?

Tack.

Medlem

Inputlagg brukar ju generellt sett höra ihop med Vsynk och tripplebuffring och sånt, kanske blir extrema påföljder då spelet bara rullar i 30fps.

Så testa att pilla med Vsynk inställningen ingame och trippelbuffringsinställningar i ditt graffekorts programvara.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tack för svaret. Vsync är av i spelet och i Nvidia panelen är AA på prestanda och trippelbuffring redan avstängt. Problemen kvarstår.
Det kan tilläggas att musen fungerar som vanligt.

Skrivet av Everchange:

God kväll,

Har ett problem i Mafia 3 där jag inte tagit mig ur startzonen därför att spelet inte vill samarbeta med mitt tangentbord. Problemet är att spelet uppfattar mina tangenter först ett par sekunder efter att jag har tryckt på dom. Exempel följer: Jag trycker ner W i 3 sekunder. Efter ett fåtal sekunder uppfattar spelet W och rör sig därefter framåt i 3 sekunder (utan att jag har händerna på tangentbordet).
Jag har inga som helt problem i övrigt och har aldrig stött på ett liknande problem förut. Någon tanke?

Tack.

Det låter märkligt. Har du testat att uppdatera drivrutinerna till tangentbordet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

till veckan kommer en patch som gör spelet 60 fps eller onändlig fps allsp fps lock borttagit

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Everchange:

God kväll,

Har ett problem i Mafia 3 där jag inte tagit mig ur startzonen därför att spelet inte vill samarbeta med mitt tangentbord. Problemet är att spelet uppfattar mina tangenter först ett par sekunder efter att jag har tryckt på dom. Exempel följer: Jag trycker ner W i 3 sekunder. Efter ett fåtal sekunder uppfattar spelet W och rör sig därefter framåt i 3 sekunder (utan att jag har händerna på tangentbordet).
Jag har inga som helt problem i övrigt och har aldrig stött på ett liknande problem förut. Någon tanke?

Tack.

Det låter märkligt. Har du testat att uppdatera drivrutinerna till tangentbordet?

Mycket märkligt. Har ett Qpad MK-50 som är driverfritt. :/

Skrivet av Everchange:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Everchange:

God kväll,

Har ett problem i Mafia 3 där jag inte tagit mig ur startzonen därför att spelet inte vill samarbeta med mitt tangentbord. Problemet är att spelet uppfattar mina tangenter först ett par sekunder efter att jag har tryckt på dom. Exempel följer: Jag trycker ner W i 3 sekunder. Efter ett fåtal sekunder uppfattar spelet W och rör sig därefter framåt i 3 sekunder (utan att jag har händerna på tangentbordet).
Jag har inga som helt problem i övrigt och har aldrig stött på ett liknande problem förut. Någon tanke?

Tack.

Det låter märkligt. Har du testat att uppdatera drivrutinerna till tangentbordet?

Mycket märkligt. Har ett Qpad MK-50 som är driverfritt. :/

Har också ett Qpad, och det slutade funka för ett tag sedan helt rakt upp och ned (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar