Efter massiva Mafia 3-kritiken: frameraten ska låsas upp

Medlem
Skrivet av enborn:
Skrivet av Luffarkaka:

Skrev ju för "mig" Vad är det du inte förstår med det?

"Det fungerar ju för mig ¯\_(ツ)_/¯ " - Fick den känslan av det du skrev. Som sagt, kanske inte så du menade. Men folk brukar sticka huvudet i sanden och inte tro att det finns problem för att det fungerar för "mig".

Förstår absolut att det är problem för många. Men det beror väldigt ofta på att de inte har system som är så bra eller att drivrutiner inte är uppdaterade

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av SweDuck:

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

Ett spel i 30fps kan aldrig flyta på bra. Om man sen är förskonad från microstutter, pop-ins osv är det ju bra. Sen blir en kommentar att "det funkar bra för mig" helt meningslös om man inte berättar vad man har för hårdvara eller berättar vilken upplösning och grafiska inställningar man kör.

Självklart kan ett spel vara bra i 30fps. Närmare alla konsol spel är i 30 och det fungerar helt okej. Jag föredrar självklart gärna 60, vilket det skall vara och vilket detta spel kommer att bli. Jag meddelade bara att det va bra för "mig" Hade jag menat att det var bra för alla hade jag skrivit det. Dessutom, de flesta som har problem med spel beror oftast på att deras system inte är tillräckligt bra eller att dom inte har uppdaterat drivtutinerna

Medlem

Vad händer när dom låser upp det då? Fysiken och hela spelet buggar ur?

Medlem

Spelat ca en timme nu och visst känns det att det bara är 30 fps, men trots det så känns det ok då det inte dippar något. Kör på high settings med en amd fx6350, Gtx 960 4GB, 16 GB ddr3 1600 MHz ram. Har ju spelat en hel del på konsol där det ofta är just 30 så det är väl en vanesak också. Men visst jag vill ha högre och stadiga fps då jag spelar på pc såklart


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Det var trevligt förr i tiden när spel handlade om story och gameplay, känsla osv.

Känns som att det blivit lite av en grej att försöka hitta något sånt här bara för att bli irriterad, skitsamma om spelet i sig är ett mästerverk - att handlingen är fenomenal och att spelet sliter tag i dig och håller fast tills dess att man gråter över att äventyret är över när credits rullar förbi, nejnej.

Nu letar vi med ficklampa och vassa pinnar efter saker att bli triggade av så som låsta fps eller att spelet inte är exakt som det var under någon announcementtrailer, och när vi sedan hittat den här grejen som inte borde vara ett sånt jälva stort fokus, ja då bojkottar vi skiten och önskar att samtliga som har med utvecklingen att göra för evigt kommer trampa på legobitar.

Är jag ensam om att att tänka så här?

Medlem

[quote=Luffarkaka]

Skrivet av enborn:
Skrivet av Luffarkaka:

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

flyter det bra för dig så borde det ju flyta för alla andra? nu kanske du inte menar så... men man kan tolka det så.[/quot

Skrev ju för "mig" Vad är det du inte förstår med det?

Det är en helt irrelevant kommentar i sammanhanget. Bevisligen har folk problem och låsningen är ett faktum. Vad hjälper det då att du inte har några problem? Vad tillför det?

Nu stör det inte mig, jag bara ignorerar det, men jag kan mycket väl förstå de som varit dumma nog att förhandsbeställa, installerar och sedan inte ens kan starta spelet tycket att det är en onödig kommentar.
Sedan att man inte skall förboka överhuvudtaget i dagsläget är en annan fråga.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

På konsol är det väl standard, men på pc känns det självklart att valet ska finnas där eller är motorn designad att köras i 30 fps?

Exempel: https://www.youtube.com/watch?v=eDA37BmvNwM
Börjar man som privatanvändare mecka för mycket med konfigen kanske spelet spårar ur? Jag vet att det inte är samma motor, men principen är densamma.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fanskap:

Det var trevligt förr i tiden när spel handlade om story och gameplay, känsla osv.

Känns som att det blivit lite av en grej att försöka hitta något sånt här bara för att bli irriterad, skitsamma om spelet i sig är ett mästerverk - att handlingen är fenomenal och att spelet sliter tag i dig och håller fast tills dess att man gråter över att äventyret är över när credits rullar förbi, nejnej.

Nu letar vi med ficklampa och vassa pinnar efter saker att bli triggade av så som låsta fps eller att spelet inte är exakt som det var under någon announcementtrailer, och när vi sedan hittat den här grejen som inte borde vara ett sånt jälva stort fokus, ja då bojkottar vi skiten och önskar att samtliga som har med utvecklingen att göra för evigt kommer trampa på legobitar.

Är jag ensam om att att tänka så här?

Nej det är du inte, men att låsa frameraten till 30 på PC är fan inte acceptabelt. Det är som att sälja en bil utan däck, den rullar, men den rullar fan inte bra.

Medlem
Skrivet av Fanskap:

Det var trevligt förr i tiden när spel handlade om story och gameplay, känsla osv.

Känns som att det blivit lite av en grej att försöka hitta något sånt här bara för att bli irriterad, skitsamma om spelet i sig är ett mästerverk - att handlingen är fenomenal och att spelet sliter tag i dig och håller fast tills dess att man gråter över att äventyret är över när credits rullar förbi, nejnej.

Nu letar vi med ficklampa och vassa pinnar efter saker att bli triggade av så som låsta fps eller att spelet inte är exakt som det var under någon announcementtrailer, och när vi sedan hittat den här grejen som inte borde vara ett sånt jälva stort fokus, ja då bojkottar vi skiten och önskar att samtliga som har med utvecklingen att göra för evigt kommer trampa på legobitar.

Är jag ensam om att att tänka så här?

Tyvärr är det för många som tycker som du är min kommentar. Ger vi inte dem en smäll på käften när de t o m har ljugit i förhandstittarna *host NMS host* så kommer de att fortsätta.

Vad vinner du på att ha överseende med deras tilltag? De kommer inte att tacka dig på något sätt eller vis. Det enda de lär sig är att det inte spelar någon roll hur mycket de fuckar upp ett spel, det finns alltid de som tydligen har kort minne och glatt tar fram plånboken nästa gång det är dags att förboka.
Den enda utkomsten av din inställning är att spelen kommer att bli sämre och sämre.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Fanskap:

Det var trevligt förr i tiden när spel handlade om story och gameplay, känsla osv.

Känns som att det blivit lite av en grej att försöka hitta något sånt här bara för att bli irriterad, skitsamma om spelet i sig är ett mästerverk - att handlingen är fenomenal och att spelet sliter tag i dig och håller fast tills dess att man gråter över att äventyret är över när credits rullar förbi, nejnej.

Nu letar vi med ficklampa och vassa pinnar efter saker att bli triggade av så som låsta fps eller att spelet inte är exakt som det var under någon announcementtrailer, och när vi sedan hittat den här grejen som inte borde vara ett sånt jälva stort fokus, ja då bojkottar vi skiten och önskar att samtliga som har med utvecklingen att göra för evigt kommer trampa på legobitar.

Är jag ensam om att att tänka så här?

För många är låg framerate en sån dealbreaker att spelet känns ospelbart. Klart man blir förbannad när spel man ser fram emot gör ett sånt misstag gång på gång.

Medlem
Skrivet av Fanskap:

Det var trevligt förr i tiden när spel handlade om story och gameplay, känsla osv.

Känns som att det blivit lite av en grej att försöka hitta något sånt här bara för att bli irriterad, skitsamma om spelet i sig är ett mästerverk - att handlingen är fenomenal och att spelet sliter tag i dig och håller fast tills dess att man gråter över att äventyret är över när credits rullar förbi, nejnej.

Nu letar vi med ficklampa och vassa pinnar efter saker att bli triggade av så som låsta fps eller att spelet inte är exakt som det var under någon announcementtrailer, och när vi sedan hittat den här grejen som inte borde vara ett sånt jälva stort fokus, ja då bojkottar vi skiten och önskar att samtliga som har med utvecklingen att göra för evigt kommer trampa på legobitar.

Är jag ensam om att att tänka så här?

Nä, diskuterade detta med en kompis senast igår. Det blir väldigt onyanserat när man sågar ett spel vid fotknölarna för att det tex. är låst vid 30fps. Det ska självklart ligga spelet i fatet, inget snack om det. Men det borde ju inte betyda att spelet är värt 1/10, särskilt inte när man ser recensionerna på tex Steam, där många spelat spelet i 0.10timmar. Det blir ju även ett problem när många användare anser att större recensenter är köpta av utvecklarna/förläggarna/etc, men få användare känner att dom vill nyansera bilden mer än att skriva "30pfs" eller "30fps lock 1/10".

Jag tycker absolut att man ska kunna låsa upp fps om man vill, det är liksom inga konstigheter. Men att skicka dödshot och såga ett spel pga av en sak är knappast nyanserat, och kan ge en skev bild av ett annars bra spel (generellt, har inte spelat Mafia 3 och har ingen åsikt)

Några axplock av onyanserat:

1/10: attrocious pc verion.......incredibly unstable, errors, crashes, glitches, memory leaks...horrible absolutely horrible.... this games was clearly not optimized only reason it was delayed was to milk consoles sales as much as possible.

1/10: It doesn't work, but then again it's expected from such a sc*mbag developer who likes to cater towards consoles and leave us $60 non-functional/unoptimized/untested scraps.
To the people saying it doesn't work because of minimum specs, I have a 3770K, 32GB DDR3, HW RAIDED SSDs and a R9 290 4GB so nope. Take your false of technical expertise with you.

Och det här är alltså recensioner till ett spel, som egentligen många tycker är bra.

GTA5

Medlem

Köpte det! Som allt annat skit i dagens pc industri så kommer det patchas och patchas. Till slutet av helgen tror jag spelet flyter felfritt. Dom kan fan inte misslyckas med detta, 2an var så jäääääävla bra!

Gen
Medlem
Skrivet av SweDuck:

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

Man kan göra det superenkelt - alla PC spel skall alltid ha upplåst FPS!! Finns inga skäl till att ha låst och 60Hz skärmar är lite passé vilket betyder att kravet på att kunna ha mer än 60fps definitivt finns där.

Skrivet av nils45:

Jag har svårt att se framför mig 50+ vuxna människor på en avdelning som skapar ett spel, och ingen har en tanke om att låsa upp mer än 30fps på PC versionen? Är det en gömd agenda bakom det hela, eller är dom rent av iq befriade?

Jag håller med, helt ofattbart! En sådan sak kan inte förbises och känns sannolikt att flera av dem som jobbar där och själva är gamers säkert sitter på gaming skärmar. Nä...känns omöjligt att förbise en sådan stor sak, det ligger något lurt i bakgrunden, typ att "oj 30fps vad jobbigt, bäst jag säljer min dator och köper konsol istället då det är billigare". Iofs är nog ingen så dum

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Fanskap:

Det var trevligt förr i tiden när spel handlade om story och gameplay, känsla osv.

Känns som att det blivit lite av en grej att försöka hitta något sånt här bara för att bli irriterad, skitsamma om spelet i sig är ett mästerverk - att handlingen är fenomenal och att spelet sliter tag i dig och håller fast tills dess att man gråter över att äventyret är över när credits rullar förbi, nejnej.

Nu letar vi med ficklampa och vassa pinnar efter saker att bli triggade av så som låsta fps eller att spelet inte är exakt som det var under någon announcementtrailer, och när vi sedan hittat den här grejen som inte borde vara ett sånt jälva stort fokus, ja då bojkottar vi skiten och önskar att samtliga som har med utvecklingen att göra för evigt kommer trampa på legobitar.

Är jag ensam om att att tänka så här?

Tyvärr är det för många som tycker som du är min kommentar. Ger vi inte dem en smäll på käften när de t o m har ljugit i förhandstittarna *host NMS host* så kommer de att fortsätta.

Vad vinner du på att ha överseende med deras tilltag? De kommer inte att tacka dig på något sätt eller vis. Det enda de lär sig är att det inte spelar någon roll hur mycket de fuckar upp ett spel, det finns alltid de som tydligen har kort minne och glatt tar fram plånboken nästa gång det är dags att förboka.
Den enda utkomsten av din inställning är att spelen kommer att bli sämre och sämre.

Vad jag menar är att för stort fokus ligger på sådana här saker, självklart förstår jag att man kan bli lite irriterad, men att såga spelet vid fotknölarna för att dom inte lyckats skapa sina drömmar till punkt och pricka tycker jag är fel sak att lägga så stort fokus på.

Ja NMO är ju ett ganska extremt fall kanske, men det är ju inte första gången en skapare har en dröm och sedan så når man inte upp till -alla- förhoppningar man hade på spelet.

Min åsikt: Jag tycker för stort fokus ligger på varenda önskemål och grafisk konst i spel att man lätt glömmer bort att det faktiskt är ett spel också, och inte bara en massa löften som tyvärr inte blev 100% uppfyllda. kan man se förbi de faktum att dom nu inte lyckades impletera magi och en ny färg i sitt spel - och istället försöka njuta av själva spelet för vad det är - så tror jag det hade varit trevligare för många.

Medlem
Skrivet av Fanskap:

Det var trevligt förr i tiden när spel handlade om story och gameplay, känsla osv.

Nu börjas det...

Jag vet inte vilken tid du suftar på, men nej, det var inte bättre förr. Enda skillnaden är de rent tekniska framstegen, vilka man idag förväntas dra nytta av om man vill utveckla ett spel.

Idag har vi möjlighet att spela riktigt snygga spel, och det är inget
som görs på bekostnad av gameplay. (nå, kanske i vissa fall, men fanns garanterat dåliga spel även förr) Och tvärtom ska bra gameplay absolut inte vara en ursäkt för tekniska tillkortakommanden. Att kunna spela i 60 FPS eller mer har varit standard sedan jag vet inte hur länge. Att aktivt ta ett steg tillbaka till 30 FPS i dagsläget är vansinne. Skulle du vara okej med 1280x720 som högsta upplösning också?

Gnällkuk
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av SweDuck:

Phew, 60 kan man tycka torde vara minimum för den typen av spel. Läser på Steam om massa krascher och folk som inte ens kan starta spelet. Får se hur det går när jag får barnfritt länge nog för att kunna testa i lugn och ro.

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra och inga problem för mig iaf

Ett spel i 30fps kan aldrig flyta på bra. Om man sen är förskonad från microstutter, pop-ins osv är det ju bra. Sen blir en kommentar att "det funkar bra för mig" helt meningslös om man inte berättar vad man har för hårdvara eller berättar vilken upplösning och grafiska inställningar man kör.

Självklart kan ett spel vara bra i 30fps. Närmare alla konsol spel är i 30 och det fungerar helt okej. Jag föredrar självklart gärna 60, vilket det skall vara och vilket detta spel kommer att bli. Jag meddelade bara att det va bra för "mig" Hade jag menat att det var bra för alla hade jag skrivit det. Dessutom, de flesta som har problem med spel beror oftast på att deras system inte är tillräckligt bra eller att dom inte har uppdaterat drivtutinerna

Ett spel kan vara bra, absolut men det är knappast för att de är i 30fps eller upplåst fps. Det finns inget spel som blir sämre i högre fps och att mot slutet på 2016 få ett spel till PC låst till 30fps är ett stort skämt. Personer som tycker att 30 fps är fullt acceptabelt har antingen inte datorer som klarar av det eller så är man konsol-gamer och vet inte bättre eftersom 99% av allt till konsol är låst till 30.

Och nej, de flesta som har problem med ett spel beror inte på gamla drivrutiner eller för klen hårdvara utan för lite rid och pengar för utveckling av PC-portningen. Låsningen av 30 fps är garanterat för att de inte vågade ändra något i koden inför release. 30fps på PC är lite som att dricka öl från Sofiero. Det smakar öl och du blir full, men det är ingen vidare njutning.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har spelat 1 timma med Mafia 3 och en frysning har skett. Angående in-game delen så stör jag mig på den kassa "draw distance" där bilar dyker upp allt för nära vilket sabbar inlevelsen en grad för egen del... Långt ifrån GTA 5 och dess "draw distance".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Det låg en uppdatering på 11-12 GB i versionen till Xbox One när jag var hem på lunchen och satte igång installationen.
Känns väldigt saftigt för att vara första dagen...

Medlem

Ha ha ha...

"vet hur viktigt det är för pc-spelare att kunna välja inställningar för sina datorer."

Hade de vetat det hade de inte låst den från början... Kappvändare!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Helt ärligt.........
2016 o man vill köra 30fps när 144hz skärmarna briljerar....


signatur

Snusar till varje pris!

Ambassadör
Xbox

Det kan väl inte vara så att spelutvecklare nu för tiden är verklighetsfrånvända fabriksarbetare som tappat kontakten med sin publik? Nää


signatur

Jump in.

Men om vi ska nämna nått bra så tycker jag mellansekvenserna är riktigt jäkla bra, rätt bra lipsynk och riktigt bra grafik i filmsekvenserna.

Men i övrigt kan jag inte köra bil i 30fps för då mår jag illa.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra

Oxymoron.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Raphaei:
Skrivet av Luffarkaka:

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra

Oxymoron.

Vilket trevligt ord du kan din lilla kretin

Gå in på http://www.testufo.com/#test=framerates&count=3&background=no...

Sätt din 120/144/osv gamingskärm på 120hz så uppdateras sidan automatiskt att visa 120/60/30fps med 3 UFOn. 30fps-UFO't kommer hacka sig fram, än värre när det jämförs med 120hz dittot.

Nu när vi konstaterat att 30fps är synonymt med något som hackar något brutalt blir ditt citat följande:
"Förutom att det hackar något brutalt så flyter det på väldigt bra"

Det är en självmotsägelse, dvs en oxymoron. Personangrepp undanbedes.

Skrivet av Raphaei:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Raphaei:
Skrivet av Luffarkaka:

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra

Oxymoron.

Vilket trevligt ord du kan din lilla kretin

Gå in på http://www.testufo.com/#test=framerates&count=3&backg...

Sätt din 120/144/osv gamingskärm på 120hz så uppdateras sidan automatiskt att visa 120/60/30fps med 3 UFOn. 30fps-UFO't kommer hacka sig fram, än värre när det jämförs med 120hz dittot.

Nu när vi konstaterat att 30fps är synonymt med något som hackar något brutalt blir ditt citat följande:
"Förutom att det hackar något brutalt så flyter det på väldigt bra"

Det är en självmotsägelse, dvs en oxymoron. Personangrepp undanbedes.

Men det är ju fler saker som kan flyta förutom bilduppdateringen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Raphaei:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Raphaei:
Skrivet av Luffarkaka:

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra

Oxymoron.

Vilket trevligt ord du kan din lilla kretin

Gå in på http://www.testufo.com/#test=framerates&count=3&a...

Sätt din 120/144/osv gamingskärm på 120hz så uppdateras sidan automatiskt att visa 120/60/30fps med 3 UFOn. 30fps-UFO't kommer hacka sig fram, än värre när det jämförs med 120hz dittot.

Nu när vi konstaterat att 30fps är synonymt med något som hackar något brutalt blir ditt citat följande:
"Förutom att det hackar något brutalt så flyter det på väldigt bra"

Det är en självmotsägelse, dvs en oxymoron. Personangrepp undanbedes.

Men det är ju fler saker som kan flyta förutom bilduppdateringen

Spelar ju föga roll om skådespelarna är i färg och filmen är inspelad svart/vit.

Jag säger inte att det är en skam att spela i 30fps, har själv inga problem att köra 30fps på min något daterade laptop, men det skulle aldrig falla mig in att ha mage att säga att det flyter på den laptopen. Låt oss kalla en häst för en häst, och inte en enhörning, det är allt.

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Helt ärligt.........
2016 o man vill köra 30fps när 144hz skärmarna briljerar....

Vilka 4K skärmar klarar 144hz?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spelat i både 1080p och 4K. Blev ganska besviken på grafiken men storyn ska ju vara bra har jag läst så blir att spela vidare när de låst upp gränsen på 30 FPS som ger mig huvudvärk. Eller så beror huvudvärken på att de liksom suddat ut allt på distans.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Lombra:
Skrivet av Fanskap:

Det var trevligt förr i tiden när spel handlade om story och gameplay, känsla osv.

Nu börjas det...

Jag vet inte vilken tid du suftar på, men nej, det var inte bättre förr. Enda skillnaden är de rent tekniska framstegen, vilka man idag förväntas dra nytta av om man vill utveckla ett spel.

Idag har vi möjlighet att spela riktigt snygga spel, och det är inget
som görs på bekostnad av gameplay. (nå, kanske i vissa fall, men fanns garanterat dåliga spel även förr) Och tvärtom ska bra gameplay absolut inte vara en ursäkt för tekniska tillkortakommanden. Att kunna spela i 60 FPS eller mer har varit standard sedan jag vet inte hur länge. Att aktivt ta ett steg tillbaka till 30 FPS i dagsläget är vansinne. Skulle du vara okej med 1280x720 som högsta upplösning också?

Nu menade jag mer på att det är otroligt stort fokus på just sådant som det nu blir häxjakt om, "30 fps ist för 60? nej då bojkottar vi spelet helt" - Kan ha uttryckt mig dåligt eller något, men det är lite så jag ser på de senaste nyheterna angående just sånt här. Förhoppningsvis har väl någon som arbetat med spelet haft en hyfsad anledning till att ha det i just 30 fps tills vidare, och inte gör det för att göra folk upprörda och alldeles till sig. Förstår din poäng dock, men jag står fast vid min åsikt om att det varit mycket sånt här på senaste, vilket jag tycker är tråkigt.

Skrivet av Raphaei:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Raphaei:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av Raphaei:
Skrivet av Luffarkaka:

förutom att det är 30fps så flyter spelet på väldigt bra

Oxymoron.

Vilket trevligt ord du kan din lilla kretin

Gå in på http://www.testufo.com/#test=framerates&count=3&a...

Sätt din 120/144/osv gamingskärm på 120hz så uppdateras sidan automatiskt att visa 120/60/30fps med 3 UFOn. 30fps-UFO't kommer hacka sig fram, än värre när det jämförs med 120hz dittot.

Nu när vi konstaterat att 30fps är synonymt med något som hackar något brutalt blir ditt citat följande:
"Förutom att det hackar något brutalt så flyter det på väldigt bra"

Det är en självmotsägelse, dvs en oxymoron. Personangrepp undanbedes.

Men det är ju fler saker som kan flyta förutom bilduppdateringen

Spelar ju föga roll om skådespelarna är i färg och filmen är inspelad svart/vit.

Jag säger inte att det är en skam att spela i 30fps, har själv inga problem att köra 30fps på min något daterade laptop, men det skulle aldrig falla mig in att ha mage att säga att det flyter på den laptopen. Låt oss kalla en häst för en häst, och inte en enhörning, det är allt.

Försvarar inte 30fps på nått sätt. Jag menar bara att man fattar ju vad han menar.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

123
Skriv svar