Bioware-klassikern Jade Empire släppt till Ios

Robot
Medlem
Bioware-klassikern Jade Empire släppt till Ios

Skulle vilja påpeka att spelet är 100% baserat på Kinesisk historia och mytologi, inte Japansk.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Skulle vilja påpeka att spelet är 100% baserat på Kinesisk historia och mytologi, inte Japansk.

Tänkte också på det. "Jade" är liksom något jag förknippar med Kina, inte Japan. Blev lite förvirrad av nyheten.

Medlem

Tyckte detta spel var kanon för 10 år sedan. Känns lite som jag borde låta det ligga denna gång.

Medlem
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av Ahris:

Skulle vilja påpeka att spelet är 100% baserat på Kinesisk historia och mytologi, inte Japansk.

Tänkte också på det. "Jade" är liksom något jag förknippar med Kina, inte Japan. Blev lite förvirrad av nyheten.

Ja och det är inte bara 'baserat på' utan egentligen en renodlad hyllning till den antika kinesiska kulturen. Jag älskade spelet för att man har gjort sig stort besvär att göra det helt 'legit'.

Medlem

Väldigt mysigt spel vill jag minnas. Minns även att man kunde lära sig drunken master-moves. Mysigt!

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Tyckte detta spel var kanon för 10 år sedan. Känns lite som jag borde låta det ligga denna gång.

Bioware wants your money... give it to em...

Medlem

Om man gillade KotoR kommer man gilla det här spelet då också?
Köpte nämligen KotoR till Ipaden och tyckte den var en väldig trevlig upplevelse, funkade jättebra att spela till den.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Well, Jade, såväl vit som grön, är väl rätt populär i egentligen hela resten av "icke-väst"-världen? Minns att många tok-hyllade spelet, men någon större framgång blev det väl aldrig. Någon större likhet med kotor vill jag minnas att det inte har, till skillnad från Mass effect som på många sätt var en vidareutveckling av kotor med förvisso ny IP.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av TheConsul:

Tyckte detta spel var kanon för 10 år sedan. Känns lite som jag borde låta det ligga denna gång.

Bioware wants your money... give it to em...

Men spelet var gratis på PC för ett tag sen, kanske i våras. Plockade det då

Medlem

How about a Jade Empire 2 instead!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Well, Jade, såväl vit som grön, är väl rätt populär i egentligen hela resten av "icke-väst"-världen? Minns att många tok-hyllade spelet, men någon större framgång blev det väl aldrig. Någon större likhet med kotor vill jag minnas att det inte har, till skillnad från Mass effect som på många sätt var en vidareutveckling av kotor med förvisso ny IP.

Nej, det passerade tyvärr ganska obemärkt förbi. Dels för att det släpptes exklusivt till Xbox (PC versionen kom först två år efteråt) och dels för att det nog kan vara svårt för en del att känna sig hemma i en helt kinesisk miljö.

Det är synd för det är ett av Biowares bästa spel i min mening.

Medlem
Skrivet av Xeran:

Om man gillade KotoR kommer man gilla det här spelet då också?
Köpte nämligen KotoR till Ipaden och tyckte den var en väldig trevlig upplevelse, funkade jättebra att spela till den.

Jade Empire har action baserad strid istället för rpg systemet från kotor men det påminner mycket när det gäller moraliska val och liknande.

Inaktiv

Tycker stridssystemet var kasst som fan, spamma A för att vinna typ.
Sen har jag aldrig gillat Biowares egna IP:n särskilt mycket och detta är väl det sämsta enligt mig. Svårt att göra antika Kina. Världen känns inte autentisk, och spelmotorn från KotOR började bli lite väl gammal. Spelvärlden är uppdelad i nästan klaustrofobiskt små områden.

Medlem

Var inte heller jag någon större fan av stridssystemet. Ge mig Mass Effect I till Ios istället.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Var inte heller jag någon större fan av stridssystemet. Ge mig Mass Effect I till Ios istället.

Sitter och kör Mass Effect I på ps3 nu, hade nog flytit smidigare på än iOS än det gör på ps3...

Medlem

Jag har ägt det här spelet väldigt länge men aldrig blivit av att spela. Nu är jag orolig att jag kommer känna att det är daterat...
Jag har varit ett stort fan av både KOTOR och mass effect och Dragon Age.
Ska jag ta tag i det nu?

1
Skriv svar