Jämför Mafia 3:s grafik mot Mafia 2

Robot
Jämför Mafia 3:s grafik mot Mafia 2

Det har gått sex år - märks det eller har tiden snarare gått baklänges?

#mafia-ii, #mafia-3


Medlem
Jämför Mafia 3:s grafik mot Mafia 2

Det är sjukt viktigt med snygga texturer och bra ljussättning. Jag kan tycka att Mafia 2 lyckades bättre med båda dessa då jag föredrar det lite glättigare och ljusa intrycket man får av Mafia 2 än det lite deprimerande men kanske mer realistiska Mafia 3.

Men man har valt att satsa mer på dynamiken i Mafia 3. Vattnet är riktigt vatten till skillnad från Mafia 2:s pinsamma texturer som åker fram och tillbaka och man har en riktig dag- och nattcykel i Mafia 3.

Men att de båda är ganska jämförbara är ett i sig stort misslyckande då det ju gått rätt många år mellan spelen och uppenbarligen har inte grafiken hängt med. Jämför med Frostbite-spel så känns Mafia 3 lite stenålders i vissa fall.

Medlem

Vilken deprimerande slutprodukt efter alla snygga gameplay-trailers. Jag trodde verkligen att det här skulle bli bra med tanke på hur välpolerat Mafia II var.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Har spelat ett par timmar men kan ju inte direkt påstå att det känns som ett spel från 2016. Kan kännas som att det är byggt för att fungera på gamla konsollerna, alltså 360 och ps3.

Nu är ju inte grafik allt och det är rätt roligt spel men buggar och halvdan grafik sänker spelet en del.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Det första Mafia var magiskt bra, och uppföljaren var också riktigt bra. Så det är ledsamt att se att Mafia 3 inte verkar hålla riktigt måttet, och inte bara grafiskt.

Förhoppningsvis blir det som med Watch_Dogs för mig. Skippade det när det släpptes och köpte det något år senare för typ 199 kr och hade en trevlig upplevelse. Lite omvänd hype på något sätt eftersom det kändes så dissat.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Jag tycker Mafia 3 hade varit bra om inte AI'n var bland det dummaste jag kört mot, man kan bara sitta bakom ett hörn och vissla sig igenom varenda område. Även om dom står i en klunga så kommer dom bara en efter en så man kan döda dem utan att alerta de andra. Och höjer man svårigheten så är det enda som förändras att man tar mer skada från skott

Storyn för övrigt är bra, men spelet är som andra säger fruktansvärt ooptimerat, jag är faktiskt rätt besviken efter att Mafia 2 var så bra.

Dock så tycker jag inte grafikkorts testerna verkar stämma så bra, jag kör med mitt gtx 1080 på 90fps+ konstant när det är maxat och i testerna låg de på 56 i snitt, vet inte hur det kommer sig

C2
Medlem

Jag måste faktiskt säga att jag är sjukt besviken på mafia 3 när man har den suveräna föregångaren mafia 2, jag tycker att gameplayen har en tendens att bli enformig, åk hit döda han, åk dit döda han, det blir liksom inte nån riktig omväxling, detta är ju dock ett riktigt open world spel till skillnad från mafia 2s linjära story i semi-öppen karta, och man får inte riktigt samma känsla av att storyn går framåt. men det som jag tycker är så snyggt gjort i mafia 2 är bilkörningen, oslagbar känsla av bladfjädring och alldeles för smala däck, med mafia 3 som får alla bilar från 60-talets new bordeaux att till synes vara gjorda i ren pansar och krossar knappt en lykta om man kör rakt in i ett brofundament i 160kmh... samt att alla texturer är så matta i färg och ljussättning att dom ser ut att vara gjorda i paint... vad hände egentligen?

Gen
Medlem
Skrivet av Morti:

Jag tycker Mafia 3 hade varit bra om inte AI'n var bland det dummaste jag kört mot, man kan bara sitta bakom ett hörn och vissla sig igenom varenda område. Även om dom står i en klunga så kommer dom bara en efter en så man kan döda dem utan att alerta de andra. Och höjer man svårigheten så är det enda som förändras att man tar mer skada från skott

Storyn för övrigt är bra, men spelet är som andra säger fruktansvärt ooptimerat, jag är faktiskt rätt besviken efter att Mafia 2 var så bra.

Dock så tycker jag inte grafikkorts testerna verkar stämma så bra, jag kör med mitt gtx 1080 på 90fps+ konstant när det är maxat och i testerna låg de på 56 i snitt, vet inte hur det kommer sig

Säker på att det är maxat? Vad jag läst så verkar folk just ligga på 40fps vid 1440p med ett 1080 vilket inte är spelbart i min värld.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Morti:

Jag tycker Mafia 3 hade varit bra om inte AI'n var bland det dummaste jag kört mot, man kan bara sitta bakom ett hörn och vissla sig igenom varenda område. Även om dom står i en klunga så kommer dom bara en efter en så man kan döda dem utan att alerta de andra. Och höjer man svårigheten så är det enda som förändras att man tar mer skada från skott

Storyn för övrigt är bra, men spelet är som andra säger fruktansvärt ooptimerat, jag är faktiskt rätt besviken efter att Mafia 2 var så bra.

Dock så tycker jag inte grafikkorts testerna verkar stämma så bra, jag kör med mitt gtx 1080 på 90fps+ konstant när det är maxat och i testerna låg de på 56 i snitt, vet inte hur det kommer sig

Säker på att det är maxat? Vad jag läst så verkar folk just ligga på 40fps vid 1440p med ett 1080 vilket inte är spelbart i min värld.

Rätt säker, har varit inne och testat med optimal, custom och high. Jag har ju en i7 6700k dessutom, dom kanske hade en äldre:) Sedan kollar jag mest på steams ingame fps counter som jag inte heller vet om den är 100% correct

Gen
Medlem
Skrivet av Morti:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Morti:

Jag tycker Mafia 3 hade varit bra om inte AI'n var bland det dummaste jag kört mot, man kan bara sitta bakom ett hörn och vissla sig igenom varenda område. Även om dom står i en klunga så kommer dom bara en efter en så man kan döda dem utan att alerta de andra. Och höjer man svårigheten så är det enda som förändras att man tar mer skada från skott

Storyn för övrigt är bra, men spelet är som andra säger fruktansvärt ooptimerat, jag är faktiskt rätt besviken efter att Mafia 2 var så bra.

Dock så tycker jag inte grafikkorts testerna verkar stämma så bra, jag kör med mitt gtx 1080 på 90fps+ konstant när det är maxat och i testerna låg de på 56 i snitt, vet inte hur det kommer sig

Säker på att det är maxat? Vad jag läst så verkar folk just ligga på 40fps vid 1440p med ett 1080 vilket inte är spelbart i min värld.

Rätt säker, har varit inne och testat med optimal, custom och high. Jag har ju en i7 6700k dessutom, dom kanske hade en äldre:) Sedan kollar jag mest på steams ingame fps counter som jag inte heller vet om den är 100% correct

Aja vad bra att det flyter på så fint på din burk Jag minns inte riktigt vilken CPU de hade men eftersom det gäller ett open world spel så lär CPUn ha rätt stor inverkan på FPSen. Steams är korrekt alla de gånger jag undersökt saken (tex när jag kör MSI AB vid sidan av för att kolla temps, clocks osv).

SoL
Medlem

Har inte spelat ett enda mafia spel men jag blev fan mer sugen på att spela 2:an än 3:an

Medlem

Tycker Mafia 3 har riktigt snygga karaktärer, i dialogerna är det grymt bra grafik å läpp-sync etc. Men redan nån minut senare kan du prata med samma person där den inte ska vara med i någon sekvens å då är det bara en "low-poly" snubbe du snackar med som ser suddig ut.

Fartbegränsningen var det första jag märkte när jag testade spelet, förut var polisen på en som en igel om man körde mot rött eller för fort.

Skrivet av SoL:

Har inte spelat ett enda mafia spel men jag blev fan mer sugen på att spela 2:an än 3:an

Mafia 1 och 2 är riktigt bra spel. Tyvärr har ettan inte riktigt åldrats bra.

Geeks Gaming

Kan säga jag gillar alla Mafia spelen. Alla har sin egen charm.
Ja det saknas lite saker i Mafia 3. Men det är ett större spel. Men utnyttjar hela kartan mer. Plus att det finns jättemånga hus man kan ta sig in i samt att det finns mer än en väg att ta sig in på. Samma gäller majoriteten av uppdragen där man själv får välja hur man ska spela de. Till skillnad från typ mafia 2 och även gta.

Medlem

Pinsamt


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

mafia 2 ser bättre ut .. konsollerna klarar inte driva den mer realistiska stilen i mafia 3 , så verkar dom dom har fått skruva ner mkt. Det jag sett från trailers osv så verkar det va extremt snålt med polygonerna i mafia 3, förutom på huvudkaraktären.

Ambassadör
Xbox

Hahah sjukt kass.


signatur

Jump in.

Medlem

Tur att jag köpte metal gear solid v istället för detta igår


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Tycker att Maffia 3 får massa oförtjänt skit. Och att grafiken är ful förstår jag mig inte på. Fast nu kan jag bara tala för PC versionen. Folk får det att låta som ett skit spel. Det spelet jag spelar på min PC fungerar utmärkt, ser snyggt ut, och spelet är riktigt kul. Jag tror inte det finns ett spel som har ett sådant skönt och bra skjut mekanik, och de sköna animationerna Lincoln har är ju fantastiska, det känns väldigt flytande att gå runt med honom, och storyn, musiken, ljuden, är ju fantastiskt. Säg mig ett annat spel där solen kan gå i moln :P?

Det är klart att spelet har buggar om man letar efter dom, men jag har inte stött på någon än faktiskt. Sen är det klart att vissa saker är lite märkligt med grafiken, som tex. spegel bilderna i spelet, eller den tråkiga AA:n som gör allt blurrigt (förmodligen FXAA).

Gen
Medlem
Skrivet av nils45:

Tycker att Maffia 3 får massa oförtjänt skit. Och att grafiken är ful förstår jag mig inte på. Fast nu kan jag bara tala för PC versionen. Folk får det att låta som ett skit spel. Det spelet jag spelar på min PC fungerar utmärkt, ser snyggt ut, och spelet är riktigt kul. Jag tror inte det finns ett spel som har ett sådant skönt och bra skjut mekanik, och de sköna animationerna Lincoln har är ju fantastiska, det känns väldigt flytande att gå runt med honom, och storyn, musiken, ljuden, är ju fantastiskt. Säg mig ett annat spel där solen kan gå i moln :P?

Det är klart att spelet har buggar om man letar efter dom, men jag har inte stött på någon än faktiskt. Sen är det klart att vissa saker är lite märkligt med grafiken, som tex. spegel bilderna i spelet, eller den tråkiga AA:n som gör allt blurrigt (förmodligen FXAA).

Jag äger inte spelet och kan bara förlita mig på reviews jag sett på Youtube men gällande grafiken så nämner många att cutscenes är generellt väldigt snygga, samt lipsync och mocap men att kvalitén på texturer varierar oerhört när man är ute och kör. Man kan se något snyggt ena sekunden och sen blaskiga texturer den andra. En kille körde över en bro som bara var en sörja av grått och vitt, inte särskilt fint. Slutligen var det det där med skyboxes som tydligen är gräsliga.

Sen hade jag nog vart rätt besviken om jag bara fått ut 40fps vid 1440p med mitt GTX1080 kort som alla benchmarks säger.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av nils45:

Tycker att Maffia 3 får massa oförtjänt skit. Och att grafiken är ful förstår jag mig inte på. Fast nu kan jag bara tala för PC versionen. Folk får det att låta som ett skit spel. Det spelet jag spelar på min PC fungerar utmärkt, ser snyggt ut, och spelet är riktigt kul. Jag tror inte det finns ett spel som har ett sådant skönt och bra skjut mekanik, och de sköna animationerna Lincoln har är ju fantastiska, det känns väldigt flytande att gå runt med honom, och storyn, musiken, ljuden, är ju fantastiskt. Säg mig ett annat spel där solen kan gå i moln :P?

Det är klart att spelet har buggar om man letar efter dom, men jag har inte stött på någon än faktiskt. Sen är det klart att vissa saker är lite märkligt med grafiken, som tex. spegel bilderna i spelet, eller den tråkiga AA:n som gör allt blurrigt (förmodligen FXAA).

Jag äger inte spelet och kan bara förlita mig på reviews jag sett på Youtube men gällande grafiken så nämner många att cutscenes är generellt väldigt snygga, samt lipsync och mocap men att kvalitén på texturer varierar oerhört när man är ute och kör. Man kan se något snyggt ena sekunden och sen blaskiga texturer den andra. En kille körde över en bro som bara var en sörja av grått och vitt, inte särskilt fint. Slutligen var det det där med skyboxes som tydligen är gräsliga.

Sen hade jag nog vart rätt besviken om jag bara fått ut 40fps vid 1440p med mitt GTX1080 kort som alla benchmarks säger.

Jag tycker inte du ska uttala dig om du inte har spelat det, ta inte illa upp, jag menar inte det personligt, men det du gör, gör så många andra också, "Jumping on the bandwagon". Att en bro ser ut som en grå vit sörja kan också ha med Youtubes kvalité (1080p i Youtube suger pung) i kombination med spelets AA, samt spelets version, ps4 eller xbox1, osv.
GTX 1080 är fortfarande inte ett 4k singel kort och kommer aldrig vara. Själv spelar jag 1080 med 1080p med 60+ fps. Detta spelet är optimerat, men det finns självklart utrymme för förbättringar. Folk har bara inte tillräckligt med förståelse varför ett spel kan se blurrigt ut, det är inte texturerna utan olika inställningar så som AA, upscaling, med mera, . Att konsolernas version ser ut som piss tycker jag inte ens är värt en diskussion.

Nedanför här kan man se ett screenshot som jag tog, där jag personligen tycker att detta spelet har helt godkänd Grafik, det är inget fel på texturerna alls.

Gen
Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Gen:
Skrivet av nils45:

Tycker att Maffia 3 får massa oförtjänt skit. Och att grafiken är ful förstår jag mig inte på. Fast nu kan jag bara tala för PC versionen. Folk får det att låta som ett skit spel. Det spelet jag spelar på min PC fungerar utmärkt, ser snyggt ut, och spelet är riktigt kul. Jag tror inte det finns ett spel som har ett sådant skönt och bra skjut mekanik, och de sköna animationerna Lincoln har är ju fantastiska, det känns väldigt flytande att gå runt med honom, och storyn, musiken, ljuden, är ju fantastiskt. Säg mig ett annat spel där solen kan gå i moln :P?

Det är klart att spelet har buggar om man letar efter dom, men jag har inte stött på någon än faktiskt. Sen är det klart att vissa saker är lite märkligt med grafiken, som tex. spegel bilderna i spelet, eller den tråkiga AA:n som gör allt blurrigt (förmodligen FXAA).

Jag äger inte spelet och kan bara förlita mig på reviews jag sett på Youtube men gällande grafiken så nämner många att cutscenes är generellt väldigt snygga, samt lipsync och mocap men att kvalitén på texturer varierar oerhört när man är ute och kör. Man kan se något snyggt ena sekunden och sen blaskiga texturer den andra. En kille körde över en bro som bara var en sörja av grått och vitt, inte särskilt fint. Slutligen var det det där med skyboxes som tydligen är gräsliga.

Sen hade jag nog vart rätt besviken om jag bara fått ut 40fps vid 1440p med mitt GTX1080 kort som alla benchmarks säger.

Jag tycker inte du ska uttala dig om du inte har spelat det, ta inte illa upp, jag menar inte det personligt, men det du gör, gör så många andra också, "Jumping on the bandwagon". Att en bro ser ut som en grå vit sörja kan också ha med Youtubes kvalité (1080p i Youtube suger pung) i kombination med spelets AA, samt spelets version, ps4 eller xbox1, osv.
GTX 1080 är fortfarande inte ett 4k singel kort och kommer aldrig vara. Själv spelar jag 1080 med 1080p med 60+ fps. Detta spelet är optimerat, men det finns självklart utrymme för förbättringar. Folk har bara inte tillräckligt med förståelse varför ett spel kan se blurrigt ut, det är inte texturerna utan olika inställningar så som AA, upscaling, med mera, . Att konsolernas version ser ut som piss tycker jag inte ens är värt en diskussion.

Nedanför här kan man se ett screenshot som jag tog, där jag personligen tycker att detta spelet har helt godkänd Grafik, det är inget fel på texturerna alls.

https://s9.postimg.org/sxyrvi1lp/image.jpg

Jag förstår din respons på mitt inlägg men samtidigt vill jag påpeka att det inte är så att jag tittar på en video där en person spelar spelet och säger "great graphics" och så kommer jag och säger att det är fult baserat på kompressionen. Det är flera reviewers som själva säger att de spelar spelet och stör sig på att kvalitén på grafiken är oerhört ojämn. Däremot säger ingen att alla texturer i hela spelet är dåliga men mer att, som jag precis skrev, det kan skilja sig från en byggnad till en annan, en väg till en annan. Kika 7:43 här. Sen är det ju självfallet PC versionen vi pratar om här, eller hur?

Sen nämnde du 4K...vad har det med något att göra? Jag pratar om upplösningen 2560x1440p där kortet fixar ca 43fps enligt tester som du kan läsa om här. Jag beklagar men tror nog du är ensam om att tycka att Mafia 3 är optimerat eller så har du kanske låga krav?

Absolut hör diskussionen om konsolversionerna inte hemma här eftersom vi återigen pratar om PC versionen.

Vidare kan man diskutera spelets innehåll som voice acting, AI, ljud osv men tycker det är synd att försvara faktumet som de flesta verkar hålla överens om - portningen till PC är riktigt dålig. 30fps lock som hela communityn var tvungen att skrika åt för att de kom på att "jaha, kanske bäst att ta bort den". Finns inget som kan försvara ett sådant urbota dumt beslut.

Medlem

Alltså, det här spelet är sjukt dåligt optimerat, gå in och läs på steam-forumet/reddit så får ni svar på tal. Att påstå något annat är som att påstå jorden är platt.
Jag sitter på ett 980ti och en i5 6400k och jag kommer inte över 45fps när jag kör en bil i det här förbannade spelet.

Jämför med The witcher 3 som är hundra gånger mer detaljerat där jag ligger på konstant 75fps med hair phyics på och allt annat maxat.

Fyfan säger jag bara.

Medlem

Dessutom så hittade en kille på reddit en rad text i en spelfil där det står att texturerna är 512x512. Vet inte hur man ens kan försvara detta spel.

Medlem

Jag tycker det är ett okej kul spel. Storyn är engagerande. Men något nytt mafia 1 eller 2 är det inte.

Gud vad jag skulle vilka spela mafia 1 med modern grafik och lite uppdaterat gameplay.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Det här är ju bara pinsamt och jag tror verkligen inte storyn jämnar ut det! Tur att man inte lirat tvåan! Ska nog köpa tvåan så småningom och sen testa trean när det är på rea eller nåt... Älskade ettan!

k3m
Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Gen:
Skrivet av nils45:

Tycker att Maffia 3 får massa oförtjänt skit. Och att grafiken är ful förstår jag mig inte på. Fast nu kan jag bara tala för PC versionen. Folk får det att låta som ett skit spel. Det spelet jag spelar på min PC fungerar utmärkt, ser snyggt ut, och spelet är riktigt kul. Jag tror inte det finns ett spel som har ett sådant skönt och bra skjut mekanik, och de sköna animationerna Lincoln har är ju fantastiska, det känns väldigt flytande att gå runt med honom, och storyn, musiken, ljuden, är ju fantastiskt. Säg mig ett annat spel där solen kan gå i moln :P?

Det är klart att spelet har buggar om man letar efter dom, men jag har inte stött på någon än faktiskt. Sen är det klart att vissa saker är lite märkligt med grafiken, som tex. spegel bilderna i spelet, eller den tråkiga AA:n som gör allt blurrigt (förmodligen FXAA).

Jag äger inte spelet och kan bara förlita mig på reviews jag sett på Youtube men gällande grafiken så nämner många att cutscenes är generellt väldigt snygga, samt lipsync och mocap men att kvalitén på texturer varierar oerhört när man är ute och kör. Man kan se något snyggt ena sekunden och sen blaskiga texturer den andra. En kille körde över en bro som bara var en sörja av grått och vitt, inte särskilt fint. Slutligen var det det där med skyboxes som tydligen är gräsliga.

Sen hade jag nog vart rätt besviken om jag bara fått ut 40fps vid 1440p med mitt GTX1080 kort som alla benchmarks säger.

Jag tycker inte du ska uttala dig om du inte har spelat det, ta inte illa upp, jag menar inte det personligt, men det du gör, gör så många andra också, "Jumping on the bandwagon". Att en bro ser ut som en grå vit sörja kan också ha med Youtubes kvalité (1080p i Youtube suger pung) i kombination med spelets AA, samt spelets version, ps4 eller xbox1, osv.
GTX 1080 är fortfarande inte ett 4k singel kort och kommer aldrig vara. Själv spelar jag 1080 med 1080p med 60+ fps. Detta spelet är optimerat, men det finns självklart utrymme för förbättringar. Folk har bara inte tillräckligt med förståelse varför ett spel kan se blurrigt ut, det är inte texturerna utan olika inställningar så som AA, upscaling, med mera, . Att konsolernas version ser ut som piss tycker jag inte ens är värt en diskussion.

Nedanför här kan man se ett screenshot som jag tog, där jag personligen tycker att detta spelet har helt godkänd Grafik, det är inget fel på texturerna alls.

cynikerna gnäller dessutom på fel saker tycker jag. dock så förstår jag varför fler o fler är missnöjda för de minsta saker.bl.a. för att det släppts så mycket skit till PC de senaste åren.

Medlem

Video visar väl skillnader i detaljer i spelets gameplay, inte i specifikt skillnader i grafiken? Har inte kört Mafia 3 än men det känns som det har ballat ur för att efterlikna GTA mer. Det jag gillat med denna serie tidigare är att det känns som att man bör vara diskret med vad man gör, hålla hastigheten på bilen, inte skjuta vem som helst och att allt inte ska vara over-the-top action. I vad jag sett av den nya delen i serien verkar det ske explosioner överallt och man kan ta kolla på jättemånga civila utan att bli efterlyst. Jag hoppas att bli överraskad när jag införskaffar detta men spelet verkar inte respektera sitt arv förutom en riktigt välgjord historia.

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Video visar väl skillnader i detaljer i spelets gameplay, inte i specifikt skillnader i grafiken? Har inte kört Mafia 3 än men det känns som det har ballat ur för att efterlikna GTA mer. Det jag gillat med denna serie tidigare är att det känns som att man bör vara diskret med vad man gör, hålla hastigheten på bilen, inte skjuta vem som helst och att allt inte ska vara over-the-top action. I vad jag sett av den nya delen i serien verkar det ske explosioner överallt och man kan ta kolla på jättemånga civila utan att bli efterlyst. Jag hoppas att bli överraskad när jag införskaffar detta men spelet verkar inte respektera sitt arv förutom en riktigt välgjord historia.

Spelet är fortfarande sådant, och absolut inte som GTAV. Du får t.ex. bara 12 kulor i din bössa i början, så man blir av med ammunition fort, så man måste planera innan man ska göra någonting. Man dödar inte 100 fiender i meningslösa strider med explosioner. Ett område man kanske ska ta ha en viss mängd fiender och det känns som allt fyller sin mening. Jag skulle påstå att inget maffia spel har haft bättre strider. Man får välja att gå stealth eller panga på som bara den. Det som imponerar på mig mest är när väl striderna utspelas så känns ingenting överdrivet, som det kanske såg ut på trailers, allting känns väldigt "The Last of Us" aktigt, allting känns autentiskt. Och när man är ute i staden och kör bil så tar man det lugnt omkring poliser, samt att man inte vill krocka då man skadar sig lätt. Maffia2 känslan är fortfarande kvar i detta spelet.

1
Skriv svar