Star Citizen visar upp sina procedurskapade planeter

Robot
Star Citizen visar upp sina procedurskapade planeter
Medlem
Star Citizen visar upp sina procedurskapade planeter

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Medlem
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Medlem

Snyggt!

Jag börjar faktiskt bli lite smått intresserad av det här igen.
Har inte riktigt fått grepp om vad spelet verkligen går ut på
men som shooter och pilot från tidigare spel har jag alltid varit
lite smått nyfiken


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Även den mer exotiska planeten de for till senare var imponerande. Med svavel hav och så vidare.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=XuDj5v81Nd0

Ni har hela konferensen här om ni vill se den istället för twitch klip från den.

Medlem
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Mitt inlägg är dock inte kritiskt. Det är egentligen exakt det du skriver, en slags känsla av överväldigande att ens knåpa ihop det. Nu helt plötsligt har de ett No Mans Sky i spelet vilket är helt sjukt. Varje teknik är större och coolare än de flesta vanliga shooters men det är ju också där risken finns. Battlefield har nyligen släppts med flertalet större fel och har ändå styrs av ett enormt team med mer säkra ramar och säkrare utgångspunkter.

Hur som helst är det intressant varje gång nytt material släpps och det ser ju enormt häftigt ut. Men vågar inte bli för hypad för det är så mycket som krävs för att få ihop detta.

Medlem
Skrivet av MattiAce:

... Har inte riktigt fått grepp om vad spelet verkligen går ut på
men som shooter och pilot från tidigare spel har jag alltid varit
lite smått nyfiken

Av alla MMO:er som finns där ute så är Star Citizen nog mest lik Eve Online. Fast det säger nog mer om hur tom rymnd-genren är...

I nuläget finns inte mycket att göra då spelet fortfarande befinner sig i Alpha-stadiet, men då det mesta av den grundläggande tekniken precis blivit färdigställd så kommer allt det intressanta på löpande band numera.

Om några veckor släpper de Alpha 2.6 vilket kommer att utvidga FPS-läget.

Runt årsskiftet 2016/2017 släpper de Alpha 3.0 där du kan utforska ett helt solsystem, systemet Stanton, inklusive de två städerna ArcCorp och Levski.

I och med de två städerna, plus ett dussin rymdstation, plus att beständig ekonomi kom i 2.5, släpper de verktygen som behövs för att idka handel och transportera varor. "Yrkerna" pirat och eskort/livvakt kommer på köpet.

(Man har redan kunnat besöka ArcCorp separat via spelets huvudmeny, men nu kan du äntligen landa där) (Levski tillhör egentligen systemet Nyx, men de har tillfälligt flyttat till Stanton)

Runt 2-3 månader därefter planerar de släppa Alpha 3.1 som inehåller mining och förädling. Mining är ett helt företag i sigsjälvt som jag inte ens tänker börja förklara. Sök på "Star Citizen Careers: Mining" istället.

Efter ytterligare 2-3 månader planerar de släppa Alpha 3.2. Det inehåller Salvage, Repair, och Mercenary - Covert Operation. Sök på "Star Citizen Ship Repair and Maintenance".

Ytterligare 2-3 månader. Alpha 3.3. Farming och Rescue. Farming förklarar sig självt. Rescue betyder att du räddar nödstälda från livbåtar och tar hand om allvarligt skadade spelare. (Det finns perma-death i spelet om du "dör" tillräckligt många gånger, men då fortsätter du bara spela med din arvtagare. Det finns inga skills som du fölorar, men troligtvis finns det arvsskatt. Så inga kamikaze-troll-fasoner).

Typ 2-3 månader. Alpha 4.0 Du kan nu resa till andra solsystem. Karriären Utforskare görs möjlig. Forskning och Utveckling implementers.

Så, nu har du en kort genomgång om vad Star Citizen är och vad det kommer att bli under 2017.

Källa: Star Citizen: Full CitizenCon 2016 Presentation 1:12:28 till 1:18:54


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

Emperor Battle for Dune / Dune är vad jag ser när masken dyker upp.

Medlem
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Förstår inte vad som gör det här krångligare än vilken arbetsplats som helst? Tror du inte det är mkt logistik och liknande som måste skötas minst lika mkt som det du nämner på tex en stor fabrik? Med material, deadlines varor etc. Skillnaden är väl att många företag måste göra allt detta på en daglig basis när speltillverkare får oftast mindre att göra när spelet väl är släppt. Jag försöker inte trycka ner dom, det är ett jävla projekt men att folk inte skulle få kritisera dom, spec när dom betalt pengar förstår jag helt och hållet.

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Mitt inlägg är dock inte kritiskt. Det är egentligen exakt det du skriver, en slags känsla av överväldigande att ens knåpa ihop det. Nu helt plötsligt har de ett No Mans Sky i spelet vilket är helt sjukt. Varje teknik är större och coolare än de flesta vanliga shooters men det är ju också där risken finns. Battlefield har nyligen släppts med flertalet större fel och har ändå styrs av ett enormt team med mer säkra ramar och säkrare utgångspunkter.

Hur som helst är det intressant varje gång nytt material släpps och det ser ju enormt häftigt ut. Men vågar inte bli för hypad för det är så mycket som krävs för att få ihop detta.

Jag menade ett kristet "Amen" inte "amen lilla gubben" Ansåg inte att ditt inlägg var kritiskt hehe

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Förstår inte vad som gör det här krångligare än vilken arbetsplats som helst? Tror du inte det är mkt logistik och liknande som måste skötas minst lika mkt som det du nämner på tex en stor fabrik? Med material, deadlines varor etc. Skillnaden är väl att många företag måste göra allt detta på en daglig basis när speltillverkare får oftast mindre att göra när spelet väl är släppt. Jag försöker inte trycka ner dom, det är ett jävla projekt men att folk inte skulle få kritisera dom, spec när dom betalt pengar förstår jag helt och hållet.

Tycker det är äpple och päron att jämföra en produktskapande fabrik med något som dessa. Här måste de utveckla själva "fabriken" också, arbetsprocesser som ännu inte är fulländade. Framförallt är det också flera "fabriker" som jobbar här och måste kommunicera med varandra, om man nu ska dra den parallellen. Jag sitter själv på Sony och tycker det sköts förvånansvärt dåligt på vissa plan, framförallt för ett så "gammalt" bolag.

Kritik tycker jag man kan framföra, men kritik mot förseningar... vene, jag tycker lite att om man nu såldes in på konceptet så vet man hur sjukt stort projekt det är och alla dess involverade risker. Lite som att beställa ett sjukt ambitiöst projekt att återskapa en enhörning med en viss chans att lyckas men att gnälla över förseningar.

Personligen hade jag nog varit intresserad av en inblick i deras vardag, hur deras hierarki ser ut, vilka som tar vilka beslut och vad för utvecklings-organ det finns etc. DET tycker jag är superintressant

Medlem
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Mitt inlägg är dock inte kritiskt. Det är egentligen exakt det du skriver, en slags känsla av överväldigande att ens knåpa ihop det. Nu helt plötsligt har de ett No Mans Sky i spelet vilket är helt sjukt. Varje teknik är större och coolare än de flesta vanliga shooters men det är ju också där risken finns. Battlefield har nyligen släppts med flertalet större fel och har ändå styrs av ett enormt team med mer säkra ramar och säkrare utgångspunkter.

Hur som helst är det intressant varje gång nytt material släpps och det ser ju enormt häftigt ut. Men vågar inte bli för hypad för det är så mycket som krävs för att få ihop detta.

Jag menade ett kristet "Amen" inte "amen lilla gubben" Ansåg inte att ditt inlägg var kritiskt hehe

Jahaaa, ja de förklarar ju varför själva inlägget inte verkade kritiskt ... börjar väl bli internet-blind

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Mitt inlägg är dock inte kritiskt. Det är egentligen exakt det du skriver, en slags känsla av överväldigande att ens knåpa ihop det. Nu helt plötsligt har de ett No Mans Sky i spelet vilket är helt sjukt. Varje teknik är större och coolare än de flesta vanliga shooters men det är ju också där risken finns. Battlefield har nyligen släppts med flertalet större fel och har ändå styrs av ett enormt team med mer säkra ramar och säkrare utgångspunkter.

Hur som helst är det intressant varje gång nytt material släpps och det ser ju enormt häftigt ut. Men vågar inte bli för hypad för det är så mycket som krävs för att få ihop detta.

Jag menade ett kristet "Amen" inte "amen lilla gubben" Ansåg inte att ditt inlägg var kritiskt hehe

Jahaaa, ja de förklarar ju varför själva inlägget inte verkade kritiskt ... börjar väl bli internet-blind

haha nä jag insåg i efterhand att det var lite dumt formulerat av mig

Medlem

Jag förstår verkligen varför folk är skeptiska till att detta någonsin blir färdigt eller bra i stutänden, det är förbannat ambitiöst. Men samtidigt går det inte att förneka hur jävla långt de har kommit på så pass kort tid egentligen. Holy shit, det ser bra ut. FÖR bra.

Jag håller tummarna dock. Tänker inte skrika "FLOPP", jag VILL att detta ska lyckas.

Medlem

Jag fick väl ingen jätte-wow känsla av denna presentationen men däremot tyckte jag gamescom var betydligt bättre. Tekniken var dock imponerande
Trevligt att se roadmap fram till 4.0 dock


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Det er hyggelig å se CIG presentere nye ting, og dette lover jo godt vil jeg tro.

Likevel, jeg får jo bare håpe på at selve spillmekanikken ikke dummes ned for å tilfredsstille barn, som synes å ha vært tilfelle med 'No Man's Sky', overfladisk og talentløst.

Quake-konnässsör

Om allt går som det är planerat, har kanske inte alltid gjort det med CIG, så kommer vi få 3.0 med dessa procedurskapade planeterna i slutet på december. De har blivit bättre på att få ett mera kontrollerat och regelbundet släpp av sina patcher. 3.0 kommer vara enorm stor uppdatering.

Och som föregående talare så håller jag med om att det är skönt att se en planerat på nästa år och vad de kommer släppa. Ser fram emot Salvage delen av spelet, hur nu de kommer lösa den biten.

En annan som som också kan vara värd att ta upp är att de pratade om att de ska börja optimera motorn, själv sitter man och spelar i 20 - 40 fps idagens version. Men när de körde så hade de 80 - 130 fps, vilka monster datorer sitter de på? Eller är det så att spelet är så pass optimerat?

Medlem

@almblad
Nätkoden, det spelar ingen roll vilken superdator du har så länge nätkoden fortfarande har rötterna i Cryengine. Jag trodde att de bytt ut den flera ggr men det var något jag blev varse förra månaden att det inte sker fullt ut före 3.0.
Du kan dock köra offline, vilket denna person har gjort riktigt snyggt och behagligt:

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/344969/s...

Inlägg i denna tråd från Logic Sol om nätkoden:
"Star Citizen has a unique netcode problem. The physics coding for objects was designed with a small, 10 km or less map size in mind.
Because of this it lacks network LoD(Level of Detail), aka the ability to selectively send information that's only relevant to the immediate area. This causes every single object, ship, interaction etc, to have all it's physics data send to the client from the entire map at all times.

There is so much unneeded information sent that it completely overloads the client physics thread, which in turn bogs down the render thread causing frame loss."

Quake-konnässsör

@Hajfena
Intressting, får vänta och se vad som händer i framtiden.

Filmen är så smooth~~~, hoppas verkligen de ordnar sig.

Tack för informationen

Medlem

Vill inte veta hur buggit det här kommer att vara vid relese. Om det blir nån relese nångång.

Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Förstår inte vad som gör det här krångligare än vilken arbetsplats som helst? Tror du inte det är mkt logistik och liknande som måste skötas minst lika mkt som det du nämner på tex en stor fabrik? Med material, deadlines varor etc. Skillnaden är väl att många företag måste göra allt detta på en daglig basis när speltillverkare får oftast mindre att göra när spelet väl är släppt. Jag försöker inte trycka ner dom, det är ett jävla projekt men att folk inte skulle få kritisera dom, spec när dom betalt pengar förstår jag helt och hållet.

Antingen är det betydligt knepigare än annat arbete, eller så är spelutvecklare generellt sett ganska oerfarna. För koll på vad vi gör och hur man bäst gör spel, det har vi fan inte. En tio år gammal anekdot (men detta ger den bara mer tyngd): det är mindre jobb att plocka fram en ny bilmodell än att utveckla ett stort spel.

1
Skriv svar