Robot
Mafia III

Något nytt Mafia är det inte. Men är det bra?

#mafia-iii, #gears-of-war-4, #hangar-13, #mafia-ii


Medlem
Mafia III

Haha, vad tusan hände när ni tog bilden på mannen som är misshandlad? Ser ut som att ni fångat fina artifakter överhettat grafikkort eller buggiga drivrutiner?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Ps4 versionen har funkat bra hittills...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marsson90:

Haha, vad tusan hände när ni tog bilden på mannen som är misshandlad? Ser ut som att ni fångat fina artifakter överhettat grafikkort eller buggiga drivrutiner?

Förr i världen användes tuttifruttiströssel som tortyrredskap.


signatur
Medlem

Bra recension! Tråkigt att det dras med en del buggar bara. Får köpas när det städats upp lite.

Medlem

Lirat hela helgen på xbox one, kraschade 2 gånger i början men annars inga problem. Skoj spel om man tar det för vad det är. Spelet bryter ingen ny mark vad gäller innovation eller kontroller men vem fan har sagt det?

Storyn och känslan är 5/5, gameplay 3/5, skulle säga att det är betydligt mer beroendeframkallande än vad GTAV var. Att folk ger spelet lägsta betyg på steam och på metacritic enbart för att pc spelare inte kunde köra i 60fps är omoget och hjälper ingen.

Inaktiv

Bra recension!

Har funderat på det där med tidsenliga soundtracks till spel. Känns som att det lätt blir att det låter som en "Greatest hits of the 60s" CD istället för autentisk musik eftersom det är klassikerna som lever kvar så här 50 år senare men att det fanns otroligt mycket musik som mer eller mindre är bortglömd. Något jag tänkte på när jag kollade på en Mafia 3 stream och kände igen alla låtar.

Redaktör
Skrivet av anon_306295:

Bra recension!

Har funderat på det där med tidsenliga soundtracks till spel. Känns som att det lätt blir att det låter som en "Greatest hits of the 60s" CD istället för autentisk musik eftersom det är klassikerna som lever kvar så här 50 år senare men att det fanns otroligt mycket musik som mer eller mindre är bortglömd. Något jag tänkte på när jag kollade på en Mafia 3 stream och kände igen alla låtar.

Det är svinbra musik, men rätt förutsägbar - för mycket hitlåtar. Som du säger, det finns ju hur mycket bra musik som helst från den perioden, hade varit roligare med alternativt som Captain Beefheart, Zappa, Velvet Underground eller Stooges också. (Alltid Stooges!)


signatur
Medlem

Som länkat i den andra tråden, en del roliga och en del "roliga" buggar kvar att städa bort: http://9gag.com/gag/a5rOgOE


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

- Känns inte som ett spel som handlar om maffian, utan bara om förutsägbar hämnd
- Uppdragen består i stort sett bara av 3-4 variationer som man gör om och om igen.
- Världen är om möjligt ännu tommare än vad den var i mafia 2
- AI:n är helt dum i huvudet
- Många buggar

+ Fantastiskt soundtrack

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pecman:

Bra recension!

Har funderat på det där med tidsenliga soundtracks till spel. Känns som att det lätt blir att det låter som en "Greatest hits of the 60s" CD istället för autentisk musik eftersom det är klassikerna som lever kvar så här 50 år senare men att det fanns otroligt mycket musik som mer eller mindre är bortglömd. Något jag tänkte på när jag kollade på en Mafia 3 stream och kände igen alla låtar.

Det är svinbra musik, men rätt förutsägbar - för mycket hitlåtar. Som du säger, det finns ju hur mycket bra musik som helst från den perioden, hade varit roligare med alternativt som Captain Beefheart, Zappa, Velvet Underground eller Stooges också. (Alltid Stooges!)

Haha! Trodde aldrig att jag skulle se någon skriva om Captain Beefheart på FZ.

Lighthouse beacon straight ahead straight ahead across black seas to bring
Seeking electricity

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marsson90:

Haha, vad tusan hände när ni tog bilden på mannen som är misshandlad? Ser ut som att ni fångat fina artifakter överhettat grafikkort eller buggiga drivrutiner?

Förr i världen användes tuttifruttiströssel som tortyrredskap.

Någon har tittat på Hot Shots 2 hör jag...

MEG
Medlem

Hmm har inte hört om Captain Beefheart, blir till att ta fram han på Spotify


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Glitchar och prestandaproblem.

Bra att ni tar upp detta och självklart ska det påverka betyget.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marsson90:

Haha, vad tusan hände när ni tog bilden på mannen som är misshandlad? Ser ut som att ni fångat fina artifakter överhettat grafikkort eller buggiga drivrutiner?

Förr i världen användes tuttifruttiströssel som tortyrredskap.

Någon har tittat på Hot Shots 2 hör jag...

Haha, nu blev jag sugen på kolasås och gummibjörnar.


signatur
Ambassadör
Xbox

Så det är en dyr playlist från Spotify med "viktigt budskap" som är fullt med buggar, korkad AI och repetitivt gameplay? Låter jätteskoj. Nej tack.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av MEG:

Hmm har inte hört om Captain Beefheart, blir till att ta fram han på Spotify

Plåga dig genom Trout Mask Replica några gånger, det anses av många vara hans magnum opus. Vid första anblick är det bara en massa oljud, men när man lyssnar närmare upptäcker man komplexa rytmer och flera tempon som spelas ovanpå varandra. Och det blir ju inte mindre underligt av att självaste Frank Zappa producerade albumet.

Om du är som jag och vill lyssna på hans lite mer lättsmälta verk tycker jag att du ska börja med Safe as Milk, finns på Spotify!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

inte ens värt en trea med alla prestandaproblem, AIn ska vara väldigt kass har jag hört... nä inte alls ett bra mafia spel

MEG
Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av MEG:

Hmm har inte hört om Captain Beefheart, blir till att ta fram han på Spotify

Plåga dig genom Trout Mask Replica några gånger, det anses av många vara hans magnum opus. Vid första anblick är det bara en massa oljud, men när man lyssnar närmare upptäcker man komplexa rytmer och flera tempon som spelas ovanpå varandra. Och det blir ju inte mindre underligt av att självaste Frank Zappa producerade albumet.

Om du är som jag och vill lyssna på hans lite mer lättsmälta verk tycker jag att du ska börja med Safe as Milk, finns på Spotify!

Ok, jag ska ge mig in på ett musikaliskt äventyr senare ikväll, tack för tipset


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Har spelat runt 5-6 timmar hittills. Väldigt repetitivt tyvärr men jag gillar storyn och känslan i miljön. Men ja, 3 av 5 är väl vad jag hade gett det också.

Gen
Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Ps4 versionen har funkat bra hittills...

Trots allt var det utvecklat till konsol i första hand. Portningen till PC är tydligen under all kritik.

Medlem

Då var det som jag misstänkte då, ett kast spel med en bra tittel.
Inget eller litet att göra med maffian.

Medlem

Bra recension! Var sugen på att skaffa det när jag såg tidiga gameplays, men nu är jag tveksam, verkar jäkligt repetativt!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marsson90:

Haha, vad tusan hände när ni tog bilden på mannen som är misshandlad? Ser ut som att ni fångat fina artifakter överhettat grafikkort eller buggiga drivrutiner?

Förr i världen användes tuttifruttiströssel som tortyrredskap.

Någon har tittat på Hot Shots 2 hör jag...

Haha, nu blev jag sugen på kolasås och gummibjörnar.

Inte för att du frågat men jag var i Berlin i somras och hittade en Kocher-butik där de sålde Haribo-björnar med fiskgelatin. Det tyckte jag var fränt! Hade varit snäppet coolare om björnen på förpackningen hade haft kippa och charedi-polisonger men ändå...

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av marsson90:

Haha, vad tusan hände när ni tog bilden på mannen som är misshandlad? Ser ut som att ni fångat fina artifakter överhettat grafikkort eller buggiga drivrutiner?

Förr i världen användes tuttifruttiströssel som tortyrredskap.

Någon har tittat på Hot Shots 2 hör jag...

Haha, nu blev jag sugen på kolasås och gummibjörnar.

Eller en Majonäs och gristryne macka


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Gillar spelet trots dess många brister. Ångrar inte heller att jag köpte det. Däremot är det inte en värdig uppföljare till Mafia 1/2 utan snarare nåt slags sidospår.

Mafia 1 > 2 > 3.

Medlem

Kört i 9 timmar utan en enda crash. Kör 1440p på high på allt förutom AA med ett 390X så jag misstänker att det är Nvidia folk som har problem?

Diggar spelet då det har skön känsla och intressant story. Dock tror jag man måste köra med handkontroll (vilket jag gör) för att kunna uppskatta spelet till fullo.

Medlem

Varför kan vi inte få en värdig uppföljare till Mafia 1?
Blir bara mer och mer snedsteg. Tvåan var bra men inte lika bra som första spelet.

Medlem

Gissade att det skulle bli betyget 3 av 5 på FZ.
Angående bilkörningen så är jag nöjd med simulation inställd. Påminner lite om den helt suveräna styrningen i GTA 4. (GTA 5 gjorde "RockStar" bort sig, imo) Jag förbeställde Deluxe utgåvan av Mafia 3 och fick med "Family Kickback Pack" med 3 muskelbilar. 2 av de är helt otroliga att köra omkring med o slira. Coolt som tusan...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

k3m
Medlem
Skrivet av schamp0:

Lirat hela helgen på xbox one, kraschade 2 gånger i början men annars inga problem. Skoj spel om man tar det för vad det är. Spelet bryter ingen ny mark vad gäller innovation eller kontroller men vem fan har sagt det?

Storyn och känslan är 5/5, gameplay 3/5, skulle säga att det är betydligt mer beroendeframkallande än vad GTAV var. Att folk ger spelet lägsta betyg på steam och på metacritic enbart för att pc spelare inte kunde köra i 60fps är omoget och hjälper ingen.

instämmer. ser riktigt bra ut. bättre än GTA, förvånar mig inte heller, då GTA spelen är själlösa, sandlådor. Det här blir att införskaffa. jo, det ser ut att vara grymt våld oxå...

12
Skriv svar