Japp, Star Citizens singleplayer försenas till nästa år

Robot
Japp, Star Citizens singleplayer försenas till nästa år
Medlem
Japp, Star Citizens singleplayer försenas till nästa år

I den här takten hinner vi ut och kolonisera rymden på riktigt innan Star Citizen släpps

Medlem

Snart så

Medlem

Nästa år: Star Citizens singleplayer försenas till nästa år


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av philgapin:

I den här takten hinner vi ut och kolonisera rymden på riktigt innan Star Citizen släpps

Jag ringer Elon Musk

Medlem

I told you so! Snarare försenas S42 med ett halvår eller mer.
Inte ett enda färdigt uppdrag att visa upp...

Artikeln som skrevs för en månad sen blev lite hetsk där flertalet trodde på någon månads försening, och jag säger: De vill hålla hype uppe för att generera pengar för CIG måste ha vetat att de inte kan leverera i år flera månader tillbaka: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160905/star-citizens-squa...

Just nu när man klickar på
https://robertsspaceindustries.com/squadron42
och scrollar längst ner så står det fortfarande 2016...
Falsk marknadsföring?

Medlem

Är ni bittra för att ni inte får spela eller är ni bara näthatare?

Om ni inte är kids så bör ni ju förstå att de flesta spelutvecklare brukar flytta fram release dagen. Det är inget ovanligt.

Och ni som gnäller och hatar.. Fan tar er om ni rör spelet om det skulle bli en success.

Medlem

Jag var så nära att kickstarta detta. Men jag hade bara känt frustration om jag var finansiellt investerad.

Denna gång är det skönt att bara titta på och invänta recensioner.

Medlem
Skrivet av draco:

Är ni bittra för att ni inte får spela eller är ni bara näthatare?

Jag tror du får läsa på om vad näthat är... Enligt Wikipedia:
"Näthat är hot, trakasserier och kränkningar mot en individ, eller hets mot folkgrupp, som sker över internet."

Skrivet av draco:

Om ni inte är kids så bör ni ju förstå att de flesta spelutvecklare brukar flytta fram release dagen. Det är inget ovanligt.

Är det "inget ovanligt" att flytta fram releasedagen från "mitten av 2014" till "kanske slutet av 2016" också? De angav leveranstiden för sin singleplayer del till betalande kunder inom 18 månader, och detta var ganska exakt 48 månader sedan. Är det "normalt" att försena spelprojekt ytterligare när de redan är 30 månader försenade?

Skrivet av draco:

Och ni som gnäller och hatar.. Fan tar er om ni rör spelet om det skulle bli en success.

Jag ser absolut inte varför jag inte skulle få röra en produkt jag redan betalat för och väntat på i över 4 år. Kan du utveckla ditt resonemang lite där? (om det nu finns något).

Om du är sur på att Volvo är försenade med din leverans av din bil du köpt, är det rimligt av mig att kräva att du inte skall få använda bilen du köpt när den väl levereras?

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av draco:

Är ni bittra för att ni inte får spela eller är ni bara näthatare?

Jag tror du får läsa på om vad näthat är... Enligt Wikipedia:
"Näthat är hot, trakasserier och kränkningar mot en individ, eller hets mot folkgrupp, som sker över internet."

Skrivet av draco:

Om ni inte är kids så bör ni ju förstå att de flesta spelutvecklare brukar flytta fram release dagen. Det är inget ovanligt.

Är det "inget ovanligt" att flytta fram releasedagen från "mitten av 2014" till "kanske slutet av 2016" också? De angav leveranstiden för sin singleplayer del till betalande kunder inom 18 månader, och detta var ganska exakt 48 månader sedan. Är det "normalt" att försena spelprojekt ytterligare när de redan är 30 månader försenade?

Skrivet av draco:

Och ni som gnäller och hatar.. Fan tar er om ni rör spelet om det skulle bli en success.

Jag ser absolut inte varför jag inte skulle få röra en produkt jag redan betalat för och väntat på i över 4 år. Kan du utveckla ditt resonemang lite där? (om det nu finns något).

Om du är sur på att Volvo är försenade med din leverans av din bil du köpt, är det rimligt av mig att kräva att du inte skall få använda bilen du köpt när den väl levereras?

A voice of reason in this darkness.

Medlem

Hade de släppt enligt original pitchen hade det aldrig varit något multiplayer och singleplayer delen hade haft 20 uppdrag, inte 28 kapitel, på en detaljrikedom på samma nivå som elite dangerous i en spelvärld som var max 8 km i omkrets utan de revolutionerande tekniker som de utvecklat för att kunna leverera det vi ser idag.

Folk som tycker att detta är falsk marknadsföring har dels inte följt utvecklingen och är mest troligt nät troll. Har någon av dem mot förmodan köpt ett spelpaket så kan de få pengarna tillbaka när de vill utan knussel och gå tillbaka till CoD och WoW..

De får gärna sitta till 2020 om de behöver så länge spelet är så bra som det vi redan sett.

Medlem
Skrivet av philgapin:

I den här takten hinner vi ut och kolonisera rymden på riktigt innan Star Citizen släpps

Det är lite drygt bara 2.5(ca 3.5 för SC) år sedan utvecklingen av S42 började, chilla för fan.

Skrivet av Aletheides:

Hade de släppt enligt original pitchen hade det aldrig varit något multiplayer och singleplayer delen hade haft 20 uppdrag, inte 28 kapitel, på en detaljrikedom på samma nivå som elite dangerous i en spelvärld som var max 8 km i omkrets utan de revolutionerande tekniker som de utvecklat för att kunna leverera det vi ser idag.

Folk som tycker att detta är falsk marknadsföring har dels inte följt utvecklingen och är mest troligt nät troll. Har någon av dem mot förmodan köpt ett spelpaket så kan de få pengarna tillbaka när de vill utan knussel och gå tillbaka till CoD och WoW..

De får gärna sitta till 2020 om de behöver så länge spelet är så bra som det vi redan sett.

Precis!

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av draco:

Är ni bittra för att ni inte får spela eller är ni bara näthatare?

Jag tror du får läsa på om vad näthat är... Enligt Wikipedia:
"Näthat är hot, trakasserier och kränkningar mot en individ, eller hets mot folkgrupp, som sker över internet."

Skrivet av draco:

Om ni inte är kids så bör ni ju förstå att de flesta spelutvecklare brukar flytta fram release dagen. Det är inget ovanligt.

Är det "inget ovanligt" att flytta fram releasedagen från "mitten av 2014" till "kanske slutet av 2016" också? De angav leveranstiden för sin singleplayer del till betalande kunder inom 18 månader, och detta var ganska exakt 48 månader sedan. Är det "normalt" att försena spelprojekt ytterligare när de redan är 30 månader försenade?

Skrivet av draco:

Och ni som gnäller och hatar.. Fan tar er om ni rör spelet om det skulle bli en success.

Jag ser absolut inte varför jag inte skulle få röra en produkt jag redan betalat för och väntat på i över 4 år. Kan du utveckla ditt resonemang lite där? (om det nu finns något).

Om du är sur på att Volvo är försenade med din leverans av din bil du köpt, är det rimligt av mig att kräva att du inte skall få använda bilen du köpt när den väl levereras?

Så mycket hat det är mot RSI/Chris Roberts så kan jag inte hitta något annat ord än näthatare.

Om du har lite logik u huvvet så borde du förstå att planen från början att ha en budget runnt 500k "$2,134,374 pledged of $500,000 goal". Att sätta ett datum då är lite svårt, det är en gissning de får ta fram eftersom de behöver ge ett datum.
Och med lite till logik så förstår du väl att datumet ändras med dagens budget? Varför låsa ner utvecklingen om de har den budgeten de har idag?
Jag har pledgat från July 05, 2013 och subscribe i 2 år. Ser du mig gnälla? Ha lite förståelse vad de kan åstadkomma och lite tro.. och ge dom den tid de behöver än att sitta här och whina.

Igen.. med lite logik så förstår du väl att med den budgeten så kommer det att ta mer tid än planerat då de inte viste att de skulle få så mycket de har fått in.
Och igen.. de flesta spelen tar runt 5+ år att skapa. Det enda skillnaden är att ni inte känner till spelen förens de publicerar det och då har de utvecklat det ett par år.

Snälla väx upp.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Hade de släppt enligt original pitchen hade det aldrig varit något multiplayer och singleplayer delen hade haft 20 uppdrag

Jodå. Här kan du se vad de utlovade:

https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

"$2million: Citizens with appropriate packages will receive access to the 30-mission Squadron 42 campaign upon release."
( $2 million var minimum funding för att spelet skulle bli av )

Från deras kickstarter kampanj och hemsida (orginalpitchen)

"Real quick, Star Citizen is:

-A rich universe focused on epic space adventure, trading and dogfighting in first person.
-Single Player – Offline or Online(Drop in / Drop out co-op play)
-Persistent Universe (hosted by US)
-Mod-able multiplayer (hosted by YOU)"

Skrivet av Aletheides:

Har någon av dem mot förmodan köpt ett spelpaket så kan de få pengarna tillbaka när de vill utan knussel

Ändrade de inte i sin ToS för att ta bort möjligheten till refund i sommras?

Medlem

Bra! Dom ska inte ruscha ut spelet innan det är färdig och polerat inte som andra spelföretag *host* Eternal Crusade, Mafia 3,No man's sky, osv... *host* och Squadron 42 ska dom finslipa på och göra epic!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Zerp:

( $2 million var minimum funding för att spelet skulle bli av )

Fel, som draco sa här uppe så var det $500K i orginal kickstartern och då var S42 fortfarande en del av SC, nu är det ju en fristående del med så mycket mer innehåll.
https://web.archive.org/web/20121020012748/http://www.kicksta...

Medlem

Hellre försenat än NMS.

Medlem
Skrivet av draco:

Om du har lite logik u huvvet så borde du förstå att planen från början att ha en budget runnt 500k "$2,134,374 pledged of $500,000 goal".

Nej. De drog in $6 million i sin crowdfunding kampanj av de minimum $2 million som de behövde dra in från allmänheten. De siffrorna du tagit är bara från deras kickstarter kampanj ( som de ursprungligen inte skulle ha alls, men blev tvingade att lägga upp då hemsidan blev överbelastad ) utan att inkludera pengarna de fick in via sin egen hemsida....

Skrivet av draco:

Snälla väx upp.

Skrivet av draco:

Om du har lite logik u huvvet...

Ja du, min logik säger mig iaf vem av oss två som är närmst näthatare...

Personangrepp var en av kriterierna va?

Medlem
Skrivet av Glore:
Skrivet av Zerp:

( $2 million var minimum funding för att spelet skulle bli av )

Fel, som draco sa här uppe så var det $500K i orginal kickstartern och då var S42 fortfarande en del av SC, nu är det ju en fristående del med så mycket mer innehåll.
https://web.archive.org/web/20121020012748/http://www.kicksta...

Nej. Kickstartern lade de upp som ett komplement endast när insamligen på deras egen hemsida krashade pga att den blev överbelastad...

Usprungligen skulle de inte använt kickstarter öht ( vilket alla som var med som orginalbackers vet om ), utan Chris Roberts mål / plan var att visa för spelförläggare att det fanns intresse genom att dra in $2 miljoner. Totala ursprungsbudgeten har Chris senare avslöjat var på tänkt att vara $20 miljoner, så de övriga 18 skulle komma från förläggare.

När de såg resultatet från insamligen ( en bit över $6 miljoner ) så insåg de dock att de inte behövde förläggare. En av anledningarna var att förläggare kräver pengar tillbaka på sin investering.

Jag kan inte heller hålla med om att kampanjen skall innehålla så mycket mer, iaf om man ställer vad de kommer rulla ut i jämnförelse med vad de lovat. Detta är vad de utlovade under sin kampanj hösten2012 (enligt deras egen hemsida):

"Squadron 42 will feature celebrity voice-acting including at least one favorite from Wing Commander and 50 total missions."
"Star Citizen and Squadron 42 will feature a full orchestral score."

Nu vet jag förstås inte hur många "missions" varje kapitel innehåller, men det är inte sannolikt att vi kommer få se i närheten av de 50 utlovade när första "kapitlet" släpps iaf...

Medlem
Skrivet av mill:

Hellre försenat än NMS.

Det här kommer bli försenat OCH NMS, tro mig.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Hade de släppt enligt original pitchen hade det aldrig varit något multiplayer......

och @Zerp
Men det som sades före kickstarter gäller ju inte då jag kommer in och läser vad som står på kickstarter, nya regler och här gäller kampanjen Star Citizen först och främst, de pitchade till 99% Star citizen och läser man igenom vad jag ska få efter att ha pledgat 60 dollar så nämns ju inte S42 alls.
Vad räknas som finished game, och då jag valde fysisk version så borde de ha påbörjat pressarna för alla kartonger och fysiska matrial till S42 om det är det ni snackar om fulla spelet och SC som ett stretch goal.

BOUNTY HUNTER: A digital copy of the finished game for your PC with your Origin 300i spaceship ready to fly + 2,000 Galactic Credits + Exclusive access to the Alpha and Beta + Digital copy of game soundtrack + Digital copy of the map for the game universe + Digital 42-page Star Citizens manual + Green Citizen's Card (Physical reward)
Estimated delivery Nov 2014
Ships to Anywhere in the world
-->Jag uppgraderade jag till Rear Admiral efter några månader så det borde bli en hel låda med grejer.

@SCORPION2000
Jag pratar inte illa om att de är försenade utan om att de inte berättar att de är det förrän in i sista sekunden, gång på gång på gång. De verkar ju inte ens själv veta vad de ska ha i spelet då de inte ens kan sätta ett datum nu, inte ens 2017... eller ja, de vet säkert vad de vill ha in i spelet men att det tar längre tid än de planerat.
Och när de inte ens har ett enda uppdrag färdigt att visa upp nu, vilket de nämnde att de skulle ha vid Gamescom hur långt borta är då hela spelet?

Medlem

Sc börjar likna nms i lögner. Men fördelen med nms är att dom har iallafall släppt ett spel. Sc kommer nog inte göra det.

Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:
Skrivet av Zerp:
Skrivet av draco:

Är ni bittra för att ni inte får spela eller är ni bara näthatare?

Jag tror du får läsa på om vad näthat är... Enligt Wikipedia:
"Näthat är hot, trakasserier och kränkningar mot en individ, eller hets mot folkgrupp, som sker över internet."

Skrivet av draco:

Om ni inte är kids så bör ni ju förstå att de flesta spelutvecklare brukar flytta fram release dagen. Det är inget ovanligt.

Är det "inget ovanligt" att flytta fram releasedagen från "mitten av 2014" till "kanske slutet av 2016" också? De angav leveranstiden för sin singleplayer del till betalande kunder inom 18 månader, och detta var ganska exakt 48 månader sedan. Är det "normalt" att försena spelprojekt ytterligare när de redan är 30 månader försenade?

Skrivet av draco:

Och ni som gnäller och hatar.. Fan tar er om ni rör spelet om det skulle bli en success.

Jag ser absolut inte varför jag inte skulle få röra en produkt jag redan betalat för och väntat på i över 4 år. Kan du utveckla ditt resonemang lite där? (om det nu finns något).

Om du är sur på att Volvo är försenade med din leverans av din bil du köpt, är det rimligt av mig att kräva att du inte skall få använda bilen du köpt när den väl levereras?

A voice of reason in this darkness.

There is still hope.

Medlem
Skrivet av Hajfena:
Skrivet av Aletheides:

Hade de släppt enligt original pitchen hade det aldrig varit något multiplayer......

och @Zerp
Men det som sades före kickstarter gäller ju inte då jag kommer in och läser vad som står på kickstarter, nya regler och här gäller kampanjen Star Citizen först och främst, de pitchade till 99% Star citizen och läser man igenom vad jag ska få efter att ha pledgat 60 dollar så nämns ju inte S42 alls.

Fast det som står är ju i huvudtexten t.ex.:

"The Reasons You'll Want to Play Star Citizen:
-Squadron 42 - A Wing Commander style single player mode, playable OFFLINE if you want, Playable offline or online, co-op with friends

Det var två delar av ett och samma spel under sina första år, så det fanns ingen poäng att nämna dem separat.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Hade de släppt enligt original pitchen hade det aldrig varit något multiplayer.....

Ytterligare en punkt som jag säkert nämnt tidigare, frågan är vem som är ett troll, sluta ljuga för folk.
Ta en titt på Chris Robets första framträdande gällande Star Citizen, och vad pitchar Chris här?... oj Star Citizen redan i oktober 2012.
Star Citizen - Announcement - GDC 2012 Panel
https://youtu.be/7vhRQPhL1YU?t=11m24s

@zerp
co-op with friends hur gick det med det då?

Nä, ni får säga vad ni vill men som det ser ut nu kanske Star Citizen släpps före S42.
Inte mig emot men Chris har alltid pitchat Star Citizen först och främst.

Medlem

Helt okey. Det kommer när det kommer.

Medlem
Skrivet av Biggles:
Skrivet av mill:

Hellre försenat än NMS.

Det här kommer bli försenat OCH NMS, tro mig.

Star Citizen och No Man's Sky är så olika att de inte ens går att jämföra. Båda är spel som utspelar sig i rymden, javisst. Men där slutar likheterna.

No Man's Sky hade en sluten utveckling utan insyn. Du fick inte veta hur det såg ut. Vad det handlade om. Vad som skulle finnas med i spelet, eller vad som tagits bort.

Star Citizen laddar upp minst tre, ibland fler, klipp i veckan som uteslutande handlar om spelets utveckling.
(Och innan ni börjar. Budgeten för dessa videos kommer från en separat insamling kallad Subscribers)

Videos som släpptes v. 39:

27:e September - Bug Smasher
https://www.youtube.com/watch?v=JNblPkb3UrM&ab_channel=StarCi...
(Går varje Måndag/Tisdag)

28:e September - September Subscriber's Town Hall feat. Austin Developers
https://www.youtube.com/watch?v=5LKRlppGfgs&ab_channel=StarCi...
(Går en gång i månaden)

29:e September - Star Citizen: Around the Verse 3.9 - UK
https://www.youtube.com/watch?v=50Jk-mQ9_pw&ab_channel=StarCi...
(Går varje Torsdag. Veckans höjdpunkt.)

30:e September - Star Citizen: Reverse the Verse 2.9 - UK
https://www.youtube.com/watch?v=hiLscQYm85g&ab_channel=StarCi...
(Går en eller ett par dagar efter Around the Verse)

Denna veckan och förra veckan hade de mycket att gör inför CitizenCon.


signatur

-Dictated but not read.

1
Skriv svar