Skyrim: Special Edition färdig - här är (de nya) systemkraven

Robot
Skyrim: Special Edition färdig - här är (de nya) systemkraven

Det räcker inte med en gammal Dual Core längre...

#the-elder-scrolls-v-skyrim


Gen
Medlem
Skyrim: Special Edition färdig - här är (de nya) systemkraven

"Datamaskin" *fniss* :>

Medlem

Storleksskillnad mellan NA- och EU-versioner är inget ovanligt. North America har oftast bara Engelska, Franska och Spanska medan EU kan ha väldigt många fler (dock inte lika vanligt med översatt ljud till alla språk).
Dock är det även vanligt att Ryska och Arabiska har separata versioner pga restriktioner och dyl.

Medlem

..Nä men en gammal sunkig I5.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Easy!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Hoppas mitt 1070 klarar det i UHD. Köpte en 43 tums UHDskärm för att ha stor arbetsyta utan att allt blir smått. Nackdelen blev att allt under originalupplösningen ser kass ut.

Medlem

Blir nog att mysa framför TV:n under mörka vinterkvällar med detta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag som precis har avslutat Skyrim... eller ja, spelat det mesta av det... finns en hel del kvar att göra. Nu läste jag detta samt en grej om hur man finner spell tome bound bow tidigt och fick lust att köra om en archer. Inte bra detta, jag som har annat att göra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag som precis har avslutat Skyrim... eller ja, spelat det mesta av det... finns en hel del kvar att göra. Nu läste jag detta samt en grej om hur man finner spell tome bound bow tidigt och fick lust att köra om en archer. Inte bra detta, jag som har annat att göra.

Glöm inte att du måste spela Enderal också.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av conthox:

Jag som precis har avslutat Skyrim... eller ja, spelat det mesta av det... finns en hel del kvar att göra. Nu läste jag detta samt en grej om hur man finner spell tome bound bow tidigt och fick lust att köra om en archer. Inte bra detta, jag som har annat att göra.

Glöm inte att du måste spela Enderal också.

Bra att du påminde mig, nu kommer det försvinna ytterligare en vecka eller två...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är det så att man behöver köpa det på nytt nu? Jag är sugen att spela skyrim igen men vill vänta på det här.
Är det alla DLC med också?

Medlem
Skrivet av beltet:

Är det så att man behöver köpa det på nytt nu? Jag är sugen att spela skyrim igen men vill vänta på det här.
Är det alla DLC med också?

Alla konsollägare måste köpa det på nytt (alla dlc är inkluderade), om du äger spelet + alla dlc på PC så får du det gratis

MEG
Medlem

Finns det inte moddar som gör samma sak?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Vad nice! Orkade aldrig lägga ner tid med mods osv..
Ska bli riktigt kul att få spela om detta..
Inte ens "varvat" det

Perfekt till höstmörkret!

Medlem
Skrivet av MEG:

Finns det inte moddar som gör samma sak?

Finns nog missar som redan gör det bättre

Medlem
Skrivet av MEG:

Finns det inte moddar som gör samma sak?

Finns inte några moddar som fixar motorn så den körs på 64bit, nej. Grafiskt finns det flertal av - men detta innebär bara att saker kan bli ännu bättre.

Medlem
Skrivet av beltet:

Är det så att man behöver köpa det på nytt nu? Jag är sugen att spela skyrim igen men vill vänta på det här.
Är det alla DLC med också?

Om man äger alla DLCs till Skyrim så får man Special Edition gratis på Steam när det kommer ut. Och ja, det innehåller all DLC.

Medlem

Hej då dåligt optimerade ENB'ns!

Medlem

Kan man köra i mer än 60fps nu utan att fysikmotorn får frispel?

Ambassadör
Xbox

Det här är ju så meningslöst.


signatur

Jump in.

MEG
Medlem

Verkar som ett relativt enkelt sätt att kränga samma spel igen...


signatur

Death is only the beginning

Det var ju inte så maffigt de där kraven.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av beltet:

Är det så att man behöver köpa det på nytt nu? Jag är sugen att spela skyrim igen men vill vänta på det här.
Är det alla DLC med också?

Om man äger alla DLCs till Skyrim så får man Special Edition gratis på Steam när det kommer ut. Och ja, det innehåller all DLC.

Om man bara äger grundspelet då?

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av beltet:

Är det så att man behöver köpa det på nytt nu? Jag är sugen att spela skyrim igen men vill vänta på det här.
Är det alla DLC med också?

Om man äger alla DLCs till Skyrim så får man Special Edition gratis på Steam när det kommer ut. Och ja, det innehåller all DLC.

Om man bara äger grundspelet då?

Då får du köpa den nya versionen om du vill ha den. Inte säker på om jag har alla DLC, kankse värt att kolla upp.

Medlem

Nån som vet hur det blir med stöd för ENB och befintliga moddar, som ju numera oftast är beroende av SKSE?
Jag gissar att ENB och SKSE kommer att behöva uppdateras för att funka.

Medlem

Känns inte som att det är nog för att återuppliva ett spel man tröttnat på. Särskilt inte om man inte bryr sig om grafik.

Medlem

Har fortfarande inte spelat spelet, men ser nästan dagligen steam-buddies som spelar det... Seriously: Dagligen!
Så man måste ju testa någon dag när man får lite ledig tid över... (3 veckor senare kommer man ut ur idet, orakad och 20 kg lättare.)

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det här är ju så meningslöst.

Ja, gratis uppdateringar är ju alltid helt fel....

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Har fortfarande inte spelat spelet, men ser nästan dagligen steam-buddies som spelar det... Seriously: Dagligen!
Så man måste ju testa någon dag när man får lite ledig tid över... (3 veckor senare kommer man ut ur idet, orakad och 20 kg lättare.)

*tyngre

Bara snabbmat!

1
Skriv svar