Sony visar framtidens spel till Playstation VR

Robot
Medlem
Sony visar framtidens spel till Playstation VR

Jag fick hem min PSVR från SIBA igår.Yay!
Dags att åka hem och ladda ner amerikanska demo-skivan nu.. Bara 40GB.

Medlem

Grafiken såg lite halvdan ut, men det är väl för att kunna driva pixlarna i tillräcklig uppdateringsfrekvens...

Medlem
Medlem

Saknar Star Wars VR i trailern.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Uppgradera tvn till en uhd, psvr och uppgradera ps4an till ps4 pro..... Någon som behöver hjälp med något? Jag tar endast betalt i svarta pengar.... Hehe

Medlem
Skrivet av Locktail:

Uppgradera tvn till en uhd, psvr och uppgradera ps4an till ps4 pro..... Någon som behöver hjälp med något? Jag tar endast betalt i svarta pengar.... Hehe

Ganska onödigt att uppgradera till en ps4 pro om man vill spela med ps vr?

Medlem

Varför är det onödigt? Bättre grafik är väl nice i VR också? Behöver ju inte bara handla om upplösning, går väl att ställa om både det ena o det andra mellan PS versionerna?

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Locktail:

Uppgradera tvn till en uhd, psvr och uppgradera ps4an till ps4 pro..... Någon som behöver hjälp med något? Jag tar endast betalt i svarta pengar.... Hehe

Ganska onödigt att uppgradera till en ps4 pro om man vill spela med ps vr?

Som jag fattar det så drar vr nytta av den uppgraddrade hårdvaran från ps pro. Som att du uppgraderar från ett nvidia 680 till 780 kort. Eller nåt. Tror inte grafiken blir som natt och dag, men kanske får bättre och stabilare fps och några pixlar bättre

Medlem

Grymt sugen på Playstation VR men det är inget man fixar på en enkel sjukpension. Jag får börja virka raggsockor och sälja på marknad eller något. xD

Medlem

Efter No Man's Sky har jag lärt mig att inte ha för stora förhoppningar om något alls i spelvärlden. Pausar VR hypen lite och väntar på några "riktiga" spel till headsetet känns som det man fått se hittills bara mest är grafiska/tekniska demos, förutom rigs och Eve förstås

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Efter No Man's Sky har jag lärt mig att inte ha för stora förhoppningar om något alls i spelvärlden. Pausar VR hypen lite och väntar på några "riktiga" spel till headsetet känns som det man fått se hittills bara mest är grafiska/tekniska demos, förutom rigs och Eve förstås

Resident Evil 7 VR och Batman!

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Efter No Man's Sky har jag lärt mig att inte ha för stora förhoppningar om något alls i spelvärlden. Pausar VR hypen lite och väntar på några "riktiga" spel till headsetet känns som det man fått se hittills bara mest är grafiska/tekniska demos, förutom rigs och Eve förstås

Säger det inte för att kritisera men, var det först nu folk lärde sig det?

Medlem

Sett en del tester på Tested, hos ObsidianAnt osv och försiktigt optimistisk. Den låga upplösningen balanseras med en bättre typ av skärm, men trackingen av både huvud och kontroller är tydligen rätt rejält mycket sämre än ex Vive - självklart egentligen.

Å andra sidan har de varit rätt tydliga från början om att detta är "sitta ner i soffan" VR och klart det är mycket enklare för det priset. Tror ändå det kan vara en viktig nyckelfaktor för att göra VR mer mainstream och leda till fortsatt utveckling. Reaktionerna när folk kör de olika bilspelen är ju väldigt positiv.

Medlem

DriveClub
Resident Evil 7
Farpoint
Until Dawn: Rush of Blood
Robinson: The Journey
Ace Combat 7
EVE: Valkyrie
Star Trek: Bridge Crew

De spel jag ser fram emot

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Efter No Man's Sky har jag lärt mig att inte ha för stora förhoppningar om något alls i spelvärlden. Pausar VR hypen lite och väntar på några "riktiga" spel till headsetet känns som det man fått se hittills bara mest är grafiska/tekniska demos, förutom rigs och Eve förstås

NMS skulle få ett stort lyft i VR, tror att det är planerat till PSVR men att Sony inte har kulorna som krävs för att annonsera om det nu.

Medlem

Borde inte flygspel vara roliga i VR? Alla spel som egentligen
skulle kräva att man faktiskt går omkring faller ju mycket på att
man måste hålla sig på en väldigt liten yta (rent fysiskt).

Att sitta i en simulerad cockpit hade väl passat VR som handen i handsken?


signatur

MattiAceGaming

Redaktör
Skrivet av MattiAce:

Borde inte flygspel vara roliga i VR? Alla spel som egentligen
skulle kräva att man faktiskt går omkring faller ju mycket på att
man måste hålla sig på en väldigt liten yta (rent fysiskt).

Att sitta i en simulerad cockpit hade väl passat VR som handen i handsken?

Yes! Simmar funkar tokbra i VR, speciellt flyg. Elite Dangerous funkar riktigt bra, men jag skulle gärna köra något mer jordnära, t.ex. IL-2 eller civila Flight Simulator. Någon dag så...


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MattiAce:

Borde inte flygspel vara roliga i VR? Alla spel som egentligen
skulle kräva att man faktiskt går omkring faller ju mycket på att
man måste hålla sig på en väldigt liten yta (rent fysiskt).

Att sitta i en simulerad cockpit hade väl passat VR som handen i handsken?

Yes! Simmar funkar tokbra i VR, speciellt flyg. Elite Dangerous funkar riktigt bra, men jag skulle gärna köra något mer jordnära, t.ex. IL-2 eller civila Flight Simulator. Någon dag så...

Låter riktigt kul faktiskt.
Finns Elite dangerous till HTC Vive?


signatur

MattiAceGaming

Redaktör
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MattiAce:

Borde inte flygspel vara roliga i VR? Alla spel som egentligen
skulle kräva att man faktiskt går omkring faller ju mycket på att
man måste hålla sig på en väldigt liten yta (rent fysiskt).

Att sitta i en simulerad cockpit hade väl passat VR som handen i handsken?

Yes! Simmar funkar tokbra i VR, speciellt flyg. Elite Dangerous funkar riktigt bra, men jag skulle gärna köra något mer jordnära, t.ex. IL-2 eller civila Flight Simulator. Någon dag så...

Låter riktigt kul faktiskt.
Finns Elite dangerous till HTC Vive?

Japp.


signatur
Medlem

Biljard?! *suck* Varför inte lika gärna göra Pong i VR...

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Borde inte flygspel vara roliga i VR? Alla spel som egentligen
skulle kräva att man faktiskt går omkring faller ju mycket på att
man måste hålla sig på en väldigt liten yta (rent fysiskt).

Att sitta i en simulerad cockpit hade väl passat VR som handen i handsken?

De flesta spel där man går runt använder teleportering när man förflyttar sig. Peka och så teleporteras man till den punkten. För att undvika "åksjuka".

De bästa spelen sett till låg risk för åksjuka är dom man sitter ner. För mycket krängningar fram och tillbaka gör att balanssinnet blir lite förvirrat. Så simulerad cockpit kan nog ge en del åksjuka om du svänger runt och flyger alltför vilt.

Spelexempel:
Att vara fast inne i en hajbur: Bra. Ingen åksjuka, bra immersion.
Att sitta i en bergodalbanevagn som kränger mycket: Dåligt. Åksjuka.
Att spela ett spel där man "går" genom att teleportera sig: Ingen risk för åksjuka men det känns nog lite pajigt.
Att se en VR-film där man är en kille naken på en soffa och får oväntat besök: Mycket bra.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av VeZZLaN88:

Efter No Man's Sky har jag lärt mig att inte ha för stora förhoppningar om något alls i spelvärlden. Pausar VR hypen lite och väntar på några "riktiga" spel till headsetet känns som det man fått se hittills bara mest är grafiska/tekniska demos, förutom rigs och Eve förstås

NMS skulle få ett stort lyft i VR, tror att det är planerat till PSVR men att Sony inte har kulorna som krävs för att annonsera om det nu.

Amen to that brother! NMS har ju haft "rätt så" skakig start. Men det skulle verkligen bli en killer app med vr stöd, trots de många bristerna spelet dras med

1
Skriv svar