Medlem

Tycker om spelet men grafiken och ljussättningen är under all kritik och det i ett spel som är svårt att få gå runt med ett GTX 1080. Skulle nog rekommendera att spela på konsol istället.

Medlem

Verkar ju vara en kandidat för jumbopriset i årets konsolport.

Angående videovåld så känns det helt befogat att skjuta och slå på dem som attackerar mig först. I synnerhet i spel som exempelvis Souls spelen där en dör stup i kvarten och svär att hämnas mångfaldigt, ofta utan framgång då jag ofta dött så många gånger att jag slutat räkna då.
Men när det gäller GTA och liknande spel så kan jag inte precis säga att jag drar på munnen när folk börjar slåss och skjuta med första bästa fotgängare på gatan eller kör ner dem.

Jag har aldrig spelat Mafia spelen, men tvåan såg ganska bra ut tyckte jag.

Medlem

Jag gillar spelet starkt måste jag säga, absolut har jag sett en del buggar då textures på vissa objekt börjar blinka hysteriskt, och fått en enda krasch sen launch.
Men annars är ja väldigt nöjd.
Storyn är väldigt bra hitintills, visst känner av en del repetition men gillar fighterna så det stör mig inte så mycket.
AI reagerar realistiskt när dem blir skjutna, håller sig för magen, dör inte direkt och ligger ibland o jämrar sig på marken.
Bidrar till en riktigt härlig känsla måste jag säga.
Musiken & voiceactingen är också superb.

Dem har även lovat customizations i framtida patcher, med bytte av kläder för huvudkaraktären samt uppgradering & styling av bilar vilket jag verkligen ser fram emot då Mafia 2 hade dem sakerna.

Fick orättvist mkt hat för att det var fps locked till 30 i början, ge det en chans people.
320kr på G2play så inte mkt pengar heller skulle ja säga.

Spelat 5-6 timmar och tycker det känns som staden är rätt död :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

AIn är ju smart iallafall.. eller inte

Medlem

Mafia 1 var ett mästerverk, en del av mig hade hoppats att man lärt sig av misstagen i Mafia 2. Men icke. Det blir nog inget köp för mig.
Som förälder har man ju rätt lite tid att spela generellt sett, så jag väljer mina spel med extrem omsorg these days... Kommer inte lägga den lilla tid jag har på att spela något som är mediokert.

12
Skriv svar