Medlem

Haha, Calles bildtexter känner man igen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av sturish:

Sniperfield 1 atm..

Försök spela sniper på Amiens Sinai Desert är inte representabel för resten av spelet.

Gött. Det största problemet jag själv hade med betan var just det oproportionerliga antalet krypskyttar som låg och kramades överallt.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Erocs Engelitz:

Har någon affär i Göteborgsområdet släpp vid 0.00?? Nån som har info tack........

Du menar till den 21:a? Kolla Webhallen eller Inet.

Japp menar självklart 21a. .. Skulle va den på Ekelundsgatan i så fall. . . Får ringa imorgon

Medlem

Snubben i den medeltidsliknande rustningen är det något som är påhitt eller historiskt? ^_^

Undrar bara.

Försöker undvika att läsa så mycket som möjligt om spelet, vill inte bli hypad. Så vet inte om det står i texten.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jonis:

Haha, Calles bildtexter känner man igen.

Hoppla Pålle!

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av sturish:

Sniperfield 1 atm..

Försök spela sniper på Amiens Sinai Desert är inte representabel för resten av spelet.

Gött. Det största problemet jag själv hade med betan var just det oproportionerliga antalet krypskyttar som låg och kramades överallt.

Eller hur, sjukt trist. Folk körde faktiskt mest medic nu, bäst allround.

Skrivet av Map-pen:

Snubben i den medeltidsliknande rustningen är det något som är påhitt eller historiskt? ^_^

Undrar bara.

Försöker undvika att läsa så mycket som möjligt om spelet, vill inte bli hypad. Så vet inte om det står i texten.

Jadu, tror det är realismish.


signatur
Ambassadör
Xbox

Mina känslor angående BF 1 har verkligen gått i berg och dalbana... Först "Yes! Första världskriget!" sen "Men hur fan ska de få det skoj?" till "Fan vad historiskt inkorrekt trams det blev, dra åt h-e" till nu när det ser skoj ut om man helt ignorerar realism och ser det som "ett spel inspirerat av historiska händelser".

När jag nu släppt förhoppningen om realism så är jag faktiskt sugen... Men jag inväntar det faktiska resultatet!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Ruttet spel. Aldrig avinstallerat en beta snabbare än bf1 betan.

Samma här, Battlefield har förvandlats till något av en call of duty wannabe! Drömmer tillbaka till urfadern bf 1942: Minns ni El alemien? Varenda kotte stormade den enorma bombaren på de allierades sida i början bara för att sedan krascha in i en bergvägg för att nybörjar-henke råkade bli pilot då han spammade E tangenten. Man kunde få sin willys jeep sprängd mitt ute i öknen flera kilometer från närmaste utpost och med hopp om överlevnad som enda drivkraft traska mot fiendefronten bara för att bli sprängd av en scud launcher

På den tiden var man faktiskt även tvungen att lära sig bemästra exempelvis start och landning av ett krigsflygplan för att klara sig bra ute i fält. Numera teleporteras man behändigt men förbaskat trist direkt upp i ett flygplan (med kass fysik) alá battlefront style och hela den bf- typiska instansen är som bortsprängd. Det som är kvar är en ihålig arkad shooter.

BF1 är snyggt som tusan, that I can give. Men under locket har det vi älskat försvunnit nästan helt och hållet. Spiken i kistan för bf serien. R I P

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:
Skrivet av ShaqAttack:

Ruttet spel. Aldrig avinstallerat en beta snabbare än bf1 betan.

Samma här, Battlefield har förvandlats till något av en call of duty wannabe! Drömmer tillbaka till urfadern bf 1942: Minns ni El alemien? Varenda kotte stormade den enorma bombaren på de allierades sida i början bara för att sedan krascha in i en bergvägg för att nybörjar-henke råkade bli pilot då han spammade E tangenten. Man kunde få sin willys jeep sprängd mitt ute i öknen flera kilometer från närmaste utpost och med hopp om överlevnad som enda drivkraft traska mot fiendefronten bara för att bli sprängd av en scud launcher

På den tiden var man faktiskt även tvungen att lära sig bemästra exempelvis start och landning av ett krigsflygplan för att klara sig bra ute i fält. Numera teleporteras man behändigt men förbaskat trist direkt upp i ett flygplan (med kass fysik) alá battlefront style och hela den bf- typiska instansen är som bortsprängd. Det som är kvar är en ihålig arkad shooter.

BF1 är snyggt som tusan, that I can give. Men under locket har det vi älskat försvunnit nästan helt och hållet. Spiken i kistan för bf serien. R I P

Känner faktiskt tvärtom, och då spelade jag flitigt klan-lir när jag körde BF1942. BF1 väckte nostaligkänslan rejält för min del.

Att planen spawnar direkt i luften ist för på ett flygfält ser jag som en förbättring i både gameplay och realism. Du skulle inte ha ett flygfält så nära fronten i verkligheten så det är mer realistiskt att planet redan kommer inflygande när det spawnar och rent gameplaymässigt så är det ju nu omöjligt för en i motståndarlaget att stjäla dina flygplan vilket ger en jämnare match utan fult spel. Men så har det ju varit ända sen BF3 tiden. Planen är ju dessutom väldigt tungstyrda vad jag upplevde i Betan vilket känns mer realistiskt.

Vad gäller scud så fanns det väl ingen sån i BF1942? Antar att du tänker på modden Desert Combat? Eller är det den ryska Katayusha du tänker på?

BF3 och 4 var ju mer arkad än detta, mer skill i detta och mindre gadgets och lock-on vapen

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Devan:

Nån som fått spelet redan ?

Nej, First Trial börjar imorgon. Vi var hos Dice och spelade.

Har de drop-in, eller måste man bli inbjuden för att få spela hos DICE? Skulle vara trevligt att svänga förbi en eftermiddag efter jobbet för att spela lite Battlefield 1 och dricka deras kaffe.

Drop in, men får säkert vänta 10-20 min i kö. Kaffet är helt ok dock.

Inbjudan som gäller. Och kaffet är gott.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Stora strider i all ära, men jag är mest nyfiken på "Check back for more" på deras sida där de beskriver game modes. Hoppas verkligen de introducerar ett intressant mode för squad size igen.

Saknade Squad Rush enormt i BF4. Defuse var skit, men när de introducerade Squad Obliteration igen blev det intressant. Dessvärre kom ju inte detta till mer än en handfull kartor.

Sen hoppas jag att de inte hittar på något sätt att introducera något lika störande som FLIR-sikten i denna iteration.

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av VeZZLaN88:
Skrivet av ShaqAttack:

Ruttet spel. Aldrig avinstallerat en beta snabbare än bf1 betan.

Samma här, Battlefield har förvandlats till något av en call of duty wannabe! Drömmer tillbaka till urfadern bf 1942: Minns ni El alemien? Varenda kotte stormade den enorma bombaren på de allierades sida i början bara för att sedan krascha in i en bergvägg för att nybörjar-henke råkade bli pilot då han spammade E tangenten. Man kunde få sin willys jeep sprängd mitt ute i öknen flera kilometer från närmaste utpost och med hopp om överlevnad som enda drivkraft traska mot fiendefronten bara för att bli sprängd av en scud launcher

På den tiden var man faktiskt även tvungen att lära sig bemästra exempelvis start och landning av ett krigsflygplan för att klara sig bra ute i fält. Numera teleporteras man behändigt men förbaskat trist direkt upp i ett flygplan (med kass fysik) alá battlefront style och hela den bf- typiska instansen är som bortsprängd. Det som är kvar är en ihålig arkad shooter.

BF1 är snyggt som tusan, that I can give. Men under locket har det vi älskat försvunnit nästan helt och hållet. Spiken i kistan för bf serien. R I P

Känner faktiskt tvärtom, och då spelade jag flitigt klan-lir när jag körde BF1942. BF1 väckte nostaligkänslan rejält för min del.

Att planen spawnar direkt i luften ist för på ett flygfält ser jag som en förbättring i både gameplay och realism. Du skulle inte ha ett flygfält så nära fronten i verkligheten så det är mer realistiskt att planet redan kommer inflygande när det spawnar och rent gameplaymässigt så är det ju nu omöjligt för en i motståndarlaget att stjäla dina flygplan vilket ger en jämnare match utan fult spel. Men så har det ju varit ända sen BF3 tiden. Planen är ju dessutom väldigt tungstyrda vad jag upplevde i Betan vilket känns mer realistiskt.

Vad gäller scud så fanns det väl ingen sån i BF1942? Antar att du tänker på modden Desert Combat? Eller är det den ryska Katayusha du tänker på?

BF3 och 4 var ju mer arkad än detta, mer skill i detta och mindre gadgets och lock-on vapen

Du har alldeles rätt ryssarna rigg tänkte jag på! scuden kom i DC

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Blir nog ett köp av detta om inte lanseringen havererar. Återstår att se.

Skrivet av ShaqAttack:

Ruttet spel. Aldrig avinstallerat en beta snabbare än bf1 betan.

Jaså? Första BF-spelet som imponerat på mig sedan Bad Company.

Samma här! Jag har inte varit såhär taggad på en fps på jag vet inte hur länge. Kanske sen Modern Warfare 2, som visade sig vara kass.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Snubben i den medeltidsliknande rustningen är det något som är påhitt eller historiskt? ^_^

Undrar bara.

Försöker undvika att läsa så mycket som möjligt om spelet, vill inte bli hypad. Så vet inte om det står i texten.

Det var inte helt orealistiskt, endast en snabb bilgoogling på infantry armor ww1:
https://www.google.se/search?q=infantry+armor+ww1&espv=2&biw=...

Medlem

"Överste Överläppsfjun bestämmer!"

Gillar vakan inför släppet, men för en gångs skull så blir det inget köp vid release. Ska bli kul att läsa recensionerna efter, men jag har helt enkelt inte tid. Blir det prisat till skyarna så kanske det blir ett köp framöver, men jag är osäker, betan imponerade inte på mig så mycket.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ender:

"Överste Överläppsfjun bestämmer!"

Gillar vakan inför släppet, men för en gångs skull så blir det inget köp vid release. Ska bli kul att läsa recensionerna efter, men jag har helt enkelt inte tid. Blir det prisat till skyarna så kanske det blir ett köp framöver, men jag är osäker, betan imponerade inte på mig så mycket.

Det känns som det blivit koncensus för många de senaste åren, att vänta med köp. Klokt, tycker vi, även om vi ofta får sätta betyg innan releasen..


signatur
12
Skriv svar