Playstation 4-kontrollen får fullt Steam-stöd

Robot
Playstation 4-kontrollen får fullt Steam-stöd
Medlem
Playstation 4-kontrollen får fullt Steam-stöd

ÄNTLIGEN! Om detta innebär att man kan spela DS utan att installera annan programvara? Någon som vet?

Medlem
Skrivet av philgapin:

ÄNTLIGEN! Om detta innebär att man kan spela DS utan att installera annan programvara? Någon som vet?

Det är väl precis vad det betyder?

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av philgapin:

ÄNTLIGEN! Om detta innebär att man kan spela DS utan att installera annan programvara? Någon som vet?

Det är väl precis vad det betyder?

Svårt att tolka den rubriken på ett annat sätt


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kör med tredjeparts programvara för min DS4-kontroll för tillfället. Det funkar lite svajigt ibland så det vore riktigt gött att slippa.

Medlem

Då kanske man kan fundera på steam på riktigt då. Xbox One Elite är då verkligen inget mästerverk imho.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av philgapin:

ÄNTLIGEN! Om detta innebär att man kan spela DS utan att installera annan programvara? Någon som vet?

Det är väl precis vad det betyder?

Svårt att tolka den rubriken på ett annat sätt

Ah "utan vidare handpåläggning" xD för tror inte Windows registrerar den som en ps4-kontroll. Mest det jag var fundersam över

Medlem

AT LAST.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Fantastiskt! bara koppla in datorn i tvn och Divinity Original Sins 2. here i come!

Medlem

Trevligt, kör redan Steam Controllern i och för sig, men vissa spel lämpar sig bättre med PS4:ans, särskilt när man använder Steam Link (som fungerar väldigt bra för mig).

Medlem

Har aldrig testat med varken PS3 eller 4-kontroll på PC, men är det vanligt att alla "button prompts" I spel automatiskt byts ut eller står det fortfarande "B" istället för "O" tex?

Medlem
Skrivet av philgapin:

ÄNTLIGEN! Om detta innebär att man kan spela DS utan att installera annan programvara? Någon som vet?

+1000 på det här!
Har en Xbox One-kontroll som jag köpte nästan enbart för att spela DS3 och det plastiga skräpet har ju redan pajat efter 3 månaders användning. LB glappar och fästet till sladden glappar, vilket gör att kontrollen tappar kontakten helt under tiden man spelar om man rör handen för mycket -.-

PS4-kontrollerna känns mycket mer robustare och stabilare och känns som om de är av bättre kvalitet när man håller i den.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
1
Skriv svar