Sony Playstation VR

Redaktör
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av mrpijey:

Förstår inte hur denna produkt kunde få 4/5 - Mycket Bra med alla de STORA problem som nämns i recensionen? Grova trackingproblem, snäv FOV och buggar osv? Obegripligt... Satte ni betyget innan ni testade produkten? Må så vara att detta är första generationen och (relativt) billig (man måste ju ändå ha denna + kamera + PS) och då ändå få så pass undermålig upplevelse att man måste kalibrera om under spelet och att den inte ens registrerar alla vinklar, men att ge den så högt betyg då är verkligen märkligt... Själv äger jag en Vive och ger den själv bara 3/5 och då är den hästlängder före denna i precis allt, men då verkar man iaf ha lite mer realistiska krav på vad som är absolut viktigt (som tracking, kalibrering, sync och hög skärmfrekvens) och vad som är mindre viktigt....

PSVR bedöms utifrån dess förutsättningar, inte Vives. Jag gör bedömningen att den förtjänar betyget 4 utifrån hur den presterar, du får givetvis tycka annorlunda men min förhoppning är att det framgår av texten varför jag tycker den är bra.

Men det var väl det han sa att det låter ju inte speciellt bra i texten. Utöver bekvämligheten så var de enda stora positiva sakerna hur mycket billigare och enklare PSVR var jämnfört med Rift/Vive. När det väl kom till tekniken och spelutbudet försvann helt plötslig den jämnförelsen för att ersättas av dåliga ursäkter och hype.

En sämre produkt blir inte bättre pga sämre förutsättningar.

Potentialen av vad som kan komma släppas i framtiden säger inte ett skit, speciellt inte om den potentialen främst bygger på sålda enheter och hype.

Jag har själv fortfarande inte köpt varken Rift eller Vive då jag tycker det fortfarande saknas tillräcklig med bra spel.

Så här då: PSVR är instegsmodellen i systemkameravärlden, en Nikon D3200 med kit-lins, Vive och Rift är pro-kameror som D800 eller D5 med optik för 10 000 kr eller mer. Alla kan ta högkvalitativa bilder (det väsentliga) men budgetvalet gör avkall på en rad områden. Därför jämför man dem inte rakt av, utan måste se hur de presterar utifrån sina förutsättningar. Och i fallet PSVR är den grym på den fronten.

Det förklarar kanske inte Kinectjämförelsrn, men i alla fall varför jag tycker PSVR är så bra trots sina brister.


signatur
Medlem

Det kommer säkert en mängd gimmik-spel som är kul för stunden. För mig så behöver jag bara tänka tre faktorer i en ekvation som får resultatet ståpäls.
VR + Frostbite + Tie Fighter
Jag menar, plötsligt sitter jag inte längre i soffan framför TVn... jag sitter i cockpiten på en jävla Tie Fighter! Ovanför mig kommer en ettrig X-Wing och under mig, där jag nyss hade ett trist parkettgolv, breder hela jäkla Death Star ut sig i full skala.

Eller att i Forza Horizon 3 susa fram genom Australiens vidder, sittandes inne i kupén i en Volvo Amazon.

Skulle dessa typer av spel få fungerande VR med god upplösning och fps - då kommer ju spelandet nå helt nya nivåer av inlevelse.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av mrpijey:

Förstår inte hur denna produkt kunde få 4/5 - Mycket Bra med alla de STORA problem som nämns i recensionen? Grova trackingproblem, snäv FOV och buggar osv? Obegripligt... Satte ni betyget innan ni testade produkten? Må så vara att detta är första generationen och (relativt) billig (man måste ju ändå ha denna + kamera + PS) och då ändå få så pass undermålig upplevelse att man måste kalibrera om under spelet och att den inte ens registrerar alla vinklar, men att ge den så högt betyg då är verkligen märkligt... Själv äger jag en Vive och ger den själv bara 3/5 och då är den hästlängder före denna i precis allt, men då verkar man iaf ha lite mer realistiska krav på vad som är absolut viktigt (som tracking, kalibrering, sync och hög skärmfrekvens) och vad som är mindre viktigt....

PSVR bedöms utifrån dess förutsättningar, inte Vives. Jag gör bedömningen att den förtjänar betyget 4 utifrån hur den presterar, du får givetvis tycka annorlunda men min förhoppning är att det framgår av texten varför jag tycker den är bra.

Men det var väl det han sa att det låter ju inte speciellt bra i texten. Utöver bekvämligheten så var de enda stora positiva sakerna hur mycket billigare och enklare PSVR var jämnfört med Rift/Vive. När det väl kom till tekniken och spelutbudet försvann helt plötslig den jämnförelsen för att ersättas av dåliga ursäkter och hype.

En sämre produkt blir inte bättre pga sämre förutsättningar.

Potentialen av vad som kan komma släppas i framtiden säger inte ett skit, speciellt inte om den potentialen främst bygger på sålda enheter och hype.

Jag har själv fortfarande inte köpt varken Rift eller Vive då jag tycker det fortfarande saknas tillräcklig med bra spel.

Så här då: PSVR är instegsmodellen i systemkameravärlden, en Nikon D3200 med kit-lins, Vive och Rift är pro-kameror som D800 eller D5 med optik för 10 000 kr eller mer. Alla kan ta högkvalitativa bilder (det väsentliga) men budgetvalet gör avkall på en rad områden. Därför jämför man dem inte rakt av, utan måste se hur de presterar utifrån sina förutsättningar. Och i fallet PSVR är den grym på den fronten.

Det förklarar kanske inte Kinectjämförelsrn, men i alla fall varför jag tycker PSVR är så bra trots sina brister.

Fast den jämnförelsen köper jag inte riktigt. Som du säger alla kan ta högkvalitativa bilder, dvs alla har i grunden samma förutsättningar.

Men här snackar vi rätt olika produkter där många eller rent av de flesta av spelen kanske aldrig kommer släppas på båda plattformarna. PSVR verkar vara mer (mest?) inriktat på simplare gimmicklir, medans Vive/Rift får man både gimmicklir och storspel.

Då är det lite som att säga att en moped och en bil har samma förutsättningar.

Medlem

Skuggade bara igenom texten. Orkar inte just nu sitta och läsa igenom texten. Men av det lilla jag läste och plus samt minus-delen, så känns betyget 4 lite väl generöst.

Pratar vi om dagens VR, tror jag inte det ha någon framtid inom spel. Tror då att dagens VR har betydligt större chans att överleva utanför spelvärlden, t ex för resebyråer, sjukvård, etc.

VR kommer att ha en framtid, men inte idag och inte med den teknik som nu används. Det är vad jag tror. Har mer än gärna väldigt fel.

Tror också att det hänger på PSVR om VR i spelvärlden ska ha en chans. Floppar PSVR, tror jag att VR floppar och då får vi vänta några år på ett tredje försök för VR.

Medlem
Skrivet av mh76:

VR kommer att ha en framtid, men inte idag och inte med den teknik som nu används.

Dvs. precis som med te.x ett grafikkort eller en monitor/TV. Finns ingen hårdvara som håller i evigheter.
VR-enheter kommer nog ha ungefär lika lång livstid som en skärm eller grafikkort, jag byter grafikkort i snitt var 3:e år.

Finns för tillfället inget spel som gör att jag får "måste ha!"-känslan (räcker med ett spel) för vare sig PC eller PS4. Stereoskopisk 3D tycker jag dock är helt fantastiskt, har numera svårt för icke-3D spel efter att jag börjat spela på en 75" med Nvidia 3D Vision 2.. Bättre än VR för tillfället pg.a att stödet är så pass utbrett (speciellt om man kör 3D Vision moddade spel).


signatur
Medlem

Det är åtminstone ett steg i rätt riktning. Vill att VR ska växa och det enda vi kan göra är att fortsätta förbättra tekniken. Hoppas verkligen att VR är här för att stanna denna gången!

Redaktör
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Tompa:

Så här då: PSVR är instegsmodellen i systemkameravärlden, en Nikon D3200 med kit-lins, Vive och Rift är pro-kameror som D800 eller D5 med optik för 10 000 kr eller mer. Alla kan ta högkvalitativa bilder (det väsentliga) men budgetvalet gör avkall på en rad områden. Därför jämför man dem inte rakt av, utan måste se hur de presterar utifrån sina förutsättningar. Och i fallet PSVR är den grym på den fronten.

Det förklarar kanske inte Kinectjämförelsrn, men i alla fall varför jag tycker PSVR är så bra trots sina brister.

Fast den jämnförelsen köper jag inte riktigt. Som du säger alla kan ta högkvalitativa bilder, dvs alla har i grunden samma förutsättningar.

Men här snackar vi rätt olika produkter där många eller rent av de flesta av spelen kanske aldrig kommer släppas på båda plattformarna. PSVR verkar vara mer (mest?) inriktat på simplare gimmicklir, medans Vive/Rift får man både gimmicklir och storspel.

Då är det lite som att säga att en moped och en bil har samma förutsättningar.

Jag insisterar på kamerametaforen. Instegsmodellen har inte lika kort skärpedjup, är långsammare, fixar inte rörliga bilder i dåligt ljus med mera. Både budget- och pro-kamerorna kan ta högkvalitativa bilder, men det finns betydande tekniska skillnader. Ungefär som PSVR kontra Vive/Rift: båda ger fullgoda VR-upplevelser, långt bättre än vad mobiler fixar, men vissa saker gör den sämre eller inte alls.


signatur
Medlem

Frågan är ju om ifall Sony kommer att släppa drivrutiner for Win10? Jag misstänker att det kunde vara en bra idé för lågbudgetfolket. Som jag t ex.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Johan:

Problemet med VR (efter att ha testat enklare varianter) är att man är innesluten i sin egna värld och varken hör eller ser vad som händer utanför. Tråkigt för andra att vara med och man själv hör inte om någon ringer på dörren, telefonen ringer eller brandlarmet går. Lite obehagligt faktiskt.

Om du inte hör brandlarmet så är det ingen godkänd brandlarm Vet du hur jäkla högt de små rackarna låter?

Om det ringer på dörren är det bara att skita it, lika bra ändå än att öppna för oväntat besök som säljare, bettlare å liknande; kanske en smaksak.
Telefonen är lätt att fixa med Vive iaf. Den går att koppla telefonen till via blåtand och du får en notis i displayen, ringer någon vän på dörren kan de alltid ringa dig på telefonen och meddela dig om att de vill bli insläppta och "störa" din VR session
Har dock själv inte testat denna funktion än eller att någon har ringt mig vid tillfälle. Jag kan ju alltid ringa upp folk när det passar mig ändå så de är inte en superviktigt funktion.

Finns gott om andra mer rimliga problem och argument för att inte tycka om VR dessa du nämner hamnar inte riktigt i de "obehagliga" kategorin, kanske lite mer som "otympligt" speciellt när man har barn eller djur som springer runt & omkring en som till synes har en önskan & en vilja om att bli ihjältrampade.

Fast då kan man argumentera att barnen är otympliga eller "obehagliga"

ha're gött

Medlem

Jag förstår inte betyget (jag förstår ALLTID FZs betyg). Jag läste recensionen och tyckte inte det lät så bra med tanke på priset som stiger när man lägger till alla saker man ska ha, känsligheten att man inte kan luta sig tillbaka i soffan och at PSVR verkar göra folk lättare illamående.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

det är tentakelspel med blyga animetjejer i sjömansjackor som skulle göra vr till en storsäljare ..jag kan nästan garantera det. mänskligheten funkar så.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

VR... Tyvärr känns hela grejen för mycket gimmick forfarande. För mycket pengar, för mycket krångel. Tror inte det kommer slå nämnvärt mer än för entuiaster.

De flesta av oss kan nog konstatera att VR inte kommer bli en produktkategori som adapteras av den stora massan. Det är och kommer förbli en nisch för hardcore-publiken.

Men för sagda publik så kan nog gimmicks, pris och eventuellt krångel vara okej.

AR däremot, där finns en potential för en bredare publik att använda och integrera den i sitt dagliga liv, att det finns möjligheter för fler att vara intresserade.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem

Kul att spelen verkar se helt godkända ut och levererar bra framerate trots att diverse "förståsigpåare" har tjatat i ca ett år i kommentarsfälten om att det aldrig kommer fungera med en PS4.

Redaktör
Skrivet av Pretorian24:

Jag förstår inte betyget (jag förstår ALLTID FZs betyg). Jag läste recensionen och tyckte inte det lät så bra med tanke på priset som stiger när man lägger till alla saker man ska ha, känsligheten att man inte kan luta sig tillbaka i soffan och at PSVR verkar göra folk lättare illamående.

Att riktpriset stiger beror på skatter, tullavgifter och liknande, det kan inte Sony hjälpa. Äger man en PS4 och en PS-kamera behöver man bara köpa PSVR (Move är valfritt för det mesta), och då kostar den riktpriset översatt till svenska förhållanden, i nuläget alltså ca 4 700 kr. Illamående och soffa är individuellt.


signatur
Medlem

Personligen är jag också lite skeptisk till betyget, och produkten som sådan efter att ha läst detta.

De nackdelar som tas upp med detta headset är utmaningar som Valve/HTC och Oculus har jobbat många år med att lösa.

Här släpper Sony en konsumentmarknadsprodukt som tar för många genvägar. Finns risk att denna produkt skadar VR-marknaden mer än den hjälper. Om svensson ska ha såna här i vardagsrummen så måste trackingen vara perfekt, och det viktigaste, den skall inte framkalla illamående hos någon.

Big no-no från min sida i alla fall efter att ha läst detta.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pretorian24:

Jag förstår inte betyget (jag förstår ALLTID FZs betyg). Jag läste recensionen och tyckte inte det lät så bra med tanke på priset som stiger när man lägger till alla saker man ska ha, känsligheten att man inte kan luta sig tillbaka i soffan och at PSVR verkar göra folk lättare illamående.

Att riktpriset stiger beror på skatter, tullavgifter och liknande, det kan inte Sony hjälpa. Äger man en PS4 och en PS-kamera behöver man bara köpa PSVR (Move är valfritt för det mesta), och då kostar den riktpriset översatt till svenska förhållanden, i nuläget alltså ca 4 700 kr. Illamående och soffa är individuellt.

Jag tolkar det som att PSVR har större risk att framkalla illamående:
Men eftersom så många reagerat på PSVR misstänker jag att den har den oönskade egenskapen att sålla fram VR-känsliga människor mer effektivt än konkurrenterna. Om så är, kan orsakerna vara flera: snävare field of view (100 grader, mot konkurrenternas 110), sämre tracking eller att en del spel i praktiken körs i (för VR) låga 60 bilder/sekund.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pretorian24:

Jag förstår inte betyget (jag förstår ALLTID FZs betyg). Jag läste recensionen och tyckte inte det lät så bra med tanke på priset som stiger när man lägger till alla saker man ska ha, känsligheten att man inte kan luta sig tillbaka i soffan och at PSVR verkar göra folk lättare illamående.

Att riktpriset stiger beror på skatter, tullavgifter och liknande, det kan inte Sony hjälpa. Äger man en PS4 och en PS-kamera behöver man bara köpa PSVR (Move är valfritt för det mesta), och då kostar den riktpriset översatt till svenska förhållanden, i nuläget alltså ca 4 700 kr. Illamående och soffa är individuellt.

Jag tolkar det som att PSVR har större risk att framkalla illamående:
Men eftersom så många reagerat på PSVR misstänker jag att den har den oönskade egenskapen att sålla fram VR-känsliga människor mer effektivt än konkurrenterna. Om så är, kan orsakerna vara flera: snävare field of view (100 grader, mot konkurrenternas 110), sämre tracking eller att en del spel i praktiken körs i (för VR) låga 60 bilder/sekund.

Ja, jag upplever det så. Men hur bra eller dåligt man klarar VR är alltid personligt; jag hade problem med båda testversionerna av Rift, medan andra fixar den utan större problem. Man bör testa innan man köper nån VR-lösning.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av viktorelius:

Jag förstår verkligen inte relevansen i sista stycket av den här recensionen. Dels så är det ju en riktig spik i kistan med tanke på att Kinect inte kostade något, sålde massor och numera är en död produkt ... riktigt usel jämförelse ... och dels "so what?". PSVR ska väl stå på egna ben och FZ.SE ska väl inte värva kunder åt sony?

Lets face it VR är sannolikt en stor del av framtiden men idag för dyrt, för omständigt och inte tekniken är inte där.

Kinect hade riktpris på 1 500 kronor vid release. Den gav spelandet en upplevelse få kommer ihåg, men sålde trots det sjuka mängder. Visst, rabatter lär ha bidragit, men ändå - folk köpte den utan att den gav nåt större mervärde. PSVR, å sin sida, ger de som testar upplevelser de garanterat kommer minnas. Därför gjorde jag jämförelsen med Kinect: PSVR har potential att sälja bra, och det är då långt mer motiverat än för Kinect.

Fast Kinect var ju så impopulärt att MS till slut kände sig tvingade att börja sälja konsolen separat, utan Kinect
PSVR tror jag kommer sälja bra, mest för att det är hypat och ungar och deras föräldrar inte har en aning om de negativa delarna.

Redaktör
Skrivet av xpanterx:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av viktorelius:

Jag förstår verkligen inte relevansen i sista stycket av den här recensionen. Dels så är det ju en riktig spik i kistan med tanke på att Kinect inte kostade något, sålde massor och numera är en död produkt ... riktigt usel jämförelse ... och dels "so what?". PSVR ska väl stå på egna ben och FZ.SE ska väl inte värva kunder åt sony?

Lets face it VR är sannolikt en stor del av framtiden men idag för dyrt, för omständigt och inte tekniken är inte där.

Kinect hade riktpris på 1 500 kronor vid release. Den gav spelandet en upplevelse få kommer ihåg, men sålde trots det sjuka mängder. Visst, rabatter lär ha bidragit, men ändå - folk köpte den utan att den gav nåt större mervärde. PSVR, å sin sida, ger de som testar upplevelser de garanterat kommer minnas. Därför gjorde jag jämförelsen med Kinect: PSVR har potential att sälja bra, och det är då långt mer motiverat än för Kinect.

Fast Kinect var ju så impopulärt att MS till slut kände sig tvingade att börja sälja konsolen separat, utan Kinect
PSVR tror jag kommer sälja bra, mest för att det är hypat och ungar och deras föräldrar inte har en aning om de negativa delarna.

Poängen är att om en meningslös pryl som Kinect kan sälja så bra, då har en bra pryl som PSVR goda chanser att gå bra.


signatur
Medlem

Tack för testet, mycket intressant. Jag hade inga problem med att förstå betyget - tyckte Tomas lade fram argumenten för det alldeles utmärkt.

Okej, nu måste jag gå och prova själv. Om det sedan blir köp får jag se.

Medlem

Sen är det ju summan av alla recensioner och egna intryck som kokar ner till om man vill köpa PSVR eller inte. Var iväg och oprövade då jag har förbeställt men ville pröva först. Jag har kommit fram till att jag kommer hänga på låset imorn iaf

Medlem

Själv kör jag med vive och tycker den är underbar. Spel som elite dangerous är heeeelt sjukt. Sen finns det jävligt roliga roomscale spel och det kommer mer varje dag. Smidigt att koppla mobilen till vive ifall du får mess eller om nån ringer. Om man vill ha det. Har inte spelat på mina 3 skärmar sen jag fick min vive hehe.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Allvarligt, det är ju inga småsaker som ni tar upp som negativa. Vem fan vill bli åksjuk av att spela spel? Dessutom betala 6000 + en ps4 för det tveksamma nöjet att kunna spela en timme i veckan. Sladdar till förbannelse, kan inte flytta sig i soffan, omkalibreringar stup i kvarten, inga spel (!), andas genom munnen som ett miffo... Haha vad fan.

Jämförelsen med Kinect (som också var skräp) är ju bara trams, den kostade en tusenlapp, inte 6 så det lär ha varit ett och annat impulsköp i de försäljningssiffrorna.

Nä, VR kommer att funka när det är ett par trådlösa Rayban för en tusenlapp eller två man drar på sig med oerhört mycket mer kraft och känsla än vad som nu finns.

Åksjukhet beror för det mesta på hur spelet är utformat. Läser du resensioner och kollar på Youtube på intryck så säger de flesta att det inte finns några problem där vad gäller just PSVR. Vissa har rapporterat om problem med tracking men många har även sagt att de kört i många många timmar (då utan illamående) i många dagar med solljus, blänk och andra störande saker utan att märka något problem med trackingen.

Har läst många som säger att Vive och Rift är så obekväma att dom inte klarar av att använda dom längre än 30-40 minuter innan ansiktet börjar domna bort, och dessutom lider de headseten av God Rays som enligt många är så pass påtagligt att vissa spel knappt går spela. Jämför man då pris (just över 5000kr jämfört med 9500kr) så är PSVR helt enkelt ett kap.

jkw
Medlem

Missades "Cinema"-läget helt totalt i artikeln eller struntade ni helt enkelt i den biten? Den enda grejen jag skulle kunna tänka mig att skaffa PSVR för. :/

Medlem

för 6000 känns det ganska ointressant. Om priset varit 1995:- inkl. kamera och kontroller så hade jag köpt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tompa:
Skrivet av xpanterx:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av viktorelius:

Jag förstår verkligen inte relevansen i sista stycket av den här recensionen. Dels så är det ju en riktig spik i kistan med tanke på att Kinect inte kostade något, sålde massor och numera är en död produkt ... riktigt usel jämförelse ... och dels "so what?". PSVR ska väl stå på egna ben och FZ.SE ska väl inte värva kunder åt sony?

Lets face it VR är sannolikt en stor del av framtiden men idag för dyrt, för omständigt och inte tekniken är inte där.

Kinect hade riktpris på 1 500 kronor vid release. Den gav spelandet en upplevelse få kommer ihåg, men sålde trots det sjuka mängder. Visst, rabatter lär ha bidragit, men ändå - folk köpte den utan att den gav nåt större mervärde. PSVR, å sin sida, ger de som testar upplevelser de garanterat kommer minnas. Därför gjorde jag jämförelsen med Kinect: PSVR har potential att sälja bra, och det är då långt mer motiverat än för Kinect.

Fast Kinect var ju så impopulärt att MS till slut kände sig tvingade att börja sälja konsolen separat, utan Kinect
PSVR tror jag kommer sälja bra, mest för att det är hypat och ungar och deras föräldrar inte har en aning om de negativa delarna.

Poängen är att om en meningslös pryl som Kinect kan sälja så bra, då har en bra pryl som PSVR goda chanser att gå bra.

Den enda likheten är att det är konsoltillbehör, prisskillnaden är enorm. Det går inte att jämföra så. När du envisas med den jämförelsen så kastar det ju en skugga över hela din argumentation.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

VR... Tyvärr känns hela grejen för mycket gimmick forfarande. För mycket pengar, för mycket krångel. Tror inte det kommer slå nämnvärt mer än för entuiaster.

håller med. och än så länge verkar det inte komma något spel som direkt drar någon nytta av det heller. Känns lite som att många spelutvecklare vill försöka sig på en teknisk fix för att de har helt slut på bra spel idéer och vad händer när "wow" känslan lagt sig och folk börjar se att det de spelar är rätt mediokra produkter.
Vore helt klart kul om det kunde bli något men just nu blir det inget köp. De får allt visa de kan leverera roliga spel först.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av xpanterx:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av viktorelius:

Jag förstår verkligen inte relevansen i sista stycket av den här recensionen. Dels så är det ju en riktig spik i kistan med tanke på att Kinect inte kostade något, sålde massor och numera är en död produkt ... riktigt usel jämförelse ... och dels "so what?". PSVR ska väl stå på egna ben och FZ.SE ska väl inte värva kunder åt sony?

Lets face it VR är sannolikt en stor del av framtiden men idag för dyrt, för omständigt och inte tekniken är inte där.

Kinect hade riktpris på 1 500 kronor vid release. Den gav spelandet en upplevelse få kommer ihåg, men sålde trots det sjuka mängder. Visst, rabatter lär ha bidragit, men ändå - folk köpte den utan att den gav nåt större mervärde. PSVR, å sin sida, ger de som testar upplevelser de garanterat kommer minnas. Därför gjorde jag jämförelsen med Kinect: PSVR har potential att sälja bra, och det är då långt mer motiverat än för Kinect.

Fast Kinect var ju så impopulärt att MS till slut kände sig tvingade att börja sälja konsolen separat, utan Kinect
PSVR tror jag kommer sälja bra, mest för att det är hypat och ungar och deras föräldrar inte har en aning om de negativa delarna.

Tror den största nackdelen med Sonys vr är att det lär bli betydligt krångligare att få tag i vr-porr på sin ps4 faktiskt.

Medlem

Argh, jag var ute och röjde i butikerna idag och hoppades att hitta en butik som hade ett demo-ex up and running. Jag vågar *inte* köpa utan att testa först.

Men icke, ingenstans att testa = tomhänt SuperTank.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Införskaffa den igår prova 3 och en halv timma.
Vart första gången jag testa VR så har inget att jämföra med.
Först ut var EVE: valkyrie kändes väldigt snurrigt fick inget illamående,
som min bror fick när han prova.
Häftig upplevelse fast de känns mer som ett arcade aktigt techdemo dock.
Driveclub fick jag bara lite lätt illamånde i början av loppet. blev bättre av att fokusera på vägen.
Rigs var hyfsat men kändes också mest som ett techdemo.
Showroom som ingår var rent skräp. man känner sig väldigt låst vart man får kolla.
Grafiken vart lite under förväntningarna annars vart de över förväntningarna för priset.
Hoppas på att Playstation 4 pro ökar frameraten så man inte blir trött i ögonen.
efter jag spelat igår så vart jag så trött i ögonen så att jag var tvungen att lägga mig och sova en timma vid 19 tiden... lägger mig vanligt lite innan 00

123
Skriv svar