Dark Souls 3 får dedikerat PvP-läge

Robot
Medlem
Dark Souls 3 får dedikerat PvP-läge

Jag spelar Dark Souls för världen, tight gameplay, bossarna, atmosfären och musiken. Jag ser hellre att dom lägger ned mer krut på PvE content. Detta är då självfallet min åsikt.

Jag har inte brytt mig speciellt mycket om PvP i Dark Souls, nästan inget alls. Det bara finns där som en extra grej. Visst kan det vara kul att bli invade'ad, ger spelet lite mer spänning, men jag kan nog räkna på ena handen dom gånger jag har invaderat någon själv.

Men än så länge har varje DLC varit bra till Souls spelen, så jag hoppas på att trenden fortsätter.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag spelar Dark Souls för världen, tight gameplay, bossarna, atmosfären och musiken. Jag ser hellre att dom lägger ned mer krut på PvE content. Detta är då självfallet min åsikt.

Jag har inte brytt mig speciellt mycket om PvP i Dark Souls, nästan inget alls. Det bara finns där som en extra grej. Visst kan det vara kul att bli invade'ad, ger spelet lite mer spänning, men jag kan nog räkna på ena handen dom gånger jag har invaderat någon själv.

Men än så länge har varje DLC varit bra till Souls spelen, så jag hoppas på att trenden fortsätter.

PVP har alltid varit en stor del av varför spelen har ett levande community dock, och denna typen av support är något extremt många velat ha väldigt länge. Tidigare har i varje Souls spel där dykt upp community-drivna fokuszoner av just den här sortens pvp, men det är inte direkt optimalt för någon.

Knappast så att ett Arena PVP spelläge sker på PVE-delens bekostnad dock, så det är bara bra att det läggs till officiellt.

Medlem

Tycker det med zoner har varit charmen lite, men kanske är bra med en arena då det känns som det kan växa lite.

Medlem

Men är det verkligen snötäckt i dlc'et? Har hela tiden tagit för givet att det är aska.

Medlem
Skrivet av laban005:

Men är det verkligen snötäckt i dlc'et? Har hela tiden tagit för givet att det är aska.

DLCn utspelar sig i The Painted World, så det är inte konstigt om det är snö.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av laban005:

Men är det verkligen snötäckt i dlc'et? Har hela tiden tagit för givet att det är aska.

DLCn utspelar sig i The Painted World, så det är inte konstigt om det är snö.

Inte konstigt? Man vet inte riktigt säkert då eller vadå?

Medlem

Kanske kan vara något att köra när jag fått några fler timmar under bältet, eller hur jag ska uttrycka mig. Första 100-200 timmarna brukar jag fokusera på enbart pve (förutom dks2, ville ha hela drakdräkten så tog ett stop för det, sen var det ganska kul att köra bell vad det nu hette och rat convenant så körde upp dom till högsta ranken)

1
Skriv svar