Första expansionen till Battleborn är nu släppt

Robot
Första expansionen till Battleborn är nu släppt
Medlem
Första expansionen till Battleborn är nu släppt

Dom är envisa om att dom har något hållbart.

Medlem

Varför anser ni att det är overwatch utmanare? Får inte till det. Det är helt arnnolunda ända likhet är att båda är fps? Overwatch är Prue pvp det är inte battleborn. Jag vill veta vart man ger den parallella liknelsen?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Att ni jämför Overwatch med detta visar hur lite ni vet om spelet, trodde ni hade bättre koll FZ men ni verkar bara bli sämre och sämre på att skriva.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Serkish:

Varför anser ni att det är overwatch utmanare? Får inte till det. Det är helt arnnolunda ända likhet är att båda är fps? Overwatch är Prue pvp det är inte battleborn. Jag vill veta vart man ger den parallella liknelsen?

Skrivet av WolfGrin:

Att ni jämför Overwatch med detta visar hur lite ni vet om spelet, trodde ni hade bättre koll FZ men ni verkar bara bli sämre och sämre på att skriva.

Har inte direkt något med gameplay att göra, utan att de i mångt och mycket har samma målgrupp samt släpptes samtidigt. Jag vågar mig på att gissa att antalet spelare som spenderar mycket tid med både Overwatch och Battleborn är mycket lågt i jämförelse med normalförhållandet mellan två random titlar.

Om ni tänker till lite innan ni ifrågasätter ska ni se att allt klarnar, både här och IRL. Det gäller grabbarna som tummat era inlägg också.

Medlem

Tycker dem ska lägga ner tid på ett Borderlands 3 istället.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Skulle gärna se ett nytt Brothers In Arms!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Serkish:

Varför anser ni att det är overwatch utmanare? Får inte till det. Det är helt arnnolunda ända likhet är att båda är fps? Overwatch är Prue pvp det är inte battleborn. Jag vill veta vart man ger den parallella liknelsen?

Skrivet av WolfGrin:

Att ni jämför Overwatch med detta visar hur lite ni vet om spelet, trodde ni hade bättre koll FZ men ni verkar bara bli sämre och sämre på att skriva.

Har inte direkt något med gameplay att göra, utan att de i mångt och mycket har samma målgrupp samt släpptes samtidigt. Jag vågar mig på att gissa att antalet spelare som spenderar mycket tid med både Overwatch och Battleborn är mycket lågt i jämförelse med normalförhållandet mellan två random titlar.

Om ni tänker till lite innan ni ifrågasätter ska ni se att allt klarnar, både här och IRL. Det gäller grabbarna som tummat era inlägg också.

Har spelat båda och känner inte alls att dom är lika mer än FPS, kan lika bra jämför det så fall med dota, TF2 etc.

Medlem

Tänk om dom gjorde ett mer utmanande & innovativt Borderlands 4 istället och tjänade pengar.
Men nä, någon tänkte att det är bättre att gå tävla med Blizzard.

Releasehästryttare
Skrivet av Tapiwen:

Tycker dem ska lägga ner tid på ett Borderlands 3 istället.

De har inga pengar till det nu efter denna floppen

De har enbart sålt 270k kopior
http://steamspy.com/app/394230

500 pers spelar just nu
http://steamcharts.com/app/394230

Medlem
Skrivet av Serkish:

Varför anser ni att det är overwatch utmanare? Får inte till det. Det är helt arnnolunda ända likhet är att båda är fps? Overwatch är Prue pvp det är inte battleborn. Jag vill veta vart man ger den parallella liknelsen?

Gearbox gjorde misstaget att marknadsföra det som ett alternativ till Overwatch för att de ville sälja mer. Hade de varit tydligare med sin målgrupp så hade det gått mycket bättre.

Medlem

Bra alternativ till battleborn och overwatch är annars paladins. Finns somm free to play på steam i beta.

Lika fartfyllt som battleborn men med samma upplägg som overwatch.

Prova!

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Tapiwen:

Tycker dem ska lägga ner tid på ett Borderlands 3 istället.

De har inga pengar till det nu efter denna floppen

De har enbart sålt 270k kopior
http://steamspy.com/app/394230

500 pers spelar just nu
http://steamcharts.com/app/394230

Spelet är släppt till konsoler också och verkar som om spelarbasen är mycket större, vilket inte är ovanligt.

Om vi tex. tittar på Battlefront så utgör PC spelarna lite mer än 10% av totala spelarbasen vilket inte är speciellt mycket.
http://swbstats.com/

Dock måste jag hålla med om att antalet spelare minskat för samtliga system märkvärt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Serkish:

Varför anser ni att det är overwatch utmanare? Får inte till det. Det är helt arnnolunda ända likhet är att båda är fps? Overwatch är Prue pvp det är inte battleborn. Jag vill veta vart man ger den parallella liknelsen?

Skrivet av WolfGrin:

Att ni jämför Overwatch med detta visar hur lite ni vet om spelet, trodde ni hade bättre koll FZ men ni verkar bara bli sämre och sämre på att skriva.

Har inte direkt något med gameplay att göra, utan att de i mångt och mycket har samma målgrupp samt släpptes samtidigt. Jag vågar mig på att gissa att antalet spelare som spenderar mycket tid med både Overwatch och Battleborn är mycket lågt i jämförelse med normalförhållandet mellan två random titlar.

Om ni tänker till lite innan ni ifrågasätter ska ni se att allt klarnar, både här och IRL. Det gäller grabbarna som tummat era inlägg också.

Har spelat båda och känner inte alls att dom är lika mer än FPS, kan lika bra jämför det så fall med dota, TF2 etc.

Verkar som att poängen flög rakt över huvudet på dig. Läs inlägget igen. Att de konkurrerar har, en än gång, inte särskilt mycket med gameplayet i sig att göra.

Medlem

Tycker lite synd om dom, ingen spelar spelet men dom måste fortfarande leverera alla dessa expansioner då folk köpt "Season Pass" som lovar dom.

Första fallet jag märkt då ett Season Pass är något negativt för skaparna och inte konsumenten.

Medlem

Free to play skulle vara bra för det här spelet.
Jag hade rätt kul i betan, men inte tillräckligt för att vilja öppna stora läderplånkan.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Serkish:

Varför anser ni att det är overwatch utmanare? Får inte till det. Det är helt arnnolunda ända likhet är att båda är fps? Overwatch är Prue pvp det är inte battleborn. Jag vill veta vart man ger den parallella liknelsen?

Skrivet av WolfGrin:

Att ni jämför Overwatch med detta visar hur lite ni vet om spelet, trodde ni hade bättre koll FZ men ni verkar bara bli sämre och sämre på att skriva.

Har inte direkt något med gameplay att göra, utan att de i mångt och mycket har samma målgrupp samt släpptes samtidigt. Jag vågar mig på att gissa att antalet spelare som spenderar mycket tid med både Overwatch och Battleborn är mycket lågt i jämförelse med normalförhållandet mellan två random titlar.

Om ni tänker till lite innan ni ifrågasätter ska ni se att allt klarnar, både här och IRL. Det gäller grabbarna som tummat era inlägg också.

Har spelat båda och känner inte alls att dom är lika mer än FPS, kan lika bra jämför det så fall med dota, TF2 etc.

Verkar som att poängen flög rakt över huvudet på dig. Läs inlägget igen. Att de konkurrerar har, en än gång, inte särskilt mycket med gameplayet i sig att göra.

Jag kan inte bestämma mig om jag ska se vm-finalen i pingis eller gå på bio. Potatis som potatis liksom.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hecce:

Jag kan inte bestämma mig om jag ska se vm-finalen i pingis eller gå på bio. Potatis som potatis liksom.

VM-finalen i pingis eller VM-finalen i badminton hade varit en rättvis jämförelse.

Medlem
Skrivet av Serkish:

Varför anser ni att det är overwatch utmanare? Får inte till det. Det är helt arnnolunda ända likhet är att båda är fps? Overwatch är Prue pvp det är inte battleborn. Jag vill veta vart man ger den parallella liknelsen?

Visst är spelen olika i spelsättet men utförandet är väldigt likt. Finns tex gott om hjältar som i stort sätt är likadana vad gällande yttre design, karaktärer, egenskaper, ultis osv.

- Sniper med pilbåge
- CoD soldat med autoaim
- Robot som blir en stor kanon
- Mech som styrs av en söt karaktär

...osv. För övrigt så "ville" ju Battleborn jämföras med Overwatch i div. twitter-inlägg och intervjuer. Så hör i efterhand så kanske inte det var de smartaste.

Medlem

I overwatch så kan du välja gubbar under matchens gång, om det inte mobawatch osv... i overwatch finns det inte minons utan spelar mot spelare. I overwatch har du inte gear som du väljer att ha för få något boost. Overwatch är en ripoff av teamfotress. I battleborn så väljer du en gubbe och loadout och är med den valda gubben under hela matchen. sen i battleborn har man minons och en singelplay co-op. I battleborn är mer lik Smite en smite i borderland. Skulle jag heldre säga. Sen så tycker jag att man kanske inte skulle släppa ut den nära intill overwatch då, det borde släppt spelet typ januari 2017 då spelet hade blivit mer balanserad. Men overwatch är härlig och fantastisk spel! Tycker mycket om det. Men jag är lite less på att tycka att det är lik varandra! Som att säga My little ponny är likadant som gudfadern 1. Eller?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

phi
Medlem
Skrivet av Serkish:

Varför anser ni att det är overwatch utmanare? Får inte till det. Det är helt arnnolunda ända likhet är att båda är fps? Overwatch är Prue pvp det är inte battleborn. Jag vill veta vart man ger den parallella liknelsen?

Ja, hur kan man jämföra och se likheter mellan spelen som båda är moba-influerade fps med snarlika hjältar?

Det vore ju som att jämföra Heroes of the Storm med League of Legends eller Dota 2. Finns ju inga likheter mellan de spelen.

Eller?

Inaktiv
Skrivet av WolfGrin:

Att ni jämför Overwatch med detta visar hur lite ni vet om spelet, trodde ni hade bättre koll FZ men ni verkar bara bli sämre och sämre på att skriva.

Kolla från 1:58

1
Skriv svar