Come get some – Duke 3D-remastern har släppts

Robot
Come get some – Duke 3D-remastern har släppts
Medlem
Come get some – Duke 3D-remastern har släppts

Äntligen!


signatur

autograph

Remaster? Trodde då att man skulle få texturer som man inte mår illa av


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det där såg ju inte snyggt ut...
Och den som spelade i filmen spelar ju sämre än mig.


signatur

autograph

Medlem

same same. det var inte ens så kul på 90-talet....

Medlem

http://www.eduke32.com/. Det är allt som krävs för att köra Duke 3D på en modern dator. Personligen har jag inget intresse för det nya innehållet , Randy P. får inte en krona mer av mig.

Medlem

Duke 3D är fruktansvärt kul fortfarande trots åldern.
Men tveksamt att det är värt att köpa om man redan har Megaton Edition

Medlem

Väntar fortfarande på en värdig uppföljare. Verkar även att vara delade meningar när det gäller den här utgåvan. Kanske något man köper på nästa summer sale.

Medlem

Oj det hade inte åldrats väl... med eller utan remaster.

Medlem

Hade det varit 2012s grafik iallafall.....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

eduke32+HRP är så mycket snyggare!

Medlem

värdelöst ju, megaton hade mera innehåll och denna version har mindre? tur man har den redan. inte fan är det värt 20 euro...

Medlem

Saknar den där gamla nivådesignen. Spelade Doom 2016 nyligen och det var mest ett förtäckt horde-läge där man går in i olika rum och blir överöst av fiender stup i kvarten.

Medlem

Fast tuggummit var ju slut...


signatur

autograph

Medlem

En del rätt bra förbättringar, fast till ett för dyrt pris....

Undrar dock om det på något sätt skulle vara möjligt att importera shadow warrior och även få dom förbättringarna där

Medlem

Efterlängtat! Skulle inte vilja kalla det för remaster, men välkommet tillskott till ps4! Come get some!!!!

Medlem

Alltså vad är det som är "remasterd"? det ser ju och låter för fan precis likadant nu som då!?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

Alltså vad är det som är "remasterd"? det ser ju och låter för fan precis likadant nu som då!?

Remaster är det väl om man rört koden och paketerat om spelet. Remake är det om man gör en helt uppdaterad version av ett gammalt spel. Dock är väl gränsen mellan remaster och remake rätt flytande i en del fall. T.ex är CoD 4 Remaster nästan helt och hållet omgjord jämfört med originalet.

Jämför med remaster när det gäller musik. Då använder man precis samma gamla original-inspelningar men mixar om ljudet.

Medlem

gillar det där "krymp-geväret", så jädra kul när man spelade mot en kompis och en av oss fick in en träff med den. fick springa som fasen om man blev träffad medans man försökte stampa som skjutaren. Genialiskt enkelt och förbaskat kul.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

det är uppdaterat nog att ge exakt samma känsla som det gjorde back then, men dom har inte direkt förbättrat något. detta e ju om man vill köra genom nukem i nutid bara helt enkelt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

det är uppdaterat nog att ge exakt samma känsla som det gjorde back then, men dom har inte direkt förbättrat något. detta e ju om man vill köra genom nukem i nutid bara helt enkelt

2. nåt nytt vapen och bättre lightning fanns det så vitt jag vet. minns inget mer


signatur

//monster

Gen
Medlem

Inte i närheten av att få bli kallad "remastered" enligt min mening.

Medlem
Skrivet av Gen:

Inte i närheten av att få bli kallad "remastered" enligt min mening.

Verkligen inte. Megaton Edition gjorde ett mycket bättre jobb, men det går ju inte att köpa längre.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:
Skrivet av Burglar:

Alltså vad är det som är "remasterd"? det ser ju och låter för fan precis likadant nu som då!?

Remaster är det väl om man rört koden och paketerat om spelet. Remake är det om man gör en helt uppdaterad version av ett gammalt spel. Dock är väl gränsen mellan remaster och remake rätt flytande i en del fall. T.ex är CoD 4 Remaster nästan helt och hållet omgjord jämfört med originalet.

Jämför med remaster när det gäller musik. Då använder man precis samma gamla original-inspelningar men mixar om ljudet.

Cod4 är en klockren remaster och ingen remake. De har uppat en del texturer, modeller samt förbättrat saker som ljussättning, men de är ingen remake, dvs. att man byggt om spelet på nytt, exempel på sådan är tex RE1 remaken från 2002. (Klockrent exempel på bra remake)

KoP
Medlem

Knappast en remaster. I princip "samma remaster" som släpptes till 360'n och div. andra format för flera år sedan. Men men.. kan dom tjäna in lite pengar på att släppa samma spel igen och så länge folk köper det, kör i vind.

1
Skriv svar