Playstation VR säljs med vinst, säger Sony

Medlem

Intressant. Kul att dom går med vinst. Då är det större chans att det kan investeras pengar i ännu mer utveckling av VR-teknik hos Sony. Härligt att höra!

Medlem

Köpte ett psvr idag för jag var tvungen att testa. Inte imponerad. Har både vive och rift ska tilläggas. psvr är säkert coolt för de som inte har de

Medlem

Har också köpt PSVR och är väldigt nöjd med det! Det skall tilläggas att jag har spelat Vive i många timmar. Men allt fungerar felfritt med PSVR till skillnad från Vive.
Visst, det blir inte samma grafik med PSVR men grafik är inte allt utan kreativitet, nytänkande.
Jag vill inte säga att köp X för att det är bättre än Y! Jag köpte PSVR för att jag vill ha något som fungerar felfritt och är hyfsat billigt.
Vill man ha VR upplevelsen som jag har väntat på sen 1990 talet så hoppa på tåget nu! Varför vänta på nästa generation? Som att vänta på nästa IPhone! Lite bättre nästa gång men du kan fortfarande ringa på den första som kom!
Aja! Mina tankar, jag är glad att VR äntligen är här!

Medlem
Skrivet av FixXxeR:

Har också köpt PSVR och är väldigt nöjd med det! Det skall tilläggas att jag har spelat Vive i många timmar. Men allt fungerar felfritt med PSVR till skillnad från Vive.
Visst, det blir inte samma grafik med PSVR men grafik är inte allt utan kreativitet, nytänkande.
Jag vill inte säga att köp X för att det är bättre än Y! Jag köpte PSVR för att jag vill ha något som fungerar felfritt och är hyfsat billigt.
Vill man ha VR upplevelsen som jag har väntat på sen 1990 talet så hoppa på tåget nu! Varför vänta på nästa generation? Som att vänta på nästa IPhone! Lite bättre nästa gång men du kan fortfarande ringa på den första som kom!
Aja! Mina tankar, jag är glad att VR äntligen är här!

Håller inte med om att det funkar felfritt. trackingen är stundvis usel om man inte sitter helt perfekt framför kameran.

Vad är det du menar krånglar med viven?

Medlem
Skrivet av FixXxeR:

Har också köpt PSVR och är väldigt nöjd med det! Det skall tilläggas att jag har spelat Vive i många timmar. Men allt fungerar felfritt med PSVR till skillnad från Vive.
Visst, det blir inte samma grafik med PSVR men grafik är inte allt utan kreativitet, nytänkande.
Jag vill inte säga att köp X för att det är bättre än Y! Jag köpte PSVR för att jag vill ha något som fungerar felfritt och är hyfsat billigt.
Vill man ha VR upplevelsen som jag har väntat på sen 1990 talet så hoppa på tåget nu! Varför vänta på nästa generation? Som att vänta på nästa IPhone! Lite bättre nästa gång men du kan fortfarande ringa på den första som kom!
Aja! Mina tankar, jag är glad att VR äntligen är här!

Håller med fullständigt!:
Hela familjen t.om frugan som inte alls uppskattar spel har varit väldigt imponerade över hur bra det funkar.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av FixXxeR:

Har också köpt PSVR och är väldigt nöjd med det! Det skall tilläggas att jag har spelat Vive i många timmar. Men allt fungerar felfritt med PSVR till skillnad från Vive.
Visst, det blir inte samma grafik med PSVR men grafik är inte allt utan kreativitet, nytänkande.
Jag vill inte säga att köp X för att det är bättre än Y! Jag köpte PSVR för att jag vill ha något som fungerar felfritt och är hyfsat billigt.
Vill man ha VR upplevelsen som jag har väntat på sen 1990 talet så hoppa på tåget nu! Varför vänta på nästa generation? Som att vänta på nästa IPhone! Lite bättre nästa gång men du kan fortfarande ringa på den första som kom!
Aja! Mina tankar, jag är glad att VR äntligen är här!

Håller inte med om att det funkar felfritt. trackingen är stundvis usel om man inte sitter helt perfekt framför kameran.

Vad är det du menar krånglar med viven?

Som sagt det är inte helt 100% felfritt med PSVR heller. Trackingen blir lidande av endast kameran som tracking.

Vive har jag upplevt med många kraschar etc. Detta kan dock vara hårvaruproblem eller bara helt enkelt Windows att skylla. Oavsett vill man ha VR utan att krångla med Windows och hårdvara då är PSVR given.

Medlem
Skrivet av FixXxeR:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av FixXxeR:

Har också köpt PSVR och är väldigt nöjd med det! Det skall tilläggas att jag har spelat Vive i många timmar. Men allt fungerar felfritt med PSVR till skillnad från Vive.
Visst, det blir inte samma grafik med PSVR men grafik är inte allt utan kreativitet, nytänkande.
Jag vill inte säga att köp X för att det är bättre än Y! Jag köpte PSVR för att jag vill ha något som fungerar felfritt och är hyfsat billigt.
Vill man ha VR upplevelsen som jag har väntat på sen 1990 talet så hoppa på tåget nu! Varför vänta på nästa generation? Som att vänta på nästa IPhone! Lite bättre nästa gång men du kan fortfarande ringa på den första som kom!
Aja! Mina tankar, jag är glad att VR äntligen är här!

Håller inte med om att det funkar felfritt. trackingen är stundvis usel om man inte sitter helt perfekt framför kameran.

Vad är det du menar krånglar med viven?

Som sagt det är inte helt 100% felfritt med PSVR heller. Trackingen blir lidande av endast kameran som tracking.

Vive har jag upplevt med många kraschar etc. Detta kan dock vara hårvaruproblem eller bara helt enkelt Windows att skylla. Oavsett vill man ha VR utan att krångla med Windows och hårdvara då är PSVR given.

viven har aldrig kraschat för mig. kan väl vara vad som helst som orsakar. svårt att veta

Medlem
Skrivet av viktorelius:
Skrivet av mh76:
Skrivet av viktorelius:

Ok jag kanske skulle varit mer tydlig. 2016 tycker jag att prat om hårdvara är fruktansvärt ointressant. Jag ser fram emot en plattform och där spelen helt står 100% i fokus. Angående VR så tror jag att hela världen är överens om att gen 1 är otympligt, dyrt och ett steg på vägen. Har du 5000kr över så fine. Personligen tror jag att endast c:a 10% av alla PS4 ägare har 5000kr över och av dom så tror jag att kanske 2-3% inte fixar VR pga illamående ... Sony säljer max 3miljoner enheter och det är alltså din målgrupp som speltillverkare. Sorry guys men det håller inte.

Ja det är absolut på väg åt rätt håll. Ska bli intressant se försäljning framöver. Om Sony är snabb med att presentera siffror är det en succé. Om Sony säger att PSVR säljer bra men utan att visa siffror, är det pr-snack. Dröjer det länge innan Sony yttrar sig är det en flopp.
Wii blev snabbt en succé. Kinnect sålde väl också hyfsat? Dog ut ganska snabbt.
Bra försäljning behöver inte betyda att konsumenterna gillar PSVR. De kan tröttna snabbt.
VR är väldigt intressant. Men det känns mer som en testprodukt, för att kunna utveckla det vidare i några år, baserat på alla omdömen.
Om PSVR misslyckas tror jag att VR med dagens teknik, försvinner från marknaden. Tyst i några år för att komma tillbaka med storm. Om nu PSVR blir en flopp.
Jag har mer än gärna fel.

Kinect sålde c:a 25mil enheter och dog ändå hyfsat snabbt. Jag jämför absolut inte Kinect med PSVR eller VR ... VR kommer att slå stort men inte gen 1 snarare gen 3

Håller helt med dig. Det behöver bli en upplevelse som alla kan uppleva utan problem.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Men det är alltså helt sjukt att detta är en rubrik på FZ.se ... återigen 1) why do you guys care? 2) det är gamers som betalar för PSVR och om den visar sig ha väldigt kort livstid (vilket man kan förvänta sig då dess specs är låga) och spelare om snart måste uppgradera ... ja då är det ju inte heller någon särskilt bra investering.

Tycker FZ.se ska överlåta den här typen av rubriker åt dagens aktie.

Och dessutom grattis ni gör vinst på er hårdvara.

Det är väl bra nyheter att ha med här för om det går bra för PSVR och sony är nöjda för då kommer dom ju satsa mer på hårdvaran och det är ju det som behövs om det någon gång ska bli mer än små korta spel och upplevelser till VR. Fortsätter det bra så kan dom ju börja satsa på att få ut en AAA- titel i framtiden för PSVR.
Så såna här nyheter kan vara väldigt bra också även om inte du tycker det.

Alla tycker inte som du så respektera det. Är du inte intresserad så behöver du ju inte läsa artikeln.

12
Skriv svar