Söker 2D Grafiker till ett BomberMan Liknande spel Steam/WiiU

Medlem
Söker 2D Grafiker till ett BomberMan Liknande spel Steam/WiiU

Har hållt på nu i två år med ett bomberman liknande spel som i nuläget fungerar i windows med xbox kontroller och på nintendo WiiU. Har nu kommit så pass långt att det är grafik och ljud som saknas musiker finns redan men vi har kommit överrens om att inte lägga tid på ljud alls förän vi har grafiker oxå
Grafisk stil är inte bestämt inu samma sak om miljö man spelar i så finns det någon intresserad grafiker så är vi öppna för förslag.
Kod mässigt är det nästan klart är lite optimeringar kvar och några buggar. Sen saknas det boss och några fler monster. förutom det är allt annat på plats.
Inget är hugget i sten skulle du tycka att något saknas så diskuterar vi det.
Betalning får vi komma överens om % på försäljning? har tänkt lansera på Nintendo WiiU och på steam

Medlem

Lite frågor =D

Är detta ett företag eller studentprojekt? Finns det någon budget? Vilken stad sitter ni i? Om ni jobbat i två år på det, utan att ha grafik eller ljud, så har ni inte jobbat heltid antar jag? Vad har ni för tidigare erfarenhet (andra spel eller andra game dev jobb)? Varför just WiiU, för den kommer väl fasas ut när nX kommer, varför inte PS4 och Xb1? Är det en egen motor eller Unity (jag gissar Unity)?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

det är inget student project och inget företag. det blir kodande på kvällarna bara då jag jobbar strax över heltid och har barn. Har tidigare sysslat med xna c# med ett rätt stort spel som ligger på is just nu för projektet blev för stort och den andra programmeraren flyttade utomlands.
en god vän har redan släppt ett spel till WiiU och när dom börja göra sitt andra spel bestämmde jag mig för att göra ett oxå när vi började så planera vi för WiiU och Steam så det är javascript med Cef# chromium i eget fönster
jag bor i Tidaholm.
personligen tror jag inte nintendo kommer ta bort möjligheten att släppa på samma vis nu när dom har en del utvecklare som gjort spel o satt sig in i javascript för att släppa spel på deras maskin/er men det är en vild gissning
och som jag skrev innan så i nuläget finns ingen budget pengar utan det är något och komma överens om! antingen % eller fast summa jag vet inte det är svårt att säga

Medlem

Jag är inte jätte haj på grafik och så men ljud däremot där vågar jag säga att jag briljerar Så skriv gärna om du vill ha hjälp med musik, ljud o liknande

Medlem

Såg detta postas på FB av J.L. och det lät intressant. Är inte grafiker i grunden utan konstnär men har en stor kärlek för pixelgrafik, vilket jag jobbat med på några egna projekt.

[http://www.visionaryexistence.com/deep-below-dreaming-city-sh...]
[http://www.visionaryexistence.com/end-development]

Medlem

Om man har svårt att hitta hjälp i sverige, kan jag tipsa om detta forum:
https://forums.tigsource.com/index.php?board=3.0

Du kan kolla genom folks portföljer och även söka folk. Eftersom det är folk från hela världen så kan det gå ganska snabbt att hitta folk och man kan få ner kostnaderna väldigt mycket jämfört mot vad du kan i här.

Det finns flera ställen att kolla på med, t ex Pixeljoint och Pixelation


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

tack för era svar
jag återkommer voorhees när grafiken börjar falla på plats

1
Skriv svar