Tvärsnygga skogsbanan Argonne flörtar med Battlefield: Vietnam-veteraner

Robot
Tvärsnygga skogsbanan Argonne flörtar med Battlefield: Vietnam-veteraner

Mer gameplay från Battlefield 1 - inklusive krigsduvor!

#battlefield-vietnam, #star-wars-battlefront


Medlem
Tvärsnygga skogsbanan Argonne flörtar med Battlefield: Vietnam-veteraner

Ser förbannat trevligt ut! Dock sjukt less på full auto per vapen.

Medlem

Riktigt snyggt som sagt. Det är t.o.m lera på vapenmodellerna.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ser förbannat trevligt ut! Dock sjukt less på full auto per vapen.

Kan ju tycka att det inte borde vara så vanligt i ett ww1 spel men..

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av vuze2143:

Ser förbannat trevligt ut! Dock sjukt less på full auto per vapen.

Kan ju tycka att det inte borde vara så vanligt i ett ww1 spel men..

Håller med, ser jätteläckert ut men ALLA använder ju automatvapen. Var väl knappt så de fanns i WWI i portabelt format?

Medlem

OT - Nån som kollat in Rockstars Twitter och hemsida?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

signatur

-With great moustache comes great responsibility!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Swede01:
Skrivet av Komured:
Skrivet av vuze2143:

Ser förbannat trevligt ut! Dock sjukt less på full auto per vapen.

Kan ju tycka att det inte borde vara så vanligt i ett ww1 spel men..

Håller med, ser jätteläckert ut men ALLA använder ju automatvapen. Var väl knappt så de fanns i WWI i portabelt format?

Cei-Rigotti som är standardautomatvapnet i spelet skapades innan kriget men användes aldrig IRL i WW1 då designen var för dålig. Vapnet var inte stridsdugligt, helt enkelt.

BAR som väl alla känner till från diverse WW2-lir implementerades däremot mot slutet av första världskriget. Var ju dock bara amerikanerna som hade det, och det var aldrig ett standardvapen.

Summa summarum; nej, automatvapen vid sidan om stationära sådana existerade i praktiken inte i WW1.

Medlem

DICE har nog helt enkelt valt att lägga till automatvapen, trots att de med all säkerhet visste om att det inte alls var vanligt under WW1. Detta för att förmodligen göra spelet mer underhållande.

Jag spelar inte BF1 men jag tror själv att man hade blivit småtrött på det om man enbart fick välja mellan olika single shot weapons.

Medlem

Önskar att betan hade utspelat sig på någon av dessa banor istället för den där trista ökenbanan.

Releasehästryttare

Om nån på DICE läser detta: Ge oss gameplay från skeppen already!

Ambassadör
Xbox

Automatvapnen gjorde mig också upprörd tidigare, men nu har jag släppt alla förhoppningar om historisk realism och ser det som ett plojspel inspirerat av historiska händelser. Önskar att media också insåg det, men vi lever ju i en historielös tid.

BF 1 kommer nog att bli en skoj arcadeshooter! Återstår att se om det är värt att införskaffa så småningom, men jag tror det kan vara humoristiskt trevligt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Automatvapnen gjorde mig också upprörd tidigare, men nu har jag släppt alla förhoppningar om historisk realism och ser det som ett plojspel inspirerat av historiska händelser. Önskar att media också insåg det, men vi lever ju i en historielös tid.

BF 1 kommer nog att bli en skoj arcadeshooter! Återstår att se om det är värt att införskaffa så småningom, men jag tror det kan vara humoristiskt trevligt.

Detta +1.

Dock varje gång jag spelar spelet så tänker jag
"Om detta vore WW2".
En annan som växte upp med ww2 lir(MOHAA & BF1942) och ser grafiken i BF1 kommer ju lite i brallan när man tänker på potentialen. Tiger tank, messerschmitt bf 109 osvosv i BF formatet.
En vacker dag... en vacker dag.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ser förbannat trevligt ut! Dock sjukt less på full auto per vapen.

Fasiken att spelet inte (efter erfarenhet) är modvänligt. Hade gärna sett en "realism mod" till BF1.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ser förbannat trevligt ut! Dock sjukt less på full auto per vapen.

Har spelat Early Acess och kan bara säga att det inte är automatvapnena som dominerar i multiplayer, Dom flesta kör bolt action rifles eller semi.

Medlem
Skrivet av cocona:
Skrivet av vuze2143:

Ser förbannat trevligt ut! Dock sjukt less på full auto per vapen.

Har spelat Early Acess och kan bara säga att det inte är automatvapnena som dominerar i multiplayer, Dom flesta kör bolt action rifles eller semi.

Jasså? Själv har jag inte ens hittat ett bolt action rifle att använda annat än sniper eller calvary klassen. Kanske kommer när man låser upp fler saker men nu har jag bara 3 timmar kvar och har bara lyckats låsa upp autos eller semis.

Inte för att jag stör mig så mycket på det. Jag är bara glad att alla lock on vapen är borta. Och iron sights är roligt också

Medlem

Ser riktigt coolt ut och för tankarna till Vietnam lite grann. Hade helst tagit ett nytt Battlefield: Vietnam från DiCE då min specialite var helikoptrarna. Älskade även djungelbanorna med sin vegetation, i Vietnam spelet...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av vuze2143:

Ser förbannat trevligt ut! Dock sjukt less på full auto per vapen.

Fasiken att spelet inte (efter erfarenhet) är modvänligt. Hade gärna sett en "realism mod" till BF1.

Ja men det kommer ju gå att göra ganska många server-inställningar där man bl.a. kan välja vilka vapentyper man ska tillåta http://i.imgur.com/6XvBgkQ.jpg

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av vuze2143:

Ser förbannat trevligt ut! Dock sjukt less på full auto per vapen.

Fasiken att spelet inte (efter erfarenhet) är modvänligt. Hade gärna sett en "realism mod" till BF1.

Ja men det kommer ju gå att göra ganska många server-inställningar där man bl.a. kan välja vilka vapentyper man ska tillåta http://i.imgur.com/6XvBgkQ.jpg

Sweeeeeeeet!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Om nån på DICE läser detta: Ge oss gameplay från skeppen already!

De är ungefär lika spännande som luftskeppet och tåget. Skjut stora kanoner.


signatur
Medlem

Måste säga att jag gillar spelet ordentligt, speciellt banorna där de är mycket hus och stadsmiljö, känns så rått. Ljudet och grym grafik gör spelet riktigt lätt att leva sig in i. Bästa bf på länge enligt mig!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Voorhees:

Måste säga att jag gillar spelet ordentligt, speciellt banorna där de är mycket hus och stadsmiljö, känns så rått. Ljudet och grym grafik gör spelet riktigt lätt att leva sig in i. Bästa bf på länge enligt mig!

Får sköna Day of Defeat-vibbar bland ruinerna i Amiens. Det spelet hade några fantastiska bandesigners.


signatur
Medlem

Finns det hardcore eller?

Medlem

Spelar med EA A (10 timmars test) och det är riktigt kul. Jag undrar bara vad som händer när jag köper fysiska utgåvan. Kommer mina XP följa med?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Spelar med EA A (10 timmars test) och det är riktigt kul. Jag undrar bara vad som händer när jag köper fysiska utgåvan. Kommer mina XP följa med?

Har för mig att jag läste någonstans att det ska vara så, läste det på origin någonstans.

Medlem

Inte lirat ett battlefield på år och dag men fan vet om jag inte blir tvungen att skaffa det här ändå Lite sugen blir man ju när man ser det.

Medlem
Skrivet av baggso:
Skrivet av Mortaigne:

Automatvapnen gjorde mig också upprörd tidigare, men nu har jag släppt alla förhoppningar om historisk realism och ser det som ett plojspel inspirerat av historiska händelser. Önskar att media också insåg det, men vi lever ju i en historielös tid.

BF 1 kommer nog att bli en skoj arcadeshooter! Återstår att se om det är värt att införskaffa så småningom, men jag tror det kan vara humoristiskt trevligt.

Detta +1.

Dock varje gång jag spelar spelet så tänker jag
"Om detta vore WW2".
En annan som växte upp med ww2 lir(MOHAA & BF1942) och ser grafiken i BF1 kommer ju lite i brallan när man tänker på potentialen. Tiger tank, messerschmitt bf 109 osvosv i BF formatet.
En vacker dag... en vacker dag.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.. det perfekta battlefield är "yet to be done". Drömmer tillbaka till bf1942 dagarna.. suck

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av totte1015:

Finns det hardcore eller?

Det verkar gå att ställa in servrar så att minimap försvinner, och skott gör mer skada. Så typ.

Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Pretorian24:

Spelar med EA A (10 timmars test) och det är riktigt kul. Jag undrar bara vad som händer när jag köper fysiska utgåvan. Kommer mina XP följa med?

Har för mig att jag läste någonstans att det ska vara så, läste det på origin någonstans.

Dina framsteg följer med om du kör fullversionen sen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av totte1015:

Finns det hardcore eller?

Det verkar gå att ställa in servrar så att minimap försvinner, och skott gör mer skada. Så typ.

Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Pretorian24:

Spelar med EA A (10 timmars test) och det är riktigt kul. Jag undrar bara vad som händer när jag köper fysiska utgåvan. Kommer mina XP följa med?

Har för mig att jag läste någonstans att det ska vara så, läste det på origin någonstans.

Dina framsteg följer med om du kör fullversionen sen.

Tack för svaret. Jag var osäker på om det bara gällde digitala.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av totte1015:

Finns det hardcore eller?

Det verkar gå att ställa in servrar så att minimap försvinner, och skott gör mer skada. Så typ.

Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Pretorian24:

Spelar med EA A (10 timmars test) och det är riktigt kul. Jag undrar bara vad som händer när jag köper fysiska utgåvan. Kommer mina XP följa med?

Har för mig att jag läste någonstans att det ska vara så, läste det på origin någonstans.

Dina framsteg följer med om du kör fullversionen sen.

Tack för svaret. Jag var osäker på om det bara gällde digitala.

Så länge du loggar in på Origin ska allt lösa sig.


signatur
12
Skriv svar