Gears of war 4

Medlem
Gears of war 4

Nu har jag även klarat av Gears of war 4, ett spel som fått lite olika betyg. Här på Fz så gillade jag inte recensionen, för den var för kort och intetsägande. Han förklarade inte vad som gjorde att han inte tyckte om kampanjen, men det lilla han sa, så håller jag med bitvis. Karaktärerna kanske inte är de bäst skrivna och utförda. Men som helhet så gillar jag kampanjen. det fanns många saker som han och jag inte tyckte lika, en del var motorcykel biten i spelet, som jag själv tyckte var välgjort och action packad.

Du spelar som JD, Marcus Fenix son. JD är en kopia utav många olika spelkaraktärer blandade till en. Så någon egen personlighet har han inte riktigt tyvärr, men han funkar. De är sidokaraktärerna som är de bästa, speciellt Marcus Fenix. Han är exakt så som han var i de andra spelen fast äldre, lite visare och mer förlåtande. Men samtidigt är han en bad ass som alltid, finns ingen som är hårdare. Det är i slutet vi möter Cole Train och Damon Baird, det är då det verkligen började andas gamla Gears of war. Det är bra att de försökt skapa något nytt, men ändå tagit in det gamla gänget.

Grafiken är makalös, det är det bästa grafiska spelet som finns ute på konsol just nu. Vissa stunder stannade jag upp och andades in atmosfären, ljussättningen, ljudet och hur allt blandas ihop till en underbar filmisk upplevelse.

Gameplay delen är precis som det alltid varit, det är tungt att röra sig, segt att svänga och du känner av din tunga skyddsutrustning genom handkontrollen. Allt detta som gör att det känns som det ska göra helt enkelt. Fienderna är smartare denna gången, de tänker till och försöker förstöra din strategi som du lagt upp. Robotarna i spelet var väl sådär, men fattade varför de var med, för att de har med storyn att göra.

Storyn är väl den lite sådär, om jag ska vara ärlig. Finns inget i spelet som fick mig att bli berörd fast de försökte många gånger i spelet. De försökte göra så att det skulle se ut som att Marcus var död, fast jag visste att de inte skulle våga göra det så tidigt. Sedan var det Kait Diaz`s mamma som de även försökte skapa en känslosam stämning med, fast det kändes bara krystat och påtvingat. Sedan tycker jag spelet hade ett ganska abrupt slut, som jag inte riktigt gillade. De försökte skapa ett spel, som tekniskt sätt avslutades i 3an. Men de lyckades skapa en bra twist för att få igång det igen. Att Locust aldrig dog ut, utan de la sig i skydd, som en fjäril i en kokong. Där de levde och blev smartare och starkare än innan. Tills den dagen de var redo att ännu en gång skapa kaos.

Multiplayern är väldigt rolig, den har mycket ifrån trean som jag gillade och även lagt till lite nya sorts vapen. Banorna är lagom stora, väl designade och skapar en bra multiplayer miljö. Det bästa med Gears of War 4 är multiplayern, det ska man inte sticka under stolen med. Dock så har jag alltid varit intresserad utav storyn i spelen och det som skapar min vilja att köpa Gears of war spelen i fortsättningen. Som sagt så var storyn sådär, jämfört med de gamla. Men jag ska köpa Gears of war 5 när det kommer ut och hoppas jag får se mer utav de gamla gänget och var de vill komma med handlingen.

#blogg

Gears of war 4

Bra recension. Det blir ett köp i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Bra recension. Det blir ett köp i framtiden.

tack så mycket!

1
Skriv svar