Tokambitiösa moddarna Skywind och Skyblivion visas upp i läckra trailers

Robot
Medlem
Tokambitiösa moddarna Skywind och Skyblivion visas upp i läckra trailers

Om man själv bara var en 1/10 ambitiös som dessa moddare...

Medlem

Tycker det känns onödigt, skulle inte säga att trailern är speciellt snygg.. Visst lite bättre grafik men inte snyggare för det..

Medlem

Skywind ser betydligt mer välpolerat ut. Skyblivion ser...inte ut som något spännande riktigt. Såg sjukt stelt ut.

Medlem

Jag undrar hur det går för Skywind nu när enhanced Skyrim släpps. Tyckte jag läste att det dröjer tills den går att modda.

Skrivet av aholman:

Tycker det känns onödigt, skulle inte säga att trailern är speciellt snygg.. Visst lite bättre grafik men inte snyggare för det..

På vilket sätt är det onödigt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag undrar hur det går för Skywind nu när enhanced Skyrim släpps. Tyckte jag läste att det dröjer tills den går att modda.

Enligt Bethesda så ska mods fungera till nya Skyrim. Blir nog tom lättare för många att modda nya skyrim då det är i 64bit.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Ankh:

Jag undrar hur det går för Skywind nu när enhanced Skyrim släpps. Tyckte jag läste att det dröjer tills den går att modda.

Enligt Bethesda så ska mods fungera till nya Skyrim. Blir nog tom lättare för många att modda nya skyrim då det är i 64bit.

Tänkte mest på alla mods gjorda pre-enhanced version då dvs.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Oblivion är min bästa spelupplevelse. För mig var det dess vackra harmoniska fantasymiljöer kombinerat med dess annars så kontrastrika mörka stämning och mystik som gjorde spelet så unikt. Tror inte att en skyrimgrafik, som enligt mig ofta är så grå och dyster, skulle förbättra saken, men det är bara min personliga åsikt som kan vara något nostalgiskt präglad.

Å andra sidan ser jag mycket fram emot Morrowind. Har skivan hemma, men modern som jag är har jag väntat på att äntligen få köra det i en visuellt uppdaterad version. Emellertid kanske det finns någon även här som använder liknande nostalgiska argument som de jag använder i oblivionfrågan.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag undrar hur det går för Skywind nu när enhanced Skyrim släpps. Tyckte jag läste att det dröjer tills den går att modda.

Skrivet av aholman:

Tycker det känns onödigt, skulle inte säga att trailern är speciellt snygg.. Visst lite bättre grafik men inte snyggare för det..

På vilket sätt är det onödigt?

Göra en remake med grafik som ser ut att vara från 00-talet:)?

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Ankh:

Jag undrar hur det går för Skywind nu när enhanced Skyrim släpps. Tyckte jag läste att det dröjer tills den går att modda.

Skrivet av aholman:

Tycker det känns onödigt, skulle inte säga att trailern är speciellt snygg.. Visst lite bättre grafik men inte snyggare för det..

På vilket sätt är det onödigt?

Göra en remake med grafik som ser ut att vara från 00-talet:)?

De slår ihopa spelen - jag ser inga problem med det. Nu är det ju faktiskt moddare som gör det och inte betalda människor, i mina ögon gör det rejäl skillnad

Sen för min del är det gameplay > grafik och inte tvärt om


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skyblivion ser sämre ut än ett ordentligt moddat Oblivion. Övergår mitt förstånd varför man väljer att lägga ner hundratals timmar på ett sånt projekt. Skywind finns det åtminstone nån slags poäng med, även om det så klart också kommer överges i ofärdigt skick, om några år.

Men inget fel med att folk försöker givetvis, all modding ska uppmuntras då det är en givande hobby och det bästa sättet att lära sig.

Medlem

När jag ser Skyblivion tänker jag att jag får bättre utseende och rikare gameplay om jag installerar Oblivion med ett gäng moddar.

Skywind däremot ser jag fram emot.

Medlem

Är inte insatt men den nedre videon var snygg

Medlem

Skywind ser ju fantastiskt ut. Hoppas bara det blir färdigt någon gång. Skyblivion ser ju snarare sämre ut än Oblivion. Sheogorath i shivering Isles såg rent bedrövlig ut.

Medlem

Är sjukt sugen att återuppleva Morrowind men är lite rädd att de dummat ner spelet till Skyrimnivå med fast travel, enemy scaling och kompass som pekar ut vart man ska.

1
Skriv svar