Inför Blizzcon: det ryktas vilt om Diablo IV

Robot
Medlem
Inför Blizzcon: det ryktas vilt om Diablo IV

Vore trevligt om de gjorde en remake av D2 istället.
Exakt samma spel fast med ny grafik osv osv.

Medlem
Skrivet av insilence:

Vore trevligt om de gjorde en remake av D2 istället.
Exakt samma spel fast med ny grafik osv osv.

Älskade D2 men skulle gärna se D4 om jag ska vara ärlig. Låt klassiker vara just klassiker och försök att skapa nya klassiker.

Gnällkuk

Hade gärna sett en expansion av D3 och en remake av 2:an. Känns lite tidigt att utannonsera 4:an redan, visst har de säkert jobbat på den sedan släppet av trean, men 4:an känns ändå rätt långt borta. Lite tidigt att börja bygga hype på 4:an redan om det inte är planerat släpp till sommar?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av insilence:

Vore trevligt om de gjorde en remake av D2 istället.
Exakt samma spel fast med ny grafik osv osv.

Jag tror tyvärr inte att Blizz skulle göra det bra. Det hade blivit samma Warcraft-animationer som i SC2 och D3, fast med D2-texturer. Likdant igen alltså, fast annorlunda. Trist att dom inte kan göra spel som är stela och skitiga som det skall vara istället för mjuka lena rörelser, polerade plåtar osv osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tror inte en ren remake av D2 hade varit bra. D2 var definitivt sjukt bra för sin tid och har massvis med saker som D3 saknar.
Men det finns en hel del saker som har föråldrats, många system i D2 har förbättrats i spel som Path of Exile.

Ge mig remake på Warcraft III istället!

Medlem

skulle hellre se ett wc4, make battle.net great again

Medlem

Warcraft 4 strategispel och Diablo 4. Nu är det FAN DAGS BLIZZARDDDDD!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kan fan inte tro att ett D4 kommer påannonseras, det känns för tidigt inpå D3... men men


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

World of Diablo någon?

Medlem

Diablo 4 vore kanon.
den våta drömmen vore
Act 1 remake diablo 1
Act 2 remake diablo 2
act 3 remake diablo 3
act 4 Nytt kapitel i serien.

Medlem

Hoppas de stjäl en hel hög koncept från GGG's Path of Exile, om ett D4 nu ska bli av.

Medlem

Det tog 12 år mellan Diablo 2 och Diablo 3. Har svårt att tänka mig att de skulle påbörja Diablo 4 redan nu. Jag hoppas på Diablo 4 men tror mer realistiskt på en expansion till trean.

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av insilence:

Vore trevligt om de gjorde en remake av D2 istället.
Exakt samma spel fast med ny grafik osv osv.

Älskade D2 men skulle gärna se D4 om jag ska vara ärlig. Låt klassiker vara just klassiker och försök att skapa nya klassiker.

Väl sagt.

Jag skulle gärna se ett D4 med 2ans atmosfär.

Medlem

kommer nog dröja länge innan det kommer nått nytt till diablo överhuvudtaget, lead designern slutade väl för nån månad sen.

Medlem

Känns som det skulle vara att bryta emot deras release-mönster vad gäller deras franchises. Det brukar väl ta typ iaf 7 år innan dom återvänder till ett varumärke. I Blizzard-mått mätt vad gäller livstid på spel så är ju Diablo 3 i princip nytt fortf.

Warcraft känns det dock högt aktuellt med en uppföljare på. Och dom har ju ett dedikerat strategispels-team som inte gjort något stort på ett tag - att Warcraft 4 blir Blizzards nästa grej känns typ som en no-brainer.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Varför remake av d2? Spela samma spel som man la så många timmar på förr är överspelat (höhö). Jag tycker ett nytt d4 fast dom sneglar tillbaka mycket på vad som gjorde d1 och d2 till såna grymma spel. Singleplayern i D1 är fortfarande på topp än i dag på min bästa lista, och multiplayern som d2 förde med sig adderade en till dimension och gav serien det steg den behövde. Likt sc2 ser jag att dom behåller en stor kärna av originalspelen med många element kvar (units, items m.m) fast i nyare kostym.

Gen
Medlem

VI har ju fått vår expansion till D3 så nu är det dags att gå vidare. Tycker det känns lagom att 4an kommer nu. D3 var katastrof i början men fixades till och blev ett riktigt bra spel. Sen har vi fått flera content patches men de lär nog känna att spelet gjort sitt nu och att det är dags för något nytt.

Känns som att Activision Blizzard måste leverera mycket mer än tidigare så vi lär nog behöva räkna med att se tätare spelsläpp från dem nu.

Jag är också emot HD versioner av D1 samt D2 som antagligen ändå bara skulle likna 3an. Bäst att låta de gamla rävarna få försvinna ifred.

Medlem

Roper var tidigare "chaf" på Blizzard North och Brevik projektledare för Diablo 2,

wtf är en chaf?

Medlem

Håller med föregående kommentarer. Det känns inte som att Diablo 4 kan vara igång redan? Känns väldigt snabbt inpå om jag får säga det själv. Nu ska vi inte jämföra med typ Call of Duty serien där de verkligen MJÖLKAS ut, Blizzard är inte alls på samma nivå.
Om man vill ta med sig Brevik för att rädda det sjunkande skeppet så tror jag han har en del att göra med kommande patcher/expansion att göra för att få Diablo 3 att bli djupare.

Avstängd

Släpp World Of StarCraft så kmr jag börja spela ett MMORPG för jag växte upp med SC likaså som vissa växte upp med WC å de fick WOW, då ska fanimig vi SC-fans få WOS

Medlem

Grim dawn kändes ganska likt d2. Så en remake på d2 med skarpare grafik vore kul.

Medlem

Oavsett om det blir en expansion till D3 eller ett helt nytt D4 så hoppas jag på necromancer klassen kommer att introduceras


signatur

Good Night, Good Luck

Medlem
Skrivet av Gen:

VI har ju fått vår expansion till D3 så nu är det dags att gå vidare. Tycker det känns lagom att 4an kommer nu. D3 var katastrof i början men fixades till och blev ett riktigt bra spel. Sen har vi fått flera content patches men de lär nog känna att spelet gjort sitt nu och att det är dags för något nytt.

Känns som att Activision Blizzard måste leverera mycket mer än tidigare så vi lär nog behöva räkna med att se tätare spelsläpp från dem nu.

Jag är också emot HD versioner av D1 samt D2 som antagligen ändå bara skulle likna 3an. Bäst att låta de gamla rävarna få försvinna ifred.

De utlovade 2 expansioner när diablo 3 var nytt dock, så man vet ju aldrig.

Skulle nöja mig med att de ordnar så att D1 går att spela problemfritt i win 10.

Gen
Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Gen:

VI har ju fått vår expansion till D3 så nu är det dags att gå vidare. Tycker det känns lagom att 4an kommer nu. D3 var katastrof i början men fixades till och blev ett riktigt bra spel. Sen har vi fått flera content patches men de lär nog känna att spelet gjort sitt nu och att det är dags för något nytt.

Känns som att Activision Blizzard måste leverera mycket mer än tidigare så vi lär nog behöva räkna med att se tätare spelsläpp från dem nu.

Jag är också emot HD versioner av D1 samt D2 som antagligen ändå bara skulle likna 3an. Bäst att låta de gamla rävarna få försvinna ifred.

De utlovade 2 expansioner när diablo 3 var nytt dock, så man vet ju aldrig.

Skulle nöja mig med att de ordnar så att D1 går att spela problemfritt i win 10.

Aha? Men då vore det underligt om de presenterar expansionen samtidigt som fyran.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Gen:

VI har ju fått vår expansion till D3 så nu är det dags att gå vidare. Tycker det känns lagom att 4an kommer nu. D3 var katastrof i början men fixades till och blev ett riktigt bra spel. Sen har vi fått flera content patches men de lär nog känna att spelet gjort sitt nu och att det är dags för något nytt.

Känns som att Activision Blizzard måste leverera mycket mer än tidigare så vi lär nog behöva räkna med att se tätare spelsläpp från dem nu.

Jag är också emot HD versioner av D1 samt D2 som antagligen ändå bara skulle likna 3an. Bäst att låta de gamla rävarna få försvinna ifred.

De utlovade 2 expansioner när diablo 3 var nytt dock, så man vet ju aldrig.

Skulle nöja mig med att de ordnar så att D1 går att spela problemfritt i win 10.

Aha? Men då vore det underligt om de presenterar expansionen samtidigt som fyran.

Om de utannonserar 4an ja. Kanske bara är en expansion, eller nått helt annat, det vet vi om några dagar

Medlem

Kommer att vara en ny expansion.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Walter Bishop:

Kommer att vara en ny expansion.

Japp. Annars blir jag väldigt förvånad.

Medlem
Skrivet av brandefors:

Det tog 12 år mellan Diablo 2 och Diablo 3. Har svårt att tänka mig att de skulle påbörja Diablo 4 redan nu. Jag hoppas på Diablo 4 men tror mer realistiskt på en expansion till trean.

Medans jag håller med dig att en expansion är mer trolig så är blizzard långt ifrån samma företag som det var när diablo 2 kom. En uppföljare är inte helt omöjlig!

12
Skriv svar