Robot
Battlefield 1

Battlefield 1 är en gottepåse för actiongourmanden. Det är svårt att sluta äta.

#battlefield-4


Medlem
Battlefield 1

inget betyg var de så dåligt

Medlem
Skrivet av Busko:

inget betyg var de så dåligt

Ingen läsförståelse?:) Är du så dålig?

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Busko:

inget betyg var de så dåligt

Ingen läsförståelse?:) Är du så dålig?

Han gör nog som mig. Skrollar igenom alla recensioner och läser betyget! ^^

Medlem

Exakt det här gör att jag köper spelet:

"Mycket tack vare att Dice tagit ett par medvetna kliv bakåt i den tekniska utveckling som fokuserar på att döda varandra snabbare och mer effektivt."


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Ett poängbetyg känns nästan lite fel för denna sortens MP spel. Sen verkar ju många människor bli upprörda oavsett vad FZ sätter för betyg.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Busko:

inget betyg var de så dåligt

Ingen läsförståelse?:) Är du så dålig?

Onödigt dryg?


signatur

Everybody needs help.

Redaktör
Skrivet av Busko:

inget betyg var de så dåligt

Betyg kommer senare i veckan. Jag har uppdaterat texten med en fotnot i slutet om det. Bra att du säger till när det är otydligt - tack.


signatur
Medlem
Skrivet av herrwessman:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Busko:

inget betyg var de så dåligt

Ingen läsförståelse?:) Är du så dålig?

Han gör nog som mig. Skrollar igenom alla recensioner och läser betyget! ^^

Japp läser oftast den efter jag tittat på betyget. Nu när jag inte såg de så läste bara lite hastigt de sista men såg inte fotnot. Var ju mest på skoj men folk värkar inte ju vara så hårda och kantiga idag lol.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Busko:

inget betyg var de så dåligt

Betyg kommer senare i veckan. Jag har uppdaterat texten med en fotnot i slutet om det. Bra att du säger till när det är otydligt - tack.

Otydligt kan jag inte påstå att det var, i alla fall inte om man faktiskt tar sig tid och läser artikeln. Sista meningen innan fotnoten är åtminstone tydlig för mig.

Medlem

Jag förstår inte heller kritiken rörande automatvapen, det är ju verkligen ingen simulator - det är det väl ingen som vill ha?

Medlem

Battlefront = BF1
dice har tappat greppet om vad Battlefield handlar om sen länge.

Medlem

Efter att ha läst recensionen tippar jag på 4-5p beroende på huruvida lanseringen lyckas eller inte.

Medlem

Ett riktigt trevligt spel. Har haft väldigt kul i min 10timmars trial. Rekomenderar verkligen spelet

Så var tvungen att göra ett montage av klipp som jag sparade via Shadowplay! Tog insperation av DOOMs soundtrack!


signatur
Medlem

Varför inte vänta med recensionen tills betyg satt? Trött på dessa click bait pre-views som man kallar Review.

Medlem
Skrivet av flopper:

Battlefront = BF1
dice har tappat greppet om vad Battlefield handlar om sen länge.

Upplys mig gärna.
Jag har spelat alla bf sen 1942 mer eller mindre.
Samtliga bf har haft egenheter på olika sätt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Swedenrock:

Varför inte vänta med recensionen tills betyg satt? Trött på dessa click bait pre-views som man kallar Review.

Vi tappar svinmycket läsare på om vi publicerar efter alla andra.

Det här har ingenting med clickbait att göra, det handlar om att vi måste rätta oss efter embargon som utgivaren sätter, och vi gör då det bästa vi kan av situationen. Alltså: vi publicerar tidiga intryck så att ni läsare får veta hur spelet är och så att vi inte tappar massa läsare, men vi väntar med betyget för att verkligen känna hur spelet känns när det är hårt belastat.


signatur
Medlem

känns som om jag är den enda som inte är hypad alls över detta, kommer nog bli ett köp, om ett par månader kanske

Inaktiv
Skrivet av superapan:

Jag förstår inte heller kritiken rörande automatvapen, det är ju verkligen ingen simulator - det är det väl ingen som vill ha?

Och eftersom det inte är en simulator kan man ju lika gärna lägga till laserpistoler, eller?

Poängen är väl att man vill att spelet ska kännas autentiskt, att det ska kännas som första världskriget och inte som att det utspelas i något slags fantasiuniversum.

Dessutom är strider med bolt action rifles roligt och skulle vara något annorlunda. Själv tycker jag Battlefield har känts för mycket som Call of Duty ända sedan Battlefield 3.

Medlem

Spelet är så jäkla kul. Det verkar som att många gillar det om man läser på tex Reddit. Men Operations lyckas jag aldrig connecta till. Kanske på fredag.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag förstår inte heller kritiken rörande automatvapen, det är ju verkligen ingen simulator - det är det väl ingen som vill ha?

För att den stora skillnaden mellan detta och övriga spel i serien skulks vart just bristen på automatvapen.
Man behöver inte skrika simulator bara för att man velat ha ett lite långsammare spel med låg eldhastighet.

Jag hade verkligen föredragit om spelet hållts sig till med realistisk utrustning så man fått krypa runt i gyttjan med huvudet nere istället för att springa runt i sann call of duty anda, smaksak såklart men jag tror inte jag är ensam om att det hade gjort spelet distinkt från tidigare spel och en frisk fläkt istället för ännu ett spel i en uttjatad och trött genre.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Spelade i båda Alfa och Open Beta och tycker spelet var väldigt roligt.

Medlem

Bästa musiken sedan 1942 tycker jag.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

När väl betyget kommer fram, kommer det läggas till en artikel om singleplayerdelen? Eller har jag bara fått för mig att det ska finnas en kampanj? :I

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fanskap:

När väl betyget kommer fram, kommer det läggas till en artikel om singleplayerdelen? Eller har jag bara fått för mig att det ska finnas en kampanj? :I

Vi kommer att skriva om singleplayer i slutrecensionen, som blir en separat artikel.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fanskap:

När väl betyget kommer fram, kommer det läggas till en artikel om singleplayerdelen? Eller har jag bara fått för mig att det ska finnas en kampanj? :I

Vi kommer att skriva om singleplayer i slutrecensionen, som blir en separat artikel.

Ok! Många tack.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Swedenrock:

Varför inte vänta med recensionen tills betyg satt? Trött på dessa click bait pre-views som man kallar Review.

Vi tappar svinmycket läsare på om vi publicerar efter alla andra.

Det här har ingenting med clickbait att göra, det handlar om att vi måste rätta oss efter embargon som utgivaren sätter, och vi gör då det bästa vi kan av situationen. Alltså: vi publicerar tidiga intryck så att ni läsare får veta hur spelet är och så att vi inte tappar massa läsare, men vi väntar med betyget för att verkligen känna hur spelet känns när det är hårt belastat.

Tycker att det är bra ni gör så. Är en enorm hets på att få ut betyg så fort som möjligt vilket ibland vilseleder. Uppskattar er integritet som spel-journalister, en av anledningarna jag brukar vänta på er åsikt!

Medlem

Det är så jäkla grymt! Jag kan avinstallera mina övriga spel, detta kommer jag köra hela tiden!

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av superapan:

Jag förstår inte heller kritiken rörande automatvapen, det är ju verkligen ingen simulator - det är det väl ingen som vill ha?

Och eftersom det inte är en simulator kan man ju lika gärna lägga till laserpistoler, eller?

Poängen är väl att man vill att spelet ska kännas autentiskt, att det ska kännas som första världskriget och inte som att det utspelas i något slags fantasiuniversum.

Dessutom är strider med bolt action rifles roligt och skulle vara något annorlunda. Själv tycker jag Battlefield har känts för mycket som Call of Duty ända sedan Battlefield 3.

Vad jag förstått så fanns alla vapen som finns i spelet under första världskriget, men jag kan ha fel.

Angående hur realistiskt det är: Hur kul hade det varit att sitta i en lerig skyttegrav och vänta på en visselpipa och sedan kuta upp föra att bli nermejjad av ett maskingevär?

Medlem
Skrivet av Ogrelin:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av superapan:

Jag förstår inte heller kritiken rörande automatvapen, det är ju verkligen ingen simulator - det är det väl ingen som vill ha?

Och eftersom det inte är en simulator kan man ju lika gärna lägga till laserpistoler, eller?

Poängen är väl att man vill att spelet ska kännas autentiskt, att det ska kännas som första världskriget och inte som att det utspelas i något slags fantasiuniversum.

Dessutom är strider med bolt action rifles roligt och skulle vara något annorlunda. Själv tycker jag Battlefield har känts för mycket som Call of Duty ända sedan Battlefield 3.

Vad jag förstått så fanns alla vapen som finns i spelet under första världskriget, men jag kan ha fel.

Angående hur realistiskt det är: Hur kul hade det varit att sitta i en lerig skyttegrav och vänta på en visselpipa och sedan kuta upp föra att bli nermejjad av ett maskingevär?

Nja, det beskriver kriget från och med hösten 1914. Sen var det inte skyttegravskrig över alla fronter hela tiden. Österrike-Ungern hade en del hetsiga konflikter med Kejserliga Ryssland och Serberna. Även Britterna med kolonier som landsteg i Osmanska riket hade en del häftiga strider.

12
Skriv svar