FZ kommenterar Sonys presskonferens

Robot
Medlem
FZ kommenterar Sonys presskonferens

Jag blev lite besviken på att inte få se eller höra något om varken Agent eller The last Guardian...

Medlem

Nintendo hade en stark press konferans men eftersom inga av selen såg roliga ut så blir det Sony som tar hem första priset.

Hur kan Sebastian Lind säga ""Playstation Exclusive" endast för några obskyra extragrejer i vissa av spelen så kändes det ganska lamt."?!

Det ger BETYDLIGT mer spel för pengarna?! Hur är detta lamt?! Mafia 2 får man massa extra material, samma med Dead space 2 och Medal Of Honor!

Sedan hade SONY massvis med exklusiva titlar och bara för att de valde att annonsera det innan E3 gör inte spelen mindre värda!

GT5 release-datumet är en jättegrej och borde enskilt höja SONYS presskonferens ett flertal nivåer. Galet snygga Motorstorm, inFAMOUS 2, KZ3, LBP2, SOCOM, Heroes, Portal 2, Steam bara på PS3. Listan bara fortsätter och fortsätter.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag blev lite besviken på att inte få se eller höra något om varken Agent eller The last Guardian...

E3 är inte slut ännu.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Väldigt positiva Presskonferanser från alla detta år, Microsoft, Sony, Nintendo.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Väntar fortfarande med spänning på att något mer av Rising ska visas.

Jag ser att SDF (Sony Defense Force) anlänt för att gnissla tänder.

Medlem

Jag tyckte Microsofts presskonferens sög. Nintendos var riktigt bra, men tyckte att Sonys var bäst.

Medlem

Jag håller med redman till 100% i det här. Microsoft har slängt ut miljoner på att få Modern Warfare 2 mappacks 1 månad före alla andra! Nåt måste det vara värt? Eller vet herr Lind något som vi inte vet om?

Var lite segt att Microsoft fixat Call of Duty exklusivitet i tre år tyckte jag, men när man får se att även Sony skaffar sig lite exklusiviteter gör det inte så mycket! Det var inte direkt några mediokra spel på deras lista heller. Gran Turismo 5 gjorde mig riktigt glad!
Tycker att Sony hade lätt bästa presskonferensen. Nintendo fortsätter spy ur sig Mario titlar och alla köper detta. Det spel dem visade upp verkade vara ett typiskt Nintendo partyspel som alla hatar, men har det något med "Mario" i titeln blir det automatiskt bra. Hursomhelst kom Nintendo tvåa enligt mig.Donkey Kong var längesedan jag spelade och det såg roligt ut. Metal Gear Solid hoppas jag blir grymt!

Medlem

jag var endast hypad inför E3 för att få se The Last Guardian. hade Castlevania : lords of shadow också visats upp hade det inte varit helt fel heller. men snackar vi stämning och mängd bra material som visades upp så tycker jag fan i mig nintendo tar hem priset. lite tråkigt att dom fortfarande kör på gamla karaktärer och få "nya" grejer kommer ut.

sonys presskonferens kommer nästan på delad plats med nintendo. microsoft var bara skit alltihop.

hur som haver så kan jag knappt bärga mig inför ny informtion om last guardian. tacka vettja team ico!

Medlem
Citat:

E3 är inte slut ännu.

Allt som inte är på golvet visas på presskonferenserna. Och alla presskonferenser är över alltså är det slut på överrakningarna. Am i right?

För övrigt vad jag tyckte om Sonys Press Konferens:

Move: Vart faktiskt riktigt taggad. Sorcery (eller vad det hette) såg riktigt tajt ut och han verkade kunna träffa precis det han ville. Tiger Woods hade ett litet Delay men verkade funka bra. Heroes on the Move kan bli bra men man fick inte se hur kontrollen fungerade.

Killzone 3: Var stundvis löjligt snyggt. Vattnet ser ju helt krejsy bra ut, som på en tavla. Annars är den typen spel inte det jag spelar.

Gabe Nowell: Ändrat åsikt eller fått pengar i fickan? Han ursäktade iaf för sina tidigare kommentarer och sa att Portal 2 kommer till PS3 och kommer till skillnad från antagen x360 version ha stöd för Steam cloud osv. Dock ointressant eftersom Valve ska spelas på PC

Sammanfattar:
Vart faktiskt riktigt taggad på Move, verkar vara en tajtare Wiimote Plus.
Gabe Nowell var skoj att se.
Portal 2 såg bra ut på trailern.
Killzone 3 snyggt som fan.
PSP: Orka

Min favoritkonferens.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Fan va bra med GRATIS exklusive content, hade vart besviken om man var tvungen och betala!

Medlem

Mm, det blev en ganska bra presskonferens även för Sony till slut, även om det började segt. Trots det så visades det inte upp alltför mycket konsolexklusivt vilket gör att man blir lite tveksam. Men Redmac, jisses... Om Sony så hade serverat bajs hade du nog fan ätit upp det med god min ändå.

Medlem
Skrivet av redmac:

Nintendo hade en stark press konferans men eftersom inga av selen såg roliga ut så blir det Sony som tar hem första priset.

Hur kan Sebastian Lind säga ""Playstation Exclusive" endast för några obskyra extragrejer i vissa av spelen så kändes det ganska lamt."?!

Det ger BETYDLIGT mer spel för pengarna?! Hur är detta lamt?! Mafia 2 får man massa extra material, samma med Dead space 2 och Medal Of Honor!

Sedan hade SONY massvis med exklusiva titlar och bara för att de valde att annonsera det innan E3 gör inte spelen mindre värda!

GT5 release-datumet är en jättegrej och borde enskilt höja SONYS presskonferens ett flertal nivåer. Galet snygga Motorstorm, inFAMOUS 2, KZ3, LBP2, SOCOM, Heroes, Portal 2, Steam bara på PS3. Listan bara fortsätter och fortsätter.

Jag orkar inte läsa så jag antar att du hyllar din gud Sony som vanligt. Am I right?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Såg alla presskonferenserna (mer eller mindre) och tyckte att Sonys var den mest sevärda och mest intressanta.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Microsoft var intenstiv och rolig, samt att Halo Reach och Gears of War 3 var det enda som ja liksom har fastnat för totalt. Nintendo sög och hade absolut ingenting intressant för mej. Sony hade mycket att visa upp som gjorde att ja blev en del exalterad. Killzone 3, Dead Space 2, Medal of Honor, Portal 2, Ghost Recon Future Soldier osv.. alltså, Sony hade och framförde mycket mycket mer vuxenspel som är riktigt värda att köpa.

Så det blir väl att köpa dessa ja nämnde till Xbox 360.. sedan får man väl försöka pussla lite med tankarna om vilka spel man ska köpa till PS3 och till vilken plattform det ska bli till för de som blir släppta till flera plattformar.

Medlem

Sony va ju grymt bra på E3 <3

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag blev lite besviken på att inte få se eller höra något om varken Agent eller The last Guardian...

Jepp, samma här. Hade gärna sett något om The Last Guardian.

Inaktiv

Klenaste visningen av de "tre", speciellt när det nästan enbart var multiplattformstitlar. Portal 2 var oväntat dock.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Inget Batman Arkham Asylum 2 på E3 alls?

Medlem

Tycker hypen över nintendos 3Dskärm är lite meh. Tekniken är inte ny, och fungerar enbart för en person vad jag vet. (Om man inte slår sina kloka huvuden ihop dvs.)

För mer användbara områden (läs: TV, bio) så kommer man nog inte undan glasögonen på ett bra tag.

Medlem

Blev riktigt glad att få se Infamous 2 där, men har de bytt röstskådespelare eller var det en helt ny karaktär? Hur som helst så är det ett givet köp för mig och Little Big Planet 2 såklart. Utöver det så fanns det inte så mycket från Sony att erbjuda mig och det kändes inte så intressant. Sjukt tråkig konferens också och en aning för lång.

Tycker också Nintendo hade den mest intressanta och bästa presentationen detta året även om Zelda presentationen blev lite av en blunder.

Medlem
Skrivet av redmac:

Nintendo hade en stark press konferans men eftersom inga av selen såg roliga ut så blir det Sony som tar hem första priset.

Hur kan Sebastian Lind säga ""Playstation Exclusive" endast för några obskyra extragrejer i vissa av spelen så kändes det ganska lamt."?!

Det ger BETYDLIGT mer spel för pengarna?! Hur är detta lamt?! Mafia 2 får man massa extra material, samma med Dead space 2 och Medal Of Honor!

Sedan hade SONY massvis med exklusiva titlar och bara för att de valde att annonsera det innan E3 gör inte spelen mindre värda!

GT5 release-datumet är en jättegrej och borde enskilt höja SONYS presskonferens ett flertal nivåer. Galet snygga Motorstorm, inFAMOUS 2, KZ3, LBP2, SOCOM, Heroes, Portal 2, Steam bara på PS3. Listan bara fortsätter och fortsätter.

Oj oj oj, fanboy alert, dock ska sägas att om du vill lira snygga spel så ska du inte spela konsolspel, det blir alltid snyggare på datorn, det är däremot lite dyrare med hårdvara.

Medlem

jag kan inte fatta att någon av er sa något om twisted metal gick ni där ifrån eller kan vara en av dom bästa spel serien på ps.

sen allt det här med move och kinect känns lite varför, wii har redan haft det i flera år och vill man köra sport spel så har väl nog dom redan köpt ett wii känns som båda kommer floppa totalt alldeles för sent att släppa något sånt nu

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Oj oj oj, fanboy alert, dock ska sägas att om du vill lira snygga spel så ska du inte spela konsolspel, det blir alltid snyggare på datorn, det är däremot lite dyrare med hårdvara.

Du låter som en PC fanboy så du skjuter dig själv i foten.

Datorn saknar roliga spel (föutom RTS som Shogun 2, Starcraft 2). Alla andra fungerar utmärkt att spela på konsol. Visa mig ett snyggare bilspel än GT5...trodde inte det.

Skrivet av Hardboiled15:

Jag orkar inte läsa så jag antar att du hyllar din gud Sony som vanligt. Am I right?

Hyllar Nintendo och SONY så sluta upp med ditt påhopp. Jag är sugen på 3DS och donkey kong till Wii. Men jag har svårt att motivera ett Wii köp. Speciellt då PS3 får en bättre motion kontroller.

Om PS3 råkar erbjuda sjukt mycket bra AAA titlar..är det fel att uttrycka sin glädje för det?

Skrivet av Sebastian Lind:

Jag ser att SDF (Sony Defense Force) anlänt för att gnissla tänder.

Jag börjar bli orolig att FZ: s skribenter börjar sjunka till en riktigt barnslig nivå.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skrivet av redmac:
Skrivet av Greve_Peter:

Oj oj oj, fanboy alert, dock ska sägas att om du vill lira snygga spel så ska du inte spela konsolspel, det blir alltid snyggare på datorn, det är däremot lite dyrare med hårdvara.

Du låter som en PC fanboy så du skjuter dig själv i foten.

Datorn saknar roliga spel (föutom RTS som Shogun 2, Starcraft 2). Alla andra fungerar utmärkt att spela på konsol. Visa mig ett snyggare bilspel än GT5...trodde inte det.

Skrivet av Hardboiled15:

Jag orkar inte läsa så jag antar att du hyllar din gud Sony som vanligt. Am I right?

Hyllar Nintendo och SONY så sluta upp med ditt påhopp. Jag är sugen på 3DS och donkey kong till Wii. Men jag har svårt att motivera ett Wii köp. Speciellt då PS3 får en bättre motion kontroller.

Om PS3 råkar erbjuda sjukt mycket bra AAA titlar..är det fel att uttrycka sin glädje för det?

Skrivet av Sebastian Lind:

Jag ser att SDF (Sony Defense Force) anlänt för att gnissla tänder.

Jag börjar bli orolig att FZ: s skribenter börjar sjunka till en riktigt barnslig nivå.

Äsch, lighten up käre Redmac! Du behöver inte ta allt så fruktansvärt allvarligt hela tiden.

1
Skriv svar