Gog.com skärper säkerheten

Robot
Medlem
Gog.com skärper säkerheten

Gog, fantastisk tjäns.
Synd att inte mer använder det ist för steam.
Skulle gärna vilja skrota steam och origin.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

GOG sätter DRM på sig själva...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dom skulle kunna jobba ganska mycket på sin klient med. Ett par funktioner som inte riktigt håller måttet, affärssidorna för spelen samt spelinfosidorna är inte helt Ok.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Dom skulle kunna jobba ganska mycket på sin klient med. Ett par funktioner som inte riktigt håller måttet, affärssidorna för spelen samt spelinfosidorna är inte helt Ok.

Klienten är ju fortfarande bara i Beta så det jobbas nog på den. Det jag saknar är dock en bra funktion för att sålla bort alla nya spel och bara få fram de nyinlagda retrospelen då indiespel mm intresserar mig måttligt.

Medlem

Det bästa med gog är just att klienten inte är ett måste


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Gog, fantastisk tjäns.
Synd att inte mer använder det ist för steam.
Skulle gärna vilja skrota steam och origin.

Absolut! Jag har i stort sätt helt gått över till GOG. Tyvärr så har steam spel som GOG saknar och då får jag lov att använda steam. Men har båda spelet så väljer jag GOG anytime!

Medlem

Hmm är ju bra med mer säkerhet men personligen tycker jag inte just denna metod är den bästa.
Skulle föredra en extern verifiering. T.ex. som Steam, Origin, Battle.net och Uplay använder.
I Steam och Origin så är min tvåstegsverifiering via mitt mobilnummer och för Battle.net så använder jag en Digipass. Med mobil som reserv om batteriet skulle ta slut, alternativt kan man bara köra Blizzard's Auth app i mobilen.
Även Uplay kör med mobilen som verifiering via Google Authenticator.

På det sättet måste någon som kapar mitt konto även få tag i mina fysiska saker istället för att bara hacka en email för att sedan få tag i allting.
Så, bra att även GOG till slut ökar säkerheten, men gör fler alternativ skulle jag säga.

Medlem

Bra, two factor authentication ökar helt klart säkerheten. Sen är det väl vissa som väljer att inte använda det men de får väl skylla sig själva om det händer nåt antar jag.

k3m
Medlem
Skrivet av LordOfNomNom:
Skrivet av Molotov:

Gog, fantastisk tjäns.
Synd att inte mer använder det ist för steam.
Skulle gärna vilja skrota steam och origin.

Absolut! Jag har i stort sätt helt gått över till GOG. Tyvärr så har steam spel som GOG saknar och då får jag lov att använda steam. Men har båda spelet så väljer jag GOG anytime!

håller med.

1
Skriv svar