Höga Battlefield 1-betyg i de första recensionerna

Robot
Höga Battlefield 1-betyg i de första recensionerna
Medlem
Höga Battlefield 1-betyg i de första recensionerna

Det lilla man han spela på open beta och det man sätt gör det svårt att hålla sig från förbokningsknappen.
Jag vill att detta är bra och tror det är bra men vill ändå höra allmänhetens dom också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Väntar ivrigt tills portarna öppnas vid midnatt, mest för att se om min progression blivit sparad =P man vill ju alltid ha något att klaga på EA om vid varje release =P

Medlem

Trialen på 10timmar som man fick via Original Access gjorde att jag blev såld. Längesen jag har haft så kul i ett spel!

Rekommenderar spelläget Operation skarpt!


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Blir ett köp så småningom, betan och framför allt testperioden som pågår nu har gjort mig övertygad.

Medlem

Jag avvaktar tills fler PC recensioner kommer och hur optimerat detta är och prestandan överlag.

Vilka lag är man i mp? Tyskar, Britter och?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Redaktör
Skrivet av Remus:

Jag avvaktar tills fler PC recensioner kommer och hur optimerat detta är och prestandan överlag.

Det är riktigt bra optimerat, enligt Sweclockers.


signatur
Medlem

Väntar tills de släpper Battlefield 2.

Blev väldigt besviken på den öppna betan och allt som har visats fram tills idag. DICE har tappat det som en gång var Battlefield.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Väntar tills de släpper Battlefield 2.

Blev väldigt besviken på den öppna betan och allt som har visats fram tills idag. DICE har tappat det som en gång var Battlefield.

Då undrar jag vad är det dom tappat då? Dom har ju gått till baka till sina rötter då det är mycket bättre och snyggare nu känns ju spelet som det ska göra jämfört med innan tycker att dom har lyssnat på spelare att vi är trötta på framtids spel är ju helt klart det snyggaste battlefild spelet på väldigt väldigt länge

Medlem

Blev lvl 81 i betan och är inne på mitt 4:e trial konto (spelar på mina stream viewers konton).

Tycker spelet är riktigt bra, lite irriterande buggar och balans
problem men i det stora hela är det ett fantastiskt spel.
Kartorna är snygga, bra gjorda och gör spelet riktigt kul.

Det är lätt att bli förförd av ett fantastiskt första intryck men
min åsikt står fast, jag rekommenderar spelet till alla som
är nyfikna och tycker det verkar intressant, både BF veteraner och
nya spelare i serien.

Det var länge sedan jag hade något positivt att säga om ett nytt BF spel.
BF3 och BF4 var rena katastrofen IMO även om de blev bättre efter
ett tag. Ska bli riktigt kul att komma tillbaka till shooter genren på allvar


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Bara jag som inte är särskilt imponerad av spelet?
Finns en hel del som behöver åtgärdas i det.
Speciellt snipers är fruktansvärt jobbiga, går ju knappt att missa med dem.

Medlem

Rush (minns ej namnet på bannan) när sista kontrollerna är i ett slott, asså fuck gåshud öppna ytor folk står skjuter ner mot oss medans man springer för att komma fram kunna ta sig in, känner att jag håller på älska denna serie igen, miljöerna, vapnen känslan och framförallt ljudet! Riktigt bra spel av Dice


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av hogge84:
Skrivet av Freffo:

Väntar tills de släpper Battlefield 2.

Blev väldigt besviken på den öppna betan och allt som har visats fram tills idag. DICE har tappat det som en gång var Battlefield.

Då undrar jag vad är det dom tappat då? Dom har ju gått till baka till sina rötter då det är mycket bättre och snyggare nu känns ju spelet som det ska göra jämfört med innan tycker att dom har lyssnat på spelare att vi är trötta på framtids spel är ju helt klart det snyggaste battlefild spelet på väldigt väldigt länge

Har man spelat Battlefield 2 och Battlefield 1942 så är detta långt ifrån ett riktigt Battlefield. Har skrivit min lista på mina personliga åsikter om spelet i två andra artiklar som skulle göra spelet till en klassiker igen.

Snygg grafik kommer aldrig rädda den här serien. Och inte heller tidsepoken. WW1 var väl räddningen för den här gången för många? Men alla har olika smak på vad som gör ett spel bra. Det jag upplevde var helautomatiska gevär och stridsvagnar som inte gick att skjuta sönder. DICE har förvisso valt att göra på det här sättet för att hålla uppe ett visst tempo i spelet är min gissning. Fysik som var bortom all god kritik under och efter beta testet. Väldigt casual upplägg och gameplay. Får mig att må illa av att de bara har kopierat in saker från Star Wars Battlefront HUD(UI). Känns väldigt billigt och raskt ihopplockat. Till och med announcern låter futuristisk. Har hellre en general som ger order och vad som händer med flaggorna. Laga planen i luften och stridsvagnar på marken som förare. Oändligt med ammuntion i fordonen. Inget som skriker BF för min del.

Kanske är ett bättre BF spel än de två senaste för många andra BF spelare som är nya för serien. Men för mig är det inte ett fullständigt Battlefield. Spelet saknar de riktiga rötterna. Fanns ingen 3D spottning i varken BF2 eller 1942. Ingen re-gen health på fordon eller infantry. Din ammuntion var begränsad i fordon. Du var tvungen att landa alla flygplan/helikoptrar för att få ny ammuntion. Alla klasser spelades på det sättet de skulle spelas. Listan kan göras lång. Fler individuella klasser fanns också, som verkligen behövs idag också då antalet spelare är över 32. Det räknas inte som en seperat klass genom att plocka upp en klass i en trälåda på marken. Och en commander som faktiskt hjälpte till borde komma tillbaka.
Laga broar och andra viktiga föremål som gjorde att spelarna rörde sig på banan gemensamt var väldigt skoj att se hur alla hjälptes åt. Det var deras glansdagar. Bad Company 1 & 2 var enligt mig väldigt skoj, trots att det var spin-off till serien. Men redan då och efter det så har det gått utför med deras riktiga spelserie.

Jag är lite av en fanatiker av den här serien. Men det har dött sakta men säkert varje gång jag ser tillbaka till Battlefield 2 där hjärtat är för min del till serien. Kanske är jag som ställer för höga krav på spelen. Men blev besviken när de sa att de skulle gå tillbaka till rötterna den här gången också. Vilket de inte har gjort i mina ögon. Så jag avstår att köpa spelet för att visa att jag inte stöttar det de gör längre. Men det här är min egna åsikt. Alla tycker olika.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det lilla man han spela på open beta och det man sätt gör det svårt att hålla sig från förbokningsknappen.
Jag vill att detta är bra och tror det är bra men vill ändå höra allmänhetens dom också.

Det är så jäkla lätt att inte förboka. Det är bara att inte göra det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Inget köp.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Trenne:

Bara jag som inte är särskilt imponerad av spelet?
Finns en hel del som behöver åtgärdas i det.
Speciellt snipers är fruktansvärt jobbiga, går ju knappt att missa med dem.

Håller med om att snipers är OP, detta försvaras normalt sett med
historiska argument men det var inte för att sniper gevären var super enkla
att använda eller för att de hade nästan ingen drop eller inget "damage drop off"
som gjorde dem så vanliga i WW1.

Om du spelat assault så har du haft den överlägset svagaste och mest frustrerande
klassen. Kör med nån easy mode hagelbrakare om du tröttnar på svaga SMG eller
byt till medic, medic vapnen är rejält mycket bättre än assault vapnen.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag avvaktar tills fler PC recensioner kommer och hur optimerat detta är och prestandan överlag.

Vilka lag är man i mp? Tyskar, Britter och?

Österrikare, Turkar och Italienare. Senare kommer Fransmän och Ryssar komma. Kanske fler, det vet vi ej.

Medlem

Får se om jag skaffar BF1. Det ser bra ut men med min specialite borta, "helikoptern", har jag svårt att bestämma mig. Älskade att flyga helikoptrarna i Battlefield spelen...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Den kvinnliga "announcer" rösten fick en att känna sig lugn och harmonisk :). Det brukar vara en stirrig och ganska panikslagen röst annars.Det är säkert en tanke bakom det.

Medlem

Hatar snipers men älskar spelet. Jag tröttnade igår på några snipers som låg precis vid utkanten av banan. Gick inte att springa dit. Blev skjuten hela tiden. Jag tog en jeep och gasade genom hela banan. Lyckades ta mig fram till dom uppe på berget osedd. En granat senare och vi hade VICTORY. Sov så jäkla gott igår natt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag väntar tills på måndag tror jag, har inte så mycket tid till att spela i helgen, så jag kan lika gärna vänta och se hur servrarna pallar trycket.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av hogge84:
Skrivet av Freffo:

Väntar tills de släpper Battlefield 2.

Blev väldigt besviken på den öppna betan och allt som har visats fram tills idag. DICE har tappat det som en gång var Battlefield.

Då undrar jag vad är det dom tappat då? Dom har ju gått till baka till sina rötter då det är mycket bättre och snyggare nu känns ju spelet som det ska göra jämfört med innan tycker att dom har lyssnat på spelare att vi är trötta på framtids spel är ju helt klart det snyggaste battlefild spelet på väldigt väldigt länge

Har man spelat Battlefield 2 och Battlefield 1942 så är detta långt ifrån ett riktigt Battlefield. Har skrivit min lista på mina personliga åsikter om spelet i två andra artiklar som skulle göra spelet till en klassiker igen.

Snygg grafik kommer aldrig rädda den här serien. Och inte heller tidsepoken. WW1 var väl räddningen för den här gången för många? Men alla har olika smak på vad som gör ett spel bra. Det jag upplevde var helautomatiska gevär och stridsvagnar som inte gick att skjuta sönder. DICE har förvisso valt att göra på det här sättet för att hålla uppe ett visst tempo i spelet är min gissning. Fysik som var bortom all god kritik under och efter beta testet. Väldigt casual upplägg och gameplay. Får mig att må illa av att de bara har kopierat in saker från Star Wars Battlefront HUD(UI). Känns väldigt billigt och raskt ihopplockat. Till och med announcern låter futuristisk. Har hellre en general som ger order och vad som händer med flaggorna. Laga planen i luften och stridsvagnar på marken som förare. Oändligt med ammuntion i fordonen. Inget som skriker BF för min del.

Kanske är ett bättre BF spel än de två senaste för många andra BF spelare som är nya för serien. Men för mig är det inte ett fullständigt Battlefield. Spelet saknar de riktiga rötterna. Fanns ingen 3D spottning i varken BF2 eller 1942. Ingen re-gen health på fordon eller infantry. Din ammuntion var begränsad i fordon. Du var tvungen att landa alla flygplan/helikoptrar för att få ny ammuntion. Alla klasser spelades på det sättet de skulle spelas. Listan kan göras lång. Fler individuella klasser fanns också, som verkligen behövs idag också då antalet spelare är över 32. Det räknas inte som en seperat klass genom att plocka upp en klass i en trälåda på marken. Och en commander som faktiskt hjälpte till borde komma tillbaka.
Laga broar och andra viktiga föremål som gjorde att spelarna rörde sig på banan gemensamt var väldigt skoj att se hur alla hjälptes åt. Det var deras glansdagar. Bad Company 1 & 2 var enligt mig väldigt skoj, trots att det var spin-off till serien. Men redan då och efter det så har det gått utför med deras riktiga spelserie.

Jag är lite av en fanatiker av den här serien. Men det har dött sakta men säkert varje gång jag ser tillbaka till Battlefield 2 där hjärtat är för min del till serien. Kanske är jag som ställer för höga krav på spelen. Men blev besviken när de sa att de skulle gå tillbaka till rötterna den här gången också. Vilket de inte har gjort i mina ögon. Så jag avstår att köpa spelet för att visa att jag inte stöttar det de gör längre. Men det här är min egna åsikt. Alla tycker olika.

PRECIS sådär lät gnället när BF2 kom också.

Medlem

Väntar tills priset ligger på omkring 200 SEK. Är ej intresserad utav att spela denna utgåva online.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Relativt oviktigt faktiskt i detta stadie. Single player.. .ok.

Som multiplayerspel vet ingen ett skit om BF1. Det har inte testats i release i stor skala ännu. Vi vet inte om det kommer braka ihop totalt och bli ännu en klassisk Dice-release där ingenting funkar och man till och med får göra något så unikt som att dra tillbaka en patch.

Så... Recencera ett spel och ge det ett betyg baserat på testspelande i mindre skala? Verkar ju faktiskt riktigt smart... eller?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Väntar lite,
Vill se om det endast blir FF och inga fullt ut administrerade servar först.
Med ingen "hardcore" från start, endast ea servrar och ingen riktig antifusk så med swb i friskt minne och massor av posts och vädjan till ea om detta för döva öron och ett spel som "dog" före sin tid pga detta så vill jag den här gången nog se hur det ser ut.
Ni som följt forumet på ea runt detta vet vad jag talar om.

SWB var det första av alla Dice spel jag inte köpte max paket av och detta är första gången jag väntar lite innan köp.

Men jag hoppas att de saker jag personligen tycker är viktigt kommer att implementeras, och det snart.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Blir så glad när flest röstat på "Jag väntar ett tag" men det är fortfarande på tok för lite, folk börjar fatta att man inte ska förboka spel.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Redan förbokat och väntar ivrigt tills den 21a oktober! Betan var grymt bra och har bara fina förväntningar för det här spelet. Bra jobbat Dice som gick tillbaka i tiden istället framåt! Någon som vet om vi kommer kunna börja lira direkt på torsdag natt 00.00 eller om det blir på dagen nån gång på fredag?

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av hogge84:
Skrivet av Freffo:

Väntar tills de släpper Battlefield 2.

Blev väldigt besviken på den öppna betan och allt som har visats fram tills idag. DICE har tappat det som en gång var Battlefield.

Då undrar jag vad är det dom tappat då? Dom har ju gått till baka till sina rötter då det är mycket bättre och snyggare nu känns ju spelet som det ska göra jämfört med innan tycker att dom har lyssnat på spelare att vi är trötta på framtids spel är ju helt klart det snyggaste battlefild spelet på väldigt väldigt länge

Har man spelat Battlefield 2 och Battlefield 1942 så är detta långt ifrån ett riktigt Battlefield. Har skrivit min lista på mina personliga åsikter om spelet i två andra artiklar som skulle göra spelet till en klassiker igen.

Snygg grafik kommer aldrig rädda den här serien. Och inte heller tidsepoken. WW1 var väl räddningen för den här gången för många? Men alla har olika smak på vad som gör ett spel bra. Det jag upplevde var helautomatiska gevär och stridsvagnar som inte gick att skjuta sönder. DICE har förvisso valt att göra på det här sättet för att hålla uppe ett visst tempo i spelet är min gissning. Fysik som var bortom all god kritik under och efter beta testet. Väldigt casual upplägg och gameplay. Får mig att må illa av att de bara har kopierat in saker från Star Wars Battlefront HUD(UI). Känns väldigt billigt och raskt ihopplockat. Till och med announcern låter futuristisk. Har hellre en general som ger order och vad som händer med flaggorna. Laga planen i luften och stridsvagnar på marken som förare. Oändligt med ammuntion i fordonen. Inget som skriker BF för min del.

Kanske är ett bättre BF spel än de två senaste för många andra BF spelare som är nya för serien. Men för mig är det inte ett fullständigt Battlefield. Spelet saknar de riktiga rötterna. Fanns ingen 3D spottning i varken BF2 eller 1942. Ingen re-gen health på fordon eller infantry. Din ammuntion var begränsad i fordon. Du var tvungen att landa alla flygplan/helikoptrar för att få ny ammuntion. Alla klasser spelades på det sättet de skulle spelas. Listan kan göras lång. Fler individuella klasser fanns också, som verkligen behövs idag också då antalet spelare är över 32. Det räknas inte som en seperat klass genom att plocka upp en klass i en trälåda på marken. Och en commander som faktiskt hjälpte till borde komma tillbaka.
Laga broar och andra viktiga föremål som gjorde att spelarna rörde sig på banan gemensamt var väldigt skoj att se hur alla hjälptes åt. Det var deras glansdagar. Bad Company 1 & 2 var enligt mig väldigt skoj, trots att det var spin-off till serien. Men redan då och efter det så har det gått utför med deras riktiga spelserie.

Jag är lite av en fanatiker av den här serien. Men det har dött sakta men säkert varje gång jag ser tillbaka till Battlefield 2 där hjärtat är för min del till serien. Kanske är jag som ställer för höga krav på spelen. Men blev besviken när de sa att de skulle gå tillbaka till rötterna den här gången också. Vilket de inte har gjort i mina ögon. Så jag avstår att köpa spelet för att visa att jag inte stöttar det de gör längre. Men det här är min egna åsikt. Alla tycker olika.

Hörru jag tror inte battlefield/dice kommer göra en battlfield2 igen.. Antar att du vill ha lite realism i spelet? Då borde du söka något annat typ som Arma 3.

Jag kan rekommendera Squad! Det är typ som bf2 med unreal engine 4 motor! Tyvärr så är spelet en early access spel men testa! tror det är något för dig om du gillar realism, mycket kommunikation och lira olika klasser.

Steam : http://store.steampowered.com/app/393380/?l=swedish

Medlem
Skrivet av Zerofrosty:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av hogge84:
Skrivet av Freffo:

Väntar tills de släpper Battlefield 2.

Blev väldigt besviken på den öppna betan och allt som har visats fram tills idag. DICE har tappat det som en gång var Battlefield.

Då undrar jag vad är det dom tappat då? Dom har ju gått till baka till sina rötter då det är mycket bättre och snyggare nu känns ju spelet som det ska göra jämfört med innan tycker att dom har lyssnat på spelare att vi är trötta på framtids spel är ju helt klart det snyggaste battlefild spelet på väldigt väldigt länge

Har man spelat Battlefield 2 och Battlefield 1942 så är detta långt ifrån ett riktigt Battlefield. Har skrivit min lista på mina personliga åsikter om spelet i två andra artiklar som skulle göra spelet till en klassiker igen.

Snygg grafik kommer aldrig rädda den här serien. Och inte heller tidsepoken. WW1 var väl räddningen för den här gången för många? Men alla har olika smak på vad som gör ett spel bra. Det jag upplevde var helautomatiska gevär och stridsvagnar som inte gick att skjuta sönder. DICE har förvisso valt att göra på det här sättet för att hålla uppe ett visst tempo i spelet är min gissning. Fysik som var bortom all god kritik under och efter beta testet. Väldigt casual upplägg och gameplay. Får mig att må illa av att de bara har kopierat in saker från Star Wars Battlefront HUD(UI). Känns väldigt billigt och raskt ihopplockat. Till och med announcern låter futuristisk. Har hellre en general som ger order och vad som händer med flaggorna. Laga planen i luften och stridsvagnar på marken som förare. Oändligt med ammuntion i fordonen. Inget som skriker BF för min del.

Kanske är ett bättre BF spel än de två senaste för många andra BF spelare som är nya för serien. Men för mig är det inte ett fullständigt Battlefield. Spelet saknar de riktiga rötterna. Fanns ingen 3D spottning i varken BF2 eller 1942. Ingen re-gen health på fordon eller infantry. Din ammuntion var begränsad i fordon. Du var tvungen att landa alla flygplan/helikoptrar för att få ny ammuntion. Alla klasser spelades på det sättet de skulle spelas. Listan kan göras lång. Fler individuella klasser fanns också, som verkligen behövs idag också då antalet spelare är över 32. Det räknas inte som en seperat klass genom att plocka upp en klass i en trälåda på marken. Och en commander som faktiskt hjälpte till borde komma tillbaka.
Laga broar och andra viktiga föremål som gjorde att spelarna rörde sig på banan gemensamt var väldigt skoj att se hur alla hjälptes åt. Det var deras glansdagar. Bad Company 1 & 2 var enligt mig väldigt skoj, trots att det var spin-off till serien. Men redan då och efter det så har det gått utför med deras riktiga spelserie.

Jag är lite av en fanatiker av den här serien. Men det har dött sakta men säkert varje gång jag ser tillbaka till Battlefield 2 där hjärtat är för min del till serien. Kanske är jag som ställer för höga krav på spelen. Men blev besviken när de sa att de skulle gå tillbaka till rötterna den här gången också. Vilket de inte har gjort i mina ögon. Så jag avstår att köpa spelet för att visa att jag inte stöttar det de gör längre. Men det här är min egna åsikt. Alla tycker olika.

Hörru jag tror inte battlefield/dice kommer göra en battlfield2 igen.. Antar att du vill ha lite realism i spelet? Då borde du söka något annat typ som Arma 3.

Jag kan rekommendera Squad! Det är typ som bf2 med unreal engine 4 motor! Tyvärr så är spelet en early access spel men testa! tror det är något för dig om du gillar realism, mycket kommunikation och lira olika klasser.

Steam : http://store.steampowered.com/app/393380/?l=swedish

Äger ARMA 2 & ARMA 3. Toppenspel och bra community. Har även kollat in Squad. Skaparna bakom Battlefield 2 project reality modden om jag inte misstar mig. Verkar som ett bra spel. Men jag väntar med att köpa spel som har early access stämpel på sig. Skulle jag säga det själv så är Squad något mittemellan Battlefield och Arma vilket jag gillar. Tack för de bra tipsen!

Jag är själv inte ute efter realism i Battlefield, även fast det låter som det. Bara ute efter det som jag ser som rötterna till spelet. Battlefield 1 var inget kasst spel, bara det att jag saknar så otroligt många element från deras klassiska Battlefield 2(och till viss del 1942) som väldigt många inklusive mig själv fortfarande älskar.

Det jag tog in från att ha spelat betan var väldigt ojämnt gameplay(Beta jag vet!). Precis som det har varit sen Battlefield 3. Ena laget är oerhört mycket bättre och har framkanten hela vägen till slutet av spelrundan trots många bra lagkamrater i mitt lag. 3D spottningen existerar fortfarande. Det är ett auto-aim i mitt tycke: Spotta fienden, sikta lite under ikonen och få in skott i skallen. Det räcker gott och väl med en liten karta, en commander och ett lag som kommunicerar över röstchatt. Det skulle vara riktigt roligt om det kunde vara på det viset. Fixa tillbaka den lite tyngre fordonsfysiken. Något som är i balans med Battlefield 2 och Bad Company 1 & 2. Och annat som min lista önskelista innehåller. Då skulle jag vara mer än nöjd.

Men ja, du har rätt. Ett Battlefield 2 kommer aldrig någonsin dyka upp igen. Jag hoppar över ett köp av Battlefield 1. Väntar tills EA och DICE visar upp ett WWII spel nästa gång... Jag gillar WWII epoken väldigt mycket. Men har inga höga förhoppningar.
Jag kanske får ta och svälja det som jag har sett och upplevt såhär långt och acceptera att spelseriens framtid kommer att se väldigt mycket ut som Battlefield 1.

Måste slutligen tillägga att det var skoj att DICE valde första världskriget till det här spelet. Det var minst sagt väldigt oväntat.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Väntar tills de släpper Battlefield 2.

Blev väldigt besviken på den öppna betan och allt som har visats fram tills idag. DICE har tappat det som en gång var Battlefield.

Det här kan inte vara mer Battlefield. Dom har lyssnat på oss och gett vad vi önskade. Konstigt nog är vi aldrig nöjda.

12
Skriv svar