WRC 6: FIA World Rally Championship

Robot
WRC 6: FIA World Rally Championship

Att spöa Dirt Rally är nästan omöjljigt. Så WRC 6 gör det kloka: siktar på en annan publik.

#wrc-6, #wrc-5-5, #dirt-rally


Medlem
WRC 6: FIA World Rally Championship

Jag tycker ändå att detta är i minsta laget? Det känns som en förhandstitt skriven i blott sju stycken. Här är highlights från respektive stycke.

FIA-licens. Bättre med ratt. Dåligt med handkontroll. Roligt med ratt. Det finns onlinespel. Det är ingen simulator. Klarar 60 fps med klent grafikkort. Ingen simulator, använd ratt, sämre än Dirt.

Hur går onlinedelen till? Finns det något careermode? Finns stöd för alla rattar, även gamla Fanatec? Kollisionsmodell? Hur många bilar? Hur många banor? Det går att utveckla recensionen hur mycket som helst.

Medlem

Snabbt ja... men så ser miljön daterad ut också (ps3:ish).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag tycker ändå att detta är i minsta laget? Det känns som en förhandstitt skriven i blott sju stycken. Här är highlights från respektive stycke.

FIA-licens. Bättre med ratt. Dåligt med handkontroll. Roligt med ratt. Det finns onlinespel. Det är ingen simulator. Klarar 60 fps med klent grafikkort. Ingen simulator, använd ratt, sämre än Dirt.

Hur går onlinedelen till? Finns det något careermode? Finns stöd för alla rattar, även gamla Fanatec? Kollisionsmodell? Hur många bilar? Hur många banor? Det går att utveckla recensionen hur mycket som helst.

Och inte minst: Har spelet VR-stöd?

Medlem

Haha, hysteriskt kul att bilar med 5 växlar i verkligheten får 6 växlar i spelet

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av superapan:

Jag tycker ändå att detta är i minsta laget? Det känns som en förhandstitt skriven i blott sju stycken. Här är highlights från respektive stycke.

FIA-licens. Bättre med ratt. Dåligt med handkontroll. Roligt med ratt. Det finns onlinespel. Det är ingen simulator. Klarar 60 fps med klent grafikkort. Ingen simulator, använd ratt, sämre än Dirt.

Hur går onlinedelen till? Finns det något careermode? Finns stöd för alla rattar, även gamla Fanatec? Kollisionsmodell? Hur många bilar? Hur många banor? Det går att utveckla recensionen hur mycket som helst.

Och inte minst: Har spelet VR-stöd?

Jag provade Project Cars med min Vive och höll på att spy rakt ut när bilen började spinna runt. Kändes som man kört mig i en tvättmaskin


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av superapan:

Jag tycker ändå att detta är i minsta laget? Det känns som en förhandstitt skriven i blott sju stycken. Här är highlights från respektive stycke.

FIA-licens. Bättre med ratt. Dåligt med handkontroll. Roligt med ratt. Det finns onlinespel. Det är ingen simulator. Klarar 60 fps med klent grafikkort. Ingen simulator, använd ratt, sämre än Dirt.

Hur går onlinedelen till? Finns det något careermode? Finns stöd för alla rattar, även gamla Fanatec? Kollisionsmodell? Hur många bilar? Hur många banor? Det går att utveckla recensionen hur mycket som helst.

Och inte minst: Har spelet VR-stöd?

Jag provade Project Cars med min Vive och höll på att spy rakt ut när bilen började spinna runt. Kändes som man kört mig i en tvättmaskin

Jag lirar både PC och AC i VR och har inga såna bekymmer alls. Blir iofs inte åksjuk av nånting annat i VR heller.

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag tycker ändå att detta är i minsta laget? Det känns som en förhandstitt skriven i blott sju stycken. Här är highlights från respektive stycke.

FIA-licens. Bättre med ratt. Dåligt med handkontroll. Roligt med ratt. Det finns onlinespel. Det är ingen simulator. Klarar 60 fps med klent grafikkort. Ingen simulator, använd ratt, sämre än Dirt.

Hur går onlinedelen till? Finns det något careermode? Finns stöd för alla rattar, även gamla Fanatec? Kollisionsmodell? Hur många bilar? Hur många banor? Det går att utveckla recensionen hur mycket som helst.

Ha, jag trodde att det var en förhandstitt tills betyget dök upp på slutet!


signatur

autograph

Medlem

Har du verkligen spelat WRC 6? För det finns ingen körskola, den fanns i WRC 5. Det som finns är ett körtest på naturbana i början och ett bantest. Men de hjälper bara till att föreslå svårighetsgraden.

Tycker känslan med en Xbox One-kontroller är riktigt skön, med lagom tyngd på bilarna. De är inte i närheten av en lastbil och kan lätt sladdas omkring i efter behov.

Och vad för svagheter hade förra utgåvan? Du nämner inget om det. Inte heller att grafiken fått ett rejält uppsving och med allt maxat så ser det riktigt schysst ut. Detsamma gäller ljudet som nu är riktigt fylligt och låter som en rallybil, inte som en varvad dammsugarmotor.

Wow, det är första gången jag läser en recension på FZ och reagerar över att den är kort, oengagerad och halvdåligt korrad (vad är ett orosmål egentligen?). Känns som ett riktigt hafsjobb som inte alls lever upp till er annars fina standard.

Medlem
Skrivet av Guru Meditation:

Wow, det är första gången jag läser en recension på FZ och reagerar över att den är kort, oengagerad och halvdåligt korrad (vad är ett orosmål egentligen?). Känns som ett riktigt hafsjobb som inte alls lever upp till er annars fina standard.

Håller tyvärr med. Den borde inte publicerats. Säger nästan inget om spelet och innehåller faktafel.

Medlem

Det var en väldigt kort recension.

Recensionen av WRC 5 säger ingenting om det jag upplevt hos en väns PS4-version heller. Visserligen testades inte den versionen så det kan ju vara något specifikt problem.
Problemet som jag och min vän upplevde var att när växellådan gick sönder var man alltid låst i tredje växeln. Aldrig någon annan. Dessutom kunde man ofta förutspå när det skulle hända. Plötsligt helt utan orsak gick bakluckan upp, bakkjolen lossnade och växellådan gick sönder.
Att så gott som allt ofta gick sönder fastän man körde försiktigt gjorde inte saken bättre.

Jag har svårt att tro att allt det har förbättrats i sexan, men som sagt kan det ha varit specifikt PS4-versionen.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Skrivet av Sveakungen:
Skrivet av Guru Meditation:

Wow, det är första gången jag läser en recension på FZ och reagerar över att den är kort, oengagerad och halvdåligt korrad (vad är ett orosmål egentligen?). Känns som ett riktigt hafsjobb som inte alls lever upp till er annars fina standard.

Håller tyvärr med. Den borde inte publicerats. Säger nästan inget om spelet och innehåller faktafel.

Såg nu att det var en från SweC som hade skrivit recensionen, kanske det var därför?

Medlem

FZ:s ordinarie skribenter brukar också vara delaktiga med sina läsare i kommentarsfältet...fast jag förstår om Kenneth passar denna gång

1
Skriv svar