Sleeping Dogs-studion sover med fiskarna

Medlem
Sleeping Dogs-studion sover med fiskarna

Tråkigt. Gillade Sleeping Dogs.

Medlem

Sleeping dogs var grymt, ett av de få spelen jag faktiskt förköpte.
Gillade true crime spelen och hade sett fram mot det länge.

Äger även smash+grab, så undrar vad som kmr hända med det?

Medlem

Good Riddance!

Testpilot

Sleeping dogs är ett kanonspel , blev förvånad hur studion sedan ville gå vidare och nu ser vi resultatet.
Trist , hoppas andra studios tar över kompetensen som trots allt fanns i studion.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Sleeping dogs är ett kanonspel , blev förvånad hur studion sedan ville gå vidare och nu ser vi resultatet.
Trist , hoppas andra studios tar över kompetensen som trots allt fanns i studion.

Det är nog knappast studions fel att det aldrig blev en uppföljare, snarare publishers som vägrade satsa på det.

Inaktiv

Väldigt tråkigt då jag tyckte mycket om Sleeping Dogs, hoppas verkligen att någon annan studio tar fram en uppföljare.

Testpilot
Skrivet av DarkDev:
Skrivet av Harakiri:

Sleeping dogs är ett kanonspel , blev förvånad hur studion sedan ville gå vidare och nu ser vi resultatet.
Trist , hoppas andra studios tar över kompetensen som trots allt fanns i studion.

Det är nog knappast studions fel att det aldrig blev en uppföljare, snarare publishers som vägrade satsa på det.

Publishers har ju ansvar de med men i slutändan väljer studion vad de vill promota för publishers , jag tyckte det var galen satsning de ville gå vidare med och det stämde ju.

k3m
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Sleeping dogs är ett kanonspel , blev förvånad hur studion sedan ville gå vidare och nu ser vi resultatet.
Trist , hoppas andra studios tar över kompetensen som trots allt fanns i studion.

mhm

Medlem

Damn, gillade Sleeping Dogs trots dess brister. Trist att dom bommar igen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Något måste ju ha gått väldigt fel väldigt snabbt med tanke på att Smash + Grab nyss lanserades på Steam. Var lite sugen på att köpa det också, tur att jag aldrig gjorde det.

Medlem

Tror den hära misslyckade Sleeping Dogs spinoffen** också bidrog till att dom lägger ner. Det KUNDE vart ballt, men det var ingen höjdare.
(Tror inte det hann släppas ens, lades ner i betastadiet, jag spelade det bara en kort period)

**Triad Wars, det presenterades som ett multiplayerspel i sleeping Dogs universat, och använde assets från sleeping dogs. men det visade det sig att det var Asynkron mp, dvs det var i princip ett facebookspel där du bara interagerade med andra människors AI:kontrollerade avatarer/ baser, och inte äkta mp.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av DarkDev:
Skrivet av Harakiri:

Sleeping dogs är ett kanonspel , blev förvånad hur studion sedan ville gå vidare och nu ser vi resultatet.
Trist , hoppas andra studios tar över kompetensen som trots allt fanns i studion.

Det är nog knappast studions fel att det aldrig blev en uppföljare, snarare publishers som vägrade satsa på det.

Publishers har ju ansvar de med men i slutändan väljer studion vad de vill promota för publishers , jag tyckte det var galen satsning de ville gå vidare med och det stämde ju.

Spelföretag promotar alla möjliga idéer för publishers men det är publishen sen som bestämmer vilket projekt de är beredda att betala för. Hade de haft en publisher för sleeping dogs 2 så hade de garanterat gjort det istället för de diverse licensspelen de blev tvungna att göra för att inte gå under. Trenden just nu hos publishers är att betala för online spel i moba stuk vilket har gått dåligt i de flesta fallen.

Medlem

Orkar inte kolla, men man undrar ju om studion ägs av annat företag som stängt ner dem.

Medlem

Sleeping Dogs var ett riktigt bra spel. Hade väldigt roligt med det.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av DarkDev:
Skrivet av Harakiri:

Sleeping dogs är ett kanonspel , blev förvånad hur studion sedan ville gå vidare och nu ser vi resultatet.
Trist , hoppas andra studios tar över kompetensen som trots allt fanns i studion.

Det är nog knappast studions fel att det aldrig blev en uppföljare, snarare publishers som vägrade satsa på det.

Publishers har ju ansvar de med men i slutändan väljer studion vad de vill promota för publishers , jag tyckte det var galen satsning de ville gå vidare med och det stämde ju.

Vad var det för galen satsning?

Testpilot
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av DarkDev:
Skrivet av Harakiri:

Sleeping dogs är ett kanonspel , blev förvånad hur studion sedan ville gå vidare och nu ser vi resultatet.
Trist , hoppas andra studios tar över kompetensen som trots allt fanns i studion.

Det är nog knappast studions fel att det aldrig blev en uppföljare, snarare publishers som vägrade satsa på det.

Publishers har ju ansvar de med men i slutändan väljer studion vad de vill promota för publishers , jag tyckte det var galen satsning de ville gå vidare med och det stämde ju.

Vad var det för galen satsning?

Denna

Medlem

Square Enix äger rättigheterna till Sleeping Dogs. Så räkna inte med ett spel därifrån.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar