Amnesia-samling sätter skräck i PS4-spelare i höst

Medlem
Amnesia-samling sätter skräck i PS4-spelare i höst

Ingen Penumbra?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Köpte Amnesia: A Machine for Pigs till Steam förra månaden men har inte hunnit testa det ännu. Har inte lirat det första spelet heller. Ska köra klart SOMA först...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Köpte Amnesia: A Machine for Pigs till Steam förra månaden men har inte hunnit testa det ännu. Har inte lirat det första spelet heller. Ska köra klart SOMA först...

Amnesia: The Dark Descent > Amnesia: A Machine for Pigs

Jag tycker personligen att du ska satsa på att lira igenom Frictionals The Dark Descent innan du ger dig på The Chinese Rooms A Machine for Pigs. Tycker att TDD är grymt mycket bättre, men det är jag det. Glöm också inte att kika på custom stories!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:
Skrivet av CARTMAN:

Köpte Amnesia: A Machine for Pigs till Steam förra månaden men har inte hunnit testa det ännu. Har inte lirat det första spelet heller. Ska köra klart SOMA först...

Amnesia: The Dark Descent > Amnesia: A Machine for Pigs

Jag tycker personligen att du ska satsa på att lira igenom Frictionals The Dark Descent innan du ger dig på The Chinese Rooms A Machine for Pigs. Tycker att TDD är grymt mycket bättre, men det är jag det. Glöm också inte att kika på custom stories!

Ok, tack för tipset. Har kollat på YouTube angående Dark Descent och tycker grafiken verkar vara rätt så gammal, imo. Faktiskt därför jag valde det nyare Amnesia spelet. Har läst recensioner som dock säger att det första spelet ska vara bättre. Vi får se om jag blir nöjd...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Skulle va skoj att testa i VR:D

Medlem
Skrivet av CARTMAN:
Skrivet av DitroX:
Skrivet av CARTMAN:

Köpte Amnesia: A Machine for Pigs till Steam förra månaden men har inte hunnit testa det ännu. Har inte lirat det första spelet heller. Ska köra klart SOMA först...

Amnesia: The Dark Descent > Amnesia: A Machine for Pigs

Jag tycker personligen att du ska satsa på att lira igenom Frictionals The Dark Descent innan du ger dig på The Chinese Rooms A Machine for Pigs. Tycker att TDD är grymt mycket bättre, men det är jag det. Glöm också inte att kika på custom stories!

Ok, tack för tipset. Har kollat på YouTube angående Dark Descent och tycker grafiken verkar vara rätt så gammal, imo. Faktiskt därför jag valde det nyare Amnesia spelet. Har läst recensioner som dock säger att det första spelet ska vara bättre. Vi får se om jag blir nöjd...

Om du är ute efter bättre grafik satsa på grisarna, ditt val. Dock tycker jag att grafiken är väldigt lik i båda spelen.
I mitt tycke lägger jag mer vikt på story än grafik oavsett spel.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Bra spel. Inget att klaga på. Kul att de kommer till konsol.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av CARTMAN:
Skrivet av DitroX:
Skrivet av CARTMAN:

Köpte Amnesia: A Machine for Pigs till Steam förra månaden men har inte hunnit testa det ännu. Har inte lirat det första spelet heller. Ska köra klart SOMA först...

Amnesia: The Dark Descent > Amnesia: A Machine for Pigs

Jag tycker personligen att du ska satsa på att lira igenom Frictionals The Dark Descent innan du ger dig på The Chinese Rooms A Machine for Pigs. Tycker att TDD är grymt mycket bättre, men det är jag det. Glöm också inte att kika på custom stories!

Ok, tack för tipset. Har kollat på YouTube angående Dark Descent och tycker grafiken verkar vara rätt så gammal, imo. Faktiskt därför jag valde det nyare Amnesia spelet. Har läst recensioner som dock säger att det första spelet ska vara bättre. Vi får se om jag blir nöjd...

The dark descent är förbannat mycket bättre än A machine for pigs. Det känns som om utvecklarna The Chinese room fokuserade mer på jump scares där. I The dark descent bygger du upp din egna skräck istället..... Ofrånkomligt.

Amnesia - The dark descent är ett mästerverk som bör avnjutas med headset i ett mörkt rum.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Vänta nu. Är något av dom här spelen för mig? Hur ska ni kunna veta det.
Jag blev skiträdd för Doom 3. Dead Space vågade jag inte fortsäta med men...
jag är så jäkla sugen på att ge mig på ett riktigt skräckspel. Vilket ska jag välja? Obs jag har Xone men de här spelen finns väl till båda?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vänta nu. Är något av dom här spelen för mig? Hur ska ni kunna veta det.
Jag blev skiträdd för Doom 3. Dead Space vågade jag inte fortsäta med men...
jag är så jäkla sugen på att ge mig på ett riktigt skräckspel. Vilket ska jag välja? Obs jag har Xone men de här spelen finns väl till båda?

Stod i nyheten att detta är i nuläget exklusivt för PS4

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Pretorian24:

Vänta nu. Är något av dom här spelen för mig? Hur ska ni kunna veta det.
Jag blev skiträdd för Doom 3. Dead Space vågade jag inte fortsäta med men...
jag är så jäkla sugen på att ge mig på ett riktigt skräckspel. Vilket ska jag välja? Obs jag har Xone men de här spelen finns väl till båda?

Stod i nyheten att detta är i nuläget exklusivt för PS4

Sorry, var otydlig. Jag menar mer om spelen finns på Xone. De har väl kommit tidigare?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar