Trailerpremiär! Här är Red Dead Redemption 2

Medlem

Härligt, första trailern handlar om att sätta stämningen och bygga upp känslan. Och det lyckades de med.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Johan Olander:

Där dog min hype. Vi fick inte se något och kvalitén var ju sådär.

Tvärtom för mig! Tycker det såg jäkligt snyggt och atmosfäriskt ut och väljer nog att kategorisera den som teaser mer än trailer.

Jag blev jättebesviken på grafiken, men Read Dead Redemption är ett av mina favoritspel, så det blir nog jättebra det här

Håller med. Jag tyckte mest grafiken såg ut som GTA V på PC, tom. sol-ljuset var sig likt. Om man jämför visningsbilden med denna bilden från GTAV, http://media.rockstargames.com/rockstargames/img/global/news/... så är det inte så stor skillnad. Visst, grafik är inte allt och spelet kan vara skoj ... men jag förväntade mig lite snyggare.

Inaktiv
Skrivet av T.Mani:

jag tvivlar på att det kommer se så här bra ut i spelet när det släpps, oavsett om det här var ingame eller inte.

Nu vet jag inte mer än någon annan men dömma av trailers från Rockstars tidigare spel såsom Read Dead Redemption, GTA 4 och GTA 5 kan jag inte minnas av några större märkbara försämringar från trailer till färdig produkt och jag har inget minne av att jag skulle ha läst eller sett något som påpekat det. Men du gör rätt i att vara skeptisk då vissa *host* Ubisoft *host* gärna kör med den PR-taktiken

Skrivet av T.Mani:

Har det sagts något om vilken grafikmotor de använder? Är det samma som GTA V, har de ju uppgraderat den rejält!

Jag skulle gissa på att det är samma motor som GTA V som de byggt vidare på då det är väldigt ovanligt att utvecklare gör en ny motor från scratch om det inte är absolut nödvändigt vilket jag inte tycker det är i det här fallet alls.

Ambassadör
Xbox

Blir smaskens på Scorpio!


signatur

Jump in.

Inaktiv

Xbone eller PS4... det är frågan

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Johan Olander:

Där dog min hype. Vi fick inte se något och kvalitén var ju sådär.

Tvärtom för mig! Tycker det såg jäkligt snyggt och atmosfäriskt ut och väljer nog att kategorisera den som teaser mer än trailer.

Jag blev jättebesviken på grafiken, men Read Dead Redemption är ett av mina favoritspel, så det blir nog jättebra det här

Besviken på grafiken?! Jag hade svårt att avgöra om det var ingame eller inte! Samt att jag tvivlar på att det kommer se så här bra ut i spelet när det släpps, oavsett om det här var ingame eller inte.

Har det sagts något om vilken grafikmotor de använder? Är det samma som GTA V, har de ju uppgraderat den rejält!

EDIT- Typos

Verkligen? Jag blev då inte det minsta impad av grafiken. Såg rätt dassig ut. Däremot var trailern estetiskt snygg och atmosfärisk, men det är en annan femma.

Notera att jag inte BRYR mig om grafiken så vore usel, jag har fortfarande skitkul med Vice City.

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:

Xbone eller PS4... det är frågan

Varför är det en fråga? De två systemet har väl snarlik hårdvara. Den avgörande frågan är väl eventuellt vilket system dina polare spelar på om du vill kunna lira MP med dom annars om du mest bryr dig om SP så är det väl vilken dosa som är skönast

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Xbone eller PS4... det är frågan

PS4 kommer tydligen få en del material till online-läget före Xbox om det har någon betydelse.

Medlem

Oj, det ser riktigt lovande ut. Bra första trailer som fångar atmosfären och miljöerna fint.

En gameplay-trailer lär komma senare.

Medlem

Grafiskt ser det lovande ut. Men problemet med Cowboy-GTA... förlåt Red Dead Redemption har var svårigheter att variera sig. Även GTA-serien har på senare tid blivit lite för upprepande i sina uppdrag, och med de enformiga miljöerna i RDR märktes det ännu tydligare. GTA 5s livliga värld passar bättre för sån typ av speluppbyggnad.

Så de har lite att jobba med och jag hoppas till Gud att de inte satsar på ett nytt onlinespel, då GTA 5-kampanjen var riktigt svag och onlinedelen hopplöst tråkig, utan väljer att fortsätta låta RDR vara ett huvudsakligen singelspel med en grym kampanj.

Medlem

Kan nog bli en bra westernfilm.

Kavalkad av gameplay som vanligt i trailers.

Medlem

Stämningen var det inget fel på. Kände direkt att jag kommer att älska att smyga runt i skogen och jaga diverse djur till nästa uppgradering. Bara man inte skall hoppa runt mellan sju olika karaktärer. Tre gick bra i GTA, men där går nog gränsen.

Medlem

Vad paddlar alla om? Det såg ju kanotfint ut!


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Fan vad underbart med en uppföljare!!

Bara fåntrattar som gnäller ang. grafiken innan spelet ens är klart


signatur

stavfel är min grej

phi
Medlem

Såg ut som en påse skit. Blir definitivt inget köp för min del.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Där dog min hype. Vi fick inte se något och kvalitén var ju sådär.

En sådan kommentar borde leda rätt upp till galgen ;)!!

Gnällkuk

Ok, läste bara kommentarerna tidigare då jag var på jobbet och förväntade mig rätt dassig grafik... vilket jag knappast kan påstå att jag ser här. Det är konsol och stora öppna landskap, mångt mycket större än GTA V. Vi är fortfarande på en konsol, det är open world med stora vyer, det finns liksom inte så mycket mer kräm att hämta i konsolerna för detta.

Folk verkar förvänta sig grafik liknande shooterspel, bilspel eller dylikt. Tror ni har lite väl höga krav för en konsol.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Där dog min hype. Vi fick inte se något och kvalitén var ju sådär.

Kan hålla med om att man inte fick se något av själva gameplayet men att du tycker kvalitén var sådär förstår jag inte riktigt,

Att göra ett detaljerat openworld spel ute i naturen är inte lika lätt att optimera som att göra ett openworldspel i en betong djungel. Finns en anledningen till varför många av de största fps droppen är ute i naturen i GTA 5.

Om du kollar på många av de andra openworld spelen som Skyrim, Mgs5 och även kommande Horizon: Zero Dawn märker du nog att det oftast inte är så tätt med vegitation med rätt begränsad drawdistance.

Se bara skillnaden mellan den tidiga Witcher 3 versionen och den som sedan blev. Kan väl tyvärr bli likadant här också då men förhoppningsvis inte.

Hursom jag tyckte det såg bra ut, hoppas de släpper spelet till PC den här gången också... så man slipper köra på den där kassa grafiken de visa upp xD.

Medlem

Det ser skit ut.. men så är det ju konsol också *inte alls bitter*

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Där dog min hype. Vi fick inte se något och kvalitén var ju sådär.

Wut? Försöker du provocera folk avsiktligen? Det såg ju suveränt ut.

Medlem
Skrivet av magiul:

Grafiskt ser det lovande ut. Men problemet med Cowboy-GTA... förlåt Red Dead Redemption har var svårigheter att variera sig. Även GTA-serien har på senare tid blivit lite för upprepande i sina uppdrag, och med de enformiga miljöerna i RDR märktes det ännu tydligare. GTA 5s livliga värld passar bättre för sån typ av speluppbyggnad.

Så de har lite att jobba med och jag hoppas till Gud att de inte satsar på ett nytt onlinespel, då GTA 5-kampanjen var riktigt svag och onlinedelen hopplöst tråkig, utan väljer att fortsätta låta RDR vara ett huvudsakligen singelspel med en grym kampanj.

Visst, den var väl inte perfekt SP-kampanjen men att kalla den svag är ju hädelse och förtal. Bara alla cutscenes som involverar Trevor räcker för att göra den legendarisk och hysteriskt rolig!!

Tycker verkligen GTA går miste om stor potential genom att lägga så mycket kraft och fokus på online delen som i min värld är väldigt bristfällig och snabbt uttråkande. Istället bör dom släppt mycket mer SP content vid de här laget och det hade vart underbart..

Medlem

Som jag har väntat och hoppats att få se en annonsering av detta.... RDR 2 oooh yeah boyaka boyaka , mein N***R.

Ett garanterat köp. Som den gamla western galningen som man är, så vet jag att detta kommer kittla mig på precis rätt ställe! Rockstar gör bara kvallité... och RDR var fantastiskt. Vissa säger ensamt, öde och tråkigt men såna förstår sig inte på och kommer aldrig förstå sig på charmen med western miljön

Medlem

Ni som klagar på grafiken, ni vet att det finns HD-inställningar för youtube?
Själv tycker jag det var skitsnyggt, stämningsfullt...det är säkert mer än ett år kvar innan release (när hålls tidplaner i samband med mjukvarureleaser?), då är det lite tidigt att säga trailer, bättre att se det som en teaser.

Medlem
Skrivet av Remus:

RDR har jag till PS3.. Kanske försöka köra igenom det en gång iallafall.. Men grafiken är inte bra och kontrollerna är inte bra. Storyn verkar bra iallafall. Men tycker Världen känns död. Bara öken.

Hade varit mycket intressantare till PC.

xbox360 versionen är dock bättre än ps3.
Har för mig det var samma med gtaiv.

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Snälla släpp det till PC oxå!!!!!! =(

Skriv upp dig här
https://www.change.org/p/rockstar-games-release-red-dead-rede...

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av magiul:

Grafiskt ser det lovande ut. Men problemet med Cowboy-GTA... förlåt Red Dead Redemption har var svårigheter att variera sig. Även GTA-serien har på senare tid blivit lite för upprepande i sina uppdrag, och med de enformiga miljöerna i RDR märktes det ännu tydligare. GTA 5s livliga värld passar bättre för sån typ av speluppbyggnad.

Så de har lite att jobba med och jag hoppas till Gud att de inte satsar på ett nytt onlinespel, då GTA 5-kampanjen var riktigt svag och onlinedelen hopplöst tråkig, utan väljer att fortsätta låta RDR vara ett huvudsakligen singelspel med en grym kampanj.

Visst, den var väl inte perfekt SP-kampanjen men att kalla den svag är ju hädelse och förtal. Bara alla cutscenes som involverar Trevor räcker för att göra den legendarisk och hysteriskt rolig!!

Tycker verkligen GTA går miste om stor potential genom att lägga så mycket kraft och fokus på online delen som i min värld är väldigt bristfällig och snabbt uttråkande. Istället bör dom släppt mycket mer SP content vid de här laget och det hade vart underbart..

Jag kör bara jämförelseracet. När GTA IV kom tyckte jag att dess kampanj var betydligt svagare än tidigare delar och verkligen gentemot tungt storydrivna spel, som ex. vapenbrodern Mafia-serien. Nico var svår att gilla då han mest tyckte synd om sig själv, men spelet tog sig, och med två genialiska DLC blev det till slut riktigt bra. Dock långt ifrån att kännas filmiskt.

I GTA V är ingen karaktär ens i närheten av Nico dock. Två psykfall och en småkorkad och dryg gangstakid får man dras med. Uppdragen är spelmässigt bra, men det finns inget som motiverar mig att spela vidare, förutom att spelmekaniken är en dröm och att man vill veta vad man ska hitta på i nästa uppdrag. Franklin hade något på gång, då han trots allt är den minst själlösa av dem, men då de drog ner på möjligheter att skaffa sig vänner och flickvänner så blir han mest en trist ensling. Spelet är ett rejält steg neråt på episkhetsskalan för mig, oavsett hur bra uppdragen var.

Medlem

fan, nu måste jag fortsätta leva ända tills hösten 2017

Vet vi om det kommer till PC eller ej?

Medlem

Får hoppas på mer indianer, gärna i tält typ Apache... kanske Red Sioux?

Medlem
Skrivet av magiul:
Skrivet av zumo:
Skrivet av magiul:

Grafiskt ser det lovande ut. Men problemet med Cowboy-GTA... förlåt Red Dead Redemption har var svårigheter att variera sig. Även GTA-serien har på senare tid blivit lite för upprepande i sina uppdrag, och med de enformiga miljöerna i RDR märktes det ännu tydligare. GTA 5s livliga värld passar bättre för sån typ av speluppbyggnad.

Så de har lite att jobba med och jag hoppas till Gud att de inte satsar på ett nytt onlinespel, då GTA 5-kampanjen var riktigt svag och onlinedelen hopplöst tråkig, utan väljer att fortsätta låta RDR vara ett huvudsakligen singelspel med en grym kampanj.

Visst, den var väl inte perfekt SP-kampanjen men att kalla den svag är ju hädelse och förtal. Bara alla cutscenes som involverar Trevor räcker för att göra den legendarisk och hysteriskt rolig!!

Tycker verkligen GTA går miste om stor potential genom att lägga så mycket kraft och fokus på online delen som i min värld är väldigt bristfällig och snabbt uttråkande. Istället bör dom släppt mycket mer SP content vid de här laget och det hade vart underbart..

Jag kör bara jämförelseracet. När GTA IV kom tyckte jag att dess kampanj var betydligt svagare än tidigare delar och verkligen gentemot tungt storydrivna spel, som ex. vapenbrodern Mafia-serien. Nico var svår att gilla då han mest tyckte synd om sig själv, men spelet tog sig, och med två genialiska DLC blev det till slut riktigt bra. Dock långt ifrån att kännas filmiskt.

I GTA V är ingen karaktär ens i närheten av Nico dock. Två psykfall och en småkorkad och dryg gangstakid får man dras med. Uppdragen är spelmässigt bra, men det finns inget som motiverar mig att spela vidare, förutom att spelmekaniken är en dröm och att man vill veta vad man ska hitta på i nästa uppdrag. Franklin hade något på gång, då han trots allt är den minst själlösa av dem, men då de drog ner på möjligheter att skaffa sig vänner och flickvänner så blir han mest en trist ensling. Spelet är ett rejält steg neråt på episkhetsskalan för mig, oavsett hur bra uppdragen var.

Jag var dock så pass besviken på storyn i GTA IV som jag tyckte var riktigt tråkig. En stel och tråkig miljö full av ännu stelare stereotypiska krigsskadade balkan gangsters.. Där var det endast gameplay som gjorde spelet roligt.

Min skeva humor passar alldeles utmärkt in i GTA V. Jag var såld när jag såg Trevor ha ihjäl Johnny i öppningsscenen. Så jävla bra. Det som gör karaktärerna är ju dock den skeva vridningen av "verkligheten". Faller inte den här sortens humor en i smaken och man föredrar de realistiska inslagen så förstår jag att man tycker de endast är skevt, psykotiskt och hjärndött. (Fast det som gör de så hysteriskt)

Trevor :"Here, have some money, buy something nice"
Franklins mamma: " But... This is only 2 dollars?"
Trevor "I said something nice, not expensive. You wanna be a greedy fucking cow?"
Hahaha. "
"All guns and crank in the area goes through Trevor Phillips Enterprise"

123
Skriv svar