Red Dead Redemption 2 är avtäckt!

Medlem

Det här blir indeed goa gubbar , men synd som sagt om det inte släpps på pc samtidigt som konsolerna.

Medlem
Skrivet av Sillgam:
Skrivet av daxanka:

Tur man gått över till konsol då efter många år på PC. Och man slipper bekymra sig över systemkrav, drivrutiner och massa krånglande PC strul.

Har man problem med PC så är det ofta användaren som är problemet.

Okej, så du menar att när jag nu körde bioshock remastered på PC så var det alltså mitt fel att utvecklaren inte har tagit bort buggar ur spelet på PC så att en timmes speltid försvann? Det var alltså jag som inte är bra på PC när Rockstar släppte la noire på PC och spelet kraschar precis vid start? Det är alltså jag som orsakar dålig fps i exempelvis Quantum Break på PC? Det är inte utvecklaren som inte orkar bry sig om PC versionen av spelen?
Kan ju även ta upp ett visst batman spel.
Då är det alltså jag som är orsaken till att spelet inte fungerar pga min bristande förståelse för PC?

Ambassadör
Xbox

YES! Fan vad härligt.

Bara hoppas på att de flyttar tidsperioden bakåt några tiotals år jmf med RDRedemption som var alldeles för "modernt" för att vara en full pott.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av krille1986:
Skrivet av Sillgam:
Skrivet av daxanka:

Tur man gått över till konsol då efter många år på PC. Och man slipper bekymra sig över systemkrav, drivrutiner och massa krånglande PC strul.

Har man problem med PC så är det ofta användaren som är problemet.

Okej, så du menar att när jag nu körde bioshock remastered på PC så var det alltså mitt fel att utvecklaren inte har tagit bort buggar ur spelet på PC så att en timmes speltid försvann? Det var alltså jag som inte är bra på PC när Rockstar släppte la noire på PC och spelet kraschar precis vid start? Det är alltså jag som orsakar dålig fps i exempelvis Quantum Break på PC? Det är inte utvecklaren som inte orkar bry sig om PC versionen av spelen?
Kan ju även ta upp ett visst batman spel.
Då är det alltså jag som är orsaken till att spelet inte fungerar pga min bristande förståelse för PC?

Nu vet jag inte vilken värld ni lever i som tror att alla spel är frid och fröjd på konsol, men...
Sen är ju inte PC-strul=spelstrul.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Varför vill ni ha det till PC? Ni bara gnäller över dålig optimering eller att det inte fungerar till 1 av alla hundratals grafikkort på marknaden. Skaffa konsoll och börja spela spelen direkt. Konsollägare är faan de mest nöjda spelarna. Jag skäms att jag varit PC-spelare.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Yes! Så glad att min söner köpte en Xbone. Har inte varit mycket bra att spela på den hittills. Men detta kommer ändra på det. Blir nog en genomkörning om Read Dead snart.

Medlem

Finns så otroligt mycket spel så jag kan vänta på den ultimata pc versionen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Varför vill ni ha det till PC? Ni bara gnäller över dålig optimering eller att det inte fungerar till 1 av alla hundratals grafikkort på marknaden. Skaffa konsoll och börja spela spelen direkt. Konsollägare är faan de mest nöjda spelarna. Jag skäms att jag varit PC-spelare.

Skäms över att vara pc spelare?
Snack, det är inget fel i att kräva kvalite.
Vissa nöjer sig att spela biljard med ett kvastskaft


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Besvikelsen över att det inte blev ett Read Dead Revolution under inbördeskriget, North vs South, är något mindre stor än storleken på glädjen över ett nytt Red Dead så det jämnar ut sig till något positivt. Redemption utspelar ju sig under slutfasen av Vilda Västern och jag hade personligen sett en helt ny story under de väldigt blodiga och händelserika inbördeskriget.

Nu ber jag Rockstar om tre små cameos:
Låt oss möta en halt hjulben gammal badass cowboyveteran som heter Zeb, en galet snabbskjutande cowboy i gul skjorta och svart väst och fyra efterblivna banditbröder i stigande längd, iklädda svart-gulrandiga fångdräkter.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Redaktör
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Pretorian24:

Varför vill ni ha det till PC? Ni bara gnäller över dålig optimering eller att det inte fungerar till 1 av alla hundratals grafikkort på marknaden. Skaffa konsoll och börja spela spelen direkt. Konsollägare är faan de mest nöjda spelarna. Jag skäms att jag varit PC-spelare.

Skäms över att vara pc spelare?
Snack, det är inget fel i att kräva kvalite.
Vissa nöjer sig att spela biljard med ett kvastskaft


signatur
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Varför vill ni ha det till PC? Ni bara gnäller över dålig optimering eller att det inte fungerar till 1 av alla hundratals grafikkort på marknaden. Skaffa konsoll och börja spela spelen direkt. Konsollägare är faan de mest nöjda spelarna. Jag skäms att jag varit PC-spelare.

GTA5 är riktigt bra optimerat till PC, så det lär nog RDR2 också bli.

Folk som bara spelar på konsol är nöjda just därför att de redan nöjt sig med den kompromissupplevelse konsolspel är.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Pretorian24:

Varför vill ni ha det till PC? Ni bara gnäller över dålig optimering eller att det inte fungerar till 1 av alla hundratals grafikkort på marknaden. Skaffa konsoll och börja spela spelen direkt. Konsollägare är faan de mest nöjda spelarna. Jag skäms att jag varit PC-spelare.

Skäms över att vara pc spelare?
Snack, det är inget fel i att kräva kvalite.
Vissa nöjer sig att spela biljard med ett kvastskaft

https://www.youtube.com/embed/GlV3N_NmzQA

Ja vissa är rent av duktiga med kvastskaften ;D


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Woooho äntligen. Hoppas bara det utspelar sig under den "riktiga" vilda västern typ 1850, och inte i slutet som RdR1 gjorde. Inga jäkla bilar och automatiska Mausers tack.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Peterboxy:

Som western-hatare blir man mest sur på att man måste vänta 5 år på nästa roliga spel från Rockstar. =(

Rekommenderar verkligen dig att testa spelet. Jag rankar det som Rockstars bästa spel.

Ja jag rankar det nog som ett av dom bästa spel jag spelat faktiskt.

Avstängd

När kommer trailern?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Blir super på min PS4 det förra var super kul älskar wildawestern

Medlem
Skrivet av daxanka:

Tur man gått över till konsol då efter många år på PC. Och man slipper bekymra sig över systemkrav, drivrutiner och massa krånglande PC strul.

Trist att folk låter den inre latmasken begränsa sina faktiska upplevelser. Jag var själv en sådan tills nyligen då jag investerade in en bra PC. Lite mer pill med inställningar i spel, absolut, men så sjukt värt det.

Jag menar, egentligen, hur kan det ens anses jobbigt att kunna välja hur ens upplevelse ska vara?

- Hm, jag tycker fpsen är lite låg för min smak och jag bryr mig inte speciellt mycket om realtids-renderat hår.

Lösning: Gå in i en meny och stäng av hårfysik och njut av högre fps.

Problem: Hm, upplösningen är lite låg för min smak.

Lösning: Går in i en meny och ökar upplösning.

Hur kan sådana möjligheter ens anses vara dåliga?

Hur kan man inte lida av att spela spel i ostabila 30fps på sin TV för 10 - 20k?

Förstår att folk har svårt att bryta något dem har haft som ett mantra i många år, men jag har gjort det och jag ångrar mig inte en sekund. Witcher 3, för att ta ett exempel, blev ett helt nytt spel på PC med 60+ fps och inställningar (de flesta) satta på Ultra.

Samma sak med Rise of Tomb Raider.

Min PS4:a ska säljas inom kort och min tid (ca 25 år) som konsolspelare är för evigt över.

<3

Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av daxanka:

Tur man gått över till konsol då efter många år på PC. Och man slipper bekymra sig över systemkrav, drivrutiner och massa krånglande PC strul.

Trist att folk låter den inre latmasken begränsa sina faktiska upplevelser. Jag var själv en sådan tills nyligen då jag investerade in en bra PC. Lite mer pill med inställningar i spel, absolut, men så sjukt värt det.

Jag menar, egentligen, hur kan det ens anses jobbigt att kunna välja hur ens upplevelse ska vara?

- Hm, jag tycker fpsen är lite låg för min smak och jag bryr mig inte speciellt mycket om realtids-renderat hår.

Lösning: Gå in i en meny och stäng av hårfysik och njut av högre fps.

Problem: Hm, upplösningen är lite låg för min smak.

Lösning: Går in i en meny och ökar upplösning.

Hur kan sådana möjligheter ens anses vara dåliga?

Hur kan man inte lida av att spela spel i ostabila 30fps på sin TV för 10 - 20k?

Förstår att folk har svårt att bryta något dem har haft som ett mantra i många år, men jag har gjort det och jag ångrar mig inte en sekund. Witcher 3, för att ta ett exempel, blev ett helt nytt spel på PC med 60+ fps och inställningar (de flesta) satta på Ultra.

Samma sak med Rise of Tomb Raider.

Min PS4:a ska säljas inom kort och min tid (ca 25 år) som konsolspelare är för evigt över.

<3

Jag förstår vad du menar men sen är inte allt frid och fröjd på PC. Som exempel Dålig fps även fast att man sänkt ner sina inställningar och på så sätt. Utvecklare som inte riktigt orkar porta spel till PC, så även fast att du har mängder med flera inställningar så betyder det inte per automatik att spelen blir bättre på PC, det beror till större delen på om utvecklaren orkar bry sig om PC.

Kan tillägga att jag har konsoler och PC så spelar på precis allt för att inte missa något spel som släpps till någon av plattformarna. Det känns bäst så.

Skriv svar