Trailerpremiär! Här är Red Dead Redemption 2

Medlem
Skrivet av zumo:

Jag var dock så pass besviken på storyn i GTA IV som jag tyckte var riktigt tråkig. En stel och tråkig miljö full av ännu stelare stereotypiska krigsskadade balkan gangsters.. Där var det endast gameplay som gjorde spelet roligt.

Min skeva humor passar alldeles utmärkt in i GTA V. Jag var såld när jag såg Trevor ha ihjäl Johnny i öppningsscenen. Så jävla bra. Det som gör karaktärerna är ju dock den skeva vridningen av "verkligheten". Faller inte den här sortens humor en i smaken och man föredrar de realistiska inslagen så förstår jag att man tycker de endast är skevt, psykotiskt och hjärndött. (Fast det som gör de så hysteriskt)

Trevor :"Here, have some money, buy something nice"
Franklins mamma: " But... This is only 2 dollars?"
Trevor "I said something nice, not expensive. You wanna be a greedy fucking cow?"
Hahaha. "
"All guns and crank in the area goes through Trevor Phillips Enterprise"

Trevor är ju den bästa karaktären i GTA V och han är kanske den bästa karaktärern Rockstar skapat överlag. Men det betyder inte att det räcker så. Man skiter ju fullständigt i hur det går för honom. Skulle han så bli skjuten och ruttna på en sophög hade jag inte brytt mig ett dugg som spelare. Hans öde ger mig inget driv att spela vidare. Det hade behövts att någon av de andra två gav mig det. Vilket de inte gjorde då Michael var totalt dysfunktionell som person och Franklin urtråkig. Till Nico kunde jag åtminstone knyta an då han hade ett mål och ett känsloliv. Och birollerna var hundra ggr bättre än i GTA V.

123
Skriv svar