FZ-redaktionen: Det här vill vi se i Red Dead Redemption 2

Robot
FZ-redaktionen: Det här vill vi se i Red Dead Redemption 2
Medlem
FZ-redaktionen: Det här vill vi se i Red Dead Redemption 2

Jag är på samma noter som Bennet! Om dom kunde integrera valet av huvudkaraktär bra i storyn så skulle det ligga i topp för mig.

Medlem

Starkare inflytande på storyn framförallt starkare inflytande på spelbara karaktärers personlighet/val än vi sett tidigare i R* spel. Något mer i stil med The Witcher 3. #hellrerödändöd


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kvinnlig huvudkaraktär hade varit så enormt spännande. Jag har väntat länge på att Rockstar ska göra det med GTA-serien, men väntar fortfarande. En trovärdig, multifacetterad och intressant kvinnlig karaktär, kan det vara så svårt?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

En PC-release vore inte helt dumt

Medlem

Anabelle Lancelot
En kvinnlig huvudkaraktär #hellrerödändöd

Jösses

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Anabelle Lancelot
En kvinnlig huvudkaraktär #hellrerödändöd

Jösses

Jösses? Vad menar du?

Hehe den där memen. Nog för att jag alltid tyckt att han ser ut som en flicka, men jisses! Men varför har ni en game of thrones meme?

Redaktör
Skrivet av Vercadi:

Anabelle Lancelot
En kvinnlig huvudkaraktär #hellrerödändöd

Jösses

Får hon inte tycka saker? Eller får hon bara tycka vissa saker?


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Vercadi:

Anabelle Lancelot
En kvinnlig huvudkaraktär #hellrerödändöd

Jösses

Får hon inte tycka saker? Eller får hon bara tycka vissa saker?

Du har rätt, jag ska inte ha fördomar till varför hon tycker såhär.

Medlem

Tycker inte kvinnlig huvudkaraktär funkar riktigt, RDR är ju mycket en throwback åt äldre westernfilmer, och man kan nog påstå att de var (och är?) ganska så eh.. konservativa, när det gäller huvudrollen..

Jag hoppas på mycket slump, mer än handhållenhet. Öppenvärldspel är inlevesefullt för det är ens egna små unika stories som gör spelet.. Simpla saker ofta, men något som blir unikt för ens upplevelse. Vill jag bli hållen i handen genom upplevelser så finns det film och böcker så det räcker och blir över.


signatur
Medlem

Dat underrubrik!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av vurt:

Tycker inte kvinnlig huvudkaraktär funkar riktigt, RDR är ju mycket en throwback åt äldre westernfilmer, och man kan nog påstå att de var (och är?) ganska så eh.. konservativa, när det gäller huvudrollen.

Vet inte om jag tycker spelet påminner nämnvärt om gamla westernfilmer specifikt, är väl snarare en hyllning till westerngenren i allmänhet.

Vad gäller kvinnliga karaktärer finns det ju ett antal verkliga sådana man kan hämta inspiration ifrån. Belle Starr, Rose Dunn, Pearl Heart etc. Men jag kan hålla med om att det hade varit svårt att få till en kvinnlig huvudkaraktär som funkade bra.

Det skulle väl vara om man körde på någon som typ Calamity Jane i Deadwood.

Medlem

Självfallet bör man kunna välja karaktär, helst av allt skapa en helt egen. Spel där man låses fast i att spela en mörkhårig man med mörk röst, cool inställning och lite skägg tappar 30 % av sin rolighet i och med det. Hoppas verkligen man kan spela som tjej och kunna välja kläder osv.

Skulle också vilja att systemet där striderna utspelas nästan som en förinspelad filmsekvens som man bara trycker forward på i olika hastigheter, slopas. Inget roligt med sjukt extrem auto-aim.

Och som alltid när det gäller action-RPG: Ju fler valmöjligheter och customization, desto bättre. Avancerade levlingsmöjligheter. Val som påverkar. Möjlighet att vara ond.

Ambassadör
Xbox

Haha, sjukt skön internchatt!

Jag skulle vilja se att RDR2 utspelar sig tidigare, runt 1860-70 tal. Under och efter amerikanska inbördeskriget m.a.o.
Benägen att hålla med Annabelle om att en kvinnlig huvudkaraktär vore trevligt, men kanske som i Mass Effect där man kan välja. Fem-shep var ju faktiskt bättre i det liret. Blir ju dock i så fall något liknande Calamity Jane i Deadwood, som nämndes ovan. Inte som någon tramsig feminazi-statement utan för att det helt enkelt vore intressant att uppleva den hårdkokta westernmiljön ur det perspektivet!

I övrigt önskas mycket action och stämningsfulla landskap ackompanjerat av vemodig musik!


signatur

Jump in.

Medlem

Tycker en kvinnlig karaktär hade varit skoj. Det hade varit uppfriskande med en ball och tuff western brud som läxar upp gammgubbarna på det mesta.

Sedan ligger ju ett bra soundtrack högt upp på listan, såklart efter nummer ett som är PC release för annars kan jag inte spela det alls

Medlem

Jag vill kunna välja lite vilket spår jag själv vill gå. Något jag kan tycka skulle vara intressant i en ev. onlineversion är att tjäna pengar på många olika sätt. T.ex; öppna en guldgruva och vaska guld, kanske ta anställning som sherif och jaga banditer, valla kossor och leka bonde eller helt enkelt råna tåg och banker som Jesse James.

Medlem

Jag vill spela som en mörkhårig man med mörk röst, cool inställning och lite skägg. Jag vill inte kunna skapa min egen karaktär. Om man skall kunna skapa sin egen karaktär så innebär det en av två saker: Antingen att alla man interagerar med bemöter ens karaktär precis likadant även om man är en stor man eller en liten tjej. Vilket skulle kännas underligt i den tidseran. Eller alternativ två: Att Rockstar skall lägga en stor del av utvecklingen på att varje person man interagerar med kan reagera på många olika sätt beroende på vem man spelar.

Medlem

Allt jag begär är att Zeb Macahan dyker upp och räddar dagen med sin Bowiekniv.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Apropå inspiration, någon annan som tittar på Westworld...?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Preed:

Starkare inflytande på storyn framförallt starkare inflytande på spelbara karaktärers personlighet/val än vi sett tidigare i R* spel. Något mer i stil med The Witcher 3. #hellrerödändöd

Vill du ha ett R* spel eller ett CDPR spel?
Skulle vara intressant om R* skulle hoppa på Choices tåget men väldigt osannolikt imo.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Att man kan välja sida, ond eller god.
Skaffa ett banditgäng och råna banker,
dueller,
hängning på öppet torg,
mer sidouppdrag som har betydelse,
WANTED-skrollar med folk man ska jaga och få belöningar,
småspel (typ skjuta på flaskor) där man kan träna upp sina skills (rpg-liknande), m.m..

Få se vad de lyckas klämma ur sig


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Vercadi:

Anabelle Lancelot
En kvinnlig huvudkaraktär #hellrerödändöd

Jösses

Får hon inte tycka saker? Eller får hon bara tycka vissa saker?

Du har rätt, jag ska inte ha fördomar till varför hon tycker såhär.

Haha men sluta. Vad menar du? Jag förstår uppriktigt inte.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av sitman:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Vercadi:

Anabelle Lancelot
En kvinnlig huvudkaraktär #hellrerödändöd

Jösses

Får hon inte tycka saker? Eller får hon bara tycka vissa saker?

Du har rätt, jag ska inte ha fördomar till varför hon tycker såhär.

Haha men sluta. Vad menar du? Jag förstår uppriktigt inte.

Känner samma sak. Kan det vara så att han inte fattade att tagen #hellrerödändöd anspelade på speltiteln och att det var Calles påfund? Att han trodde hennes #hellrerödändöd var någon sossetag? Haha.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Eller alternativ två: Att Rockstar skall lägga en stor del av utvecklingen på att varje person man interagerar med kan reagera på många olika sätt beroende på vem man spelar.

"Stor" del. Minns för massvis med år sen när första Dragon Age kom ut, "redan" där bemöttes du olika beroende på vilken ras samt vilken klasstillhörighet (socioekonomisk sådan, inte pilbågsskytt eller magiker) du hade. Ett så¨nt inslag känns väl som ganska standard sedan rollspelen började spelas på papper och penna för typ 30-40 år sen? Dessutom sitter nog Rockstar, som är något av en mastodont inom industrin, på både arbetskraft och kapital nog för att se till att det blir av, om dom nu går den vägen. Ser knappast det som den stora käppen i hjulet för en sån variant..

Medlem

Jag hoppas på en huvudkaraktär(eller fler) som är tillräckligt intressanta, har djup,intressanta dialoger och bra voice acting, spelar egentligen ingen roll vad jag spelar som då, könsmässigt eller hudfärg osv.

Och självfallet, en PC release från start(snark zZz, idioti)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av SkabbKrabban:
Skrivet av Darkmage1971:

Eller alternativ två: Att Rockstar skall lägga en stor del av utvecklingen på att varje person man interagerar med kan reagera på många olika sätt beroende på vem man spelar.

"Stor" del. Minns för massvis med år sen när första Dragon Age kom ut, "redan" där bemöttes du olika beroende på vilken ras samt vilken klasstillhörighet (socioekonomisk sådan, inte pilbågsskytt eller magiker) du hade. Ett så¨nt inslag känns väl som ganska standard sedan rollspelen började spelas på papper och penna för typ 30-40 år sen? Dessutom sitter nog Rockstar, som är något av en mastodont inom industrin, på både arbetskraft och kapital nog för att se till att det blir av, om dom nu går den vägen. Ser knappast det som den stora käppen i hjulet för en sån variant..

Det är klart att det går att göra. Men jag ser hellre att de lägger den energin på storyn. Sen var det ju inte gräsligt stora skillnader på hur saker och ting utvecklade sig i Dragon Age beroende på vem man spelade. Det handlade ju mer om ens val. Har för mig det iaf. Var några år sedan man spelade det. I vilket fall som helst. Oavsett vem/vilka karaktärerna blir så kommer Rockstar att skapa roliga/intressanta personer.

Medlem

En egen farm med harvest moon inslag samt vidsträckt vildmark med jakt och fiske!

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:
Skrivet av SkabbKrabban:
Skrivet av Darkmage1971:

Eller alternativ två: Att Rockstar skall lägga en stor del av utvecklingen på att varje person man interagerar med kan reagera på många olika sätt beroende på vem man spelar.

"Stor" del. Minns för massvis med år sen när första Dragon Age kom ut, "redan" där bemöttes du olika beroende på vilken ras samt vilken klasstillhörighet (socioekonomisk sådan, inte pilbågsskytt eller magiker) du hade. Ett så¨nt inslag känns väl som ganska standard sedan rollspelen började spelas på papper och penna för typ 30-40 år sen? Dessutom sitter nog Rockstar, som är något av en mastodont inom industrin, på både arbetskraft och kapital nog för att se till att det blir av, om dom nu går den vägen. Ser knappast det som den stora käppen i hjulet för en sån variant..

Det är klart att det går att göra. Men jag ser hellre att de lägger den energin på storyn. Sen var det ju inte gräsligt stora skillnader på hur saker och ting utvecklade sig i Dragon Age beroende på vem man spelade. Det handlade ju mer om ens val. Har för mig det iaf. Var några år sedan man spelade det. I vilket fall som helst. Oavsett vem/vilka karaktärerna blir så kommer Rockstar att skapa roliga/intressanta personer.

Nej, givetvis var det inte någon större skillnad i sig, men det skulle det väl inte behöva vara i RDR2 heller! Det dom faktiskt hade kunnat göra är ju lägga en dubbel storyline, där du till exempel spelar som en kvinna och en man parallellt, inte för att jag tycker att det är särskilt viktigt att en får lira som kvinna eller så. Jo, tror nog alla är ruskigt överrens om att det kommer bli en del grymma möten i detta spelet också!

Medlem

Hoppas man kan ta på sig steel armour och equippa en gatling gun och bara röja, så att det känns historiskt korrekt, precis som i Battlefield1.

Medlem

Honkey-tonk-piano och damer som dansar rakbenta med klackarna i taket så kjolarna fladdrar.

Barfighter med stolar å glas och dueller, fyllecell och en trogen häst som hittar hem i bakfyllan.

Poker, fuskare, glädjedamer, sandstormar, och onda sheriffer som super och lever rövare.

Det ska va liv i salongerna helt enkelt. Tyckte RDR var lite torrt i den bemärkelsen. Kändes som trötta bönder mera än vilda västern.

Det ettan gjorde bra var story och den öppna sandlådan, med ett bra intro och höll det intressant hela vägen till slutet utan att bli alltför repetivt. Litar på Rockstar där och tror själva miljön kommer bli sjukt vacker.

Vad gäller man/kvinna så funkar det bra med lösningen som i gtav, vill gärna bygga en onlinekarraktär, medans jag gärna ser en starkt story med vilka än karraktärer R* än gör, det blir nog lika bra som vanligt.

Day one, som man säger. Enda gången jag kommer förhandsboka. Rockstar gör ju inte skräp direkt, vi vet ju att det kommer bli minst 9 av 10 överallt.

12
Skriv svar