"Max 300 dollar för Nintendo Switch"

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av Petah:

Räkna med att den kommer kosta 2000-3000 kr dyrare i sverige.

Detta land hatar teknik.

Visar mer på okunnighet från din sida. När man går ut med pris i dollar så är det alltid utan moms då man i staterna har varierande moms beroende på vilken delstat man är i.

Dessutom för att sales tax (moms) i USA adderas efter köpet. Och den varierar mellan staterna.
Det finns heller ingen lag som säger att affärer måste visa hela priset inkl. moms som här, så många väljer att inte annonsera med momsen adderad för att priset ska låta lägre än det är.

Samt andra avgifter/skatter som adderas i EU och Sverige som gör att priset ökar lite extra.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av Petah:

Räkna med att den kommer kosta 2000-3000 kr dyrare i sverige.

Detta land hatar teknik.

Visar mer på okunnighet från din sida. När man går ut med pris i dollar så är det alltid utan moms då man i staterna har varierande moms beroende på vilken delstat man är i.

Dessutom för att sales tax (moms) i USA adderas efter köpet. Och den varierar mellan staterna.
Det finns heller ingen lag som säger att affärer måste visa hela priset inkl. moms som här, så många väljer att inte annonsera med momsen adderad för att priset ska låta lägre än det är.

Samt andra avgifter/skatter som adderas i EU och Sverige som gör att priset ökar lite extra.

Tack vare tv-spelsskatten så får vi äran att betala lite extra.

http://www.di.se/nyheter/regeringen-hojer-skatten-pa-spelkons...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Instabuy! Take my money!

Medlem

Svenskt pris 5000kr källa mediamarkt. netonnet tar 7000kr

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av Petah:

Räkna med att den kommer kosta 2000-3000 kr dyrare i sverige.

Detta land hatar teknik.

Visar mer på okunnighet från din sida. När man går ut med pris i dollar så är det alltid utan moms då man i staterna har varierande moms beroende på vilken delstat man är i.

Dock har vi här i Sverige samma moms över hela landet och därav visar vi istället alltid priset inklusive moms. Just nu blir priset i Sverige utan moms 2 668kr (googles valutaomvandlare), inkluderar man moms på 25% så landar den istället på 3 335kr.

Så blir det 299$ så kan man räkna med 3499-3999kr i Sverige skulle jag misstänka.

Nu hävdade jag visserligen inte att det SKA kosta så mycket, jag skrev räkna med det, vilket i sig själv säger att jag inte är helt säker på vad en produkt som vi inte ens vet kostar kommer kosta i sverige.
Du försöker bara på ett dåligt sätt försöka få mig se dum ut. Varenda teknisk produkt jag har sett kommit till sverige blir alltid bra mycket dyrare.
Om det inte är moms så är det alla andra idiotiska avgifter/skatter sverige har infört på just teknik, som några har redan nämnt.

12
Skriv svar