FZ-redaktionen: Det här vill vi se i Red Dead Redemption 2

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av sitman:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Vercadi:

Anabelle Lancelot
En kvinnlig huvudkaraktär #hellrerödändöd

Jösses

Får hon inte tycka saker? Eller får hon bara tycka vissa saker?

Du har rätt, jag ska inte ha fördomar till varför hon tycker såhär.

Haha men sluta. Vad menar du? Jag förstår uppriktigt inte.

Känner samma sak. Kan det vara så att han inte fattade att tagen #hellrerödändöd anspelade på speltiteln och att det var Calles påfund? Att han trodde hennes #hellrerödändöd var någon sossetag? Haha.

Haha ja kanske! Hoppas han svarar, skulle vara intressant.

Medlem

Ett hem/by som kan uppgraderas och bli större/finare ju mer pengar man investerar under spelets gång.. Kanske lite hem-till-gården-management..
Men aja, skit samma, hoppas spelet ruttnar då jag ändå inte får spela det till PC *gråten i halsen*

Medlem

Mer sex, mer variation, mindre shoot 'em inspirerad action.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sitman:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av sitman:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Vercadi:

Anabelle Lancelot
En kvinnlig huvudkaraktär #hellrerödändöd

Jösses

Får hon inte tycka saker? Eller får hon bara tycka vissa saker?

Du har rätt, jag ska inte ha fördomar till varför hon tycker såhär.

Haha men sluta. Vad menar du? Jag förstår uppriktigt inte.

Känner samma sak. Kan det vara så att han inte fattade att tagen #hellrerödändöd anspelade på speltiteln och att det var Calles påfund? Att han trodde hennes #hellrerödändöd var någon sossetag? Haha.

Haha ja kanske! Hoppas han svarar, skulle vara intressant.

#hellrerödändöd var såklart en anspelning på titeln, och att vi med jämna mellanrum kallas vänsterblaska.


signatur

"Svaren kommer chocka dig" vet att ni försvarar er med att ni ibland gör parodi på Aftonbladet och skit, men det börjar bli för mycket. Är ni seriösa? Palla såna här klickbait a'la aftonbladet rubriker här...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av pelson:

"Svaren kommer chocka dig" vet att ni försvarar er med att ni ibland gör parodi på Aftonbladet och skit, men det börjar bli för mycket. Är ni seriösa? Palla såna här klickbait a'la aftonbladet rubriker här...

Humor har varit en del av FZ sedan starten. Förr handlade det nästan mest om att skriva fyndiga länktexter till källan men idag kan det vara en underrubrik. Trodde inte en parodisering av en clickbait-rubbe kunde bli tydligare.


signatur
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av vurt:

Tycker inte kvinnlig huvudkaraktär funkar riktigt, RDR är ju mycket en throwback åt äldre westernfilmer, och man kan nog påstå att de var (och är?) ganska så eh.. konservativa, när det gäller huvudrollen.

Vet inte om jag tycker spelet påminner nämnvärt om gamla westernfilmer specifikt, är väl snarare en hyllning till westerngenren i allmänhet.

Vad gäller kvinnliga karaktärer finns det ju ett antal verkliga sådana man kan hämta inspiration ifrån. Belle Starr, Rose Dunn, Pearl Heart etc. Men jag kan hålla med om att det hade varit svårt att få till en kvinnlig huvudkaraktär som funkade bra.

Det skulle väl vara om man körde på någon som typ Calamity Jane i Deadwood.

Förstår vad du menar! Men just därför tycker jag det vore coolt att kunna spela som en kvinnlig karaktär. För att ge världen vi redan känner till ett nytt perspektiv.

Bra exempel Sisyr! Hade varit sjukt intressant om de lyckats göra något bra av det.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Anabelle Lancelot
En kvinnlig huvudkaraktär #hellrerödändöd

Jösses

Jösses vilken bra ide!

12
Skriv svar