Min Mafia3 resa.

Testpilot
Min Mafia3 resa.

Mafia 3

Som så många gånger innan kommer min recension innan jag 100% spelat klart men tvivlar att spelet förändras mycket innan jag kommer till slutet.

För mig så var mina förväntningar låga inför Mafia 3.
Jag hade sett en del videos och förhandstittar och insett att detta spelet är annorlunda mot de gamla mafiaspelen.
De gamla spelen hade sin charm , bilåkandet var sjukt svårt i första spelet har jag starka minnen av , sen var storyn kul och det var bra känsla på då man skubbade runt och sköt ner sina fiender.

Nu till det nya spelet och dess riktigt många nackdelar.
Först av allt , deras val att låsa till 30FPS då spelet släpps är ju rena självmordet då man släpper på PC , riktigt illa och 2 dagar senare hade de låst upp det (tur det)

Grafiken har jag svårt att sätta tummen på , den är urvattnad , känns lite som då man kickade igång GTA IV . Grå , urvattnad , känns uppskalad eller blurrig då texturer och sånt är ruskigt dåliga i många fall. Dagtid ser skräp ut medan kväll/natt kan se grymt bra ut. Jätteskumt.

Kass skybox , kass drawdistance , särskilt då man åker båt. Svårt att se i många fall när man åker i hög fart.
Tråkiga uppdrag efter ett tag , inte mycket till variation förutom miljöerna i sig.

Fiender är helt hjärndöda , du kan mörda vakter hur nära varandra som helst utan reaktion medan civilpersonerna reagerar direkt och fattar vad som händer , helt puckat.
Polisen är också ointresserad , du kan brassa förbi rödlysen i full fart och måste i princip krascha in i en polisbil för att få reaktion.

Uppgraderingsystemet är dolt inne i det ganska fattiga interfacet för att köpa vapen , kunde varit bättre men är okej.
Synd nog utvecklar de inte hela konceptet med att du har underbossar som du styr , det verkar lovande och sen händer 0.

Det kraschar till desktop , & är buggigt rent allmänt , man kan lätt fastna i väggar eller liknande saker som borde städats bort innan release.
[ia=1349476; large]

Allt är ju inte skit som tur är:
Godkänt med inställningar för grafik och tangentbord vilket är förvånande då det mesta andra verkar lida av konsol-port fenomenet.
Coolt med blinkande LED's på min G series mouse när man är jagad av polisen.
Spelet är nominerad till bästa musik 2016 helt klart!

Man vill ofta inte gå ur bilen för att inte störa låtarna , så många klassiska godingar som man får höra och de prickar stämningsmusiken riktigt bra.

Musiken får typiska gammal FM-radio-störningar i tunnlarna/under broar mm lol!
Bra stämning då musiken hörs utifrån i bilarna och sen då man kliver in i bilen fortsätter låten.
Bästa cinematiska läppsync nånsin. LA Noire Klass , storyn rent allmänt är riktigt bra och filmsekvenserna ser man fram emot.

Bra bilkörning , bra känsla på gubben då man styr honom.
I slutändan har man riktigt kul då man spelar även om uppdragen är grymt enformiga.

Totalt betyg är : Godkänt open world spel som hade mått bra av några månaders tweaks och buggfixar.

#blogg

Medlem
Min Mafia3 resa.

Musiken och skådespeleriet gör att jag är väldigt sugen på att spela det, men det är det enda som lockar, tyvärr.

Testpilot
Skrivet av Dreijer:

Musiken och skådespeleriet gör att jag är väldigt sugen på att spela det, men det är det enda som lockar, tyvärr.

Det är nog det perfekta spelet att plocka upp på nån rea eller om man som jag fick mkt rabatt på GreenmanGaming.

Medlem

Du sammanfattar hur min upplevelse är av spelet väldigt bra! Väldigt bra recension!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Många verkar dela dina åsikter. Jag håller mig borta från spelet tills jag hittar det på rea för ett par hundralappar.

Testpilot
Skrivet av Jesper1230:

Du sammanfattar hur min upplevelse är av spelet väldigt bra! Väldigt bra recension!

Tackar för det , jag skriver min blogg mest för mig själv som en dagbok över de spel jag spelar men alltid kul då det uppskattas.

Skrivet av Bennii:

Många verkar dela dina åsikter. Jag håller mig borta från spelet tills jag hittar det på rea för ett par hundralappar.

Ja , buggar lär fixas och det kan va värt nån hundring på en rea att glida runt i New Bordeaux med en bil och rocka loss till nån av de klassiskt sköna låtarna.

Var precis i ett slakthus och skulle frita en snubbe för att sabba för en miniboss och locka fram honom.
Efter rensat slakthus - åk och prata med din kontakt - åk tillbaka till slakthus där alla har respawnat och gör samma sak igen, den här gången med en boss istället för fritagning i SAMMA JÄVLA RUM

Herregud det här var ändå ett Story Mission, vad f*n hände i story skapandet.

Så här är det hela tiden, efter 2 timmar i spelet har man ju bara åkt till samma 2 hus om och om igen :crazy:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Testpilot
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Var precis i ett slakthus och skulle frita en snubbe för att sabba för en miniboss och locka fram honom.
Efter rensat slakthus - åk och prata med din kontakt - åk tillbaka till slakthus där alla har respawnat och gör samma sak igen, den här gången med en boss istället för fritagning i SAMMA JÄVLA RUM

Herregud det här var ändå ett Story Mission, vad f*n hände i story skapandet.

Så här är det hela tiden, efter 2 timmar i spelet har man ju bara åkt till samma 2 hus om och om igen :crazy:

haha ja det är rätt cp , vissa uppdrag är man i SAMMA byggnad 3 ggr ... lol! ja det e rätt enformigt.

Medlem

Känner verkligen inte igen alla dessa kommentarer om låga texturer och krasher.

Har 15 timmar i spelet och det har inte krashat en endaste gång. Draw distance är sådär, ibland ploppar en en bil i motsatt fil upp som man inte såg men sååååå dålig tycker jag inte den är som många säger.

Själv kör jag AMD GPU i 1440p på high men jag misstänker att de som har alla dessa buggar och problem sitter på Nvidia och att det kan ligga något lurt där.

Såhär vackert kan det se ut (inte min bild): http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/257095479115433...

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Känner verkligen inte igen alla dessa kommentarer om låga texturer och krasher.

Har 15 timmar i spelet och det har inte krashat en endaste gång. Draw distance är sådär, ibland ploppar en en bil i motsatt fil upp som man inte såg men sååååå dålig tycker jag inte den är som många säger.

Själv kör jag AMD GPU i 1440p på high men jag misstänker att de som har alla dessa buggar och problem sitter på Nvidia och att det kan ligga något lurt där.

Såhär vackert kan det se ut (inte min bild): http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/257095479115433...

Och vilken FPS har du? 30?

Testpilot
Skrivet av BeeJac:

Känner verkligen inte igen alla dessa kommentarer om låga texturer och krasher.

Har 15 timmar i spelet och det har inte krashat en endaste gång. Draw distance är sådär, ibland ploppar en en bil i motsatt fil upp som man inte såg men sååååå dålig tycker jag inte den är som många säger.

Själv kör jag AMD GPU i 1440p på high men jag misstänker att de som har alla dessa buggar och problem sitter på Nvidia och att det kan ligga något lurt där.

Såhär vackert kan det se ut (inte min bild): http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/257095479115433...

Javisst , som jag också nämnde , kvällstid / natt ser bra ut oftast.
Dagtid däremot. Testa att åk båt , helt hopplöst att se nåt längre fram.
Skybox är ju riktigt soppig , man ser det litegrann även i bilden du länkar. Titta på träden nära där solen är så ser du pixeleringen med skybox mot träd.
Gällande krascher , hade 4 krascher totalt under mina nu 60 timmar spelande så det är inte krascher till höger o vänster direkt men det händer.
En av krascherna jag hade 0-ställde dessutom alla grafikinställningar så jag åkte tillbaka till medium-gfx och 30FPS lock , lol!

Jag kör på ett Nvidia Geforce 980GTX - 1920x1080 - 120Hz Skärm

1
Skriv svar