PC fortsätter att vara den minst populära Battlefield 1-plattformen

Robot
PC fortsätter att vara den minst populära Battlefield 1-plattformen

Ett par dagar efter den skarpa releasen talar statistiken sitt tydliga språk.

#battlefield-1, #dota-2, #counter-strike-global-offensive


Medlem
PC fortsätter att vara den minst populära Battlefield 1-plattformen

Hur samlar de in sin data, någon som vet?

Medlem

PS4 for the win... Sjukt nice med 64 spelare

Medlem

Verkar rimligt. Man har ju målmedvetet från utvecklarhåll under lång tid jobbat på att fördumma spelarna och fördumma spelandet. Således är det helt i linje med vad man velat uppnå.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Spelar alla FPS-spel på PC då jag inte fixar att lira med handkontroll. Mus & tangentbord är ett måste i skjutarspel för mig personligen... Jäkligt roligt spel är Battlefiel 1 än så länge.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Hur samlar de in sin data, någon som vet?

Via sin egna infrastruktur antagligen

Medlem

Känns som spelen tappat på PC. Vi var många som spelade BF på PC innan bland vänner men blev så trötta på DLC, buggar, inga direkta nyheter osv. Nu är det Overwatch som tagit tronen bland mina PC-spelande vänner och jag är inte minsta sugen på BF längre. Synd för en gång i tiden var det favoriten.

Grafiken är tydligt nedgraderad även om det ser snyggt ut. Kör allt på Ultra, men tycker ändå att BF4 och BF3 såg bättre ut på sina ställen.

Klart att PC-anfangen är mindre, de skrämde bort väldigt många efter BF4.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kane:

Verkar rimligt. Man har ju målmedvetet från utvecklarhåll under lång tid jobbat på att fördumma spelarna och fördumma spelandet. Således är det helt i linje med vad man velat uppnå.

Verkligen och det har ju varit så under många, många år nu.
Bara det att dom i princip aldrig visar spelen eller spelar dom själva på PC visar ju lite det.

Det är helt enkelt mer bekvämt att utveckla dessa spel till konsol.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag lirade alla skjutarspel på PC förr. Lessnade dock på allt fusk som förstörde de flesta spelen redan efter ca 2 veckor. I dag lirar jag BF1 på PS4an och är super nöjd. Visst jag skjuter 10 gånger sämre än på PC men det är det värt att slippa alla fuskisar:-)

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Grafiken är tydligt nedgraderad även om det ser snyggt ut. Kör allt på Ultra, men tycker ändå att BF4 och BF3 såg bättre ut på sina ställen.

Klart att PC-anfangen är mindre, de skrämde bort väldigt många efter BF4.

Håller verkligen inte med om att bf3 och 4 ser bättre ut nånstans.

Medlem

tankar en 700mb stor update för battlefield 1, vad är det kan det tänkas vara?

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Kane:

Verkar rimligt. Man har ju målmedvetet från utvecklarhåll under lång tid jobbat på att fördumma spelarna och fördumma spelandet. Således är det helt i linje med vad man velat uppnå.

Verkligen och det har ju varit så under många, många år nu.
Bara det att dom i princip aldrig visar spelen eller spelar dom själva på PC visar ju lite det.

Det är helt enkelt mer bekvämt att utveckla dessa spel till konsol.

Saknar tiden för Battlefield 2.. det var bättre förr

Medlem

Jag trodde inte det var så stor skillnad mellan de tre. Ja man får väl acceptera att konsol är så pass stort. Inga problem bara jag får ha min pc

Till nån ovanför: jag har bara mött en fuskare på mina 24h. Börja spela på PC igen det är schweinkul.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Grafiken är tydligt nedgraderad även om det ser snyggt ut. Kör allt på Ultra, men tycker ändå att BF4 och BF3 såg bättre ut på sina ställen.

Klart att PC-anfangen är mindre, de skrämde bort väldigt många efter BF4.

Säker att du bara inte har det gamla minnessättet, "det var bättre förr"?
Vore intressant att veta vad som såg bättre ut för 5 år sedan.

Medlem

Min kompis satt bredvid mig med sin ps4 inkopplad i en skärm. Stor skillnad asså mycket snyggare på pc och bättre flyt. Såg riktigt obekvämt ut på konsol asså

Medlem
Skrivet av Pettor:

Känns som spelen tappat på PC. Vi var många som spelade BF på PC innan bland vänner men blev så trötta på DLC, buggar, inga direkta nyheter osv. Nu är det Overwatch som tagit tronen bland mina PC-spelande vänner och jag är inte minsta sugen på BF längre. Synd för en gång i tiden var det favoriten.

Precis så, exakt likadant för mig. Har alldeles för kul i Overwatch för att ens fundera på ett BF1-köp i nuläget.

Medlem

Hvis ikke Dice slutter å lage spill med overforenklet spillmekanikk, så kommer jeg aldri til å kjøpe noe spill fra dem.

Siste spillet jeg kjøpte var Battlefield 3. Sammenliknet med Arma 3, er jo Battlefield helt dust. Arma 3 er også dårlige greier, men Arma 3 åpner for å kunne ha en type spillrytme som er mye mer autentisk til krigføring (selv om også Arma 3 er for dårlig).

Medlem

Verkar logiskt då konsolspelare köper allt som finns

Medlem

Skall man sammanfatta denna tråden och tidigare så blir det typ: konsolspelare är nöjda och tycker BF1 är kul för att dom är vana vid sämre FPS, dåligare styrning och dyrare spel för att det är så det brukar vara. PC-spelare köper inte spelet för att dom är vana vid bättre - buggar, fuskare, kass nätkod, nedbantade slutprodukter och dyra DLC gör att man spelar annat istället.

"Det var bättre förr"? Kanske. Inte allt, men en del. Spelen var i alla fall inte lika framstressade förut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Finns ju en anledning också.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Grafiken är tydligt nedgraderad även om det ser snyggt ut. Kör allt på Ultra, men tycker ändå att BF4 och BF3 såg bättre ut på sina ställen.

Klart att PC-anfangen är mindre, de skrämde bort väldigt många efter BF4.

Vad för knark tar du egentligen?

Det var nog väldigt länge sedan du startade BF3 och BF4 om du tror det. BF1 är mycket, mycket snyggare utan tvekan.

Medlem

Spelar på Xone. Älskar spelet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Finns ju en anledning också.

Ja så mycket fuskare på PC...

Medlem

Hoppas det publiceras siffror efter att första månaden gått också:)

Medlem

Jämföra ett helfärskt spel med två spel som är flera år gamla.

MEG
Medlem

Kanske det beror på att det finns fler alternativ till PC än till konsol?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det beror väl på att många fler har råd med en konsol. En PC är väl i snitt dyrare än vad en konsol är.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Tror spel som Overwatch fick tillbaka det gamla spelsättet lite också. Quake-liknande spel dog helt när Halo, BF, COD blev stora och har aldrig funkat på konsoler. Har länge saknat något som rörde sig snabbare med lite old-school gameplay. Tror många saknat det och nu dras dit istället för BF-typen som är lite uttjatat o inte direkt vänt sig mot den stora PC-publiken (vi är många Quake/UT/Tribes/Doom veteraner).

Medlem

4. Spelare inte BF1

12
Skriv svar