Butik tar betalt för Playstation VR-testning

Robot
Butik tar betalt för Playstation VR-testning
Medlem
Butik tar betalt för Playstation VR-testning

Game. Varför blir man inte förvånad?

Medlem

haha fan vad smutsigt =D

Medlem

Nån gav ett rätt bra svar på deras tweet: "Can i bring my own lube?"

Medlem

Gissningsvis tar en demo en del tid i anspråk från personalen. Givet hur mycket gratisspelare det brukar stå vid vanliga demos så känns det helt rimligt att en potentiell köpare får "commita" lite för ett test.

Medlem

Ett döende butikskoncept släpper sin sista självrespekt för att få det att gå runt en sista gång. Tragiskt

Inaktiv

Det låter onekligen som Game. Det finns en anledning till varför deras butiker inte gick runt i Sverige. Den enda gången jag sett några andra än människor som köper spel åt barn eller barnbarn vara i butiken är då GTA 5 släpptes.

Medlem

De kunde inte satt lite högre priser? Riktigt ocker.

Medlem

Man kanske får drinkar och annan uppassning (kvinnlig sådan kanske?).

don't knock it until you've tried it!


signatur
Medlem

Läste att detta var ett brott mot demons EULA, har dock inte dubbelkollat med själva avtalet.

Medlem

Vadå. Detta är framtiden för VR ..

VR kommer att ta tillbaka folk till arcade hallarna igen. Ingen vettig människa kan ju lägga den summa pengar det kostar att spela VR med goo. flyt hemma.. ..

Medlem
Skrivet av onliner72:

Vadå. Detta är framtiden för VR ..

VR kommer att ta tillbaka folk till arcade hallarna igen. Ingen vettig människa kan ju lägga den summa pengar det kostar att spela VR med goo. flyt hemma.. ..

Många VR-upplevelser räcker inte längre c:a 5-15 min, så VR-hallar skulle kunna fylla en funktion på så sätt.. Går folk utanför huset nuförtiden dock, och tar sig hela vägen till en sådan? Det är väl mer tveksamt.


signatur
Medlem

All aboard the fail train.


signatur

hur tjattar man

Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av onliner72:

Vadå. Detta är framtiden för VR ..

VR kommer att ta tillbaka folk till arcade hallarna igen. Ingen vettig människa kan ju lägga den summa pengar det kostar att spela VR med goo. flyt hemma.. ..

Många VR-upplevelser räcker inte längre c:a 5-15 min, så VR-hallar skulle kunna fylla en funktion på så sätt.. Går folk utanför huset nuförtiden dock, och tar sig hela vägen till en sådan? Det är väl mer tveksamt.

Utvecklas inte StarVR just för att vara i arkadhallar och biografer? De har ju ett samarbete med Imax och Acer.
Lär ju inte vara så billigt att driva om man jämför med 3D-bio som även det kostar larvigt mycket och ger i princip noll i extra upplevelse.
Ett par glasögon kan en tvååring sätta på sig men ett VR headset lär vara något de flesta har svårt med så här tidigt i utvecklingen. Att sedan behöva ha dedikerad personal som ska hjälpa kunder med allt och hålla tiden så inte folk blir irriterade i köer är ju ett heltidsjobb.
Att någon skulle ta betalt för ett Demo är inget som förvånar mig, att Game var först var nog det. Trodde Gamestop skulle vara före dem.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Vadå. Detta är framtiden för VR ..

VR kommer att ta tillbaka folk till arcade hallarna igen. Ingen vettig människa kan ju lägga den summa pengar det kostar att spela VR med goo. flyt hemma.. ..

Ingen vettig människa? Bara alla med minst en genomsnittlig inkomst.

Medlem

Är de inte för personal måste vakta så kunden inte springer med headsetet?

Medlem

Tyvärr så lär folk betala för det med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Spas:

Gissningsvis tar en demo en del tid i anspråk från personalen. Givet hur mycket gratisspelare det brukar stå vid vanliga demos så känns det helt rimligt att en potentiell köpare får "commita" lite för ett test.

Så du förespråkar för att ett redan kasst företag tar ut deg för att visa deras produkter? Det är väl för i helvete deras jobb att sälja grejer. Inte ta betalat för en demonstration....

Medlem

Jag hade kunnat betala en så liten summa för att veta vad det är för produkt, ganska billigt istället för att betala 9000kr på en chansning (äger igen PS4). Eller har jag missat att man kan prova det gratis någonstans?

Medlem
Skrivet av Spas:

Gissningsvis tar en demo en del tid i anspråk från personalen. Givet hur mycket gratisspelare det brukar stå vid vanliga demos så känns det helt rimligt att en potentiell köpare får "commita" lite för ett test.

Min första tanke var också "snik", men jag drog snabbt samma slutsats. Butikerna skulle svämma över av småttingar som vill gratisspela dagarna i ända, så det där är faktiskt inte orimligt alls.

Skrivet av robbis:
Skrivet av Spas:

- " -

Så du förespråkar för att ett redan kasst företag tar ut deg för att visa deras produkter? Det är väl för i helvete deras jobb att sälja grejer. Inte ta betalat för en demonstration....

Så vad inkluderar "att sälja grejer" då? Bjuda på kaffe, thai-massage eller goodie bags? Ska kunderna själva ordna kösystem, eller ska det behöva tillsättas gratis extrapersonal som bara står och "visar" VR? Coola grejer drar ju till sig fler snorungar än konsumenter, och det känns rätt orättvist at någon som funderar på att köpa, men vill prova först, ska behöva köa några timmar tills lösdrivare och barn har spelat klart.

Det finns en skillnad mellan att demonstrera en produkt och erbjuda gratis underhållning.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Spas:

Gissningsvis tar en demo en del tid i anspråk från personalen. Givet hur mycket gratisspelare det brukar stå vid vanliga demos så känns det helt rimligt att en potentiell köpare får "commita" lite för ett test.

Så du förespråkar för att ett redan kasst företag tar ut deg för att visa deras produkter? Det är väl för i helvete deras jobb att sälja grejer. Inte ta betalat för en demonstration....

Exakt deras jobb är att sälja "grejer", inte att hjälpa snåljåpar spela gratis VR.

Medlem

Kommer när man brukade få provlyssna på cdskivor i skivaffären.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Kommer när man brukade få provlyssna på cdskivor i skivaffären.

Ugh, bespara oss detaljer om ditt komplicerade sexliv! ^^

Medlem

Har för mig att iaf Webhallen har (hade då det lanserades iaf) att man kan boka tid för o testa VIVE/OR. tror inte det kostade nått.

Det är ju en klart bättre modell än att ta betalt för det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av MonsterGuden:

Jag hade kunnat betala en så liten summa för att veta vad det är för produkt, ganska billigt istället för att betala 9000kr på en chansning (äger igen PS4). Eller har jag missat att man kan prova det gratis någonstans?

Köper du på nätet har du ångerrätt.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Kommer när man brukade få provlyssna på cdskivor i skivaffären.

Får man väl göra på de få skivaffärer som faktiskt finns kvar.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Blackwolfe:

Kommer när man brukade få provlyssna på cdskivor i skivaffären.

Får man väl göra på de få skivaffärer som faktiskt finns kvar.

Det kan man säkert. Längesen jag satte foten i en skivaffär Det är lite skillnad från att ta betalt för att prova psvr.

Medlem

Lågt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Njeao lågt och dåligt? Jag har hittills varit inne i 3 butiker med den i lager och ingnen erbjöd den demad.

Antar att butikerna anser att den är för ömtålig och dyr för att dema?

Medlem

Helt ok. Jag skulle gärna betala det för att få testa. Hellre det än att det inte finns någon testmöjlighet alls.

12
Skriv svar