Nintendo: Spelen du såg i Switch-trailern är inte faktisk gameplay

Robot
Nintendo: Spelen du såg i Switch-trailern är inte faktisk gameplay
Medlem
Nintendo: Spelen du såg i Switch-trailern är inte faktisk gameplay

Fast vid släppet av trailern var de väl ganska tydliga med att spelgameplayen endast användes i ett demonstrerande syfte? Men förstås man är lite besviken, att lira skyrim i bussen skulle inte varit så illa

Ambassadör
Xbox

Kass.


signatur

Jump in.

Medlem

Men hippsterna du såg i trailern har bergis Wii hemma...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trodde folk verkligen att det var riktigt gameplay...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men det är väl klart att det inte var riktigt gameplay. Antagligen var väl spelen man såg på skärmen inredigerat i efterhand. Att filma med kamera direkt på en skärm återger inte den kvaliteten.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Men det är väl klart att det inte var riktigt gameplay. Antagligen var väl spelen man såg på skärmen inredigerat i efterhand. Att filma med kamera direkt på en skärm återger inte den kvaliteten.

Stämmer bra det, man kan se att det är inklippt på ett ställe om man är lite uppmärksam.

Medlem

Proof of concept? Jag känner verkligen med nintendos diehard fans.

Medlem

Om nintendo hade lärt sig av sina misstag skulle de inte ha släppt ytterligare en surfplatta att spela på. Sluta med alla gimicks och släpp en stationär konsol istället.

Medlem

En äkta nextgen konsol då.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Om nintendo hade lärt sig av sina misstag skulle de inte ha släppt ytterligare en surfplatta att spela på. Sluta med alla gimicks och släpp en stationär konsol istället.

De gjorde det med gamecuben och gissa vad, den sålde skitdåligt.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av kanshira:

Om nintendo hade lärt sig av sina misstag skulle de inte ha släppt ytterligare en surfplatta att spela på. Sluta med alla gimicks och släpp en stationär konsol istället.

De gjorde det med gamecuben och gissa vad, den sålde skitdåligt.

Den sålde ändå betydligt mer än vad Wii U gjort.


signatur

The cake is a lie...

Medlem
Skrivet av Big B:
Skrivet av brandter:
Skrivet av kanshira:

Om nintendo hade lärt sig av sina misstag skulle de inte ha släppt ytterligare en surfplatta att spela på. Sluta med alla gimicks och släpp en stationär konsol istället.

De gjorde det med gamecuben och gissa vad, den sålde skitdåligt.

Den sålde ändå betydligt mer än vad Wii U gjort.

Det har med marknadsföringen av konsolen att göra. WiiU är långt ifrån en dålig konsol men Nintendo visste inte vad de vill göra med den.

Medlem

Fullt logiskt eftersom gameplay i trailern gick långt under cinematiska 24fps... oh wait..

Medlem

Den döende svanen...

Medlem

Det är ju bara bra nyheter eller? Zelda såg ju ut att lagga i princip i trailern

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Big B:
Skrivet av brandter:
Skrivet av kanshira:

Om nintendo hade lärt sig av sina misstag skulle de inte ha släppt ytterligare en surfplatta att spela på. Sluta med alla gimicks och släpp en stationär konsol istället.

De gjorde det med gamecuben och gissa vad, den sålde skitdåligt.

Den sålde ändå betydligt mer än vad Wii U gjort.

Det har med marknadsföringen av konsolen att göra. WiiU är långt ifrån en dålig konsol men Nintendo visste inte vad de vill göra med den.

Saken är väl den att Nintendo sitter i klistret, dom kan inte släppa en vanlig stationär konsol, för hur ska dom kunna konkurrera mot Xbox/Playstation med deras stora onlinetjänster?

Dom kan försöka sig på att göra en ny Wii, erbjuda något spelsätt som aldrig setts tidigare och på så sätt sälja konsoler. Men Wii lyckades ju tyvärr inte sälja mer än "demospelet" Wii Sports och med Wii U blev det bara fiasko, visst finns några spel, men inte som säljer miljontals konsoler.

Att ha en tablet som man kan koppla till TVn som konsol, väldigt tveksam. Känns Wii U över det hela...

Nä, kanske är alternativet för Nintendo helt enkelt att köra mjukvaru endast? Dom har ju oerhört starka varumärken under sig och ett Mario spel till Xbox/Playstation skulle sälja som smör.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fullt logiskt eftersom gameplay i trailern gick långt under cinematiska 24fps... oh wait..

Hamnade i en diskussion om det på youtube. "det är slowmotion"

Medlem
Skrivet av kanshira:

Om nintendo hade lärt sig av sina misstag skulle de inte ha släppt ytterligare en surfplatta att spela på. Sluta med alla gimicks och släpp en stationär konsol istället.

Vet inte riktigt om jag håller med där - behöver vi verkligen ytterligare en konsol som gör det som alla andra platformar redan gör?

Jag ser hellre att Nintendo gör något eget - även om det kanske inte blir det värst bästa så är jag glad att de fortsätter försöka. Är förälskad i mitt 3DS.

Medlem

På ett sätt är man förundrad över att det är lagligt med sådan reklam, inte bara med Nintendo utan rent allmänt. Men det är ju praxis, antar jag.

Nåja, hoppas det blir en trevlig konsoll och viktigare därtill, en som har bra spel.

Medlem

Det kommer gå likadant med Switch som för Wii U.

nintendo nishar sig inte till den stora breda publiken utan håller sig till sin fanbase. Jag ser inga stora revolutionerande saker med Switch vs Wii U förutom att man kan bära med sig konsolen lättare, hårdvaran är inte så stor skillnad mellan. Vill de nå den stora publiken måste de ha likartad hårdvara som i Xbox och Playstation så man kan köra tyngre titlar som tex GTA etc.

Jag ser bara Mario Kart 9 som lockar mig. Mario Kart 8 blev ju succe!

Medlem

Ubi "Nintendo" soft


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Nintendo borde sluta med konsoler och fokusera på spelutveckling.

Medlem

Jisses vilka tomtar.... Vad håller de på med.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det är ju vanlig disclaimer som alla företag kör med.
Spelen kommer inte nödvändigtvis att se ut som i trailern eftersom dom är work in progress.

ELF
Medlem

Och där förstördes halva hypen. Jag lägger detta på is tills vi vet mer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Uppenbart att det inte är faktiskt gameplay. Så länge som Nintendos alster är välslipade och det kommer stöd från några av mina favorit indiestudios(vilket har bekräftats) är jag såld på plattformen som sig.

Jag tror ändå den breda massan kommer förstå vinken och se fördelarna med detta. Demografin som dagligen är på FZ eller andra spelrelaterade forum är knappas den breda massan, men det finns intressenter här med. De som enbart är ute efter råprestanda och grafik är de som verkar mest besvikna, då de hoppats att Nintendo ska skapa något som inte ligger i linje med vad de har varit åtminstone det senaste decenniet.

Finns det någon poäng att slåss med två stora drakar i en trång guldfiskskål när man kan ha det stora blåa havet för sig själv?

Medlem

Det blir väl som med den där zelda filmen som var för länge sedan, som de kommenterade att så här kan nästa zelda spel bli, för att sedan göra något helt annat och säga att bara för att de sa att de kunde betyder inte att de skulle göra det.. Folk blev as sura där.

Medlem

Finns det någon poäng att slåss med två stora drakar i en trång guldfiskskål när man kan ha det stora blåa havet för sig själv?

Problemet är att det är inte så många som simmar utanför skålen och de som finns där får inte rätt fiskmat.

Det där zelda spelet var lovat till Wii U bra länge va?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar