Blizzard kommenterar möjligheten kring klassiska World of Warcraft-servrar

Robot
Blizzard kommenterar möjligheten kring klassiska World of Warcraft-servrar
Medlem
Blizzard kommenterar möjligheten kring klassiska World of Warcraft-servrar

En av anledningarna att privata servrar och vanlij blev stort var för att det var gratis. Skulle det kosta något så skulle intresset sjunka rejält och den typ av community som fanns skulle knappt vara en bråkdel av vad den var.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Det kommer aldrig hända. Besides.. vanilla wow var kul 2004-2006 och främst pga communityn, spelet i sig var inte såååå mycket att hurra över.
Jag har provat kört på några privat vanilla servrar och det är inte alls som förr.

Medlem

Svara Nej på frågan om jag skulle vilja köra Vanilla.

Enda anledningen varför jag skulle tänka mig köra Vanilla WoW igen är rent nostalgiska och sentimentala själ, och det kanske håller i ett par timmar för mig tills jag tröttnar.

WoW har evolverat med åren och gått framåt för det är det som händer med allt, kallas utveckling. (no pwn intended).

Med det sagt, så skulle jag inte vilja se ett wow från 2005 igen, grafikmässigt, grindmässigt med högre svårighetsgrad.

Medlem

Om Blizzard någon gång sätter upp vanilla-servrar så hoppas jag fasen att det är exakt samma mjukvara på alla plan så att folk äntligen kan inse att det inte var bättre förr.

Spelet är ju förbättrat, förenklat och omdesignat på så otroligt många sätt man nog inte ens tänker på. Om man är van vid dagens WoW så tror jag ens kärlek på en vanilla-server blir rätt kortlivad, hur nostalgiskt det än må vara.

Medlem
Skrivet av Kane:

En av anledningarna att privata servrar och vanlij blev stort var för att det var gratis. Skulle det kosta något så skulle intresset sjunka rejält och den typ av community som fanns skulle knappt vara en bråkdel av vad den var.

Undersökningar har gjorts på de som spelade och en väldigt stor del säger att de faktiskt skulle betala, inklusive jag själv. Att få stabila servrar och Blizzard-polish är för många värt en slant i månaden.

Medlem

I egenskap av någon som aldrig varit engagerad i det gameplay WoW erbjuder hade jag varit nöjd om jag fick gå tillbaks till pre-Cataclysm-spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Morkrah:
Skrivet av Kane:

En av anledningarna att privata servrar och vanlij blev stort var för att det var gratis. Skulle det kosta något så skulle intresset sjunka rejält och den typ av community som fanns skulle knappt vara en bråkdel av vad den var.

Undersökningar har gjorts på de som spelade och en väldigt stor del säger att de faktiskt skulle betala, inklusive jag själv. Att få stabila servrar och Blizzard-polish är för många värt en slant i månaden.

Bara för du kryssar i att du kan tänka dig betala för en vanilla sever så betyder det inte att du kommer göra. Kan garantera att ett flertal som sagt att de kan tänka sig göra det inte kommer göra det.

Medlem
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av Morkrah:
Skrivet av Kane:

En av anledningarna att privata servrar och vanlij blev stort var för att det var gratis. Skulle det kosta något så skulle intresset sjunka rejält och den typ av community som fanns skulle knappt vara en bråkdel av vad den var.

Undersökningar har gjorts på de som spelade och en väldigt stor del säger att de faktiskt skulle betala, inklusive jag själv. Att få stabila servrar och Blizzard-polish är för många värt en slant i månaden.

Bara för du kryssar i att du kan tänka dig betala för en vanilla sever så betyder det inte att du kommer göra. Kan garantera att ett flertal som sagt att de kan tänka sig göra det inte kommer göra det.

För min del beror det på priset, om det skulle kosta fullpris som idag så skulle jag inte göra det, men för 30-50kr kan jag absolut göra det. Men det beror också på hur de implementerar det, en vanilla server skulle jag aldrig orka med. 40man raids är inte kul i längden, däremot en TBC server skulle jag vara intresserad av. Många roliga instancer, svår svårighetsgrad på dessa samt ett roligt PVP system.

Medlem

Rätt säker om Blizzard skulle öppna en legacy server så skulle priset hamna på vad retail ligger på. Kan vara så att alla dessa som skriver under att de kan tänka sig betala för legacy server i månaden är sugna att betala 120 kr i månaden men jag tror inte det.

Medlem

Hade vart så mäktigt att få komma tillbaka, wow är fortfarande bra men det var sjuktligt mycket mer RPG förr innan alla casuals äckel kom och whina sönder allt!


signatur

AYY LMAO

1
Skriv svar