Hur snyggt är Skyrim Special Edition? Film ger oss svaret

Medlem
Skrivet av Dreamteamstockholm:

Om alla duktiga Nexus-community skapare hade fått vara med och göra "The Ultimate Special Edition" för PC så hade vi fått :
Ambient Occlusion
Anisotropic Filtering
Chromatic Aberration
Contact Shadows
Depth of Field
Enable Wind-Affected Snow
Extra Streaming Distance
Lens Flare
Local Reflection Quality
Object Detail
Parallax Mapping
Particle Detail
Post FX AA
Reflection Quality
Shadow Quality
Shadow Resolution
Sharpening
Spot Shadow Count
Spot Shadow Resolution
Sub-Surface Scattering
Temporal AA
Texture Quality
Vignette
Volumetric Fog
Settings Wrap-Up
NVIDIA Dynamic Super Resolution
+ nya animationer , putsade models , allt alt allt.
Tänk er....

Om du sett på de trailers som kommit så hade du märkt att förbättrade skuggor och DoF faktiskt finns..

Ambient occlusion, finns..

Antistropic Filtering? Varför skulle inte det finnas kvar? Låter inte troligt att de tagit bort det.

DSR? Vad har det med Bethesda att göra ens, det är ju något du bestämmer via din driver.. Mycket av orden du droppar verkar du inte riktigt veta vad dom innebär. Vet faktiskt inte om det finns någon bra genomgång från Bethesda exakt vad som ingår vad gäller nya shaders/effekter, det är deras egen motsvarighet till ENB, enkelt uttryckt..


signatur
Medlem

Någon som vet om den kommer ha stöd för 60hz+ denna gång utan att fysikmotorn går bananas?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jinxswe:

64-bit, Bättre mod stöd, slippa slänga in ENB och det är gratis för pc... kan inte klaga^^

Va några år sedan man körde Skyrim så blir ett mycket bra tillfälle att köra genom det igen

"Bättre mod stöd"
Men det betyder fortfarande att ALLA mods som existerar till gamla skyrim måste skrivas om, speciellt dom som användes sig utav gamla Script Extender.
Jag håller mig till gamla tills alla essential mods har blivit omskrivna, om det någonsin händer

"Recently, Bethesda’s Pete Hines confirmed that old Skyrim mods will apparently be fully compatible with The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. This is great news even for console players, as the Special Edition will come with mods support on PlayStation 4 and Xbox One, just like Fallout 4 did."

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jinxswe:

64-bit, Bättre mod stöd, slippa slänga in ENB och det är gratis för pc... kan inte klaga^^

Va några år sedan man körde Skyrim så blir ett mycket bra tillfälle att köra genom det igen

"Bättre mod stöd"
Men det betyder fortfarande att ALLA mods som existerar till gamla skyrim måste skrivas om, speciellt dom som användes sig utav gamla Script Extender.
Jag håller mig till gamla tills alla essential mods har blivit omskrivna, om det någonsin händer

"Recently, Bethesda’s Pete Hines confirmed that old Skyrim mods will apparently be fully compatible with The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition.

Inte sant.. Finns flera moddare som fått SE från Bethesda och som skriver om vad som fungerar och inte fungerar.. här är en bra genomgång:

http://afkmods.iguanadons.net/index.php?/topic/4633-skyrim-se...

dock verkar det var mycket enkelt att konvertera till SE, men man ska inte tro att alla äldre moddar fungerar direkt, de måste konverteras om de har te.x en .esp (vilket nästan alla moddar har).


signatur
Medlem

Fattar inte detta med remakes, givetvis ser nya konsolernas version bättre ut än generationen innan, skulle väl vara konstigt annars.

PC versionen med ett par mods såg bättre ut än detta för flera år sen...

Kom med något nytt istället...

Medlem

Känns som väldigt lågt incitament att köpa det här till PS4, även om jag tycker Skyrim är ett mycket bra spel och gärna hade sett det få en revival i ens ögon. Jag bryr mig inte om ett spels grafik, och det är väl i stort sett det enda det här skulle ge. Hade varit så, så skönt om det hade kommit lite mer innehåll också.

Att bara kunna använda sig av moddar utifrån existerande material känns för begränsande.

Medlem

detta e ju för dom som favoriserar max lr inte redan har lirat det. definitivt rekommenderat iaf, skyrim är ett av dom bättre spelen någonsin.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Jinxswe:

64-bit, Bättre mod stöd, slippa slänga in ENB och det är gratis för pc... kan inte klaga^^

Va några år sedan man körde Skyrim så blir ett mycket bra tillfälle att köra genom det igen

"Bättre mod stöd"
Men det betyder fortfarande att ALLA mods som existerar till gamla skyrim måste skrivas om, speciellt dom som användes sig utav gamla Script Extender.
Jag håller mig till gamla tills alla essential mods har blivit omskrivna, om det någonsin händer

"Recently, Bethesda’s Pete Hines confirmed that old Skyrim mods will apparently be fully compatible with The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition.

Inte sant.. Finns flera moddare som fått SE från Bethesda och som skriver om vad som fungerar och inte fungerar.. här är en bra genomgång:

http://afkmods.iguanadons.net/index.php?/topic/4633-skyrim-se...

dock verkar det var mycket enkelt att konvertera till SE, men man ska inte tro att alla äldre moddar fungerar direkt, de måste konverteras om de har te.x en .esp (vilket nästan alla moddar har).

Liten uppdatering angående Special Edition mods.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

12
Skriv svar