Playstations premiumtjänst officiell

Robot
Playstations premiumtjänst officiell
Medlem
Playstations premiumtjänst officiell

Det intressanta var att Jack sade att man äger innehållet man köper "for the duration of the subscription". Man hyr alltså innehållet.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Det intressanta var att Jack sade att man äger innehållet man köper "for the duration of the subscription". Man hyr alltså innehållet.

Så fatta jag det också, sitter och kollar på en stream från Gamespot. Och det är ju inte direkt ett plus om man nu ska hyra saker

Medlem

Inte direkt hehe.


signatur
Medlem

Klarar mig alldeles utmärkt med vanliga gratis. Vad är det för fel med "hyrtjänst"?

Medlem

FZ användarna ska vara så jäkla negativa. Låt oss få alla detaljer svart på vitt innan vi börjar diskutera allt.

FFS!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Suger ju att vi "vanliga" kommer få vänta på demos framöver då. Måste ju bli så om +användarna ska få förträde. Kan inte tänka mig att dom skjuter upp releasen av demon till x360 för att +användare ska få det först ...

Jag har iofs inte laddat ner ett demo på säkert ett år, men iaf.

Medlem
Skrivet av kabex:

Klarar mig alldeles utmärkt med vanliga gratis. Vad är det för fel med "hyrtjänst"?

Det undrar jag också, jag ser inget dåligt med det i alla fall.

Medlem

Det är ju en smaksak, naturligtvis, men om jag köper ett spel så vill jag nog kunna spela det även om jag väljer att avsluta min prenumeration. Å andra sidan så är det ingen som tvingar mig att köpa/hyra titlar.

Jag skiter egentligen i vilket och kommer inte köpa tjänsten även om spelen är gratis och tillgängliga tills jag dör - jag bara reflekterade över att det är ett märkligt upplägg. Om det nu visar sig vara som det lät. Jag kan mycket väl ha missuppfattat det hela.


signatur
Inaktiv
Skrivet av redmac:

FZ användarna ska vara så jäkla negativa. Låt oss få alla detaljer svart på vitt innan vi börjar diskutera allt.

FFS!

Men folk har då klagat på Live i flera år. Så jävla skönt att få tyst på alla munnar. Aldrig att jag skulle betala detta.

Medlem
Skrivet av redmac:

FZ användarna ska vara så jäkla negativa. Låt oss få alla detaljer svart på vitt innan vi börjar diskutera allt.

FFS!

indeed.
Majoriteten av Fzas användarbas består av xbox fanboys och för övrigt snåla personer.

å har de inget vettigt att säga tycker jag allt att de kan vara tysta ist.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Jag tror inte det handlar om att + användare får demos samma tid som vi skulle fått det utan snarare att de får tillgång till det tidigare och att vi får smaka samma tid som alltid. Själv väntar jag med plus tills mer konkret information samt kritik mot tjänsten har kommit fram. Om fördelarna överväger bakdelarna är det inget svårt val.

Tips till alla som streamar:
Kolla på Youtube/IGN eller Gametrailers stream. Jag upplevde en gigantisk skillnad på kvaliteten i alla fall.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jag tror inte det handlar om att + användare får demos samma tid som vi skulle fått det utan snarare att de får tillgång till det tidigare och att vi får smaka samma tid som alltid. Själv väntar jag med plus tills mer konkret information samt kritik mot tjänsten har kommit fram. Om fördelarna överväger bakdelarna är det inget svårt val.

Tips till alla som streamar:
Kolla på Youtube/IGN eller Gametrailers stream. Jag upplevde en gigantisk skillnad på kvaliteten i alla fall.

Okej, så du tror att SAMTLIGA speltillverkare kommer jobba ÄNNU hårdare på att få fram ett spelbart demo bara för att +användarna ska få något extra? Jo visst. nä det kommer bli så att det släpps när det är tänkt att släppas, +användarna får det direkt, vi får vänta.

Och även om det nu verkligen skulle vara så otroligt, så skulle dom ju inte hålla det ifrån Xbox-spelarna då också "bara för att", och då kommer de vanliga användarna få det sist i alla fall. Det finns inget sätt att komma från att de vanliga användarna kommer att få vänta längre än om PS+ inte funnits.

Medlem

Vad menas med: "Playstation Plus som innebär att du för en kostnad får tillgång till DLC, PSN-titlar, vanliga PS3-titlar och avatarer."

Får man gratis tillgång till DLC, PSN-titlar mm. för 50$ per år, eller får man tillgång att köpa DLC, PSN-titlar mm. mot en kostnad utöver 50$ per år?

Antar att det är det första som kommer gälla, då är det helt ok att materialet försvinner om man slutar betala.

Medlem

Första steget mot att ni playstationägare hamnar i samma sits som oss xbox- ägare.
Tro mig, kommer inte ta lång tid innan ni kommer att behöva prenumerera helt och hållet för att spela online. Detta är helt enkelt steg 1 i erkännandet att deras prispolitik för att locka köpare inte har fungerat och pengarna börjar tryta i "bidragskassan" till spelarna.

Medlem

fan är ni alla 12bast eller? kört med xboxlivegold sen dag ett... kosta en pizza i månaden


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av redmac:

FZ användarna ska vara så jäkla negativa. Låt oss få alla detaljer svart på vitt innan vi börjar diskutera allt.

FFS!

Det har redan framkommit att det material du "får" bara är tillgängligt medan du betalar för "plus", annars skulle ingen köpa det. Sony lär vara sega med att bekräfta det helt då det lär skrämma en hel del av deras kunder...
Hoppas det går att köpa helår billigt via eBay, typ som live (320kr/år).

Frågan är om Sony kommer att erbjuda någon vettig gratis-tjänst nästa generation eller om de ska göra som MS och ta steget fullt ut. Vinsten som MS gör på live gold är troligen långt större än vad Sony säljer extra konsoler på "gratis online", speciellt då man måste betala för att få hela upplevelsen där med.
Å andra sidan får du gratis online och överlägsen grafik på PC, så att ha sådant som slagord på en konsol är bara en dålig idé. Satsa mer på välanpassade spel och mycket bättre tjänster för spelande (samt sociala aktiviteter). Speciellt då konsolerna kostar som en hyfsad PC när de släpps

Medlem

Hehe vad defensivt det bidde i tråden. Nåja.


signatur
1
Skriv svar