Civilization VI årets bästa spel, enligt kritiker

Robot
Medlem
Civilization VI årets bästa spel, enligt kritiker

Årets bästa strategispel, på sin höjd.nån som inte gillar den typen av spel skulle knappast ge det 10/10.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Årets bästa strategispel, på sin höjd.nån som inte gillar den typen av spel skulle knappast ge det 10/10.

Gäller väl alla årets spel?

Ambassadör
Xbox

Den dagen som metacritic säger något om hur bra eller dåligt ett spel är så ska jag äta upp min musmatta.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Oj, oväntat höga betyg. Det är bra, det är ju alla Civ-spelen i mina ögon, men saknar en hel del funktioner och inställningar från tidigare spel. Skulle nog ge det kanske 7/10, men bara spelat ett tiotal timmar än.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

AI:n i civ6 är så komplett genomkorkad att det förstör en stor del av spelglädjen.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv
Skrivet av Zer0cooL:

Årets bästa strategispel, på sin höjd.nån som inte gillar den typen av spel skulle knappast ge det 10/10.

Varför skulle det sättas i en specifik kategori när det inte görs för andra spel? Civilization VI är helt ett av de bästa eller det bästa spelet i år oavsett kategori.
Knappast någon som skulle ge t.ex. The Last of Us eller Uncharted bra betyg om de inte gillar den typen av spel.

Medlem

Jag har fortfarande svårt för det här med hexagoner i Civ. Än så länge så tycker jag att det lider lite av samma problem som femman - när jag expanderat upp den mark som finns så är det som att springa in i en vägg. Allt börjar ta oändligt lång tid och alla blir arga när jag krigar ner den svagaste motståndaren.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Den dagen som metacritic säger något om hur bra eller dåligt ett spel är så ska jag äta upp min musmatta.

Finns det någon som kan tala om hur bra eller dåligt ett spel är? Det är väl en ganska så personlig åsikt. Sen kan man ju tycka att ju högra genomsnittsbetyg ett spel har, desto större sannolikhet är det att man kommer gilla det.

Medlem

Känner mig så jävla kass. Gillar inte att strida(Jag vet, stor del utav spelet) så jag gör knappt någon militär. Då passar AIn på att alltid kötta sönder mig. Vill vara en fredlig trader jue

Medlem

Jag har startat hundratals omgångar i Civ och ändå har jag aldrig spelat klart en enda gång.


signatur

Burn in the light.

Inaktiv
Skrivet av Walter Bishop:

Känner mig så jävla kass. Gillar inte att strida(Jag vet, stor del utav spelet) så jag gör knappt någon militär. Då passar AIn på att alltid kötta sönder mig. Vill vara en fredlig trader jue

Du måste ju ha ett försvar, annars kommer första bästa krigiska nation vandra in utan motstånd. Ungefär som i verkligheten alltså.

Medlem

Blood and Wine är bättre... Civ VI är bara en uppgradering av Civ V,

Blood and Wine visar hur DLC ska göras och jösses vad bra det är.

Medlem

Pffffff....fffff.ffffff....fffrrffff...fft. Shenzhen I/O är årets spel helt klart,
men Civ verkar väldigt lovande också

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Den dagen som metacritic säger något om hur bra eller dåligt ett spel är så ska jag äta upp min musmatta.

Smaklig måltid

Medlem

årets mest tråkiga spel snarare...

Medlem

Köpte spelet i söndags och satt flera timmar igår och försökte få igång det. Kommer inte ens in i spelet. Har försökt med allt jag kunde hitta om liknande problem men inget hjälpte. Är rätt irriterad på det just nu.

Medlem

Jag önskar jag kunde gilla Civ-serien eller liknande strategispel. Jag spelar i någon timme på sin höjd och blir uttråkad, riktigt tråkigt. För vill verkligen gilla dessa spel, gillar strategispel i övrigt, som tex Starcraft eller Warcraft, men det är ju en helt annan kategori, men ändå!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag önskar jag kunde gilla Civ-serien eller liknande strategispel. Jag spelar i någon timme på sin höjd och blir uttråkad, riktigt tråkigt. För vill verkligen gilla dessa spel, gillar strategispel i övrigt, som tex Starcraft eller Warcraft, men det är ju en helt annan kategori, men ändå!

Håller med! Har vissa vänner som älskar spelen och är uppe i ett par tusentals timmar - jag önskar att jag kunde uppskatta det så pass.

Sins of a Solar Empire är mer min stil när det kommer till sånthär. Hade inte tackat nej till en uppföljare...

Medlem

jag har 180 timmar i warhammer total war som komme ut i år, håller inte med

Medlem
Skrivet av Pyro.:

jag har 180 timmar i warhammer total war som komme ut i år, håller inte med

Om en person hann att spela 180 timmar sedan spelets släpptes i Fredags, skulle personen nog vunnit ett Nobelpris för sin tidsmaskin

Gillar det skarpt. Lagt ner 22 timmar i det hittills. Faktiskt första Civ-spelet jag orkade spela ut en hel match, utan att hinna bli uttråkad framåt slutet.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

årets mest tråkiga spel snarare...

Nivån är hög.

On topic: Har lagt många hundra timmar på tidigare civ-spel, och kommer bli mer tid i och med det här. ☺️

Medlem
Skrivet av Red_warning:

AI:n i civ6 är så komplett genomkorkad att det förstör en stor del av spelglädjen.

Kunde inte hålla med mer. Det som stör mig allra mest med spelet. Att hitta multiplayergame där folk orkar sitta i 5-10h i sträck (eller om man ska chansa på att folk dyker upp till när man laddar savefilen) är inte så stor om man inte kör med vänner, så kvar blir AIn.

Min favorit är när en AI föreslår "Peace" och erbjuder t.ex. 15guld i 30 turns å järn för det, så råkar man ta bort "15 guld i 30 turns" för att sedan lägga till det igen, men icke, då går AIn inte med på det. Känns lite som att AIn är mer generös i sitt agerande baserat på sitt ursprungsbud och därefter är mer negativt inställd till ändringar av bud, även om det blir samma bud. Idiotiskt.

Sedan att AIn inte är bättre utan bara har fått massa fusk på svårare svårighetsgrader gör det inte särskillt kul. Skoj att slåss mot warriors som har 20+4 dmg pga difficulty, då deras är billigare och snabbare att producera, medan mina som är "100% normalpris/tid att producera" gör 20 dmg. Bah

Medlem
Skrivet av Tamazin:
Skrivet av Red_warning:

AI:n i civ6 är så komplett genomkorkad att det förstör en stor del av spelglädjen.

Kunde inte hålla med mer. Det som stör mig allra mest med spelet. Att hitta multiplayergame där folk orkar sitta i 5-10h i sträck (eller om man ska chansa på att folk dyker upp till när man laddar savefilen) är inte så stor om man inte kör med vänner, så kvar blir AIn.

Min favorit är när en AI föreslår "Peace" och erbjuder t.ex. 15guld i 30 turns å järn för det, så råkar man ta bort "15 guld i 30 turns" för att sedan lägga till det igen, men icke, då går AIn inte med på det. Känns lite som att AIn är mer generös i sitt agerande baserat på sitt ursprungsbud och därefter är mer negativt inställd till ändringar av bud, även om det blir samma bud. Idiotiskt.

Sedan att AIn inte är bättre utan bara har fått massa fusk på svårare svårighetsgrader gör det inte särskillt kul. Skoj att slåss mot warriors som har 20+4 dmg pga difficulty, då deras är billigare och snabbare att producera, medan mina som är "100% normalpris/tid att producera" gör 20 dmg. Bah

Om du vill ha bra multiplayer games gå med i Civilization No Quitters gruppen tar typ 10 min få ihop folk har kört 8 games där aldrig någon som har lämnat.

AI är helt dum i huvudet den kan inget om distrikt placering eller uppgradera enheter

Medlem

Kan inte sluta spela, roligast med vänner i mp såklart inget överraskande med det dock

Medlem
Skrivet av mantis87:
Skrivet av Tamazin:
Skrivet av Red_warning:

AI:n i civ6 är så komplett genomkorkad att det förstör en stor del av spelglädjen.

Kunde inte hålla med mer. Det som stör mig allra mest med spelet. Att hitta multiplayergame där folk orkar sitta i 5-10h i sträck (eller om man ska chansa på att folk dyker upp till när man laddar savefilen) är inte så stor om man inte kör med vänner, så kvar blir AIn.

Min favorit är när en AI föreslår "Peace" och erbjuder t.ex. 15guld i 30 turns å järn för det, så råkar man ta bort "15 guld i 30 turns" för att sedan lägga till det igen, men icke, då går AIn inte med på det. Känns lite som att AIn är mer generös i sitt agerande baserat på sitt ursprungsbud och därefter är mer negativt inställd till ändringar av bud, även om det blir samma bud. Idiotiskt.

Sedan att AIn inte är bättre utan bara har fått massa fusk på svårare svårighetsgrader gör det inte särskillt kul. Skoj att slåss mot warriors som har 20+4 dmg pga difficulty, då deras är billigare och snabbare att producera, medan mina som är "100% normalpris/tid att producera" gör 20 dmg. Bah

Om du vill ha bra multiplayer games gå med i Civilization No Quitters gruppen tar typ 10 min få ihop folk har kört 8 games där aldrig någon som har lämnat.

AI är helt dum i huvudet den kan inget om distrikt placering eller uppgradera enheter

Är det någon Reddit grupp eller var finns den gruppen? Also, ungefär hur långt tar ett game på "online" speed som jag antar är standard?

Avstängd

Tror inte årets spel, det är ju Uncharted 4.

Medlem

Betygen är ju bara köpta av EA.

Medlem

Civ 6 står ju inte på helt egna ben här, Civ 5 är fortfarande ett av de bästa strateigispelen någonsin och Civ 6 får nog automatiskt en rejäl dos creds därifrån.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Zer0cooL:

Årets bästa strategispel, på sin höjd.nån som inte gillar den typen av spel skulle knappast ge det 10/10.

Gäller väl alla årets spel?

Ja, "årets spel" är ett dumt påhitt.

12
Skriv svar