Är Tiger Knight: Empire War ett värdigt substitut för Mount & Blade II?

Robot
Är Tiger Knight: Empire War ett värdigt substitut för Mount & Blade II?
Medlem
Är Tiger Knight: Empire War ett värdigt substitut för Mount & Blade II?

Får en del M&B-vibbar av striderna, men behållningen i M&B för mig är snarare singleplayerbiten, att gå från en skruttig liten legoknekt som jagar banditer till att bli adlad och bli tilldelad slott och annat och utkämpa stora slag för sitt rikes ära (eller sin egen, haha)

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Får en del M&B-vibbar av striderna, men behållningen i M&B för mig är snarare singleplayerbiten, att gå från en skruttig liten legoknekt som jagar banditer till att bli adlad och bli tilldelad slott och annat och utkämpa stora slag för sitt rikes ära (eller sin egen, haha)

Håller med dig till 100 procent.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ftmch:

Får en del M&B-vibbar av striderna, men behållningen i M&B för mig är snarare singleplayerbiten, att gå från en skruttig liten legoknekt som jagar banditer till att bli adlad och bli tilldelad slott och annat och utkämpa stora slag för sitt rikes ära (eller sin egen, haha)

Håller med dig till 100 procent.

På tal om Mount and Blade II, har de något releasedatum?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Xeran:

På tal om Mount and Blade II, har de något releasedatum?

Inget specifikt så vitt jag vet, men jag har hört "2017" nämnas, tror att det nämndes under nån E3-stream. Kanske får gissa på hösten 2017 för att inte vara för positiv, haha.

Ion
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Får en del M&B-vibbar av striderna, men behållningen i M&B för mig är snarare singleplayerbiten, att gå från en skruttig liten legoknekt som jagar banditer till att bli adlad och bli tilldelad slott och annat och utkämpa stora slag för sitt rikes ära (eller sin egen, haha)

Precis som du skriver är M&B mer än slagsmål. En hel del diplomati och äventyrande utöver fighterna. Det här känns lite mer som ett MMO Chivalry där fokus enbart är att strida.

Medlem
Skrivet av Ftmch:
Skrivet av Xeran:

På tal om Mount and Blade II, har de något releasedatum?

Inget specifikt så vitt jag vet, men jag har hört "2017" nämnas, tror att det nämndes under nån E3-stream. Kanske får gissa på hösten 2017 för att inte vara för positiv, haha.

I intervjuer har dom sagt att dom vill släppa antingen beta eller early acces detta år,men det kanske har skjutits upp.

Medlem
Skrivet av Robez:

I intervjuer har dom sagt att dom vill släppa antingen beta eller early acces detta år,men det kanske har skjutits upp.

Tror tyvärr att de skrev på twitter ganska nyligen att så inte skulle bli fallet. Dock kan man ju hoppas på något sånt framåt våren med lite tur.

Medlem

Kul att se att någon återanvänder grafikmotorn från Star Wars Galaxies.. but why? o_O

Ambassadör
Xbox

Namnet...haha much wow!


signatur

Jump in.

Medlem

Ett PVP free to play... som substitut för M&B II??


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar