Battlefield 1 uppdaterat: färre krascher, mindre serverstrul

Gnällkuk
Skrivet av DAoG:

Helt omöjligt att få en bra känslighet på musen.
Ibland känns det för fort, ibland för sakta och den kan kännas hackig.
Med alla musreglage känns det som en omöjlighet att få en bra sense.

Slagit av musaccelerationen i windows (förbättra pekarens precision)?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Verkar vara mycket buggar. Avvaktar några patcher före köp, låter inte som köpvärdigt ännu...


signatur

yolo

Medlem

Jävligt stabil lansering som jag upplevt det. Har fått någon lustig bugg ibland men i det stora så är det absolut spelbart. Quit-knappen som är lite lurig att få fram är nog det jag stör mig på mest.. blir ju lätt att nästa runda drar igång innan man lyckas fippla fram den... och då måste man ju bara spela en runda till

Har spawnat utan tank ett par gånger, ibland har jag inte kunnat skjuta direkt efter att jag kastat en granat, men generellt sett rätt buggfritt. Mycket fixas nog inom kort, iaf på PC där det är lättpatchat. Vet inte hur krångligt det är på konsolerna.

Att folk stör sig på att squadleaders inte ger orders osv är väl ett tecken på att den tekniska biten är jävligt stabil. Nätkod och hitboxes har jag inte upplevt nå problem med. Bästa battlefield sedan BF1942. Nu behövs bara, äntligen, en värdig uppföljare till BF1942

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Verkar vara mycket buggar. Avvaktar några patcher före köp, låter inte som köpvärdigt ännu...

Jag är ~40 timmar in, och har bara stött på 2-3 buggar som inte varit särskilt allvarliga alls. Mest stabila Battlefield-släppet på länge.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Döbringer:

Verkar vara mycket buggar. Avvaktar några patcher före köp, låter inte som köpvärdigt ännu...

Jag är ~40 timmar in, och har bara stött på 2-3 buggar som inte varit särskilt allvarliga alls. Mest stabila Battlefield-släppet på länge.

Håller med. Jag är rätt nöjd med spelet än så länge förutom CPU load problemen som jag och många verkar ha, men det finns ju en workaround verkar det som. Annars en bra launch. Det som jag inte är nöjd med är hur kass singleplayer storyn var då jag verkligen trodde att DICE skulle rätta sig efter kritiken från bf3 och 4. Jag tycker att bf1 gjorde kampanjen rejält mycket sämre denna gång med sådan överdriven "one man army" berättelse som gick så långt ifrån ww1 som man kan tänka sig.

Skrivet av vuze2143:

Har problemet med att min CpU ligger på 100%. Kan pendla från 140 till 40 fps...

Testa stänga av Spel-DVR, löste mina framedrops. Ser inget problem med att cpu-belastningen ligger på 100 %, det gör det för er flesta som inte har en snabb I7.

Medlem

Och när kommer support for joysticks?

Medlem

Spelet är mer eller mindre ospelbart. Freezelag på mellan 5-15 sekunder, minst en gång i minuten, däremellan flyter det fint.

Är det nån som vet om det går att överlåta nycklar i Origin? Tänker att det är bättre att nån som faktiskt kan spela det får möjlighet .

12
Skriv svar