Hackers använder Discord för att sprida virus

Robot
Hackers använder Discord för att sprida virus

Chatverktygets popularitet drar till sig internetligister.


Medlem
Hackers använder Discord för att sprida virus

Vem tar hem en okänd fil från Discord? (som dessutom heter FreeMemes.exe)

Medlem

Vem gillar inte gratis memes?

KoP
Medlem

Aldrig hört talas om Discord.

Men som vanligt så är det alltid sunt förnuft som gäller och ett uppdaterat virusskydd.

ELF
Medlem

Oj vad många det var som använde Discord utöver andra program. Gillar verkligen inte det stora UIt


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tycker Discord var en frisk fläkt med snyggt gränssnitt gentemot det trötta teamspeak som hängt med i en herrans massa år nu.

Och f.ö. instämmer jag med Kajile, vem tar på allvar hem "freeMemes.exe"? CS-spelare födda efter år 2000 är min gissning...

Medlem

Va finns det för egentlig fördel med discord gentemot TS?


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Vilken parodi


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Va finns det för egentlig fördel med discord gentemot TS?

Framför allt att det inte kostar något att "hosta" servrar. Men det är även väldigt mycket bättre på text chat, att kunna vara i flera kanaler/rum samtidigt, väldigt smidigt att ha samtal med små grupper/enskilda personer, etc.

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av MattiAce:

Va finns det för egentlig fördel med discord gentemot TS?

Framför allt att det inte kostar något att "hosta" servrar. Men det är även väldigt mycket bättre på text chat, att kunna vara i flera kanaler/rum samtidigt, väldigt smidigt att ha samtal med små grupper/enskilda personer, etc.

Jag körde Mumble innan, fördel Discord är att man slipper hosta server själv och chatten.

Medlem

TS har bättre ljud, men helhetsupplevelsen på Discord är bättre med både chatt och ljud, tycker jag iaf.

Medlem

Sådan här information vänder sig alltid främst till de yngre användarna då många fortfarande är väldigt godtrogna gentemot andra. Upp till oss att informera vidare.

Medlem

Min yngsta har fått en del virus på datorn pga discord. Trodde först det var ngt annat. Trots Antimalware program och antivirus, så gick det inte att få bort all sk.. Det var enklare och snabbare att nyinstallera systemet (win10 gör det ganska lätt, för en gångs skull ngt bra med det hela; och så hade man ju backups som tur)

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Vem tar hem en okänd fil från Discord? (som dessutom heter FreeMemes.exe)

Darwin awards till dem.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av grenadecx:

TS har bättre ljud, men helhetsupplevelsen på Discord är bättre med både chatt och ljud, tycker jag iaf.

Bättre ljud, hur då?
Discord använder Opus och Teamspeak 3 använder Opus, det är samma sak.

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av grenadecx:

TS har bättre ljud, men helhetsupplevelsen på Discord är bättre med både chatt och ljud, tycker jag iaf.

Bättre ljud, hur då?
Discord använder Opus och Teamspeak 3 använder Opus, det är samma sak.

Även fast de använder samma format kan det ju fortfarande skilja med vilken bitrate som de skickar.

Inaktiv

De jag sade har hade förståelse att något skulle hända discord.
Hoppas nu 2dg ger kommer att klara av att färdigställa sitt spel diablotical med team. Dom använder discord.

Medlem
Skrivet av anon_124359:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av grenadecx:

TS har bättre ljud, men helhetsupplevelsen på Discord är bättre med både chatt och ljud, tycker jag iaf.

Bättre ljud, hur då?
Discord använder Opus och Teamspeak 3 använder Opus, det är samma sak.

Även fast de använder samma format kan det ju fortfarande skilja med vilken bitrate som de skickar.

Måste faktiskt säga att jag tycker tvärt om! Har upplevt att det är mycket bättre ljud i Discord. Älskar också funktionen att jag kan sänka och höja ljudet från enskilda indivder också ^^

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Va finns det för egentlig fördel med discord gentemot TS?

Förutom allt strul med ljud som stängs av och massa annat så har jag ingen aning. Föredrar t ex Skype alla dagar i veckan, nu ännu mer efter att läst det här.

ELF
Medlem

Star Citizens chat och allt vad det nu ska vara ska tydligen bygga på discords kod om jag inte fattat fel. Får se vad de gör av det.

Skrivet av Whitefame:
Skrivet av addy:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av grenadecx:

TS har bättre ljud, men helhetsupplevelsen på Discord är bättre med både chatt och ljud, tycker jag iaf.

Bättre ljud, hur då?
Discord använder Opus och Teamspeak 3 använder Opus, det är samma sak.

Även fast de använder samma format kan det ju fortfarande skilja med vilken bitrate som de skickar.

Måste faktiskt säga att jag tycker tvärt om! Har upplevt att det är mycket bättre ljud i Discord. Älskar också funktionen att jag kan sänka och höja ljudet från enskilda indivder också ^^

Det kan man göra i TS också.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

"Hackers använder internet för att sprida virus"

Medlem

nu är man alltså en "hacker" om man sprider trojaner i .exe filer?


signatur

???????????????

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av MattiAce:

Va finns det för egentlig fördel med discord gentemot TS?

Förutom allt strul med ljud som stängs av och massa annat så har jag ingen aning. Föredrar t ex Skype alla dagar i veckan, nu ännu mer efter att läst det här.

Har inget strul med ljudet i ts även om vissa anra inte kan fixa sina inställningar.
Skype är ett telefon program och inget alternativ över huvud taget, funkar väl
om men är två eller på sin höjd tre pers men i ett större community är det oanvändbart.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Ender:
Skrivet av MattiAce:

Va finns det för egentlig fördel med discord gentemot TS?

Förutom allt strul med ljud som stängs av och massa annat så har jag ingen aning. Föredrar t ex Skype alla dagar i veckan, nu ännu mer efter att läst det här.

Har inget strul med ljudet i ts även om vissa anra inte kan fixa sina inställningar.
Skype är ett telefon program och inget alternativ över huvud taget, funkar väl
om men är två eller på sin höjd tre pers men i ett större community är det oanvändbart.

Jag menade Discord...TS har jag inga problem med även om om det var några år sedan jag använde det.

Skrivet av aegd:

nu är man alltså en "hacker" om man sprider trojaner i .exe filer?

Njae, i fösta hand är man en skitstövel...underkategoriserade titlar är inte så viktiga.

1
Skriv svar