Arkadhallarna i Sovjet tränade spelarna för krig

Robot
Arkadhallarna i Sovjet tränade spelarna för krig
Medlem
Arkadhallarna i Sovjet tränade spelarna för krig

ohhhhh barndomen, vilka minnen


signatur

I got an offer you cant refuse!

Inaktiv

Helvete som Skyttesoldat första pluton pansargrenadjär ser svårt ut att möta dessa grabbar. *spits on ground*

Medlem

som Armada fast på riktigt!

Medlem
Skrivet av lomlom:

som Armada fast på riktigt!

Va!? Har sverige pansargrenadjärer fortfarande? Lite nazi-vibbar på det

Medlem

Med New Retro Arcade för Vive eller oculus. Så kan du sätta upp en egen arkadhall. Hur läckert som helst! Går även att köra nes/snes/genesis...m.m
http://store.steampowered.com/app/465780/?l=swedish

Releasehästryttare

Nu för tiden görs ju spel för att få in barn i krig också

americas army från usa
battlefield(1) från sverige

Medlem
Skrivet av Devan:

Nu för tiden görs ju spel för att få in barn i krig också

americas army från usa
battlefield(1) från sverige

Glöm inte Modern SS-agent simulatorn The Division

Yay, glorifiera hemlig militärpolis, utsedda av och på direkt order från landets ledare. Med fria tyglar, utan några som helst krav på återhållsamhet och tillräknelighet inför några lagar.

Där totalitarism helt plötsligt blev den enda lösningen och all nyans suddas ut. En värld man anterligen är ett offer som ska skyddas eller ett djur som måste avrättas.

Rätt vidrigt budskap, sådant man snarare förväntar sig paranoida tokstollar och religösa knäppgökar fantiserar om.

Gnällkuk
Skrivet av Devan:

Nu för tiden görs ju spel för att få in barn i krig också

americas army från usa
battlefield(1) från sverige

http://res.cloudinary.com/urbandictionary/image/upload/a_exif...

I see what u did there, hue hue


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Väst är och var lika goda kolsupare och Pentagon är fortfarande ganska flitiga med att sponsra både krigsspel och filmer via ett antal dotterbolag även om det inte är lika uppenbart som arkadmaskiner.

Bara grejen att de flesta gamers idag har detaljerad koll på ett ganska stort utbud vapen avsedda för krigsföring säger en del.

Avstängd

Det här påminner om artikeln om Pokémon Go-spelaren i Ryssland...

Kan någon förklara all denna anti-Ryssland-propaganda i svenska massmedier? När började det? Varför finns det ens? Skapar knappast mer fred i dagens överspända, politiskt korrekta värld.

Med tanke på att du faktiskt kan resa till Moskva utan att bli halshuggen så fort du kommer fram, så säger det mig mer att det är svenska massmedier som försöker skapa ett "påhittat hat" mellan svenskar och ryssar.

Det borde vara obligatoriskt att gå en kurs i påverkan från marknadsföring och massmedier i dagens svenska skolor med tanke på hur mycket det har blivit av en vardag och med tanke på hur enormt lätt det kan radikalisera vissa individer om dem inte ser mekanismerna bakom hur det går till.

Även mitt inlägg här är en form av propaganda förutom att jag iaf är öppen med den. Jag vill att du ska börja vara mer kritisk varför vissa slags nyheter dyker på vissa slags "nyhetssidor" och varför inte andra nyheter gör det (utöver deras särskilda inriktning, som exempelvis spelrelaterat här).

*foliehatten på*

Medlem
Skrivet av AplAy:

Det här påminner om artikeln om Pokémon Go-spelaren i Ryssland...

Kan någon förklara all denna anti-Ryssland-propaganda i svenska massmedier? När började det? Varför finns det ens? Skapar knappast mer fred i dagens överspända, politiskt korrekta värld.

Med tanke på att du faktiskt kan resa till Moskva utan att bli halshuggen så fort du kommer fram, så säger det mig mer att det är svenska massmedier som försöker skapa ett "påhittat hat" mellan svenskar och ryssar.

Det borde vara obligatoriskt att gå en kurs i påverkan från marknadsföring och massmedier i dagens svenska skolor med tanke på hur mycket det har blivit av en vardag och med tanke på hur enormt lätt det kan radikalisera vissa individer om dem inte ser mekanismerna bakom hur det går till.

Även mitt inlägg här är en form av propaganda förutom att jag iaf är öppen med den. Jag vill att du ska börja vara mer kritisk varför vissa slags nyheter dyker på vissa slags "nyhetssidor" och varför inte andra nyheter gör det (utöver deras särskilda inriktning, som exempelvis spelrelaterat här).

*foliehatten på*

Varför måste ett inlägg om Rysslands historia vara Anti-Ryssland? Så här var det i Ryssland på 80-talet. Det har inget med Ryssland idag att göra.

Om jag lägger upp ett inlägg om Napoleon och hans framfart, är jag då Anti-Frankrike?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Det här påminner om artikeln om Pokémon Go-spelaren i Ryssland...

Kan någon förklara all denna anti-Ryssland-propaganda i svenska massmedier? När började det? Varför finns det ens? Skapar knappast mer fred i dagens överspända, politiskt korrekta värld.

Med tanke på att du faktiskt kan resa till Moskva utan att bli halshuggen så fort du kommer fram, så säger det mig mer att det är svenska massmedier som försöker skapa ett "påhittat hat" mellan svenskar och ryssar.

Det borde vara obligatoriskt att gå en kurs i påverkan från marknadsföring och massmedier i dagens svenska skolor med tanke på hur mycket det har blivit av en vardag och med tanke på hur enormt lätt det kan radikalisera vissa individer om dem inte ser mekanismerna bakom hur det går till.

Även mitt inlägg här är en form av propaganda förutom att jag iaf är öppen med den. Jag vill att du ska börja vara mer kritisk varför vissa slags nyheter dyker på vissa slags "nyhetssidor" och varför inte andra nyheter gör det (utöver deras särskilda inriktning, som exempelvis spelrelaterat här).

*foliehatten på*

haha ja det är inte bara rysk propaganda, som svenska medier påstår finns överallt, som är i farten det finns bra mkt Washington tyngd propaganda här också som vi inte behöver.
Att jänkarna hatar Ryssland har vi vetat sedan länge men vi behöver inte sänka vår relation till Ryssarna bara för att jänkarna har issues. Vi behöver inte deras problem med detta land. Snarare vad vi behöver är att båda sidor taggar ned och drar sig tillbaka Smäller det så är det vi små länder mellan dem som ligger risigt till.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av MiRV:

Varför måste ett inlägg om Rysslands historia vara Anti-Ryssland? Så här var det i Ryssland på 80-talet. Det har inget med Ryssland idag att göra.

Om jag lägger upp ett inlägg om Napoleon och hans framfart, är jag då Anti-Frankrike?

Nej, men när det kommer upprepade inlägg om samma land som vinklar landet åt samma håll så börjar åtminstone jag fundera, varav varför jag kopplade detta till ett tidigare inlägg om samma land.

Avstängd
Skrivet av SunShine:

haha ja det är inte bara rysk propaganda, som svenska medier påstår finns överallt, som är i farten det finns bra mkt Washington tyngd propaganda här också som vi inte behöver.
Att jänkarna hatar Ryssland har vi vetat sedan länge men vi behöver inte sänka vår relation till Ryssarna bara för att jänkarna har issues. Vi behöver inte deras problem med detta land. Snarare vad vi behöver är att båda sidor taggar ned och drar sig tillbaka Smäller det så är det vi små länder mellan dem som ligger risigt till.

Intressant. Har du något exempel eller källa på detta som jag kan gräva ner mig mer i? Jag tkr det är intressant att jänkarna å ryssarna har en beef med varann då Japan borde hata USA mer än Ryssland med tanke på vad dem fick smaka på från jänkarna en gång i tiden.

Efter detta så kmr jag inte kommentera mer om landet i denna artikel, eller detta samtalsämne, för som sagt var så blir det för OT. Lustig användning av arkadhallarna, precis som hur våra svenska tåg användes en gång i tiden

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av AplAy:

Det här påminner om artikeln om Pokémon Go-spelaren i Ryssland...

Kan någon förklara all denna anti-Ryssland-propaganda i svenska massmedier? När började det? Varför finns det ens? Skapar knappast mer fred i dagens överspända, politiskt korrekta värld.

Med tanke på att du faktiskt kan resa till Moskva utan att bli halshuggen så fort du kommer fram, så säger det mig mer att det är svenska massmedier som försöker skapa ett "påhittat hat" mellan svenskar och ryssar.

Det borde vara obligatoriskt att gå en kurs i påverkan från marknadsföring och massmedier i dagens svenska skolor med tanke på hur mycket det har blivit av en vardag och med tanke på hur enormt lätt det kan radikalisera vissa individer om dem inte ser mekanismerna bakom hur det går till.

Även mitt inlägg här är en form av propaganda förutom att jag iaf är öppen med den. Jag vill att du ska börja vara mer kritisk varför vissa slags nyheter dyker på vissa slags "nyhetssidor" och varför inte andra nyheter gör det (utöver deras särskilda inriktning, som exempelvis spelrelaterat här).

*foliehatten på*

haha ja det är inte bara rysk propaganda, som svenska medier påstår finns överallt, som är i farten det finns bra mkt Washington tyngd propaganda här också som vi inte behöver.
Att jänkarna hatar Ryssland har vi vetat sedan länge men vi behöver inte sänka vår relation till Ryssarna bara för att jänkarna har issues. Vi behöver inte deras problem med detta land. Snarare vad vi behöver är att båda sidor taggar ned och drar sig tillbaka Smäller det så är det vi små länder mellan dem som ligger risigt till.

Om man bara kommer ihåg sin skolhistoria (eller läser på efteråt - kan rekommendera Herman Lindqvists Från Istid till Framtid, mycket bättre och mer underhållande än skolans lektioner) så vet man att Sverige har bråkat med Ryssland i flera hundra år - långt innan USA ens var uppfunnet.
Lite mer OnTopic - kul museeum, StPetersburg kanske kan vara ett kul resmål även för ungarna om man stannar till där.

Medlem
Skrivet av fisktjuven:
Skrivet av lomlom:

som Armada fast på riktigt!

Va!? Har sverige pansargrenadjärer fortfarande? Lite nazi-vibbar på det

Samma sak som pansarskyttesoldat (typ). Tror dock ingen använder det gamla ordet längre.

Medlem
Skrivet av AplAy:
Skrivet av MiRV:

Varför måste ett inlägg om Rysslands historia vara Anti-Ryssland? Så här var det i Ryssland på 80-talet. Det har inget med Ryssland idag att göra.

Om jag lägger upp ett inlägg om Napoleon och hans framfart, är jag då Anti-Frankrike?

Nej, men när det kommer upprepade inlägg om samma land som vinklar landet åt samma håll så börjar åtminstone jag fundera, varav varför jag kopplade detta till ett tidigare inlägg om samma land.

Var finns vinklingen? Det är som sagt ett historiskt inlägg baserat på fakta. Var finns vinklingen?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Det här påminner om artikeln om Pokémon Go-spelaren i Ryssland...

Kan någon förklara all denna anti-Ryssland-propaganda i svenska massmedier? När började det? Varför finns det ens? Skapar knappast mer fred i dagens överspända, politiskt korrekta värld.

Med tanke på att du faktiskt kan resa till Moskva utan att bli halshuggen så fort du kommer fram, så säger det mig mer att det är svenska massmedier som försöker skapa ett "påhittat hat" mellan svenskar och ryssar.

Det borde vara obligatoriskt att gå en kurs i påverkan från marknadsföring och massmedier i dagens svenska skolor med tanke på hur mycket det har blivit av en vardag och med tanke på hur enormt lätt det kan radikalisera vissa individer om dem inte ser mekanismerna bakom hur det går till.

Även mitt inlägg här är en form av propaganda förutom att jag iaf är öppen med den. Jag vill att du ska börja vara mer kritisk varför vissa slags nyheter dyker på vissa slags "nyhetssidor" och varför inte andra nyheter gör det (utöver deras särskilda inriktning, som exempelvis spelrelaterat här).

*foliehatten på*

Well... Helt off-topic. Ser att du svarat lite längre ner. Men...

Tycker du gott kan ta och surfa in på Totalförsvarets Forskningsinstitut (https://www.foi.se) och läsa lite rapporter som berör Ryssland.

Så kan du komma tillbaka en lite mer informerad man om varför Ryssland är ett hot mot allt och alla. Fortfarande.

"Nothing is true and anything is possible"


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av fisktjuven:
Skrivet av lomlom:

som Armada fast på riktigt!

Va!? Har sverige pansargrenadjärer fortfarande? Lite nazi-vibbar på det

Snarare BF1-vibbar... hur du får in nazism i en gammal klassisk militärbetäckning som blandar lika delar tyska med franska förstår iallafall inte jag.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av fisktjuven:
Skrivet av lomlom:

som Armada fast på riktigt!

Va!? Har sverige pansargrenadjärer fortfarande? Lite nazi-vibbar på det

Snarare BF1-vibbar... hur du får in nazism i en gammal klassisk militärbetäckning som blandar lika delar tyska med franska förstår iallafall inte jag.

Ordet Panzergrenadier är inte direkt en gammal klassisk militärbetäckning.

Avstängd
Skrivet av roob:

Well... Helt off-topic. Ser att du svarat lite längre ner. Men...

Tycker du gott kan ta och surfa in på Totalförsvarets Forskningsinstitut (https://www.foi.se) och läsa lite rapporter som berör Ryssland.

Så kan du komma tillbaka en lite mer informerad man om varför Ryssland är ett hot mot allt och alla. Fortfarande.

"Nothing is true and anything is possible"

Jag förstår, då utgår jag ifrån att du har läst en hel del där. Precis som jag gärna skippar att läsa på om mina potentiella framtida genetiska sjukdomar så skippar jag gärna det där också.

Jag håller mentalt på att förbereda mig för jordens undergång/kärnvapen med kedjereaktion från olika länder nästa år med tanke på krigsgalningarna i väst som kommer att komma i makt januari 2017.

Jag läser inga nyheter alls för majoriteten av allt som går att läsa om går ändå inte att göra något åt vilket är ett jävla slöseri på den lilla tid vi har kvar. Jag har därför inte heller skaffat några barn.

Kalla mig foliehattsgalning, jag är bara avundsjuk på att mina föräldrar fått leva längre än mig

Medlem
Skrivet av AplAy:
Skrivet av roob:

Well... Helt off-topic. Ser att du svarat lite längre ner. Men...

Tycker du gott kan ta och surfa in på Totalförsvarets Forskningsinstitut (https://www.foi.se) och läsa lite rapporter som berör Ryssland.

Så kan du komma tillbaka en lite mer informerad man om varför Ryssland är ett hot mot allt och alla. Fortfarande.

"Nothing is true and anything is possible"

Jag förstår, då utgår jag ifrån att du har läst en hel del där. Precis som jag gärna skippar att läsa på om mina potentiella framtida genetiska sjukdomar så skippar jag gärna det där också.

Jag håller mentalt på att förbereda mig för jordens undergång/kärnvapen med kedjereaktion från olika länder nästa år med tanke på krigsgalningarna i väst som kommer att komma i makt januari 2017.

Jag läser inga nyheter alls för majoriteten av allt som går att läsa om går ändå inte att göra något åt vilket är ett jävla slöseri på den lilla tid vi har kvar. Jag har därför inte heller skaffat några barn.

Kalla mig foliehattsgalning, jag är bara avundsjuk på att mina föräldrar fått leva längre än mig

Lungt, du kan sluta förbereda dig, du lär inte överleva "katastrofen" iaf.

Medlem
Skrivet av AplAy:
Skrivet av roob:

Text

Jag förstår, ...

Ja.

Blir bara ledsen när man ropar 'medial anti-rysspropaganda' så enkelt, när det råder ett informationskrig (bokstavligen) med ett Ryssland vilket har som mål att destabilisera EU och Väst.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

1
Skriv svar