Sweclockers testar Geforce GTX 1050 Ti – grafik för prismedvetna

Robot
Sweclockers testar Geforce GTX 1050 Ti – grafik för prismedvetna
Medlem
Sweclockers testar Geforce GTX 1050 Ti – grafik för prismedvetna

Jag som sitter med en 750 Ti behöver alltså inte tänka på att uppdatera för runt 1800kr bara för att få knappt dubbelt så bra resultat. Bara för mig att spara ihop mer...

And yes, its depressing to see your own card at the bottom of the charts.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Jag som sitter med en 750 Ti behöver alltså inte tänka på att uppdatera för runt 1800kr bara för att få knappt dubbelt så bra resultat. Bara för mig att spara ihop mer...

And yes, its depressing to see your own card at the bottom of the charts.

tycker det är en utmärkt uppdatering, och kortet ska även tydligen klara oculus och man får ju bra prestanda för pengarna.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Jag som sitter med en 750 Ti behöver alltså inte tänka på att uppdatera för runt 1800kr bara för att få knappt dubbelt så bra resultat. Bara för mig att spara ihop mer...

And yes, its depressing to see your own card at the bottom of the charts.

Samma här angående uppgradering, sitter på ett Radeon R9 280X som jag länge funderat på att byta ut, men dessa två kort är sämre än/jämförbara i testen (inte med mycket, men ändå sämre) så något sådant byte är totalt onödigt.
Blir att spara ihop mer eller vänta något år till på nya budgetkort med högre prestanda.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Wilfer88:

Jag som sitter med en 750 Ti behöver alltså inte tänka på att uppdatera för runt 1800kr bara för att få knappt dubbelt så bra resultat. Bara för mig att spara ihop mer...

And yes, its depressing to see your own card at the bottom of the charts.

tycker det är en utmärkt uppdatering, och kortet ska även tydligen klara oculus och man får ju bra prestanda för pengarna.

Bra prestanda för pengarna? wut? Kortet har ju inte bra prestanda överhuvudtaget, oavsett priset.

Medlem

Finns ingen anledning att köpa 1050 när RX470 kostar samma men är mycket snabbare.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Finns ingen anledning att köpa 1050 när RX470 kostar samma men är mycket snabbare.

Finns ingen anledning att köpa nån av dem alls, när man kan lägga lite mer och få vansinnigt mycket bättre prestanda.

Medlem

78% av priset och halva prestandan från ett 1060 3GB. Låter som att 22% mer i pris och dubbel prestanda är ett vettigare köp om man har pengarna.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Wilfer88:

Jag som sitter med en 750 Ti behöver alltså inte tänka på att uppdatera för runt 1800kr bara för att få knappt dubbelt så bra resultat. Bara för mig att spara ihop mer...

And yes, its depressing to see your own card at the bottom of the charts.

tycker det är en utmärkt uppdatering, och kortet ska även tydligen klara oculus och man får ju bra prestanda för pengarna.

Du får rätt dålig prestanda för pengarna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hur står sig ett 680 mot 950?

Medlem

Lutar åt ett 1060 ändå.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Hur står sig ett 680 mot 950?

Mycket väl då 680 är mellan 960 och 970 prestandamässigt.
680 är sämre ur energiförbrukning värme och möjligtvis minnesmängden mot 4GB varianterna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Jag som sitter med en 750 Ti behöver alltså inte tänka på att uppdatera för runt 1800kr bara för att få knappt dubbelt så bra resultat. Bara för mig att spara ihop mer...

And yes, its depressing to see your own card at the bottom of the charts.

När vi snackar sådana här summorna är mitt tips är att köpa ett begagnat grafikkort istället. För runt 1000-1500kr kan man nu hitta 970-kort och liknande. Borde inte vara något problem så länge du har plats i riggen och har ett hyfsat vettigt nätagg.

Men även om du behöver köpa ett nytt nätagg för 5-600kr så blir det nog billigare och bättre än att spendera 1800kr för ett nytt kort som presterar liknande ett 4år gammalt 7970ghz.

Alternativt om du inte vill köpa begagnat lägg ut några hundralappar mer och köp ett geforce 1060 3gb eller ett radeon 470. Mycket mer prisvärda än ett 1050ti.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Hymer:

Finns ingen anledning att köpa 1050 när RX470 kostar samma men är mycket snabbare.

Finns ingen anledning att köpa nån av dem alls, när man kan lägga lite mer och få vansinnigt mycket bättre prestanda.

Ja 1070 kostar bara ca 3000kr mer än en rx 470 vilket är "lite mer".

1
Skriv svar