Pris och datum för Playstation Move

Robot
Medlem
Pris och datum för Playstation Move

899.- på webhallen... men lär väl ändras i framtiden. men rätt intressant ändå

Medlem

Kommer man kunna använda sin gamla eyetoy camera som man hade till ps2?

Medlem

Nej du måste skaffa nytt vilket betyder att du måste köpa 99$ paketet.......

Svindyrt.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Nej du måste skaffa nytt vilket betyder att du måste köpa 99$ paketet.......

Svindyrt.

Men kameran fungerar ju när man kopplar in den i ps3et och man ser sig själv. Är denna nya mycket bättre eller vadå?

Medlem
Skrivet av X30N:
Skrivet av MugiMugi:

Nej du måste skaffa nytt vilket betyder att du måste köpa 99$ paketet.......

Svindyrt.

Men kameran fungerar ju när man kopplar in den i ps3et och man ser sig själv. Är denna nya mycket bättre eller vadå?

http://en.wikipedia.org/wiki/Eyetoy

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Eye

Nya har bättre sensor, bättre mikrofon och lite annat lull-lull. Det är ju trots allt ca 4 år mellan releaserna.

Flakmonkey

Får väl se vad priset landar på här, men spontant känns det extremt dyrt - precis som till Wii... jag menar move är ju trots allt till för partyspel så då ska man väl minst ha två kontroller med extrakontrollen och kameran... sen så kommer man väl vilja vara fyra st spelare någon gång också och ja då blir det ännu lite mer... lägger nästan hellre pengarna på en 3D-TV isf ^^

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Får väl se vad priset landar på här, men spontant känns det extremt dyrt - precis som till Wii... jag menar move är ju trots allt till för partyspel så då ska man väl minst ha två kontroller med extrakontrollen och kameran... sen så kommer man väl vilja vara fyra st spelare någon gång också och ja då blir det ännu lite mer... lägger nästan hellre pengarna på en 3D-TV isf ^^

Wii remote + Nunchuck + Motionplus med inga spel kostar BETYDLIGT MER än vad detta gör.

PS Move gör dessutom betydligt mer än Wii kontrollerna.

Case closed.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hmm ... Jag har kameran. Så det blir två kontroller, en extrakontroll och spelet. Vad kan det tänkas kosta? 50+50+30+spel ... isch pisch

Känns som att två huvudkontroller och en subkontroll behövs.

Fördelen med "Kinect" (wtf?!) är ju att du slipper köpa kontrollers, så för 150 USD kan du ju spela ... ja två iaf. Tveksamt att man någonsin kommer kunna spela mer än två va? Blir en hel del tracking på liten yta. Tveksamt.

Medlem

eller vänta på natal så behöver du inget mer än din gamla kontroll ibland (jag vägrar att använda namnet kinect, låter som ms vd's son som varit framme på ett papper å försökt stava men som misslyckats helt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:

...extremt dyrt - precis som till Wii...

Wii remote + Nunchuck + Motionplus med inga spel kostar BETYDLIGT MER än vad detta gör.

PS Move gör dessutom betydligt mer än Wii kontrollerna.

Case closed.

To battlestations! Den konsoll jag äger är bäst!!! Must prove this to others at every cost!

For mother sony!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Skrivet av QueloR:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:

...extremt dyrt - precis som till Wii...

Wii remote + Nunchuck + Motionplus med inga spel kostar BETYDLIGT MER än vad detta gör.

PS Move gör dessutom betydligt mer än Wii kontrollerna.

Case closed.

To battlestations! Den konsoll jag äger är bäst!!! Must prove this to others at every cost!

For mother sony!

GO GO SONY DEFENSE FORCE!!11

Medlem

Så man kan välja Xbox och se ut som ett mongo som vevar med armarna.
Eller Playstation och se ut som ett mongo som vevar med en dildo.

Tror inte att jag kommer att hänga på den trenden...


signatur

yolo

Medlem

Låter spontant lite väl dyrt. Men bara det kommer några vettiga titlar så kanske...

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av QueloR:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:

...extremt dyrt - precis som till Wii...

Wii remote + Nunchuck + Motionplus med inga spel kostar BETYDLIGT MER än vad detta gör.

PS Move gör dessutom betydligt mer än Wii kontrollerna.

Case closed.

To battlestations! Den konsoll jag äger är bäst!!! Must prove this to others at every cost!

For mother sony!

GO GO SONY DEFENSE FORCE!!11

Därför äger man båda konsollerna, för då kan man klanka ner och försvara dubbelt upp!!!!oneoneeleventy


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av QueloR:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:

...extremt dyrt - precis som till Wii...

Wii remote + Nunchuck + Motionplus med inga spel kostar BETYDLIGT MER än vad detta gör.

PS Move gör dessutom betydligt mer än Wii kontrollerna.

Case closed.

To battlestations! Den konsoll jag äger är bäst!!! Must prove this to others at every cost!

For mother sony!

GO GO SONY DEFENSE FORCE!!11

sen har vi den sidan, varför acceptera felaktiga uttalanden bara för att slippa bli kallad fanboy? tycker inte man ska komma undan att kalla folk fanboys för att man inte kan hålla sig till fakta. värra om ni frågar mig, jag har dock ingen aning om kostnader på varken wii eller move.

Flakmonkey
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:

Får väl se vad priset landar på här, men spontant känns det extremt dyrt - precis som till Wii... jag menar move är ju trots allt till för partyspel så då ska man väl minst ha två kontroller med extrakontrollen och kameran... sen så kommer man väl vilja vara fyra st spelare någon gång också och ja då blir det ännu lite mer... lägger nästan hellre pengarna på en 3D-TV isf ^^

Wii remote + Nunchuck + Motionplus med inga spel kostar BETYDLIGT MER än vad detta gör.

PS Move gör dessutom betydligt mer än Wii kontrollerna.

Case closed.

Tycker att Wii-tillbehören är på tok för dyra även de så det har ingenting med Sony-hat att göra. Har man alla tre konsoler så kan man ju faktiskt vara saklig och se bra och dåliga saker med dem alla

Hade jag varit Sony så hade jag iaf sänkt priset på kontrollerna istället för att sänka priset på Move-spelen. Då skulle de lättare kunna ta åt sig en betydligt större bit av "casual-kakan" från Nintendo och även Microsoft när de sen släpper sin pryl. MS har ju ett riktigt trumfkort i priset för även om det kanske kostar 1500 spänn så är det (vad jag vet) det enda du behöver köpa för att kunna spela med dina vänner - förutom spelen då förstås.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:

Får väl se vad priset landar på här, men spontant känns det extremt dyrt - precis som till Wii... jag menar move är ju trots allt till för partyspel så då ska man väl minst ha två kontroller med extrakontrollen och kameran... sen så kommer man väl vilja vara fyra st spelare någon gång också och ja då blir det ännu lite mer... lägger nästan hellre pengarna på en 3D-TV isf ^^

Wii remote + Nunchuck + Motionplus med inga spel kostar BETYDLIGT MER än vad detta gör.

PS Move gör dessutom betydligt mer än Wii kontrollerna.

Case closed.

Det är fortfarande dyrt:p


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

låt oss titta tillbaka på n64, spelen där får allt till wii att verka billigt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Känns lite dyrt..jag har redan en kamera, men två kontroller + två navigation blir ?140. Så räkna med minst 1500:-. Och då saknar man ett spel också.

Om jag har räknat rätt.

Men Sorcery såg riktigt kul ut faktiskt. Hoppas på något paketpris.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:

Får väl se vad priset landar på här, men spontant känns det extremt dyrt - precis som till Wii... jag menar move är ju trots allt till för partyspel så då ska man väl minst ha två kontroller med extrakontrollen och kameran... sen så kommer man väl vilja vara fyra st spelare någon gång också och ja då blir det ännu lite mer... lägger nästan hellre pengarna på en 3D-TV isf ^^

Wii remote + Nunchuck + Motionplus med inga spel kostar BETYDLIGT MER än vad detta gör.

PS Move gör dessutom betydligt mer än Wii kontrollerna.

Case closed.

Tycker att Wii-tillbehören är på tok för dyra även de så det har ingenting med Sony-hat att göra. Har man alla tre konsoler så kan man ju faktiskt vara saklig och se bra och dåliga saker med dem alla

Hade jag varit Sony så hade jag iaf sänkt priset på kontrollerna istället för att sänka priset på Move-spelen. Då skulle de lättare kunna ta åt sig en betydligt större bit av "casual-kakan" från Nintendo och även Microsoft när de sen släpper sin pryl. MS har ju ett riktigt trumfkort i priset för även om det kanske kostar 1500 spänn så är det (vad jag vet) det enda du behöver köpa för att kunna spela med dina vänner - förutom spelen då förstås.

Jag tycker en av de stora frågorna är hur många man kan spela samtidigt. Spelen dom visat till Kinect där man spelar mer än en samtidigt verkar VÄLDIGT basic och det krävs ingen precision alls. På så vis får man ju mer värde i att köpa två "Moves".

Hoppas att singleplayer tillåter exaktare moves, annars blir det lätt tråkigt i längden. Spelen som släpps till de båda systemen kommer avgöra vilken teknik som är mest prisvärd.

Jag sätter dock mina pengar på Move, då jag själv har mest nytta av den tekniken. Spelar _ofta_ i mörker, och då fungerar inte Kinect alls eller? sen tvivlar jag också på hur många "hardcore" spel det kommer till Kinect, och däri ligger mitt intresse. Chansen finns att det kommer helt nya, roliga, typer av spel till Kinect dock.

Och angående priset, för 1500kr få du Kinect, där du (till synes) kan spela max två åt gången, om vi då räknar på Move. Grundpaket + en ytterligare kontroll: 1000+500 = 1500 (för de som inte har kameran, annars 500+500 = 1000). Då kan du spela två spelare och har möjlighet att utöka till 4 kontroller så att du kan spela 4 samtidigt. Om det nu kommer spel som stöder det dvs, men jag ser MYCKET större möjlighet i att spela fyra på Move än på Kinect.

Men du har rätt i att man bara behöver köpa en "grej" till Kinect. Enklare för konsumenten.

1
Skriv svar