Microsoft presenterar VR-headset för 3000 kr

Robot
Microsoft presenterar VR-headset för 3000 kr

Hololens får sällskap av betydligt billigare virtual reality-kusiner.


Releasehästryttare
Microsoft presenterar VR-headset för 3000 kr

Ja, lite billigare än hololens som kostar 5000 dollar

Medlem

Paint får stöd för 3D-modellering!? Detta måste jag se! Btw, inget snack om VR till Xbox?

Medlem
Skrivet av philgapin:

Paint får stöd för 3D-modellering!? Detta måste jag se! Btw, inget snack om VR till Xbox?

Sett det. Tro mig, det vill du inte se...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Som jag förstår det har dessa inside-out tracking så att själva headsetet kollar på rummet och kräver därför inte extra utrustning som Vive och Rift.

Inte kollat mycket på detaljerna men bara att det faktiskt går att köpa dessa för vettig peng ökar ju intresset rätt rejält. Ska bli intressant.

Medlem

Med tanke på de brister och svagheter som det bästa alternativet för tillfället, HTC Vive, har förstår jag inte hur man kan tycka att nånting sämre kan vara intressant överhuvudtaget, trots ett mycket lägre pris.

Skägg.
10 Chambers

[quote=Zer0cooL]Med tanke på de brister och svagheter som det bästa alternativet för tillfället, HTC Vive, har förstår jag inte hur man kan tycka att nånting sämre kan vara intressant överhuvudtaget, trots ett mycket lägre pris.[/

Jag kan bli imponerad av Google Cardboard-saker så länge de är smart anpassade för formatet. Tror det kokar ner i mjukvaran som ska användas. Dessa verkar inte ha gamingfokus alls.

Skrivet av Pettor:

Som jag förstår det har dessa inside-out tracking så att själva headsetet kollar på rummet och kräver därför inte extra utrustning som Vive och Rift.

Inte kollat mycket på detaljerna men bara att det faktiskt går att köpa dessa för vettig peng ökar ju intresset rätt rejält. Ska bli intressant.

Ja, samtidigt kan man kalla det Gear VR för samma sak. Men Microsoft sitter säkert på en container eller två av Kinect-ögon som de kan skänka bort till deras partners. Personligen hoppas jag på en sådan lösning snarare än gyros.


signatur
Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Med tanke på de brister och svagheter som det bästa alternativet för tillfället, HTC Vive, har förstår jag inte hur man kan tycka att nånting sämre kan vara intressant överhuvudtaget, trots ett mycket lägre pris.

Brister och svagheter...som är?

Medlem
Skrivet av Raahzel:
Skrivet av Zer0cooL:

Med tanke på de brister och svagheter som det bästa alternativet för tillfället, HTC Vive, har förstår jag inte hur man kan tycka att nånting sämre kan vara intressant överhuvudtaget, trots ett mycket lägre pris.

Brister och svagheter...som är?

För att nämna några:

låg upplösning,

låg fov,

väldigt liten "sweetspot" när det gäller bildens skärpa - sitter inte headsetet precis perfekt så blir delar av bilden suddig och man får synliga godrays, har att göra med linsernas konstruktion.

en kabel som trasslar in sig i sig själv så man får koppla loss den och "snurra ut" den efter ett tag,

lägre vikt vore önskvärt,

Medlem

Ja, bra med lite konkurrens. Kanske allt blir lite billigare nån gång

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av philgapin:

Paint får stöd för 3D-modellering!? Detta måste jag se! Btw, inget snack om VR till Xbox?

Sett det. Tro mig, det vill du inte se...

Är det en sån besvikelse? Finns andra program som redan gör detta men de jag sett är dyrare än att bli frälst

Medlem

Skulle vara kul att se en äkta demonstration av det där systemet, för det där var så fejk att det är äckligt, kolla bara vid 3:50 när han ska vända sig för att titta på fotboll. Avataren på skärmen vänder sig 2 sekunder innan den dåliga skådisen på scenen gör det.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av philgapin:

Paint får stöd för 3D-modellering!? Detta måste jag se! Btw, inget snack om VR till Xbox?

Sett det. Tro mig, det vill du inte se...

Jag kan ge mig fan på att det handlar om att boosta deras inbyggda tjänst för 3D-printing i Windows 10.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar